abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 augustus 2009 @ 15:34:04 #101
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_72173056
Een stukje Radiohead? Maak daar maar een stukje Metal Machine Music van. Daar luistert toch niemand naar voor z'n lol?
pi_72173374
Dat nummer is inderdaad niet heel fijn, alhoewel het begin wel serieus heel mooi is!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_72174237
Less Than You Think is inderdaad een misser. Soort van: "Oeps, deze plaat ligt wel erg lekker in het gehoor, en klinkt niet zo pretentieus als de vorige.. Hoe gaan we dat compenseren?"
Ik moet overigens vooral aan Revolution 9 denken van The Beatles. Beetje hetzelfde idee, en net zo'n grote smet op een verder waanzinnig album.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:17:38 #104
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_72174398
Het mooiste nummer van A Ghost Is Born is hoe dan ook Muzzle Of Bees. Echt zo'n ongelooflijk, ongelooflijk mooi nummer. Sowieso vind ik die plaat steeds beter worden (en vreemd genoeg geldt dat ook voor Sky Blue Sky). Ik moet wel elke keer weer wennen aan AGIB, omdat ik zo achterlijk veel Kicking Television geluisterd heb. Handshake Drugs bijvoorbeeld, die hoor ik veel liever in de live-versie. Maar ik kwam er vanmorgen achter dat ik me niet eens zo ergerde aan Less Than You Think. Ik bedoel, het is niet bijster leuk, maar nu ik het verhaal erachter enzo weet... ik kan 'm wel uitzitten. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Reservations.

Ik besef me nu pas eigenlijk dat ik Wilco, gewoon Wilco, live heb gezien op Lowlands. Wat waren ze achterlijk goed.
pi_72174480
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:17 schreef CatsInTheWell het volgende:
Het mooiste nummer van A Ghost Is Born is hoe dan ook Muzzle Of Bees. Echt zo'n ongelooflijk, ongelooflijk mooi nummer. Sowieso vind ik die plaat steeds beter worden (en vreemd genoeg geldt dat ook voor Sky Blue Sky). Ik moet wel elke keer weer wennen aan AGIB, omdat ik zo achterlijk veel Kicking Television geluisterd heb. Handshake Drugs bijvoorbeeld, die hoor ik veel liever in de live-versie. Maar ik kwam er vanmorgen achter dat ik me niet eens zo ergerde aan Less Than You Think. Ik bedoel, het is niet bijster leuk, maar nu ik het verhaal erachter enzo weet... ik kan 'm wel uitzitten. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Reservations.

Ik besef me nu pas eigenlijk dat ik Wilco, gewoon Wilco, live heb gezien op Lowlands. Wat waren ze achterlijk goed.
Veel nummers zijn live beter dan op plaat.
Vrijwel de hele SBS plaat is live vele malen beter. Datzelfde lijkt te gelden voor de laatste plaat, al heb ik daar pas 3 nummers live van gehoord.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:31:16 #106
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_72174827
Weet ik, maar bij AGIB en SBS (en het nieuwe album, tot op 3 nummers te beoordelen inderdaad ) valt het meer op dat ze live beter zijn.
pi_72175148
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:20 schreef webfreak het volgende:

[..]

Veel nummers zijn live beter dan op plaat.
Vrijwel de hele SBS plaat is live vele malen beter. Datzelfde lijkt te gelden voor de laatste plaat, al heb ik daar pas 3 nummers live van gehoord.
Ik heb alleen een klein beetje bij sommige live versies (niet allemaal, de meeste zijn inderdaad wel echt beter) het soms iets te experimenteel wordt. Zo (had ik al eerder gezegd in het topic) is Via Chicago echt fenomenaal veel beter dan op plaat, maar die 3 momenten van noise in de liveversies vind ik eerder storend dan andersom. Hetzelfde geldt bv voor Misunderstood van Kicking Television..En zo noem ik er nog een paar. Juist de nieuwe albums vind ik live geweldig, de oudere albums aanzienlijk minder. Er mag nog wel een bepaalde vorm van "rust" in de muziek zitten...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:44:26 #108
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72175262
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:40 schreef Norrage het volgende:
Ik heb alleen een klein beetje bij sommige live versies (niet allemaal, de meeste zijn inderdaad wel echt beter) het soms iets te experimenteel wordt. Zo (had ik al eerder gezegd in het topic) is Via Chicago echt fenomenaal veel beter dan op plaat, maar die 3 momenten van noise in de liveversies vind ik eerder storend dan andersom. Hetzelfde geldt bv voor Misunderstood van Kicking Television..En zo noem ik er nog een paar.
hier ben ik het dus helemaal niet mee eens, integendeel zelfs.
pi_72175472
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:44 schreef Beregd het volgende:

[..]

hier ben ik het dus helemaal niet mee eens, integendeel zelfs.
En waarom dan? Bij een heftig nummer als Misunderstood vind ik het op zich wel vet, of bij At Least That;s what you said...maar bijvoorbeeld bij Via Chicago, waar iedereen lyrisch is over de liveversie, vind ik het irritant. Echt een beetje zonde...Maar goed, hier zitten misschien wat meer noise-liefhebbers dan ikzelf...En anders wordt Wilco misschien ook te braaf
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:55:46 #110
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_72175662
Hehe, ik vond Via Chicago dan misschien wel weer het beste nummer uit de hele set op Lowlands. Vriend van me (die enkel YHF een beetje kent) schrok zich de pleuris toen die 'noise' opeens uitbarstte. Ik stond trouwens tijdens 't concert naast Dolf Jansen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:00:53 #111
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72175809
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:50 schreef Norrage het volgende:

[..]

En waarom dan? Bij een heftig nummer als Misunderstood vind ik het op zich wel vet, of bij At Least That;s what you said...maar bijvoorbeeld bij Via Chicago, waar iedereen lyrisch is over de liveversie, vind ik het irritant. Echt een beetje zonde...Maar goed, hier zitten misschien wat meer noise-liefhebbers dan ikzelf...En anders wordt Wilco misschien ook te braaf
niks heerlijkers dan van tijd tot tijd wat georkestreerde muzikale chaos.
Maar ik denk dat dit voornamelijk een kwestie van smaak is.
pi_72175947
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:00 schreef Beregd het volgende:

[..]

niks heerlijkers dan van tijd tot tijd wat georkestreerde muzikale chaos.
Maar ik denk dat dit voornamelijk een kwestie van smaak is.
Ik vind het geweldig de eerste keer in het nummer dat het gebeurt, de tweede keer vind ik het ook nog cool...maar als het dan nog een 3e keer gebeurt...laat staan een 4e...vind ik het wel weer zonde dus.

Neemt niet weg dat Via Chicago nog steeds fenomenaal was op Lowlands hoor! Maar ik heb het gevoel dat Wilco wel vaak chaos wil toevoegen bij hun live-sets...
pi_72181657
Beste optreden van LL. En wat is Nels Cline toch een briljante gitarist..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_72191690
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:05 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind het geweldig de eerste keer in het nummer dat het gebeurt, de tweede keer vind ik het ook nog cool...maar als het dan nog een 3e keer gebeurt...laat staan een 4e...vind ik het wel weer zonde dus.

Neemt niet weg dat Via Chicago nog steeds fenomenaal was op Lowlands hoor! Maar ik heb het gevoel dat Wilco wel vaak chaos wil toevoegen bij hun live-sets...
Ze spelen dit nummer al jaren op deze manier.
Er zitten volgens mij 3 noise-uitbarstingen in. Maar het is niet zomaar wat gekloot hoor. Luister maar eens naar Glenn Kotche, het klinkt misschien chaotisch maar het is heel uitgekiend. En de manier waarop Tweedy telkens zijn ogen sluit om zijn eigen ritme vast te houden. Die concentratie! Fantastisch.
Ik vind die eruptie juist een versterking van het nummer. Zonder dat zou het zomaar een folkliedje zijn. Nu overstijgt het dat.

Al ben ik met je eens dat Wilco graag de noisekant opgaat. Zeker op festivals zoals Lowlands, waar een stuk of 6, 7 'uitbarstingen' plaatsvonden.
pi_72192431
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:14 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ze spelen dit nummer al jaren op deze manier.
Er zitten volgens mij 3 noise-uitbarstingen in. Maar het is niet zomaar wat gekloot hoor. Luister maar eens naar Glenn Kotche, het klinkt misschien chaotisch maar het is heel uitgekiend. En de manier waarop Tweedy telkens zijn ogen sluit om zijn eigen ritme vast te houden. Die concentratie! Fantastisch.
Ik vind die eruptie juist een versterking van het nummer. Zonder dat zou het zomaar een folkliedje zijn. Nu overstijgt het dat.

Al ben ik met je eens dat Wilco graag de noisekant opgaat. Zeker op festivals zoals Lowlands, waar een stuk of 6, 7 'uitbarstingen' plaatsvonden.
Ik weet dat ze het inderdaad al jaren zo spelen En ik ben het wel met je eens dat ze het nummer daarmee wel uniek in zijn soort maken inderdaad.Die 3e keer vind ik stiekem gewoon net een keer teveel, die andere 2 keer zijn zeker goed getimed en zo...

Maar goed, Wilco heeft wel een heerlijke afwisseling tussen dit soort noise en andere nummers...ze vervelen nooit...
Ik heb slechts enkele keren dat ik zo'n nummer dan wel skip, vooral op Being There..
pi_72255919
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:38 schreef Norrage het volgende:
Wat een geweldig optreden bij Lowlands als ik de filmpjes zie...Die Impossible Germany gitaarsolo, ongelooflijk...Die is op het album al indrukwekkend, op Ashes al indrukwekkend...maar nu was ie nog wat langgerekter...geweldig...als dat de 16 november ook gebeurd

Ik vind het alleen toch jammer van de live versie van Via Chicago steeds, je zit helemaal in de groove met dat nummer en dan komen die chaotische stukjes....Het is fantastisch als de band daar dan weer uit geraakt maar 3 van die stukjes vind ik toch net het nummer een beetje verkrachten.....

Maar desalniettemin, indrukwekkend! Ik zou er graag meer van willen zien, maar goed, ik ga er lekker live heen!! (moet alleen nog iemand vinden die Wilco ook even leuk vind..mijn vaste concertpartner weet het nog niet zo zeker)
Dat vond ik juist zo gaaf in Via Chicago. Ongelooflijk vet. 3 keer was voor mij niet te veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Spaceman op 29-08-2009 13:13:12 ]
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_72256040
Absoluut beste optreden van Lowlands, beste optreden in tijden. Ongelooflijk goed!

Het meest bizarre dat de tenthelemaal niet vol stond, HOE KAN DAT?

Blijkt maar weer hoe weinig echte muziekliefhebbers op Lowlands rondlopen...

Vond ook Jesus, etc heel mooi om live te horen. I love that song. Impossible Germany was ook meesterlijk.. veel kippevel tijdens dat liedje.
pi_72256321
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:10 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Absoluut beste optreden van Lowlands, beste optreden in tijden. Ongelooflijk goed!

Het meest bizarre dat de tenthelemaal niet vol stond, HOE KAN DAT?
Ja he?
Bij Them Crooked Vultures was het zo druk dat ik buiten naar het scherm heb moeten kijken. En ik was superbang dat men zou blijven hangen voor Wilco, en dan zou ik 'mijn band' niet vooraan kunnen kijken.
Maar binnen 5 minuten was die tent helemaal leeg. Ik kon gewoon naar voren toe lopen, was bijna de enige in die tent. Echt bizar. Maar mij hoor je niet klagen
Merkte wel dat het publiek om me heen nogal mild was. Allemaal oudjes die natuurlijk voor de SBS/WTA liedjes komen. Dat merkte je vooral aan de bedrukte gezichten bij Via Chicago en Spiders/Kidsmoke
pi_72256401
Zeker. Ik had ook een wereldplek, keek hier al weken naar uit. Stond bij Them Crooked Vultures al op een top plek zodat ik een mooi plaatsje had. Achteraf had dat helemaal niet nodig geweest. Ik kijk zo uit naar Paradiso, dat moet weer zo tof worden.
pi_72256701
Ik kijk ook uit naar November. Paradiso, Effenaar en heel misschien ook Brussel. Is wel een beetje ver, maar voor hetzelfde geld moet ik daarna weer 2 jaar wachten.
pi_72256721
Feit. Als ik geld heb ga ik wel richting Eindhoven. Brussel is me even te ver.

Is het niet mogelijk om die liedjes van 3v12 te rippen voor youtube?
pi_72256753
Is het nog niet uitverkocht trouwens? Ik heb er in ieder geval ook megaveel zin in. Moet alleen nog even een mede-concertganger vinden om mee te gaan
pi_72256885
Nog niet, maar kan niet lang meer duren lijkt mij. Ach Norrage, anders moet je gewoon alleen gaan!
pi_72257079
Ja joh, gewoon gaan. Doen we een Fok meet
pi_72257114
Goed plan.

Hoop dat ze dan vinyl mee hebben naar het concert (voor een redelijke prijs)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')