Je merkt het niet, maar je kunt het wakker liggen er toch aan toe schrijven? Dat vind ik knap. Dat ruikt een beetje naar zelfbevestiging: ‘Oh, ik heb het niet gemerkt, maar ik heb wakker gelegen, dus het moet wel Ve-tsin zijn geweest.’quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:54 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik kan nooit slapen door die troep. Ik merk niet zo makkelijk dat het ergens in zit, maar als ik het binnen heb gekregen is dat een garantie voor op zijn minst een halve nacht wakker liggen, maar meestal zelfs de hele nacht.
Misschien heeft de cheap-ass chinees wel een hygiëne van niets en krijg je ‘gewoon’ voedselvergiftiging. Maar zodra een chinees sojasaus gebruikt krijg je b.v. al aardig wat ve-tsin binnen omdat dit van nature in sojasaus zit. En dat is geen ongewoon ingrediënt in de Chinese keuken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:48 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Dan nog is het wel opvallend dat altijd als ik cheapass chinees eet ik ziek word (als het eten sterft van de fetsin) en als ik naar een normale degelijke chinees ga ik nergens last van heb.
Is gewoon een smaakversterker, net als zout (natriumchloride), niks bijzonders.quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:21 schreef de_boswachter het volgende:
Ben ik de enige die er geen fuck van snapt ?
Waar gebruiken ze die rommel dan voor en wat is het precies ?!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |