abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:44:00 #1
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_69013985

En gruwelijke hekel heb ik aan notoire linkslopers op de stoep.
Loop ik als er iemannd aan komt lopen aan de rechterkant, dan zijn er nog steeds genoeg volksstammen die links lopen.
Kan het nog wel begrijpen bij buitenlanders en allochtonen, maar kom op, ons wordt op school zo op het hart gedrukt dat men rechts moet rijden, dat het imbeciel is dat mensen niet daardoor automatisch op stoepen rechts lopen.
Ik snap wel als er afgeslagen wordt of een huis/winkel ingegaan wordt, naar een fiets toeloopt, etc.
Maar degenen die zonder goede reden maar links blijven lopen zijn ongelovelijk irritant

Medeklachten: Groepen mensen die nauwelijks uitwijken en bijna de hele stoep in beslag nemen en paartjes die denken dat zij met zijn 2en recht op geheel die 2m stoep hebben en met moeite uit de weg gaan.
Fietsers op de stoep die of te lui zijn of zo laks dat ze met dezelfde moeite over het parallele fietspad hadden kunnen gaan. [Zoals vanmorgen, iemand die ik ging aanschreeuwen omdat ie maar door bleef fietsen in plaats van af te stappen. En echt waar, via fietspad of stoep was het even ver naar school, de kloot was niet lui, allen laks. Sleedoornpad te Groningen stad vanuit zuiden naar die school daar. Kijk maar op een online kaart, zie je dat ik gelijk heb.]
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:45:38 #2
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69014032
Hier heb ik ook ooit een topic over geopend. Terechte klacht.

Leukste is dan altijd dat jij uitwijkt naar rechts, en de ander naar links. Van die bijna-botsingen
pi_69014047
Terechte klacht.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_69014079
Alsof ik speciaal aan de rechterkant van de straat ga lopen . Ik ben geen auto en zie ook nergens lijnen op de weg staan in het voetgangersgebied.
Als ik uit een winkel kom aan de linkerkant en de volgende is daar ook, blijf ik daar lopen. Ik ga niet eerst tussen de mensen door, rechts lopen, dan weer oversteken en dan de winkel in.

Klacht onterecht bevonden.
pi_69014128
Dat mensen zich hier druk om kunnen maken.
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:49:25 #6
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69014181
Mensen die links op de roltrap staan.
pi_69014293
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:49 schreef Kopbal het volgende:
Die is wel terecht idd.

Het valt me op dat het bijna altijd Nederlanders zijn die de hele roltrap blokkeren. Zelfs als je in Parijs de metro neemt en er staat zo'n groep verspreid over de hele breedte, zijn het Nederlanders.
pi_69014299
quote:
Mensen die de roltrap nemen
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:53:01 #9
10024 Barachem
pi_69014326
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:46 schreef Sapstengel het volgende:
Alsof ik speciaal aan de rechterkant van de straat ga lopen . Ik ben geen auto en zie ook nergens lijnen op de weg staan in het voetgangersgebied.
Het is wel fokkend irritant dat je allerlei acrobatische touren moet uithalen dan om IEDEREEN te ontwijken.
Regels in het verkeer, ook voetgangerverkeer zijn daarom zeer handig.
Daarom ook rechts.
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:46 schreef Sapstengel het volgende:Als ik uit een winkel kom aan de linkerkant en de volgende is daar ook, blijf ik daar lopen. Ik ga niet eerst tussen de mensen door, rechts lopen, dan weer oversteken en dan de winkel in.
Voor een deel mee eens, als de winkels binnen 30 meter van elkaar zijn, zou ik redelijk geneigd zijn om dat ook te doen, MAAR daarnaast weet ik dat ik het irritant zou vinden om dan links te lopen tegen de rechtslopende meute in en ga ik dan nog steeds liever effe naar rechts.
En waarom het verder kul is wat je zegt: Moeite nemen en niet lui zijn, dat helpt een heleboel.
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:46 schreef Sapstengel het volgende:Klacht onterecht bevonden.
Veel plezier met het ontwijken van de vele rechtslopers.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:53:41 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_69014396
Mooie meisjes die je tegemoet komen en dan dat links-rechts-links spelletje spelen, net zolang tot je die bange blik in de oogjes ziet en de zweetdruppeltjes op hun voorhoofdjes beginnen te paar'len.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:54:48 #12
10024 Barachem
pi_69014400
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:52 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Die is wel terecht idd.

Het valt me op dat het bijna altijd Nederlanders zijn die de hele roltrap blokkeren. Zelfs als je in Parijs de metro neemt en er staat zo'n groep verspreid over de hele breedte, zijn het Nederlanders.
Toen ik in Japan was, verbaasde ik me over het doorlopen op de trap.
Daar gingen mensen links staan en rechts inhalen, heerlijk zeg, zo kom je nog ergens.
Daarvoor was ik Nederland en Duitsland met roltrapwachten gewend.
pi_69014445
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:53 schreef Barachem het volgende:

[..]

Het is wel fokkend irritant dat je allerlei acrobatische touren moet uithalen dan om IEDEREEN te ontwijken.
Regels in het verkeer, ook voetgangerverkeer zijn daarom zeer handig.
Daarom ook rechts.
[..]

Voor een deel mee eens, als de winkels binnen 30 meter van elkaar zijn, zou ik redelijk geneigd zijn om dat ook te doen, MAAR daarnaast weet ik dat ik het irritant zou vinden om dan links te lopen tegen de rechtslopende meute in en ga ik dan nog steeds liever effe naar rechts.
En waarom het verder kul is wat je zegt: Moeite nemen en niet lui zijn, dat helpt een heleboel.
[..]

Veel plezier met het ontwijken van de vele rechtslopers.
Misschien scheelt het ook dat ik drukke winkelstraten altijd vermijdt op zaterdag en donderdag avond. Ik ga het liefst naar de stad als het rustig is, overdag, wanneer er binnen een straal van 5 meter misschien 10 mensen lopen. Dan ga ik niet speciaal aan de rechterkant, omdat je toch niet echt aan de kant hoeft te gaan.
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:54 schreef Barachem het volgende:

[..]

Toen ik in Japan was, verbaasde ik me over het doorlopen op de trap.
Daar gingen mensen links staan en rechts inhalen, heerlijk zeg, zo kom je nog ergens.
Daarvoor was ik Nederland en Duitsland met roltrapwachten gewend.
Idd, dat was ook het doel van de roltrap. Doordat hij beweegt ben je sneller op je bestemming. Alleen veel mensen zien het meer als een luie manier om boven te komen en staan te wachten .
pi_69014516
Serieus, als iedereen zich een beetje normaal gedraagt ontstaan er vanzelf stromingen waar je makkelijk achteraan loopt, en die hoeven echt niet altijd rechts te zijn of wat dan ook. Je loopt echt niet snel genoeg om aan 1 kant te moeten blijven lopen om botsingen te voorkomen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_69014657
quote:
Mensen die lopen op roltrappen.
pi_69014951
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:00 schreef ruud.nl het volgende:

Ook erg zijn mensen die naast elkaar lopen op een pad en als er een tegenligger aankomt pas op het allerlaatste moment ruimte maken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_69014984
Ik ben het met je eens. En je hebt uiteraard gelijk en de logica en op het fiets gedeelte de wet aan jou kant staan. Toch vind ik het erg irritant als gewone burgers me op mijn fouten gaan wijzen als ik ze niet direct in de weg zit.

Ik fiets, om bij het fietsenrek van mn werk te komen, 5m op de stoep, en dan zijn er toch geregeld lui die mij er even op willen wijzen dat dat niet mag. Altijd met van die betweterige kutzinnetjes als: "dit is geen fietspad hoor". Krijg aids, dat weet ik zelf ook wel!

Dus schreeuwen tegen die fietser, laaaaaame! Als ze niet bijna tegen je aanrijden boeie. Laat de politie zulk soort zaken oplossen door boetes te geven.
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:09:54 #18
10024 Barachem
pi_69015029
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:07 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ook erg zijn mensen die naast elkaar lopen op een pad en als er een tegenligger aankomt pas op het allerlaatste moment ruimte maken.
Precies, dat was een van mij 2,5 subklachten.
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:10:29 #19
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_69015046
links of rechts lopen, who gives a fuck
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_69015135
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:00 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat dus.

Een roltrap is om te chille.
Mensen die altijd en overal haast hebben zouden ze zo snel mogelijk chemisch moeten behandelen.
U MAD?
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:16:26 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_69015241
Ik leef in een vrij land dus ik loop waar ik wil.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:17:33 #22
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_69015270
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:54 schreef sinadO het volgende:
Mooie meisjes die je tegemoet komen en dan dat links-rechts-links spelletje spelen, net zolang tot je die bange blik in de oogjes ziet en de zweetdruppeltjes op hun voorhoofdjes beginnen te paar'len.

Meisjes worden bang van jou?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_69015286
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:13 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dat dus.

Een roltrap is om te chille.
Mensen die altijd en overal haast hebben zouden ze zo snel mogelijk chemisch moeten behandelen.
Dus op Schiphol sta je ook stil op zoeen band ipv te lopen? In andere landen is het meer gebruikelijk dat je loopt op de roltrap. NL'ers blijven staan terwijl zij het gehaaste volkje zijn. Au contrair!

En rechts rijden is rechts lopen. Goede klacht.
pi_69015381
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:17 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Dus op Schiphol sta je ook stil op zoeen band ipv te lopen?
Uiteraard.
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:21:42 #25
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_69015408
Ik loop links.

Omdat het kan.
Jij bent net zo krom als de soepstengel in de pan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')