MT, ING en akzo zijn de 3 grootste trekkers aan de AEX op dit moment om hem omhoog te stuwen. Overigens zie ik net dat Royal Dutch Shell niet meer de zwaarst wegende aandeel in de AEX isquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:04 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Betere opmerking dan, waarom blijven we zo in de plus, als de futs in de min staan? Is de AEX zelfstandig geworden of zo? Of doen de beleggers een experimentje "zelfstandig denken"?
Unilever is op dit moment de grootste jongen qua wegingquote:
A complete blow up!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De economie hier is inderdaad baggerEigen schuld ook wel een beetje, ze willen niks van europa aannemen en kopieren het systeem van amerika half om half.
Wacht maar totdat de rating agencies de ratings van de AAA bedrijven gaat verlagen naar BB, dan zul je pas zien wat een blow-up van de economie betekend.quote:
Om over de overheidsuitgaven nog maar te zwijgen :Squote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:47 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Wacht maar totdat de rating agencies de ratings van de AAA bedrijven gaat verlagen naar BB, dan zul je pas zien wat een blow-up van de economie betekend.
Schijnt, volgens de "experts", nog niet eens zo heel slecht te zijn in een recessie...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:48 schreef edwinh het volgende:
[..]
Om over de overheidsuitgaven nog maar te zwijgen :S
vertel es wat meer over kbc dan, je hebt het er altijd over en er is vandaag toch niet zoveel te lezenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:28 schreef Alistair het volgende:
KBC blijft keurig dalen. Heel goed. Ik blijf het aandeel zeker volgen
Eigenlijk heb ik het er pas de laatste paar dagen over. Wat wil je dat ik vertel?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:33 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
vertel es wat meer over kbc dan, je hebt het er altijd over en er is vandaag toch niet zoveel te lezen
Het betekend 'van de hand doen' dus jaquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:00 schreef Dave7 het volgende:
Is disposition het tegenovergestelde van Acquisition? Disposition betekent verkoop van aandelen?
Ik zie het idd bij koersinformatie. Maar wat is de kans dat het compleet wordt overgenomen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:40 schreef Alistair het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik het er pas de laatste paar dagen over. Wat wil je dat ik vertel?
De Belgische overheid heeft weer moeten helpen, er was een enorm verlies in KW1 2009 puur door waardeverminderingen (3,6 miljard euro) en het aandeel is sinds dat nieuws meer dan 40% gedaald. Het kan nog verder dalen naar mijn mening en dan spring ik op de trein
Thanks, geen goed teken als dat bij insider transactions staat.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:16 schreef Alistair het volgende:
[..]
Het betekend 'van de hand doen' dus ja
Het Angelsaksische systeem zuigt ook hard en is zwaar onzinnig.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De economie hier is inderdaad baggerEigen schuld ook wel een beetje, ze willen niks van europa aannemen en kopieren het systeem van amerika half om half.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren (ik sluit niets uit though). De overheid staat (beetje vergelijkbaar met ING) nu garant voor het grootste deel waarvoor een premie betaald moet worden (net als bijv. bij Lloyds of RBS). Een regering zit er ook niet op te wachten een bank te nationaliseren. KBC doet het verder best aardigquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:20 schreef Oizno het volgende:
[..]
Ik zie het idd bij koersinformatie. Maar wat is de kans dat het compleet wordt overgenomen?
Ik zie dat ie ongeveer op 6 euro nog wat heeft gestaan begin maart. Bij onder de 10 stap je in? En wat wordt dat ongeveer je koersdoel?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:30 schreef Alistair het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo snel gebeuren (ik sluit niets uit though). De overheid staat (beetje vergelijkbaar met ING) nu garant voor het grootste deel waarvoor een premie betaald moet worden (net als bijv. bij Lloyds of RBS). Een regering zit er ook niet op te wachten een bank te nationaliseren. KBC doet het verder best aardig
Het koersdoel wordt dan voor mij 18 euroquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:33 schreef Oizno het volgende:
[..]
Ik zie dat ie ongeveer op 6 euro nog wat heeft gestaan begin maart. Bij onder de 10 stap je in? En wat wordt dat ongeveer je koersdoel?
De 90 van mei 2008?
Bedenk wel even dat KBC zwaar in de CDO's zit en dat deze (zeer) langlopende leningen echt niet zomaar uit de boeken verdwijnen, aangezien je ze aan de straatstenen niet kwijt kunt. Als KBC ze recentelijk herplaatst heeft naar 'held to maturity' en ze uit het tradingbook heeft laten verdwijnen, dan zal een eventuele toekomstige rating aanpassing van clienten een doodssteek zijn voor de kapitaal tier 1 ratio van KBC.....quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:36 schreef Alistair het volgende:
[..]
Het koersdoel wordt dan voor mij 18 euro
Uiteraard leg ik nooit al mijn eieren in een mand. Het is wel zo dat waar je de grootste risico's loopt je ook de grootste kansen heb op een flink rendement. Aangezien ik de afgelopen 2 maanden aardig heb gehandeld ben ik bereid om mijn winst van die periode in dit aandeel te steken. Daarnaast betalen ze (KBC) een premie voor een 90% waarborg op die CDO's wat ik heb begrepen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:08 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Bedenk wel even dat KBC zwaar in de CDO's zit en dat deze (zeer) langlopende leningen echt niet zomaar uit de boeken verdwijnen, aangezien je ze aan de straatstenen niet kwijt kunt. Als KBC ze recentelijk herplaatst heeft naar 'held to maturity' en ze uit het tradingbook heeft laten verdwijnen, dan zal een eventuele toekomstige rating aanpassing van clienten een doodssteek zijn voor de kapitaal tier 1 ratio van KBC.....
Ik zou er mee oppassen
http://www.tijd.be/nieuws(...)rijd.8182553-433.artquote:KBC-topman enkele weken buiten strijd
André Bergen, de gedelegeerd bestuurder van KBC-groep, is voor enkele weken buiten strijd na een heelkundige ingreep die hij gisteren onderging. Dat melden diverse websites en KBC bevestigt de informatie.
(tijd) - De 58-jarige Bergen voelde zich tijdens het weekend onwel, waarna een aantal routinetests werden uitgevoerd. 'Daaruit is gebleken dat een ingreep aangewezen was', zegt KBC-woordvoerster Viviane Huybrecht. De ingreep werd maandag uitgevoerd en is goed verlopen. KBC wil geen details kwijt maar heeft het over een routineoperatie die vele Belgen per dag ondergaan.
Hoelang Bergen precies buiten strijd zal zijn is nog onbekend, maar de financiële groep gaat ervan uit dat het herstel van Bergen enkele weken zal vergen.
KBC voorziet in dergelijke gevallen niet in de aanstelling van een CEO ad interim. De collega's van Bergen in het directiecomité van de groep, dat traditioneel collegiaal en solidair optreedt, nemen zijn taken over. Zo zal de nieuwe financieel directeur, Luc Philips, donderdag alleen de presentatie van de kwartaalcijfers van KBC voor zijn rekening nemen.
Of de verhoogde stress als gevolg van de financiële crisis aan de basis ligt van de ingreep, is niet bekend. Maar het is een feit dat al heel wat toplui van financiële instellingen de voorbije maanden gezondheidsproblemen kregen. Het aandeel van KBC stond intussen dinsdag zwaar onder druk. Het sloot 14,5 procent lager en zakte daardoor weer beneden de 20 euro, om uit te komen op 19,10 euro. Wereldwijd kregen bankaandelen klappen na de sterke rally van de voorbije weken.
BB
18:29 - 12/05/2009 Copyright © De Tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |