Vandaar dat we hem misschien wat hoger moeten houden.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:21 schreef TeleluvR het volgende:
We zitten al een tijdje op 1800... het stagneert een beetje!
Hier 'verdien' je ook nog meer mee dan met de Postcode loterij.quote:
Dat ook, en je krijgt geen zeverpost over dat je het erg zou moeten vinden als je buurman of buurvrouw miljonair wordt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:57 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Hier 'verdien' je ook nog meer mee dan met de Postcode loterij.
Daar zul je gemiddeld iets van 50% verlies hebben schat ik, hier is het gemiddelde rond de 3%
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:48 schreef ETA het volgende:
groepje mensen in Zanzibar geeft mij een deliquency rate van 2.8%![]()
Hun 3e payment is slechts gedeeltelijk binnen, maar ik neem aan dat ze de rest later wel gaan betalen. Anders ga ik wel even bij hun langs
over de laatste 5 jaar heb ik ongeveer 17% van mijn tijd reizend doorgebracht, en als je wonen in buitenland meetelt is het zelfs 30%. In die tijd ongeveer 14000 fotos gemaakt en 400 paginas aan reisverslagen geschrevenquote:
You're welcome, maar eigenlijk heb ik niets extra geïnvesteerdquote:
Nu heeft deze mevrouw:quote:This loan has been refunded for the following reason:
Your loan has been refunded, because Kiva recently paused its partnership with our Field Partner who manages this loan on the ground.
Nou ja, toch netjes dat ze het gewoon terugstorten.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:13 schreef OutOfThisWorld het volgende:
[..]
You're welcome, maar eigenlijk heb ik niets extra geïnvesteerd![]()
Helaas is mijn lening aan de tortilla-business teruggestort vanwege problemen met de lokale uitleeninstantie:
[..]
Nu heeft deze mevrouw:
[ afbeelding ]
dus nog steeds geen nieuwe potten en pannen kunnen kopen...![]()
Nu heb ik die teruggestorte $ 25 nog eens uitgeleend en telt die tot mijn verbazing opnieuw mee. Kennelijk wordt elke verstrekte lening geteld bij het team totaal, niet het totaal uitgeleende bedrag.
Mooi bedrag om te zien.quote:Op maandag 8 juni 2009 08:50 schreef DennisMoore het volgende:
Dan rond ik 't maar effe mooi af.
Number of Team Members: 35
Number of Loans: 70
Number of Loans per Member: 2.00
Total Amount Loaned: $2,000.00
Kan je eigenlijk wel geld terughalen? Of is het eenmaal in, nooit meer uit?quote:Op maandag 8 juni 2009 09:08 schreef Lamon het volgende:
[..]
Mooi bedrag om te zien.
En over een weekje krijgen we als het goed is allemaal wat terug van onze leningen, dus dan kan het grote herinvesteren beginnen.
Natuurlijk kun je je geld weer terughalen.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:58 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Kan je eigenlijk wel geld terughalen? Of is het eenmaal in, nooit meer uit?
Ja. Nee.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:58 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Kan je eigenlijk wel geld terughalen? Of is het eenmaal in, nooit meer uit?
quote:When I pay through PayPal, is PayPal taking a fee?
Kiva is the first organization that PayPal is supporting by providing free payment processing. This support saves Kiva up to one million dollars annually, which helps us to keep our operational expenses low and send 100% of your loan contributions to the field.
quote:Do I have to use PayPal when I checkout?
When you checkout, you can pay with funds from a credit card or a PayPal account.
Regardless of which option you choose, PayPal will process your payment and send you a receipt. PayPal provides Kiva with free payment processing, which helps us to keep our operational expenses low.
Please note that you will, however, need a PayPal account if you withdraw funds from Kiva, as Kiva uses PayPal to handle all financial transactions.
Anders moet je effe wat in de FAQ gaan graven.quote:Will PayPal charge me to withdraw funds from my Kiva Account?
You will not be charged a fee to withdraw funds from your Kiva Acccount. When a withdrawal is requested, Kiva uses a PayPal function that charges the sender (Kiva), and not the recipient (you).
If you reside outside of the United States you may be charged a currency conversion fee. Please visit PayPal's help center for more information about moving funds from your PayPal account to your bank account, or call them at 888-445-5032 (Toll Free US) or 402-952-8811 (International), Monday through Friday, 8 a.m. to 5 p.m. CST. These phone numbers are staffed by PayPal employees who are specially trained to assist Kiva lenders.
Wie weet, en aangezien ik gisteren op NU.nl las dat ontwikkelingslanden de grootste klap gaan krijgen nav de kredietcrisis op lange termijn, kunnen ze alle hulp gebruiken.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:54 schreef Reya het volgende:
Ik heb net geinvesteerd in het bedrijf van een mevrouw die internet en ict-toepassingen verkoopt in Vietnam. Over tien jaar is dat vast het nieuwe Google
Even illustrerenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:54 schreef Reya het volgende:
Ik heb net geinvesteerd in het bedrijf van een mevrouw die internet en ict-toepassingen verkoopt in Vietnam. Over tien jaar is dat vast het nieuwe Google
quote:
Hiền Nguyễn Thị (1043061327) is a 43 year-old female living in the town of Nghi Lộc. She is married and has 3 school-aged children. To making a living, Hiền owns & operates specialized retail store selling internet connection services in the local community. Hiền has been engaged in this business for over 7 years and earns approximately 3,000,000 VND a month from these activities.
In 2004, Hiền joined TYM Fund to gain access to financial services to help improve her living situation and to engage in business activities. Hiền has successfully repaid a previous loan of 10,000,000 VND from TYM Fund. This previous loan was used to purchase additional products to sell. Hiền is now requesting a loan of 18,000,000 VND to be used to purchase new equipment & tools to expand the business. The will be the 5th loan taken out by Hiền from TYM Fund. She plans to improve and expand her business with the additional revenue generated from the loan.
Ik vermoed dat het iets met trots te maken heeft, hij zal het zelf wel niet willen erkennen dat hij geld nodig heeft, en zijn vrouw is wijs genoeg om zijn trots in te ruilen voor praktisch denken ofzo.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:11 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Kweenie, maar het is d'r man die een nieuwe ezelkar nodig heeft... maar zij vraagt de lening aan? Is 't een cadeautje voor 'm ofzo?.
Maar ze hebben nog ruim de tijd, nog 24 days left.
Wat zou er trouwens gebeuren als het niét lukt om een lening vol te krijgen? Krijgt zo iemand dan bericht "Sorry, maar die lui in 't Westen hadden er geen vertrouwen in"? Of zou de organisatie zélf buiten Kiva om alsnog de lening verstrekken? Tenslotte bestonden die lokale microkredietorganisaties al voordat ze samenwerkten met Kiva.
Wellicht schrikt de delinquency rate mensen af...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Lamon het volgende:
http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=113806
Deze wil trouwens niet erg lukken, wat mis ik dat mensen hier geen vertrouwen in hebben?
Die's van deze fieldpartner toch gewoon laag?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:23 schreef Omniej het volgende:
Wellicht schrikt de delinquency rate mensen af...
Dat laatste: de lenig is zelfs al vergeven, op 26 mei, zoals je in de rechterkolom kan zien. De lokale partner van Kiva heeft in dit geval het geld voorgeschoten, en tracht vervolgens de lening te verkopen via Kiva, om zodanig die fondsen weer vrij te krijgen voor nieuwe leningen. Overigens geldt in sommige andere gevallen wel dat de lening pas wordt vergeven als de fondsen ook werkelijk - via Kiva - bijeen zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:11 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Kweenie, maar het is d'r man die een nieuwe ezelkar nodig heeft... maar zij vraagt de lening aan? Is 't een cadeautje voor 'm ofzo?.
Maar ze hebben nog ruim de tijd, nog 24 days left.
Wat zou er trouwens gebeuren als het niét lukt om een lening vol te krijgen? Krijgt zo iemand dan bericht "Sorry, maar die lui in 't Westen hadden er geen vertrouwen in"? Of zou de organisatie zélf buiten Kiva om alsnog de lening verstrekken? Tenslotte bestonden die lokale microkredietorganisaties al voordat ze samenwerkten met Kiva.
Vrouwen zijn betrouwbaarder dan mannen dus zij krijgt gemakkelijker een lening, zoiets mss ?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:11 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Zal de regering wel zijn die de staatschuld wil afbetalen met nieuwe Kiva leningenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef ETA het volgende:
Ik zie trouwens ook mensen uit de VS die om een lening vragen![]()
quote:# I live in the U.S. Can I apply for a loan?:
Kiva does not process loan requests. If you’re an entrepreneur in the United States who is interested in applying for a microloan, please contact our United States Field Partners, Opportunity Fund and ACCION USA.
To apply for a loan online from one of our field partners, click here
Please note that Kiva is unable to assist with or provide feedback on any loan application, as our Field Partners are solely responsible for evaluating loan candidates.
# Why does Kiva lend funds to entrepreneurs in the U.S.?:
Kiva is a global organization and seeks to provide working capital to entrepreneurs all over the world. Poverty exists in every country, including the United States, and Kiva hopes to address poverty wherever it exists.
For more information on U.S. Microfinance please visit: http://fieldus.org/index.html
http://www.microenterpriseworks.org/
# When will Kiva expand the U.S. program to other states/locations?:
Kiva works hard to consistently find new Field Partners working in every corner of the globe. We hope to expand our presence all over the world at a pace that is healthy for the organization.
Kiva is excited to begin offering loans to entrepreneurs in the United States. All U.S. based loans offered on the Kiva site at this time are of entrepreneurs in New York and California, however, we will be including entrepreneurs from additional states as we continue to work with our Field Partners to add more borrowers from all over the country.
Wow!! Dat zijn de mensen die gewoon een impact op de wereld kunnen maken. Moet wel een heel lekker gevoel geven.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:55 schreef Reya het volgende:
De gemeenschappelijke inspanningen van FOK! blijven toch klein bier vergeleken bij http://www.kiva.org/lender/laurent5933
11260 leningen, vanaf januari 2007. Laten voor het gemak gemiddelde leningen van $25 nemen met allemaal een looptijd van half jaar. Dat betekend dat hij er minstens 56.000 dollar heeft ingestoken... daar sta ik dan met mijn 1300 dollarquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:55 schreef Reya het volgende:
De gemeenschappelijke inspanningen van FOK! blijven toch klein bier vergeleken bij http://www.kiva.org/lender/laurent5933
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |