abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69046225
Op mijn werk kom ik regelmatig CV's tegen van mensen die een open sollicitatie sturen.
Sowieso een cv sturen naar info@hetwerkvanTS.nl
Maar goed, wat een kneuzen CV's zitten er tussen zeg echt niet te geloven...

We nemen even 2 uitersten:

De ene van een jonge afgestudeerde MBO student, geheel in comic sans
Opmaak totaal verkeerd, alles in het midden uitgelijnd en met een taakbeschrijving (bij vorige werkgevers) die een kind van 6 geschreven kon hebben.

De andere is van een marokkaanse man die zichzelf Dhr. *insert marokkaanse achternaam* noemt.
NERGENS zijn voornaam, en in zijn 6 pagina's tellende CV (in PDF formaat) zitten maar liefst 3 quotes in het latijn waarmee hij zichzelf beschrijft. Ook staat zijn sollicitatiebrief vol met zelfverheerlijking en quotes van hoe hij beschreven zou zijn. Verder staan er in zijn CV geen bedrijfsnamen, fake dus.

Klacht: Mensen die geen CV kunnen schrijven
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
pi_69046255
Terechte klacht.

Zo moeilijk is het echt niet.

Maar... comic sans?!?!
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  Moderator vrijdag 15 mei 2009 @ 09:36:12 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:36:58 #4
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_69046289
Latijnse quotes gebruiken.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:37:19 #5
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_69046298
Comic Sans
Corbel, Verdana of Arial ftw!
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_69046306
CV kan je toch zelf verzinnen net alsof ze dat gaan nakijken
doe ik ook altijd anders kom ik nergens aan de bak
pi_69046312
de enige jusite manier om een cv op te sturen is in pdf alles wat dat niet is krijgt al minpunten. Het is soms idd heel triest. Een cv zou nooit meer dan 1 of 2 pagina's moeten zijn. De rest vertel je wel tijdens een intake gesprek
Serieus mensen die hun cv als .doc ofzo opsturen dat is toch royal sadness

En wat je ook vaak ziet bij trieste gevallen
cooledude@hotmail.com als email
Een email van een vriend of vriendin
onrelevante rotzooi als wel of niet getrouwd of bij hobbies "uitgaan"
sowieso hobby's op je cv (hangt wel af van hetgeen je voor solliciteerd)
pi_69046327
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:37 schreef Gekke-Henkie het volgende:
CV kan je toch zelf verzinnen net alsof ze dat gaangaan nakijken
doe ik ook altijd anders kom ik nergens aan de bak
Beetje overdrijven mag, maar kom op nou als jij bij een grote internationaal gewaardeerde multinational hebt gewerkt zet je dat er toch juist op. Nu staat er ' Administratiebedrijf'
pi_69046336
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:37 schreef hoerezooi het volgende:
de enige jusite manier om een cv op te sturen is in pdf alles wat dat niet is krijgt al minpunten. Het is soms idd heel triest. Een cv zou nooit meer dan 1 of 2 pagina's moeten zijn. De rest vertel je wel tijdens een intake gesprek
En waarom dan precies....
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:39:51 #10
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_69046348
quote:
Hoezo!?
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:42:03 #11
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_69046401
quote:
Wat een gezever.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator vrijdag 15 mei 2009 @ 09:43:12 #12
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69046434
quote:
Ja, dag. Mensen die hun CV in pdf opsturen zijn nog erger dan mensen die er een Word bestandje van maken.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:44:43 #13
147291 SiemPie666
Sapperdeflap
pi_69046470
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:39 schreef LockonStratos het volgende:

[..]

En waarom dan precies....
Omdat PDF er overal hetzelfde uitziet.
“Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science.”
pi_69046474
ten eerste omdat pdf mischien een algemene standaard is voor portable documents (raad maar waar pdf voor staat). Het bellangrijkste:

De opmaak van .doc kan verschillen op elke pc, of mischien gebruikt dat bedrijf wel openoffice ofzo.

pdf is ziet er altijd hetzelfde uit ongeacht het lettertype of wat voor vage wordinstellingen je ook gebruikt heb. Owja en als laatste is een cv lezen in een editor als word nogal crap en .doc is ook zo makkelijk te kopieren/bewerken.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:46:59 #15
240591 LockonStratos
Ever vigilant
pi_69046521
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:44 schreef hoerezooi het volgende:
ten eerste omdat pdf mischien een algemene standaard is voor portable documents (raad maar waar pdf voor staat). Het bellangrijkste:

De opmaak van .doc kan verschillen op elke pc, of mischien gebruikt dat bedrijf wel openoffice ofzo.

pdf is ziet er altijd hetzelfde uit ongeacht het lettertype of wat voor vage wordinstellingen je ook gebruikt heb. Owja en als laatste is een cv lezen in een editor als word nogal crap en .doc is ook zo makkelijk te kopieren/bewerken.
Ok, daar heb je wel een punt idd.
Maar als een bedrijf een versie lager dan office 2003 gebruikt hoeft het voor mij al niet meer
  Moderator vrijdag 15 mei 2009 @ 09:47:58 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69046546
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:44 schreef hoerezooi het volgende:

Dat doen alleen mensen die bang zijn dat hun gegevens ergens voor gebruikt worden en dus iets te verbergen hebben.
Een beetje bedrijf gebruikt Office, dus dat gaat ook niet op.
En als de opmaak van OpenOffice zoveel zou verschillen van Office, dan zou het niet zo groot zijn geworden.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:50:04 #17
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_69046602
True. En als een bedrijf zulke gefokte instellingen heeft dat mijn C.V. die uiteraard in perfecte staat van opmaak is ,helemaal mislukt wordt weergegeven hoef ik er ook niet te werken.
pi_69046604
quote:

En wat je ook vaak ziet bij trieste gevallen
cooledude@hotmail.com als email
Een email van een vriend of vriendin
onrelevante rotzooi als wel of niet getrouwd of bij hobbies "uitgaan"
sowieso hobby's op je cv (hangt wel af van hetgeen je voor solliciteerd)
Of de sollicitatiebrief . Hoeveel van die brieven heb je wel niet langs zien komen, dat mensen denken dat ze in je bedrijf goed door kunnen groeien, het je een erg goed bedrijf lijkt en alle andere slijmbende.

Als zo'n bedrijf om een sollicitatiebrief vraagt laat ik eerst via de telefoon weten dat ik toch een intake gesprek prefereer aangezien het toch beter overkomt. Ik doe dan wel moeite om langs te komen.
En als ik naar zo'n intake gesprek ga, dan ga ik niet in een mooi strak pak maar in mijn eigen nette kleding. Zo presenteer je jezelf zoals je bent En altijd zijn er wel kansloze rukkers van een ondernemers of onderbazen (whatever) die je gaan tracken op hyves . Daarom zou ik voortaan je hyves compleet blokkeren voor iedereen, nog voor het moment dat je je CV verstuurt of op een andere wijze je naam kenbaar laat maken aan een bedrijf.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  Moderator vrijdag 15 mei 2009 @ 09:50:53 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69046629
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:50 schreef boem-dikkie het volgende:
True. En als een bedrijf zulke gefokte instellingen heeft dat mijn C.V. die uiteraard in perfecte staat van opmaak is ,helemaal mislukt wordt weergegeven hoef ik er ook niet te werken.
Dat dus, goede aanvulling.
pi_69046655
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:47 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat doen alleen mensen die bang zijn dat hun gegevens ergens voor gebruikt worden en dus iets te verbergen hebben.
Een beetje bedrijf gebruikt Office, dus dat gaat ook niet op.
En als de opmaak van OpenOffice zoveel zou verschillen van Office, dan zou het niet zo groot zijn geworden.
documenten gemaakt in office xp of 2003 zien er in 2007 vaak anders uit. En openoffice laat het wel aardig goed zien maar zitten toch soms wat kleine verschillen in.
Waarom niet gewoon zekere voor het onzekere nemen. En dat bewerken ervan kan mij niet echt schelen zie ik meer als een extra'tje

wiki
"Het Portable Document Format, of kortweg PDF, is sinds ongeveer 1993 een de facto standaard voor de uitwisseling van elektronische documenten en formulieren die in hun oorspronkelijke vorm gereproduceerd moeten kunnen worden. PDF is een universele bestandsindeling waarmee lettertypen, afbeeldingen en lay-out van elk willekeurig brondocument behouden blijven, ongeacht het programma of het platform waarmee het document werd gemaakt, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld HTML.

Een voordeel van een PDF-bestand is dat het — in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Word-document — op elke printer er hetzelfde uit zal zien. Ook kan een PDF-bestand op alle platformen bekeken en/of bewerkt worden; het is dus niet platformafhankelijk. Veel handleidingen van elektronica-apparatuur, computerhardware en -software, en dergelijke, verschijnen in plaats van op duur drukwerk op een cd-rom in vele talen met meegeleverde PDF-reader."
pi_69046665
wat een onzin. als een werkgever .doc niet accepteert zegt dat al genoeg.

alsof iedereen weet hoe je het in pdf kan opslaan, het is immers geen standaard optiekeuze in word..
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:52:14 #22
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_69046670
Alleen een echte baas maakt zijn CV in Comic Sans. Klacht onterecht! Je had hem aan moeten nemen. TS, mark my words: "This will haunt your dreams for the rest of your life!".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:52:31 #23
240591 LockonStratos
Ever vigilant
pi_69046678
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:50 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Of de sollicitatiebrief . Hoeveel van die brieven heb je wel niet langs zien komen, dat mensen denken dat ze in je bedrijf goed door kunnen groeien, het je een erg goed bedrijf lijkt en alle andere slijmbende.

Als zo'n bedrijf om een sollicitatiebrief vraagt laat ik eerst via de telefoon weten dat ik toch een intake gesprek prefereer aangezien het toch beter overkomt. Ik doe dan wel moeite om langs te komen.
En als ik naar zo'n intake gesprek ga, dan ga ik niet in een mooi strak pak maar in mijn eigen nette kleding. Zo presenteer je jezelf zoals je bent En altijd zijn er wel kansloze rukkers van een ondernemers of onderbazen (whatever) die je gaan tracken op hyves . Daarom zou ik voortaan je hyves compleet blokkeren voor iedereen, nog voor het moment dat je je CV verstuurt of op een andere wijze je naam kenbaar laat maken aan een bedrijf.
Dat van die Hyves kan toch een pluspunt zijn Als daar vette dingen op staan.
Ik stuur altijd een beknopt mailtje met mijn CV en in het mailtje zeg ik dan dat ik graag op gesprek wil komen.
Tevens ga ik dan wel netjes gekleed, niet in 3-delig pak maar gewoon colbert + spijkerbroek...
That's the way to go...
pi_69046712
Times new roman ftw.
pi_69046721
Dude, ik heb precies die CV gekregen. Gaat het om financiele administratie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')