abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69026175
Begin
Sinds een week heb ik een lader gekocht die normale batterijen op kan laden!
Het apparaat koste 28,99 bij CheapAccu.nl.
Ik heb al veel batterijen opgeladen en het werkt perfect

Werkt het echt?
Ik heb de lader al vaak gebruik en het werkte elke keer.
Je kan vrijwel elke alkaline batterij 20 tot 30 keer opladen, alleen batterijen die heel oud zijn worden niet meer opgeladen.
Naast normale batterijen laadt de lader ook oplaadbare batterijen op in slechts 4 uur.
De lader kan AA en AAA batterijen aan.

Een nadeel is dat je batterijen in setjes van 2 moet opladen, dus slechts 1 batterij opladen gaat niet.
Ook een nadeel is dat batterijen gemiddeld tot 89% worden opgeladen, dit verschild per merk (duracel werkt het best).

goed voor het milieu en je portemonnee
Omdat je de batterijen niet meer weggooid maar opnieuw oplaad is het beter voor milieu.
Ook bespaar je geld omdat je geen nieuwe batterijen meer hoeft te kopen.

voorbeeld:
Een pakje van 4 duracel batterijen kost zeker 4 euro
elke batterij laadt je 25x op, dat staat dus gelijk aan 100 nieuwe batterijen.
100 duracel batterijen kosten 100 euro
Dus bespaar je 96 euro

voor- een nadelen
Voordelen:
- bespaar geld
- goed voor het milieu
- laadt de batterijen snel op
- laadt ook oplaadbare batterijen op

Nadelen:
- Je moet batterijen opladen in setjes van 2
- batterijen worden opgeladen tot gemiddeld 89%

Foto:

Link naar product:
http://www.cheapaccu.nl/p(...)/Alkaline-lader.html
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:23:54 #2
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_69026315
Normale batterijen als in niet-oplaadbare batterijen? Is dat dan niet heel gevaarlijk ?
Of staat er zonder reden op alle normale batterijen "do not recharge"?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_69026769
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:23 schreef MacorgaZ het volgende:
Normale batterijen als in niet-oplaadbare batterijen? Is dat dan niet heel gevaarlijk ?
Waarschijnlijk worden deze opgeladen via een ander proces dan de "oplaadbare" batterij-laders.
Het proces voor "oplaadbare" batterijen is niet schadelijk voor de "oplaadbare" batterijen, maar misschien wel voor de "niet-oplaadbare" batterijen.

[ Bericht 22% gewijzigd door NanKing op 14-05-2009 19:44:51 ]
pi_69027236
Weg, met het spamgeroep aub. In dit forum gelden nét even iets andere regels betreft dit soort topics. Dit is geen overduidelijke linkdumpjes spam.
ijs_beer fan!
  Redactie Frontpage donderdag 14 mei 2009 @ 21:59:39 #5
4530 crew  Crazy Harry
pi_69033958
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:23 schreef MacorgaZ het volgende:
Alkaline-batterijen kan je enigzins opladen, het effect is klein, hij zal nooit meer geheel opgeladen worden. De berekening die TS maakt klopt dus niet.
Daarnaast is het te hopen dat de betreffende lader automatisch stopt wanneer er niet verder geladen kan worden. Als er langdurig stroom op de batterijen blijft staan kan er wel degelijk een gevaarlijke situatie ontstaan.
Net als andere niet-oplaadbare batterijen ontstaat er dan namelijk ontploffingsgevaar.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_89423291
@Crazy Harry,

Ik heb deze lader nu een tijdje en kan bevestigen dat Alkaline batterijen zonder problemen opgeladen worden. Batterijen kunnen alleen ontploffen als de druk/temperatuur te hoog is en juist hiervoor zitten sensors in de lader. Dus de kans dat dit gebeurt is niet op feiten gebaseerd.

Google eens op: Alkaline Battery Charger CT-515 test report

Ze hebben dus zeker de eerste 20 keer laden een hogere capaciteit dan de meeste NiMH accus. Als je diezelfde test doet met NiMH accus dan valt 50% van de laders / accus door de mand door een lagere capaciteit na laden. Zonder een goede lader, met druppelstroom en automatische ontladerfunctie om de accu weer op maximaal capaciteit te krijgen, doen de opgeladen Alkaline accus zeker niet onder voor de NiMh accus.

En het allerbelangrijkste is, een Alkaline batterij verliest maar een paar procent van haar lading per jaar, NiMH verlies een paar procent per dag!!!. In mijn afstandbediening, klok, weerstation etc. gaan echt geen NiMH batterijen in. En zo heb ik altijd een vol setje batterijen in mijn kast liggen zonder zorgen te maken of ze nu leeggelopen zijn. Een NimH batterij moet je altijd opladen alvorens betrouwbaat te kunnen gebruiken en zo goed is het niet voor die batterijen als je ze vol opbergt. Eigenlijk kun je ze het beste in de druppellader laten, maar of dat zo groen is....

Als ik nieuwe batterijen nodig heb, kijk ik gewoon bij mijn mediamarkt in de batterijenbox naar Duracell batterijen en neem deze mee en laadt deze op. Kost niets, en is lekker Hollands......

[ Bericht 47% gewijzigd door Dutchsat op 02-12-2010 14:24:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')