Rubber_Johnny | zaterdag 16 mei 2009 @ 22:35 |
Lang geleden liep hier ook een topic over maar zoals ik al zei: dat is lang geleden. Tijd dus voor een nieuw topic over de wetten van de film. Wat valt mij zoal op bij films? Autisten zijn nooit alleen maar gehandicapt. Ze hebben allemaal het brein van een supercomputer. Filmpersonages zijn er allemaal van overtuigd dat het ferm toespreken van een stervende " don' t you leave me now buddy' zijn fatale longbloeding wel zal doen stoppen. Ziekenzalen met 3 bemoeizuchtige bejaarde zaalgenoten er in bestaan niet in Hollywoodfilms. Men ligt altijd in een royale eenpersoonskamer. Als een film in een voorbij decennium speelt, is er nooit onzin of reclame op tv. De TV staat altijd op de meest belangrijke momenten van dat decennium. Zoals het grote gevecht van Mohammed Ali, een Cubacrisis, of maanlanding. Iedereen is de VS is katholiek en steekt zo nu en dan een kaarsje op. Als er een ruimteschip wordt gebouwd om een vreemde anomalie te onderzoeken, wordt er een heel team van psychologen en interieurarchitecten ingezet om het schip zo eng en ongezellig mogelijk te maken. Als een personage in de kracht van zijn leven overlijdt, is er maar heel weinig belangstelling voor de begrafenis. Hooguit 10 mensen komen er opdagen. Zeiljachten zijn magisch: Het hele schip past met gemak in de kajuit. Jedi en Sith spreken onderling af om bij duizelingwekkend diepe energieputten te gaan vechten, anders hoeft het niet van ze. Seriemoordenaars hebben allemaal een IQ boven de 130. Wonen in verlepte appartementen en decoreren de boel graag met griezelige poppen of volgekraste manuscripten. De baas van de agent wordt altijd boos als de agent zijn werk doet en iets te dicht bij een hooggeplaatste verdachte komt. Personages die in Star trek geen lid zijn van de vaste crew gaan altijd dood op een away-mission. In de meest recente star trek film doet de onbekende away-team member niet eens zijn best meer om het er levend van af te brengen. ![]() Geleerde wetenschappers denken nooit na bij de implicaties van hun werk. De gespierde held van het verhaal moet ze wakker schudden, met de wijze woorden 'you shouldnt mess with nature'. Smokkelaars, dieven, en piraten hebben altijd een hart van goud. Huur ze in voor wat roebels en 3 dagen later wagen ze hun leven voor jouw goede zaak. Disco's waar kooidanseressen, blauwig licht, en mensen met lichtgevende polsbandjes zijn, zijn nooit okay. Alle criminelen en scharrelaartjes in de UK zijn verbaal zeer hoogbegaafd. Tevens zijn ze totaal onverstaanbaar, zodat ondertitels noodzakelijk zijn om hun woordkunsten op waarde te schatten. ' Friendly fire' bestaat niet. Amerikaanse scharrelaars versieren hun woonkamer graag met een halfnaakt meisje met een bong, dat standaard op de bank hangt, en af en toe wat grappigs zegt. [ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 16-05-2009 22:49:24 ] | |
Nam_Soldier | zaterdag 16 mei 2009 @ 22:49 |
Tijdens het uitgaan versiert elk sociaal persoon altijd iemand om mee naar huis te nemen, terwijl het voor de nerds blijft bij proberen. | |
Rubber_Johnny | zaterdag 16 mei 2009 @ 22:52 |
quote: ![]() | |
Dark_Killah | zaterdag 16 mei 2009 @ 22:55 |
In sommige series weet je al ongeveer aan het begin van de aflevering wat aan het einde de cliffhanger zal gaan worden. | |
Nam_Soldier | zaterdag 16 mei 2009 @ 22:56 |
Als een personage zijn liefde of spijt wil betuigen aan een ander, dan is diegene altijd op de juiste plek. | |
Rubber_Johnny | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:01 |
Als er een kind ontvoerd wordt, heeft het altijd suikerziekte, of een een of andere allergie waardoor het snel gevonden moet worden, anders sterft het. Vooral kinderen in krimi's hebben hier last van. | |
Caroline_88 | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:02 |
quote:Ja precies, dat viel mij laatst ook al op! Alsof het anders niet urgent genoeg is ofzo ![]() | |
Daeron | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:03 |
quote:So true ![]() | |
Rubber_Johnny | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:06 |
quote:Dan doet de Polizei het een beetje meer ruhig an of zo. | |
Zeitgeist | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:07 |
In Slasher films met vrijwel onsterfelijke moordenaars is altijd het nette meisje degene die hem verslaat. | |
Berkery | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:16 |
Amerikaanse auto's zijn enorm slecht uitgelijnd, zelfs op lange rechte stukken moet de bestuurder enorm veel aan zijn stuur draaien om de auto in een rechte lijn te houden. | |
Berkery | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:21 |
Als de bad guy een gif heeft ontwikkeld, is dit altijd, op de minuut af, binnen een x-aantal uren dodelijk. Dit is voor iedereen gelijk. Ook heeft hij altijd een tegengif ontworpen, en dat laat hij iedereen weten (en waar het staat). | |
Steve | zondag 17 mei 2009 @ 00:34 |
Frappante filmwetten deel 4 Waar feiten verdraaid worden! Loopt nog gewoon hoor. | |
LangeJan | zondag 17 mei 2009 @ 00:36 |
Autobanden piepen in de meeste films ook op zand. | |
Nam_Soldier | zondag 17 mei 2009 @ 01:46 |
quote:Dat was vroeger zo ja. ![]() | |
PallominnoX | zondag 17 mei 2009 @ 10:25 |
quote:Paar keer gezien ja, vind ik wel zo matig he ![]() | |
Klonk | zondag 17 mei 2009 @ 10:37 |
Frappante filmwetten deel 4 Waar feiten verdraaid worden! daar verder svp |