Flikker op met je 'me' en 'men'.quote:En gisteren ben ik me nieuwe brommer op gaan halen, maar toen zag ik dus dat het ligt niet goed werkte en ben ik met me brommer weer teruggegaan. Zijn ze wezen kijken, en toen was er dus een kabel los."
Klacht: Het Nederlands wordt naar de klote geholpen door het domme klootjesvolkquote:"Ik kom de internet niet op"
Gevonden!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:20 schreef Sigmund666 het volgende:
Met steeds groter wordende ergernis zie ik iedere dag hoe onze mooie taal verpauperd wordt door domme MBO-geschoolde en burgerlijke mannetjes en vrouwtjes die denken dat ze goed Nederlands schrijven.
Dat is niet tekenend, dat is samenvattend, kort en duidelijk houden. Ik kan er een heel betoog over houden, maar dan hoor ik weer van jullie:quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:23 schreef Skylark. het volgende:
Tekenend voor de OP dat die in korte zinnen is geschreven, om maar geen fout te maken.
Dat viel mij ook op ja, maar het blijkt wel te kunnen:quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:25 schreef Iblis het volgende:
Ik zie dat ‘verpauperen’ transitief gebruikt wordt in de OP. Dat zou ik niet gedaan hebben.
bron: Van Dale, 14e editiequote:2·overgank. werkw.
tot pauper maken
quote:
Dat vind ik opmerkelijk, maar desalniettemin lijkt mij het gebruik in de OP toch, op zijn minst, enigszins ongebruikelijk, aangezien deze verklaring van de Van Dale een letterlijke betekenis inhoudt, en die in de OP figuurlijk is.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op ja, maar het blijkt wel te kunnen:
[..]
bron: Van Dale, 14e editie
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat vind ik opmerkelijk, maar desalniettemin lijkt mij het gebruik in de OP toch, op zijn minst, enigszins ongebruikelijk, aangezien deze verklaring van de Van Dale een letterlijke betekenis inhoudt, en die in de OP figuurlijk is.
Als je maar lang genoeg wacht dan wordt ook me - men - 'ligt' enz spreektaalquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:21 schreef IJzerzaag het volgende:
'Me' is toch gewoon spreektaal?
Net als 'wou' en 'wouden'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |