abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69061937
Alvast excuus voor de lange OP.
Dinsdagavond was het dan zover, de laatste lange rit met mijn geliefde prive volvo (diesel), het vertrouwde roffelen van de motor en het blazen van de turbo zou ik achter me laten. En dat voor een geleasde Prius.....maar ja..het financiele plaatje liegt er niet om!
Woensdagochtend de prius opgehaald bij de toyotadealer, duidelijke uitleg gekregen omtrent aandachtspunten, bluetooth en navigatie. Direct daarna iemand de stuipen op het lijf gejaagd omdat ie me niet hoorde aankomen in de prius

Ik zal mijn ervaring met een prius op een aantal gebieden beschrijven, na net 300 kilometer gereden te hebben:

Exterieur

Tsja, mijn hart gaat er niet sneller van kloppen, hoewel hij in het zwart best strak uitziet. Het is overigens best een forse auto. Ik heb het idee dat mijn V40 smaller was, en de volvo was zeer zeker lager. Maar all in all, het uiterlijk (in het zwart) is het wel iets waar ik aan kan wennen.

Interieur

Ruim! Vooral achterin is echt een wereld van verschil wat betreft beenruimte, hoofdruimte is iets minder maar met mijn 1.94 zit ik er nog steeds prima. Verder voelt allemaal als goed afgewerkt en degelijk. Het betreft een tech uitvoering. dat betekent dat de volgende opties aanwezig zijn:

* Geintegreerd navigatiesysteem met touch-screen (perfect)
* Geintegreerd bluetooth (perfect)
* keyless entry and start (echt handig)
* radio/cd/mp3 speler (hmm, had liever weer een cd wisselaar gehad, maar MP3 is niet slecht)
* mistlampen
* Intelligent Parking Assist (volledig ruk!)

De voorstoelen zijn niet geweldig en lijken afgestemd te zijn op mensjes van 1 meter 60. Bovenbenen krijgen wat weinig steun. Mijns inziens had dat nou echt eenvoudig opgelost kunnen worden door de stoelen ook kantelbaar te maken. Helaas een groot minpunt voor lange mensen.

Het interieur is verder voorzien van meer dan genoeg bakjes en vakjes. Het dashboard is wel overzichtelijk, hoewel ik het bij sommige functies vreemd vind dat dat niet ook gewoon opgenomen is in de touch-screen boordcomputer. Het navigatiesysteem werkt prima, uiteraard is het soms even wennen als je een tomtom gewend bent. De geintegreerde bluetooth carkit werkt perfect samen met mijn blackberry bold, de verbinding was zo gemaakt, het adresboek kon in 1 keer overgezet worden. Alle belangrijke functies zijn tevens direct te bedienen middels stuurwielbediening.

Een feature van de boordcomputer wil ik wel nog even bespreken: je kunt per technisch onderdeel ingeven wanneer dit onderdeel voor het laatst vervangen/onderhouden is. Dat kun je dus instellen voor de banden, je kunt het instellen voor de oliefilter, voor de remmen etcetera etcetera! Een prachtige functie als je een ferrari of lamborghini hebt, een beestje wat met pure liefde behandeld moet worden, niet een toyota…Welke mafkees maakt op 4 januari een afspraak voor nieuwe banden, op 6 februari een afspraak voor de olie, op 19 maart een afspraak voor huppeldepup……naja, goed, vermoedelijk bestaat er minimaal 1 idioot die het zo doet.

Een ander punt is de IPA (Intelligent Parking Assist)…Dat de auto zelf kan parkeren, dat geloof ik wel. Maar het zou wel fijn zijn als ie zou parkeren waar IK dat wil. Naja, ik heb de auto dus nog niet zover gekregen dat ie ging parkeren waar ik dat wilde.

Rij eigenschappen

Acceleratie

Valt niet tegen. Scheelt natuurlijk dat het een automaat is, dus je hoeft alleen maar het gaspedaal in te rammen. Tussensprintjes (50 - 80 en 80 - 120) verlopen snel en soepel. Vanuit stilstand naar 120 verloopt ook soepel, wel lopen de toerentallen zo hoog op dat mijn nekharen overeind gaan staan als voormalig dieselrijder. Dit is echter een eigenschap van de CVT bak en ik moet er maar op vertrouwen dat de software er voor zorgt dat de motor optimaal draait voor de actie die ik via het gaspedaal verlang.

Remmen

Door het regenereren van de remenergie lijkt er een turbo te gaan blazen bij het remmen. Ook al merkwaardig als je een turbo gewend bent .

Wegligging

Ook een minpuntje voor de prius. Hoewel hij een lucht weerstands coefficient heeft van 0.25 (een lamborghini diablo heeft bijvoorbeeld een coefficient van 0.42), is wind wel degelijk merkbaar en voelbaar, ook minder zware windstoten. Dat geldt voor zowel zijwind als wind van (schuin)voren. Ook dan is het in het stuur voelbaar.

Techniek

Dikke plus voor de prius. De automaat laat zich lekker rijden, de benzine motor is absoluut niet luidruchtig tijdens het rijden. De auto voelt solide en groot aan. Wel heb ik de indruk dat er een grote afwijking in de snelheidsteller in vergelijk met de echte snelheid, maar dat zal ik nog even moeten toetsen met een extern gps systeem.

Algehele indruk

Tot nu scoort de prius goed! Hierboven concentreer ik me natuurlijk op de zaken die me negatief opvielen. Maar over het geheel genomen is de prius een luxe auto waarin het ontspannen autorijden centraal lijkt te staan. Als enorm scepticus betreffende priussen (waarom rijden die mensen altijd zo langzaam?), ben ik bijzonder positief verrast door de prius. Wellicht komt dat ook doordat ik er bijzonder weinig van verwachtte, dus dan kan het alleen maar meevallen. Iedereen die er tot nu toe even in gereden heeft kijkt met ongeloof en met een grijns op het gezicht als ze de prius starten en wegrijden, en het blijft ook verwonderlijk dat je gewoonweg niets hoort behalve het rollen van de banden.

oftewel hij nog niet zo slecht, als je er normaal in rijdt en niet alleen maar probeert een zo laag mogelijk verbruik te halen. (bij die rijstijl ben je in een ferrari nog irritant)
pi_69062231
heb er weleens in gereden, rijdt echt superlekker en hij is inderdaad bijna niet te horen. Verder helaas niet betaalbaar voor mij
pi_69063232
Hier in Stockholm rijden er super veel mensen in, mede omdat je met zo'n auto (hybride) overal gratis kunt parkeren...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_69063447
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 17:01 schreef bluebit het volgende:


Exterieur

Tsja, mijn hart gaat er niet sneller van kloppen
De mijne ook niet. Ik vind het echt een afschuwelijke auto.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_69101512
Ha, ik heb de parking assist aan het werken gekregen en het ging ongeveer goed. blijkbaar had ik hem verkeerd ingesteld. naja, goed, ik heb het een keer in werking gezien, nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het ruk is en blijft. Je moet wel heel erg dronken zijn om dat te willen gebruiken.

Verder nu 700 km gereden, hij kan geloof ik wel nog een 100 kilometer of zo, dat zou dus inderdaad een 1 op 20 betekenen bij veel snelweg met een gemiddelde snelheid van 125 (132 op de telller!!), wel veel cruise control gebruikt....valt me absoluut niet tegen van een 1.5 benzine van 1300 kilo. Dit is nog zuiniger dan mijn common-rail volvo diesel !!, Die rijdt namelijk ongeveer evenveel kilometers maar dan met een tank van 50 liter itt 40 liter.

Volgens mij ga ik het rijden in de prius nog leuk en fijn vinden, het uiterlijk blijft mwoah, mwoah natuurlijk. Het keyless entry en start systeem is echt geweldig fijn, nooit meer naar je sleutels zoeken. Ik ben gisteren wel nog even in mijn volvo gaan zitten....eigenlijk zou ik die stoelen mee moeten nemen.
pi_69112550
quote:
Ook een minpuntje voor de prius. Hoewel hij een lucht weerstands coefficient heeft van 0.25 (een lamborghini diablo heeft bijvoorbeeld een coefficient van 0.42)
Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.

Voor de rest hoop ik dat je prius in de fik vliegt stomme wannebee boomknuffelaar.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 17 mei 2009 @ 12:01:43 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69112916
Did you know that when you're driving down the Freeway and you put your hand out the window, the vehicle will turn?

Achmed, the Dead Terrorist in Jeff Dunham - Spark of Insanity
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_69124245
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:45 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.

Voor de rest hoop ik dat je prius in de fik vliegt stomme wannebee boomknuffelaar.
What the fuck is jou probleem idioot.. Ik hoop dat jou fiets in fik vliegt..

TS, succes met je oto
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69125593
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Did you know that when you're driving down the Freeway and you put your hand out the window, the vehicle will turn?

Achmed, the Dead Terrorist in Jeff Dunham - Spark of Insanity
Als ik Prius hoor/lees... Denk ik gelijk aan Jeff Dunham.
I use to pick Priusses out of the gril of my hummer


[ Bericht 3% gewijzigd door -CRASH- op 17-05-2009 18:58:58 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_69128638
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:45 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.

Voor de rest hoop ik dat je prius in de fik vliegt stomme wannebee boomknuffelaar.
wannabe boomknuffelaar? ik rij voor 140 euro per maand een splinternieuwe auto itt mijn vorige tweedehands prive auto die al snel 600 euro per maand kostte. En wat doe jij met het geld waar je elke dag voor moet werken?
  zondag 17 mei 2009 @ 20:33:36 #11
60619 Heib
US-English for...
pi_69129388
Het is toch gewoon helemaal niks zo'n Toyota Prius.

Het uiterlijk:
Kijk nou eens goed. Het is een rijdend ei.

Het milieuvoordeel:
Een grote leugen, want de auto heeft alleen een lage CO2 uitstoot bij stadsverkeer. Maar de meeste automobilsten rijden veruit de meeste kilometers op de snelweg. In die situatie moet een Prius een accupakket van 300 kg meetorsen. Meer gewicht = meer brandstofverbruik = hogere CO2 uitstoot.

Belastingvoordeel voor lease rijders in de bijtelling:
Het is er niet! 14% bijtelling over ¤ 36000 (Prijs van een aangeklede Prius) = ¤ 5040
Een vergelijkbaar uitgevoerde Toyota Auris, Kia cee'd of iets anders Aziatisch kost ¤ 20000 x 25% = jawel ¤ 5000.
Amsterdam has this great square with a name that sounds like Led-Zeppelin
pi_69131247
quote:
Op zondag 17 mei 2009 20:33 schreef Heib het volgende:
Het is toch gewoon helemaal niks zo'n Toyota Prius.

Het uiterlijk:
Kijk nou eens goed. Het is een rijdend ei.

Het milieuvoordeel:
Een grote leugen, want de auto heeft alleen een lage CO2 uitstoot bij stadsverkeer. Maar de meeste automobilsten rijden veruit de meeste kilometers op de snelweg. In die situatie moet een Prius een accupakket van 300 kg meetorsen. Meer gewicht = meer brandstofverbruik = hogere CO2 uitstoot.

Belastingvoordeel voor lease rijders in de bijtelling:
Het is er niet! 14% bijtelling over ¤ 36000 (Prijs van een aangeklede Prius) = ¤ 5040
Een vergelijkbaar uitgevoerde Toyota Auris, Kia cee'd of iets anders Aziatisch kost ¤ 20000 x 25% = jawel ¤ 5000.

hmmm,

het uiterlijk: helemaal mee eens

Het milieuvoordeel: Ik rij 50.000 per jaar (dus inderdaad veel snelweg), en ik heb de met de eerste tank 800 km gereden. Dat reed ik ook met mijn volvo v40 met een tank van 50 liter in tegenstelling tot 40 liter voor de prius. De prius is precies even zwaar als de volvo, namelijk 1295 kilo.

Belastingvoordeel:
een prius kost geen 36000 euro. Je vergeet dat de overheid bpm voordeel geeft op die autos. De tech uitvoering die ik rij kost 28000 euro tegen 14% bijtelling. Als ik dit afzet tegen een kleinere auto waarvoor ik 20% moet betalen......dan weet ik het wel.

oftewel ik ben het met je eens op het gebied van smaak, maar verder klopt je verhaal niet echt.
pi_69131369
Het lijkt mij met een prius moeilijk rijden op parkeerplaatsen ,stel je wil van een parkeerplaats afrijden maar voor je staan 2 mensen te praten, normaal stappen ze weg omdat ze je aan horen komen, maar een prius hoor je niet dus zal je moeten toeteren ook lijkt mij dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren voor kinderen etc.
<>
pi_69131378
Every time a prius is passing by, You hear....
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM GAY!!.

Jefafah dunham - Sparks of insanity...
pi_69131516
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:20 schreef Swindler het volgende:
Het lijkt mij met een prius moeilijk rijden op parkeerplaatsen ,stel je wil van een parkeerplaats afrijden maar voor je staan 2 mensen te praten, normaal stappen ze weg omdat ze je aan horen komen, maar een prius hoor je niet dus zal je moeten toeteren ook lijkt mij dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren voor kinderen etc.
tsja, ik zie het inmiddels meer als een voordeel, ze horen je niet aankomen totdat ze op de motorkap liggen,en vervolgens horen ze niet welke kant je oprijdt dus je ontsnappingskans wordt vergroot.
pi_69134826
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 22:53 schreef bluebit het volgende:
Ha, ik heb de parking assist aan het werken gekregen en het ging ongeveer goed. blijkbaar had ik hem verkeerd ingesteld. naja, goed, ik heb het een keer in werking gezien, nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het ruk is en blijft. Je moet wel heel erg dronken zijn om dat te willen gebruiken.

Verder nu 700 km gereden, hij kan geloof ik wel nog een 100 kilometer of zo, dat zou dus inderdaad een 1 op 20 betekenen bij veel snelweg met een gemiddelde snelheid van 125 (132 op de telller!!), wel veel cruise control gebruikt....valt me absoluut niet tegen van een 1.5 benzine van 1300 kilo. Dit is nog zuiniger dan mijn common-rail volvo diesel !!, Die rijdt namelijk ongeveer evenveel kilometers maar dan met een tank van 50 liter itt 40 liter.

Volgens mij ga ik het rijden in de prius nog leuk en fijn vinden, het uiterlijk blijft mwoah, mwoah natuurlijk. Het keyless entry en start systeem is echt geweldig fijn, nooit meer naar je sleutels zoeken. Ik ben gisteren wel nog even in mijn volvo gaan zitten....eigenlijk zou ik die stoelen mee moeten nemen.
Dat vind ik dus wel stom aan zo'n prius. Het is nauwelijks zuiniger dan mijn BMW E46 uit 2001 (nog geen common rail, wel een diesel natuurlijk) die 1/19 haalt als je voornamelijk snelweg rijdt. En dan zitten er stukken bij waar je harder rijdt dan 150+...

Hij is zuinig. Dat klopt, maar belange niet super zuinig dat het echt een groot verschil maakt...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_69136630
Mijn Golf Vi TSI doet ook 1:19 als ik gewoon normaal rij. Begrijp echt heel dat hybride gelul niet echt maar goed. Weet je wat voor druk die fokking accu op het miliue maakt als die kapot ?
pi_69136982
Die milieuvriendelijkheid flauwekul boeit toch helemaal niet, zolang de overheid d'r maar in gelooft? Als ik moet kiezen tussen 300+ euro per maand aftikken voor een of andere gare golf, of 140 euro aftikken voor een batterij op wielen, dan kies ik voor het laatste.
pi_69137183
quote:
Op zondag 17 mei 2009 20:14 schreef bluebit het volgende:

[..]

wannabe boomknuffelaar? ik rij voor 140 euro per maand een splinternieuwe auto itt mijn vorige tweedehands prive auto die al snel 600 euro per maand kostte. En wat doe jij met het geld waar je elke dag voor moet werken?
Je hebt autoliefhebbers en Prius rijders, duidelijk ben je het laatste. Mooi dat je geld bespaart, jammer dat je daarvoor in een bejaarden bak met een kut image moet rondtuffen, maar als jou dat niet boeit veel plezier ermee
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  maandag 18 mei 2009 @ 06:05:37 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69140011
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:20 schreef Braddie het volgende:
Every time a prius is passing by, You hear....
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM GAY!!.

Jefafah dunham - Sparks of insanity...
And when it idles it goes: homohomohomohomohomohomo
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_69140032


Lelijke auto btw .
pi_69141708
quote:
Op zondag 17 mei 2009 23:32 schreef Ultralaser het volgende:
Mijn Golf Vi TSI doet ook 1:19 als ik gewoon normaal rij. Begrijp echt heel dat hybride gelul niet echt maar goed. Weet je wat voor druk die fokking accu op het miliue maakt als die kapot ?
Do I Care?
Daarnaast heb jij natuurlijk geen accu in je auto, en daarnaast zijn er geen miljarden laptops, mobieltjes waarin accus zitten en worden er geen losse batterijen verkocht. Benzine en diesel wordt verder door elfjes gemaakt. Het percentage benodigde grondstoffen voor de accus van priussen is slechts een fractie van het totaal wat al gewonnen wordt. Daarnaast schijnt Toyota een zeer uitgebreid recyclingsprogramma te hebben voor de priussen.

Best knap dat je golf ook 1 op 19 rijdt ALS je 85 rijdt in de 5. Jammer dat ie 1 op 10 gebruikt in de stad en 1 op 14 op de snelweg. Zet dat eens af tegen een prius, die 1 op 25 rijdt bij 80 km, 1 op 15 op de snelweg en zowat niks in de stad.

kijk, het verbruik en het milieu interesseert me vrij weinig, het is dat de overheid gelooft dat het beter is en ik om die reden nog maar de helft hoef te betalen. Ik betaal liever 150 euro voor een prius dan 300 voor een golf (ja, dat is een prachtige doorontwikkelde auto op basis van techniek die in 100 jaar tijd vrijwel niet veranderd is, goeie reden om twee keer zoveel te betalen).
Maar je moet dan geen onzinnige redenen gaan roepen.
pi_69141789
quote:
Op zondag 17 mei 2009 23:49 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Je hebt autoliefhebbers en Prius rijders, duidelijk ben je het laatste. Mooi dat je geld bespaart, jammer dat je daarvoor in een bejaarden bak met een kut image moet rondtuffen, maar als jou dat niet boeit veel plezier ermee
true, het is een keuze, zoals ik al aangeef, het uiterlijk van die prius vind ik drie keer niks. Maar de techniek is fantastisch. Ik kan niet wachten totdat er echte volledige elektrische auto's zijn. Dan betaal ik nog maar 100 euro per maand en je rijdt er 4.2 liter turbo bakken er bij de stoplichten volledig mee zoek.

even voor de techneuten : de electromotor van de prius levert 400 Nm koppel bij 0 toeren...daar wordt ik als voormalig dieselrijder zeer gelukkig van.
pi_69143234
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:32 schreef bluebit het volgende:

[..]

true, het is een keuze, zoals ik al aangeef, het uiterlijk van die prius vind ik drie keer niks. Maar de techniek is fantastisch. Ik kan niet wachten totdat er echte volledige elektrische auto's zijn. Dan betaal ik nog maar 100 euro per maand en je rijdt er 4.2 liter turbo bakken er bij de stoplichten volledig mee zoek.

even voor de techneuten : de electromotor van de prius levert 400 Nm koppel bij 0 toeren...daar wordt ik als voormalig dieselrijder zeer gelukkig van.
mocht het ooit zover koen dat electrisch de enige optie is komt de overheid wel met iets anders om het zaakje te belasten, misschien dan een dikke premie als een V8 6.4 liter koopt om de olie industrie te supporten
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_69143825
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:29 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

mocht het ooit zover koen dat electrisch de enige optie is komt de overheid wel met iets anders om het zaakje te belasten, misschien dan een dikke premie als een V8 6.4 liter koopt om de olie industrie te supporten
ach, de overheid zal zich sowieso nog eens gaan bezinnen als de massa overstapt op hybride of electrisch.......vermoedelijk introduceren ze dan WATT98, stroom voor auto's. slechts 10 cent duurder per kW maar beter voor de auto en het milieu
  maandag 18 mei 2009 @ 22:15:03 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69169090
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:49 schreef bluebit het volgende:

[..]

ach, de overheid zal zich sowieso nog eens gaan bezinnen als de massa overstapt op hybride of electrisch.......vermoedelijk introduceren ze dan WATT98, stroom voor auto's. slechts 10 cent duurder per kW maar beter voor de auto en het milieu
Zolang hybride autos geen trekkracht hebben voor aanhangers en zo, zal er in dit land van sleurhutten weinig animo zijn om hybride of electrisch te gaan rijden. Ik wil best een Civic Hybride gaan rijden, maar dan kan ik de sleurhut niet trekken en dus gebeurt dat voorlopig niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_69173109
Wat er vermoedelijk gaat gebeuren deze kutoverheid kennende is in de toekomst een laadsensor inbouwen waarmee je je rekeningen achteraf krijgt, beetje het Tachograafidee, alleen kun je dan op elk tijdstip ook nog overal gevolgd worden.

Ik ben geen tegenstander van nieuwe technologie hoor, het brengt alleen zo waanzinng veel poli8tieke narigheid met zich mee.

Dat de Prius lelijk is komt puur door de ontwerpers van Toyota.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69173534
Waarom zou je ooit een Prius willen?

Hij ziet er gewoon ECHT niet uit. Zo zuinig istie nou ook weer niet. De prestaties zijn niet boeiend. Hij rijdt als een dweil. Echt niks voor mij.
pi_69177564
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom zou je ooit een Prius willen?

Hij ziet er gewoon ECHT niet uit. Zo zuinig istie nou ook weer niet. De prestaties zijn niet boeiend. Hij rijdt als een dweil. Echt niks voor mij.
waarom zou je een hyundai coupe willen, ook niet mijn smaak . een prius ook niet niet, overigens.
smaken verschillen nou eenmaal, en ik heb gewoonweg het financiele plaatje de keuze laten maken (de enige eis was dat ik geen koekblikje wilde gaan rijden). Door het voordeel van de overheid rij je gewoon een auto met een luxe niveau van 35K, hoe je het ook wendt of keert, daar kan geen yaris oid van 20k tegen op.
Qua zuinigheid: tsja, persoonlijk ben ik echt wel onder de indruk van een gemiddelde van 1 op 20 voor een benzine auto van 1300 kg met alle shit erop en eraan. Ik had hiervoor ook mijn bedenkingen omdat ik juist veel snelweg rij en geen heikneuterig 100 maar gewoon 130 cruise control.

Maar overigens, ik heb het nog niet eerder gezegd, maar ik heb hem wel in de mooiste kleur gepakt: zwart (dan zie je de auto dus wat minder goed).
  dinsdag 19 mei 2009 @ 08:16:01 #30
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_69177795
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Did you know that when you're driving down the Freeway and you put your hand out the window, the vehicle will turn?

Achmed, the Dead Terrorist in Jeff Dunham - Spark of Insanity
Ja haha grappig man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')