Geluid op stereo of tv moet altijd een even getal zijn, of eindigen op 5. Dus als het volume van 0 tot 100 kan, dan zet ik 'm bv op: 10, 34, 40 en 65 mag ook. Maar getal mag nooit op een 1, 3, 7 of 9 eindigen. Moet rond of een even getal zijn.
Zelfde heb ik met Photoshop en andere programma's waar ik zelf een getal kan invullen. Altijd rond of een heel getal zijn. Eigenlijk overal waar ik de controle heb over getallen.

Knak om de zoveel tijd de botjes in m'n vinger, puur uit automatisme. Collega vindt dat een kut geluid en gooit dan met d'r pen ofzo, terwijl ik niet eens doorheb wat ik heb gedaan.
Draai een pen, aansteker, stift of wat er ook in de buurt ligt tussen m'n vingers door. Zodra ik er achter kom leg ik het weer weg.
Blaas altijd cirkels tijdens het roken. Ook buiten, ook als het mislukt.
Het interesseert me werkelijk geen zak maar ik kijk gek genoeg bijna elke dag om 13:37 op de klok, rechtsonderin de taakbalk. Zowel thuis als op het werk. Als ik hiervoor de kans heb gemist, omdat ik niet achter een computer zat, dan heb ik het gevoel dat ik iets gemist heb en probeer ik de volgende dag deze grote kans niet te missen.
Ik drum op alles en overal. Als er muziek is met de muziek mee maar zonder muziek vind ik niet erg. M'n vingers moeten in beweging zijn. Vooral als ik iets download wat maar een paar seconde duurt, drum me de ziekte in. Ook als er een zandloper in beeld is, of tijdens een installatie. Wel zachtjes, want hard klinkt irritant. Het is alleen om m'n vingers in beweging te houden.
Collega heeft me hierdoor drumles gegeven

Zodat ik meer variaties kan drummen. Hij heeft last van dezelfde tic.
Ik hoor overal ritmes in. Stoplicht voor voetgangers, auto's die voorbij racen. Claxons van auto's. Sirenes. Voetstappen van mensen. Gepraat van mensen op de achtergrond. Het tikken van andere op een toetsenbord. Zelf type ik in een ritme, om het makkelijker te maken (niet het typen, maar het luisteren). Beltonen zonder melodie. Overal.
Dus als ik rook, rol ik met de andere hand m'n aansteker door m'n vingers, blaas ik, op de maat van de muziek, een even aantal rondjes bij elke trek. Is er geen muziek, dan het eerst beste nummer wat in me opkomt en dat is de maat die ik aanhoud.
Ik verander altijd melodieën van nummers in mijn hoofd. Verander de akkoorden een beetje en denk dan: "Had veel beter gekunnen."
Ik tel het aantal verkeersborden, strepen op de weg of (lantaarn)palen langs de weg. Ik kies een getal waar ik moet eindigen (even getal dus). Als het aantal borden/palen/strepen op is voordat het getal bereikt is dan begin ik overnieuw, maar dan met strepen ipv borden ofzo, net zolang totdat ik het getal heb bereikt. Als het niet lukt voordat ik uit de auto stap vind ik dat zwaar klote.
Wil ook nog wel eens de kleur van auto's tellen. Ik tel het aantal rode dat ik zie van A tot B en hoop dan dat het op een even getal eindigt, anders dan baal ik en vind ik de wereld oneerlijk.
Ik kan niet in slaap vallen voordat ik een keer op m'n linkse en rechtse zij heb gelegen. Ik val daarna eigenlijk meteen in slaap maar als ik 1 van de 2 niet heb gedaan lig ik de hele nacht wakker.
Heb nog wat tics overgeslagen, maar best veel die in dit topic staan heb ik ook.