quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:08 schreef marvdeparv het volgende:Ik ben het met je eens. En je hebt uiteraard gelijk en de logica en op het fiets gedeelte de wet aan jou kant staan. Toch vind ik het erg irritant als gewone burgers me op mijn fouten gaan wijzen als ik ze niet direct in de weg zit.
Je heb op het voetpad fietsen en op het voetpad fietsen.
Het ene is even de maximaal 20 tot 30 meter die nodig hebt om je fiets te parkeren daar waar je moet zijn.
Snap ik en hou ik me stil over.
Het andere is het fietsen over het voetpad voor honderden meters of terwijl het via fietspad evenveel of iets meer moeite kost, waar laksheid om de hoek komt fietsen.
Daar zeg ik weleens wel wat van als het te irritant is.
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:08 schreef marvdeparv het volgende:Ik fiets, om bij het fietsenrek van mn werk te komen, 5m op de stoep, en dan zijn er toch geregeld lui die mij er even op willen wijzen dat dat niet mag. Altijd met van die betweterige kutzinnetjes als: "dit is geen fietspad hoor". Krijg aids, dat weet ik zelf ook wel!
Dat is een situatie die in het redelijke zit, dus ik zou zelf er niet om zeuren tenzij een fietser me bina aanrijdt.
Dan ga ik wel mekkeren.
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:08 schreef marvdeparv het volgende:Dus schreeuwen tegen die fietser, laaaaaame! Als ze niet bijna tegen je aanrijden boeie. Laat de politie zulk soort zaken oplossen door boetes te geven.
Mag je lame vinden, maar is nog steeds mijn recht om iemand aan te schreeuwen als ie niet naar me luistert tijdens onredelijk gedrag.
Ik zag hem van de weg links afslaan en en hij kwam zo aanfietsen dat het ietsie makkelijker was om via het fietspad te rijden, want het fietspad had ook aflsaplekken bij de school.
Toch ging ie het voetpad op, ik zei er wat van, er was wat gekibbel, hij fietste door en ik huppelde al schreeuwend "LOPEN!" achter hem aan.
Na wat gezeur bij de poort van de school en een leraar die me vroeg om niet te schreeuwen i.v.m. met lessen, ging ik weer verder.
quote:
Ik ook, dus lekker logisch rechts.
quote:
Ik loop rechts, omdat het kan, het logisch is en ik het wil.
quote:
Bij mij lukt dat niet, ik ga steevast naar rechts, zo heb ik het geleerd.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens