abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:31:31 #151
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_69207150
Ik heb een conflicterende tic.
Ik was mijn handen 5 keer per uur / Ik moet altijd wat in mijn handen hebben . Redelijk storend.
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:45:05 #152
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69215097
Ik controleer elke dag mijn banksaldo en of dat nog wel goed loopt met mijn budget
Ik zorg altijd voor een rond bedrag op de spaarrekening
Ik probeer altijd mijn persoonlijke zuinigheidsrecords te verbreken met autorijden
Ik heb het liefst geen kleding aan
ik MOET muziek luisteren elke dag voor mijn gemoedsrust
Ik ben spaarziek

Verder ben ik redelijk normaal
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:45:36 #153
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_69216593
Veel mensen met autistische trekjes hier
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:01:46 #154
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69218963
Ik controleer trouwens ook tig keer of ik écht mijn autolampen uit heb gedaan als ik uitgestapt ben, ondanks dat ik zo'n zoemertje erin heb zitten

1 keer vergeten is geleerd voor het leven zeg maar

En als ik een snoepketting eet dan knip ik de ketting open en dump ik de snoepjes in een schaaltje en eet ik altijd de witte en gele als laatste (die vind ik het lekkerst )

[ Bericht 26% gewijzigd door Metro2005 op 20-05-2009 11:11:21 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:47:53 #155
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69222885
Ik kijk écht heel toevallig vaak om 13.37 uur naar het klokje op mijn desktop. Heel maf.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_69224651
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:01 schreef Metro2005 het volgende:
Ik controleer trouwens ook tig keer of ik écht mijn autolampen uit heb gedaan als ik uitgestapt ben, ondanks dat ik zo'n zoemertje erin heb zitten

1 keer vergeten is geleerd voor het leven zeg maar

En als ik een snoepketting eet dan knip ik de ketting open en dump ik de snoepjes in een schaaltje en eet ik altijd de witte en gele als laatste (die vind ik het lekkerst )
haha die snoepkettingen komen me bekend voor
Altijd eerst t touwtje doorknippen, snoepjes in een schaaltje... en dan eerst de kleine rondjes en dan 2 van die grote stukken die eraan zitten

Nu werk in bij een snoepfabrikant weinig trek meer in die kettingen
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:50:30 #157
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_69224962
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 09:45 schreef Geranium_Opa het volgende:
Veel mensen met autistische trekjes hier
Bijproduct van mijn intelligentie

- Het volume van de radio in de auto of de stereo moet altijd deelbaar zijn door 5.
- De snelheid waar ik mee rijdt moet deelbaar zijn door 10, dus 100,110,120 etc.
- Als ik aan het rijden ben bereken ik continu mijn ETA aan de hand van hoe hard ik rijdt en de aftstand die is aangegeven op de borden.
- Hetzelfde als met een horloge rechts dragen, vind ik het ook niet kunnen om een vork met rechts vast te houden
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_69225029
Er komen me een aantal dingen hier wel bekend voor.

Ik voel bij een stoplicht ook een aantal keer of de versnelling wel goed staat.
Als ik een deur op slot heb gedraaid dan moet ik toch altijd nog even terug om te voelen of hij nu echt op slot zit.
En ik loop ook vaak nog een keer terug naar de auto om te zien of de handrem er op zit, en of de deuren nu echt wel op slot zitten.

Verder heb ik van mijn moeder, en opa een tic overgenomen. Die krijgen soms spontaan liedjes in hun hoofd als ze een bepaald woord horen. Zo had ik een tijdje geleden een vergadering op het werk. En mijn manager begon een zin met "Don't you". Heel de dag "Don't you ... forget about me" zitten neurien.
pi_69225094
Ik kan niet op een dag twee keer dezelfde route fietsen.
Ik moet altijd een pul water meenemen naar mijn bed.
Eten dat ik maak moet altijd in dezelfde volgorde gemaakt worden, voornamelijk bij broodjes, dus eerst kaas dan tomaat dan komkommer dan ui, anders smaakt het me niet.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_69226558
Geluid op stereo of tv moet altijd een even getal zijn, of eindigen op 5. Dus als het volume van 0 tot 100 kan, dan zet ik 'm bv op: 10, 34, 40 en 65 mag ook. Maar getal mag nooit op een 1, 3, 7 of 9 eindigen. Moet rond of een even getal zijn.
Zelfde heb ik met Photoshop en andere programma's waar ik zelf een getal kan invullen. Altijd rond of een heel getal zijn. Eigenlijk overal waar ik de controle heb over getallen.

Knak om de zoveel tijd de botjes in m'n vinger, puur uit automatisme. Collega vindt dat een kut geluid en gooit dan met d'r pen ofzo, terwijl ik niet eens doorheb wat ik heb gedaan.

Draai een pen, aansteker, stift of wat er ook in de buurt ligt tussen m'n vingers door. Zodra ik er achter kom leg ik het weer weg.

Blaas altijd cirkels tijdens het roken. Ook buiten, ook als het mislukt.

Het interesseert me werkelijk geen zak maar ik kijk gek genoeg bijna elke dag om 13:37 op de klok, rechtsonderin de taakbalk. Zowel thuis als op het werk. Als ik hiervoor de kans heb gemist, omdat ik niet achter een computer zat, dan heb ik het gevoel dat ik iets gemist heb en probeer ik de volgende dag deze grote kans niet te missen.

Ik drum op alles en overal. Als er muziek is met de muziek mee maar zonder muziek vind ik niet erg. M'n vingers moeten in beweging zijn. Vooral als ik iets download wat maar een paar seconde duurt, drum me de ziekte in. Ook als er een zandloper in beeld is, of tijdens een installatie. Wel zachtjes, want hard klinkt irritant. Het is alleen om m'n vingers in beweging te houden.
Collega heeft me hierdoor drumles gegeven Zodat ik meer variaties kan drummen. Hij heeft last van dezelfde tic.

Ik hoor overal ritmes in. Stoplicht voor voetgangers, auto's die voorbij racen. Claxons van auto's. Sirenes. Voetstappen van mensen. Gepraat van mensen op de achtergrond. Het tikken van andere op een toetsenbord. Zelf type ik in een ritme, om het makkelijker te maken (niet het typen, maar het luisteren). Beltonen zonder melodie. Overal.
Dus als ik rook, rol ik met de andere hand m'n aansteker door m'n vingers, blaas ik, op de maat van de muziek, een even aantal rondjes bij elke trek. Is er geen muziek, dan het eerst beste nummer wat in me opkomt en dat is de maat die ik aanhoud.

Ik verander altijd melodieën van nummers in mijn hoofd. Verander de akkoorden een beetje en denk dan: "Had veel beter gekunnen."

Ik tel het aantal verkeersborden, strepen op de weg of (lantaarn)palen langs de weg. Ik kies een getal waar ik moet eindigen (even getal dus). Als het aantal borden/palen/strepen op is voordat het getal bereikt is dan begin ik overnieuw, maar dan met strepen ipv borden ofzo, net zolang totdat ik het getal heb bereikt. Als het niet lukt voordat ik uit de auto stap vind ik dat zwaar klote.
Wil ook nog wel eens de kleur van auto's tellen. Ik tel het aantal rode dat ik zie van A tot B en hoop dan dat het op een even getal eindigt, anders dan baal ik en vind ik de wereld oneerlijk.

Ik kan niet in slaap vallen voordat ik een keer op m'n linkse en rechtse zij heb gelegen. Ik val daarna eigenlijk meteen in slaap maar als ik 1 van de 2 niet heb gedaan lig ik de hele nacht wakker.

Heb nog wat tics overgeslagen, maar best veel die in dit topic staan heb ik ook.
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:52:31 #161
185631 Guncta
En un momento dado
pi_69226940
Hoe worden die tel-ticcen veroorzaakt?
Is dat de drang naar een soort van schijn-zekerheid?
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_69227466
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:40 schreef Rasher het volgende:
Het interesseert me werkelijk geen zak maar ik kijk gek genoeg bijna elke dag om 13:37 op de klok, rechtsonderin de taakbalk. Zowel thuis als op het werk. Als ik hiervoor de kans heb gemist, omdat ik niet achter een computer zat, dan heb ik het gevoel dat ik iets gemist heb en probeer ik de volgende dag deze grote kans niet te missen.
Deze is erg leuk!
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:12:33 #163
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69227650
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:07 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Deze is erg leuk!
quote:
Collega heeft me hierdoor drumles gegeven Zodat ik meer variaties kan drummen. Hij heeft last van dezelfde tic.
Die vond ik leuk .
Huilen dan.
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:20:56 #164
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_69227955
De autoradio moet qua volume altijd even zijn. Dus volume op 10, 12, 14, etc. Met uitzondering de getallen zoals 15, 25, 35, etc.
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_69228764
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:07 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Deze is erg leuk!
Ik ga hier ook erg ver in.
We mogen onze eigen pauzes bepalen op het werk, dus als een collega opeens roept zo van: "Kom, ff pauze, ff roken." Dan kijk ik op de klok en als ik zie dat het b.v. 13:30 is, dan ga ik niet. Want ik weet dat pauzes altijd een minuut of 10 duren. Dus dan roep ik dat ik het ff druk heb, terwijl ik plankgas aan het internetten ben, terwijl ik gewoon 13:37 niet wil missen.
Of ik stuur een bericht naar collega's die ook roken, via een soort MSN dat we voor het werk nodig hebben ( ), met het bericht: "13:40 roken!!!"

En als het dan zover is, dan ben ik helemaal blij en is heel mijn dag compleet

Ik heb niet eens iets met 1337, als in Elite, super goed in computer spellen zijn, veel spelen, w00t en wtf roepen. Speel amper computer spellen. Ik weet alleen dat het een rage op internet is, alles is LEET ofzo Sindsdien kan ik niet meer zonder. Overal waar ik het getal tegenkom word ik gelukkig. Klant besteld iets ter waarde van 1337,- en dan zit ik weer met een glimlach achter m'n pc. Ik tel 2 getallen op en dan wordt het 1337 en dan zit ik weer:
We werken met tracking nummers voor zendingen, bestaande uit 12 cijfers. Als de laatste vier cijfers 1337 zijn dan is alles goed en doe ik extra m'n best op de aangifte hiervoor, zorg ervoor dat alles in de puntjes verloopt.
Tuurlijk mis ik afentoe de gelegenheid om op 13:37 op de klok te kijken. Maar heel soms, dan vergeet ik het en post ik per ongeluk iets op een forum om 13:37. Dan ben ik echt niet meer te houden, begin spontaan in God te geloven en m'n dag kan niet meer stuk.
Raar, want ik eigenlijk heb ik iets tegen oneven getallen. Behalve 5. (zie eerste tic) Maar 1337 duld ik dan wel weer. Maar ik moet wel perongeluk op de klok kijken, dus niet om 13:36 of een paar minuten eerder en afwachten maar... Nee, moet spontaan. Gekke is dus, ik kijk echt maar zelden op de klok. Eens in de 30 minuten ofzo. Thuis nog minder. En toch mis ik bijna geen enkele dag 13:37 rechts onderin m'n taakbalk. Sinds me dat is gaan opvallen wil ik het niet meer missen.

Genoeg over 1 tic
Volgens mij zijn tics geen vorm van intelligentie maar komen ze voort uit pure verveling.

Oh, en hoewel ik nog nooit om 13:36 of 13:38 op de klok heb gekeken baal ik wel altijd als ik een bedrag van 1338,- ofzo tegenkom. "Gemiste kans." denk ik dan. Besteed dan ook minder aandacht aan de aangifte.
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:47:55 #166
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69228919
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:43 schreef Rasher het volgende:

Oh, en hoewel ik nog nooit om 13:36 of 13:38 op de klok heb gekeken baal ik wel altijd als ik een bedrag van 1338,- ofzo tegenkom. "Gemiste kans." denk ik dan. Besteed dan ook minder aandacht aan de aangifte.
Vast wel, je onthoudt dat alleen niet. Sowieso is het niet toeval dat je om 13.37 rechts onderin je taakbalk kijkt. Je hersenen nemen 13.37 waar en denken: HEEEY KIJK!!, 13.37 JEWEET MAN. En dan kijk je.

Vraag je collega maar eens om je computer-klok een random paar minuten te veranderen (naar voor, achter.. maakt niet uit). Denk dat je 't dan nog steeds doet .
Huilen dan.
pi_69229291
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vast wel, je onthoudt dat alleen niet. Sowieso is het niet toeval dat je om 13.37 rechts onderin je taakbalk kijkt. Je hersenen nemen 13.37 waar en denken: HEEEY KIJK!!, 13.37 JEWEET MAN. En dan kijk je.

Vraag je collega maar eens om je computer-klok een random paar minuten te veranderen (naar voor, achter.. maakt niet uit). Denk dat je 't dan nog steeds doet .
Ik ga het proberen. Hoewel ik wel echt m'n ogen/hoofd moet draaien om de klok te kunnen zien. Heb op het werk en thuis best een grote monitor plus slechte ogen. Je hebt wel een punt natuurlijk, ik kijk vaker dan 1 keer per dag op de klok en omdat ik 1 getal leuk vindt, vergeet ik de rest. De andere keren rond ik de tijd altijd af op 5 minuten.
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:26:01 #168
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_69236060
Ik heb de tic dat als iemand knipoogt ik dat terug moet doen! Vooral op tv, als ik het niet doe word ik gek, tot ik het eindelijk doen :p
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_69240360
Paperclips veranderen in een ketting, snoeppapiertjes in vliegtuigjes en zakdoeken worden geknoopt. Ik heb tientallen scoubidousleutelhangers en ik denk dat ik als kind kilometers gepunnikt heb. Uiteindelijk ben ik zelfs maar gaan borduren, dat gaat tráág, en dan ligt niet direct heel mijn huis vol met nutteloze freubeldingetjes.

En nu is er weer dit:

Heb in het afgelopen uur dertig sterretjes zitten vouwen voor de televisie. Ik gooi ze allemaal in een vaas, ik vrees dat die weer zo vol zal zitten.
pi_69240503
Tegen voorwerpen praten als ik ergens alleen ben.
Als ik ergens loop ofzo, en ik krijg t gevoel dat t niet 'goed' was, t net zo vaak doen tot t wel goed is.
Of als een vinger aan mn linkerhand ergens langsschuurt oid, dan moet dat ook met de rechtervinger. En daar tzelfde verhaal met als t niet 'goed' voelt, net zolang blijven doen tot t wel goed voelt.
Hindert verder niet ofzo, kan ook stoppen als ik tegen mezelf zeg dat ik écht moet kappen.

I'm not a sinner.
pi_69240623
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:18 schreef Plums het volgende:
Tegen voorwerpen praten als ik ergens alleen ben.
Als ik ergens loop ofzo, en ik krijg t gevoel dat t niet 'goed' was, t net zo vaak doen tot t wel goed is.
Of als een vinger aan mn linkerhand ergens langsschuurt oid, dan moet dat ook met de rechtervinger. En daar tzelfde verhaal met als t niet 'goed' voelt, net zolang blijven doen tot t wel goed voelt.
Hindert verder niet ofzo, kan ook stoppen als ik tegen mezelf zeg dat ik écht moet kappen.

Oh ja, dat was ik nog vergeten, ik praat ook mijn eten. En het eten praat terug. Ik doe de stemmetjes. Daarstraks had ik nog een krijsende paprika, ik kwam met een mes op 'm af.
pi_69240729
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Oh ja, dat was ik nog vergeten, ik praat ook mijn eten. En het eten praat terug. Ik doe de stemmetjes. Daarstraks had ik nog een krijsende paprika, ik kwam met een mes op 'm af.
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen.
Dingen praten vanzelf tegen mij, in mn hoofd.. Hoe en waar ze willen liggen etc. Maar ze worden nooit bang of boos. Wel geirriteerd.
I'm not a sinner.
pi_69240841
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:23 schreef Plums het volgende:

[..]

Dat is mij gelukkig nog niet overkomen.
Dingen praten vanzelf tegen mij, in mn hoofd.. Hoe en waar ze willen liggen etc.
Ja, maar jij doet het wanneer je in je eentje bent. Ik heb op mijn werk ook wel eens een heel geanimeerd gesprek gevoerd met een kopieerapparaat dat weigerde om te kopiëren.
pi_69240984
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:25 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja, maar jij doet het wanneer je in je eentje bent. Ik heb op mijn werk ook wel eens een heel geanimeerd gesprek gevoerd met een kopieerapparaat dat weigerde om te kopiëren.
Dat kan ik inderdaad nog net in de hand houden.
Zat vandaag wel bij een belangrijk gesprek hardop te praten tegen de ruimte toen de meneer waarmee ik afspraak had even weg was. Security begon me raar aan te kijken en toen ben ik maar even wat gaan lezen zodat ik stopte met praten.
I'm not a sinner.
pi_69241042
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:29 schreef Plums het volgende:

[..]

Dat kan ik inderdaad nog net in de hand houden.
Zat vandaag wel bij een belangrijk gesprek hardop te praten tegen de ruimte toen de meneer waarmee ik afspraak had even weg was. Security begon me raar aan te kijken en toen ben ik maar even wat gaan lezen zodat ik stopte met praten.
Het voordeel is wel dat ik in een psychiatrische kliniek werk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')