abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73514034
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:56 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

De eerste sneeuw wordt hier komende woensdag voorspeld . September was ook hier een van de mooiste/warmste die ik in de afgelopen 8 jaar heb meegemaakt, maar de dag temperaturen zijn idd snel aan het zakken en vandaag is het maar 4 graden. Volgend weekend wordt het -11 's nachts . (Mixed feelings, ik hou van de winter maar 6 maanden ijspret is wel erg lang).

Dat terwijl het 19 September nog 33,9 graden was!! ...40 graden verschil in 2 weken .
Ik ben zooooo jaloers op jou/jullie. In Canada wonen en nu ook al sneeuw.
pi_73524910
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:08 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ik ben zooooo jaloers op jou/jullie. In Canada wonen en nu ook al sneeuw.
Weet je dat wel zeker? De winterkou mag nog wel een maandje wachten hoor! Het was -7 met een gevoelstemperatuur van -15. Lekker in mijn herfstjasje (winterjas is nog niet uit de kast) naar de bus lopen.

Vanochtend werd ik met dit wakker (sorry voor de slechte kwaliteit foto's, mijn mobiel kan de kou niet aan )

De straat waar ik aan woon

Mijn huiske
pi_73524989
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:38 schreef tevebe het volgende:

[..]

Zelfmoordrate weet ik niet, maar er zijn dit jaar wel al 23 mensen vermoord. Vind ik eigenlijk wel opvallend veel...
Ze hebben er een speciale zelfmoordpreventie lijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:05:57 #154
273135 Labjas
symbol of science
pi_73524991
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:03 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker? De winterkou mag nog wel een maandje wachten hoor! Het was -7 met een gevoelstemperatuur van -15. Lekker in mijn herfstjasje (winterjas is nog niet uit de kast) naar de bus lopen.

Vanochtend werd ik met dit wakker (sorry voor de slechte kwaliteit foto's, mijn mobiel kan de kou niet aan )

[ afbeelding ]

Mijn huiske
[ afbeelding ]
Is dat een hoofdweg? Hoe breed is die straat wel niet...

Leuke foto's.
pi_73525270
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Mijn huiske
[ afbeelding ]
Daar ben ik ook jaloers op. Ik hoorde net op de radio dat er in Edmonton en Calgary ook al sneeuw ligt.
pi_73525312
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ze hebben er een speciale zelfmoordpreventie lijn
Zoiets is er in NL toch ook?
pi_73525564
Niet van de provincie/Staat volgens mij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73527240
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:05 schreef Labjas het volgende:

[..]

Leuke foto's.
Nee dit is een normale straat in een woonwijk aan het randje van de stad (200 meter van waar de boeren akkers beginnen). De straten zijn hier over het algemeen een stuk breder, als ik terug in Nederland ben dan is het weer even wennen dat alles zo dicht opelkaar zit.
pi_73527829
Hoeveel maanden per jaar kan men boeren in Winnipeg?
pi_73528590
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel maanden per jaar kan men boeren in Winnipeg?
Wat is je definitie van 'boeren'?

Regina heeft hetzelfde klimaat als Winnipeg en aangezien ik zelf een moestuin heb: de aardappels en wortels zijn er net een paar dagen uit en we hebben ze in April geplant. Het groei seizoen is dus ongeveer 6 maanden op de prairies.

Fruitteelt was klaar eind Augustus, graan was klaar vanaf een maand geleden (sommige boeren halen net het laatste restje oogst binnen). Vee gaat natuurlijk gewoon het hele jaar door.
pi_73539809
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:38 schreef tevebe het volgende:

[..]

Zelfmoordrate weet ik niet, maar er zijn dit jaar wel al 23 mensen vermoord. Vind ik eigenlijk wel opvallend veel...
Mwoah, dat is volgens mij niet slechter dan Rotterdam ofzo...

In het plaatselijke nieuws noemen ze wel zo een beetje elke geweldsdaad op, dus dan lijkt het erger dan het daadwerkelijk is.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_73539822
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:05 schreef Labjas het volgende:

[..]

Leuke foto's.
Er is natuurlijk bijzonder veel ruimte, dus ze kunnen de wegen zo breed maken als ze zelf willen. Omdat veel zo uitgestrekt is lijken grote delen van Winnipeg op een dorp.
pi_73542373
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:43 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Mwoah, dat is volgens mij niet slechter dan Rotterdam ofzo...

In het plaatselijke nieuws noemen ze wel zo een beetje elke geweldsdaad op, dus dan lijkt het erger dan het daadwerkelijk is.
Ik heb het even opgezocht. Ik dacht altijd dat Winnipeg niet zoveel inwoners had, maar het is een veel grotere stad dan ik dacht.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:34:34 #164
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_73547193
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Mijn huiske
[ afbeelding ]
OMG!!
Denk dat ik mn plannen toch maar bij ga schaven.. juni en juli lijken me ook een mooie tijd om te gaan.

Wat zouden jullie doen, of de zomer pakken met drukte en hoge prijzen, of het najaar met kou?
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
pi_73556629
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:34 schreef Flibble het volgende:

[..]

OMG!!
Denk dat ik mn plannen toch maar bij ga schaven.. juni en juli lijken me ook een mooie tijd om te gaan.

Wat zouden jullie doen, of de zomer pakken met drukte en hoge prijzen, of het najaar met kou?
Je moet er wel rekening mee houden dat het in Canada wel echt goed koud kan worden. Niet de -7 die hier in Nederland al koud wordt bevonden. Het landschap ziet er zowel in de winter als in de zomer mooi uit.
Campings kun je wel vergeten in de kou. Dat is dan niet leuk meer
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:12:05 #166
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73556732
Hoe was dat voor de 'beginners', hoe ervaarden jullie de eerste kou? Hadden jullie fatsoenlijke kleding of liepen jullie in nederlandse winterjassen rond?
pi_73557003
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:12 schreef fs180 het volgende:
Hoe was dat voor de 'beginners', hoe ervaarden jullie de eerste kou? Hadden jullie fatsoenlijke kleding of liepen jullie in nederlandse winterjassen rond?
Ik had geluk dat het niet ineens -20 werd. Het werd gelijkmatig steeds kouder. Mijn winterjas toen was niet warm genoeg voor de echte kou, maar dan had ik ook nog een snowboardjas en droeg meerdere lagen. Ik had alleen wel wat betere schoenen kunnen gebruiken. Ik liep er altijd op mn sneakers, maar als het dan ineens echt koud wordt heb je daar helemaal niks aan. Ook niet met 3 paar sokken
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:23:11 #168
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_73557124
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:08 schreef tevebe het volgende:

[..]

Je moet er wel rekening mee houden dat het in Canada wel echt goed koud kan worden. Niet de -7 die hier in Nederland al koud wordt bevonden. Het landschap ziet er zowel in de winter als in de zomer mooi uit.
Campings kun je wel vergeten in de kou. Dat is dan niet leuk meer
Dus stel dat ik augustus en september pak, dan mag ik er vanuit gaan dat ik het de laatste 2 weken zeg maar tamelijk koud zal hebben?
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
pi_73557303
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:23 schreef Flibble het volgende:

[..]

Dus stel dat ik augustus en september pak, dan mag ik er vanuit gaan dat ik het de laatste 2 weken zeg maar tamelijk koud zal hebben?
Nee eind september heb je nog wel goed weer hoor. Zoals nu begint het pas koud te worden. In Vancouver bijvoorbeeld was het nog 19 graden geweest deze week. Maar bij jeroen1976 was het deze week al een stuk kouder. In september hoef je je ook nog niet echt zorgen te maken om sneeuw e.d.
pi_73580423
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:51 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht. Ik dacht altijd dat Winnipeg niet zoveel inwoners had, maar het is een veel grotere stad dan ik dacht.
Zo een beetje heel Manitoba woont in Winnipeg.

Alle plaatsjes in de rest van de provincie zijn echter wel bijzonder kleine dorpjes...
pi_73630503
Happy Thanksgiving iedereen!
Een extra vrije dag is altijd fijn natuurlijk!
pi_73630628
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:35 schreef Wackyduck het volgende:
Happy Thanksgiving iedereen!
Een extra vrije dag is altijd fijn natuurlijk!
Happy Thanksgiving! Vanavond turkey met cranberry saus?
pi_73631623
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:37 schreef tevebe het volgende:

[..]

Happy Thanksgiving! Vanavond turkey met cranberry saus?
Gister al op Turkey Day zelfs!

Al moet ik zeggen dat ik de kalkoen niet dusdanig speciaal vind om hem op elke feestdag te eten.
pi_73669948
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:56 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Gister al op Turkey Day zelfs!

Al moet ik zeggen dat ik de kalkoen niet dusdanig speciaal vind om hem op elke feestdag te eten.
Eeeeen Thanksgiving is alweer voorbij, op naar halloween!! Altijd prettig zo'n extra vrije dag natuurlijk, maar ik heb niks speciaals gedaan omdat mn vriendin in Edmonton zit voor een paar dagen en mijn 'schoonfamilie' ook uit de stad waren. Dan maar een 'Hungryman' Turkey Dinner gehaalt en lekker opgegeten. Was vreemd genoeg eigenlijk best wel lekker, zelfs de cranberry saus zat er bij!

pi_73669964
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 01:25 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Eeeeen Thanksgiving is alweer voorbij, op naar halloween!! Altijd prettig zo'n extra vrije dag natuurlijk, maar ik heb niks speciaals gedaan omdat mn vriendin in Edmonton zit voor een paar dagen en mijn 'schoonfamilie' ook uit de stad waren. Dan maar een 'Hungryman' Turkey Dinner gehaalt en lekker opgegeten. Was vreemd genoeg eigenlijk best wel lekker, zelfs de cranberry saus zat er bij!

[ afbeelding ]
Whehe

Halloween komt er aan ja, maar ik zat de vorige Halloween in Santa Barbara, California, dus ik vrees dat het hier een iets minder groot feest is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')