Hmpf!
Enige tijd geleden kocht ik 3 pocketgardens, leuke minituintjes in een soort aluminiumfolie zakje. Ideaal formaatje voor in de vensterbank.
Het zakje (de pocketgarden dus) moet je open knippen. Er zit dan aarde in en een klein zakje met zaadjes. Je houdt een klein beetje aarde apart, mikt de zaadjes op de aarde en het kleine beetje losse aarde daar weer bovenop.
De aarde is om te beginnen al niet pluis. Er zitten megaveel onduidelijke bolletjes op. Die zich nog het best laten vergelijken met kattengrit. Het zal wel mest geweest zijn, maar het zag er niet fris en natuurlijk uit.
De aarde zelf was bizar droog. Op de gebruiksaanwijzing staat ook wel dat je de boel goed nat moest maken, maar volledig uitgedroogde aarde wordt nooit meer echt goed natuurlijk.
Afijn, de boel goed natgemaakt en in de vensterbank gezet. De boel goed natgehouden ook en gewacht. En gewacht. En gewacht.
En er gebeurde gewoon helemaaaaaal niets! Nog niet het kleinste sprietje groen! Gewoon helemaal NIETS!
Klantenservice aangeschreven en ik kreeg direct een hele vriendelijke mail terug, met nogmaals hoe de zaadjes geplant moesten worden (exact wat ik had gedaan, maar goed) en er zouden nieuwe pakjes zaad opgestuurd worden. (Let wel, zaad, geen pocket gardens). Dit ontving ik ook een paar dagen later, dus PRIMA klantenservice!
Alleen vandaag wilde ik de nieuwe zaadjes gaan planten en in alle zakjes zaad zat gewoon POEDER! Geen idee of het ooit zaadjes geweest zijn, of wat er dan in hemelsnaam in die zakjes zat, maar ik heb de hele boel gelijk in de kliko gegooid.
3 keer 10 euro weggegooid dus!
En geen uitzondering! Want in mijn enthousiasme heb ik iemand anders (mkuch Vanyel Mkuch) overgehaald ook hippe pocket gardens in huis te halen. Exact hetzelfde verhaal dus!
Voor iedereen die iets wil groeien in de vensterbank, koop lekker gewoon losse zaadjes en een leuk bloempotje, ben je goedkoper uit en de kans van slagen is vele malen groter!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors