Hier mocht je niet over praten.. vorige keer heeft een mod het verwijderd. Ik zou het even zelf weghalen, voor je problemen krijgt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:23 schreef Moozze het volgende:
Laatste post, heb ik weer
Wat ik dus zei:
[verhaal]
Voor de duidelijkheid, op het moment dat je je illegaal verkregen software niet aan de praat kan krijgen moet je maar ergens anders om hulp vragen.quote:
*mompelt "ik zei het toch"... *quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, op het moment dat je je illegaal verkregen software niet aan de praat kan krijgen moet je maar ergens anders om hulp vragen.
Maar als ik het origineel heb is het toch niet illegaal?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, op het moment dat je je illegaal verkregen software niet aan de praat kan krijgen moet je maar ergens anders om hulp vragen.
Als het software betreft wel(volgens de auteurswet tenminste).quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:56 schreef Moozze het volgende:
[..]
Maar als ik het origineel heb is het toch niet illegaal?
Hmm ik dacht dat als je het origineel had, je ook een gedownload kopie mocht hebben, zolang deze maar EXACT hetzelfde was als het origineel (dus geen andere regio's, talen, features, bonuspacks, etc etc).quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als het software betrefd wel(volgens de auteurswet tenminste).
quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:59 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Hmm ik dacht dat als je het origineel had, je ook een gedownload kopie mocht hebben, zolang deze maar EXACT hetzelfde was als het origineel (dus geen andere regio's, talen, features, bonuspacks, etc etc).
Wat jij zegt is dus dat als hij een transfer kit koopt, en zelf zijn eigen .nds maakt van zijn cartridge (die legaal zijn eigendom is), dat het dan pas legaal is?
Bronquote:Computerprogramma's
In tegenstelling tot bijvoorbeeld teksten, films, foto’s en muziek vallen auteursrechtelijk beschermde computerprogramma’s (zoals software en games) buiten de regeling inzake de privé-kopie. Voor computerprogramma’s is een apart hoofdstuk in de Auteurswet opgenomen (zie hoofdstuk VI van de Auteurswet). De wet voorziet in die specifiek voor computerprogramma’s geldende regeling niet in een uitzondering op het auteursrecht om zonder toestemming een privé-kopie daarvan te mogen maken. Sterker nog, de wet bepaalt uitdrukkelijk dat de privé-kopie regeling in de artikelen 16b en 16c niet van toepassing is op computerprogramma’s. U mag daarvan dus geen kopieën maken, tenzij u daartoe toestemming van de rechthebbende op het computerprogramma zou hebben verkregen. Het zonder voorafgaande toestemming voor uzelf kopiëren van beschermde software of computergames is dus zonder meer in strijd met het auteursrecht.
Ok, dat wist ik dus niet. Bedankt voor de infoquote:
http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/pagina.asp?pagnaam=linksquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:04 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ok, dat wist ik dus niet. Bedankt voor de info![]()
Waar ik wel aan twijfel; is die site van BREIN? Die zeggen ook dat torrents illegaal zijn, dus als die site van BREIN is heb ik er niet erg veel vertrouwen in
Wow, idd. Ik wist het na 2 dagen alquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Je loopt al zes jaar op fok rond en je weet nog steeds niet wat een tvp is?
Grapjasquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Je loopt al zes jaar op fok rond en je weet nog steeds niet wat een tvp is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |