abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2009 @ 23:08:40 #1
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_68998505

Beste FOK!kers,

Afgelopen week liep er weer een bijzonder mooie actie voor jullie. FOK! en Just Entertainment zochten namelijk vier users die voor ons de vijfdelige Torchwood DVD box willen reviewen. Maar we zullen eerst wat meer vertellen over deze bijzondere DVD serie.

Torchwood

Torchwood is een 13-delige Britse sciencefictionserie in de traditie van de klassieker Doctor Who. We volgen de avonturen van een onderzoeksteam dat buitenaardse technologie gebruikt om misdrijven op te lossen. Het team staat onder leiding van de raadselachtige Captain Jack Harkness . De verdere teamleden zijn de zeer intuïtieve Gwen, de even charmante als briljante hospik Owen Harper, de verlegen techneut Toshiko Sato, de superintelligente Suzie Costello en de bescheiden receptionist Ianto Jones, wiens rol trouwens veel groter is dan je zou denken. Vanuit een geheime ondergrondse basis, gebouwd op een tijd- en ruimtekloof, reageert het team op elke buitenaardse dreiging.

Torchwood biedt een zeer geslaagde mix van hitseries als CSI en X-Files. Behalve door het tv-kijkend publiek werd de serie ook door de recensenten zeer hoog gewaardeerd. Meerdere prestigieuze awards waren het gevolg. In 2007 werd Torchwood bijvoorbeeld bekroond met niet minder dan 4 BAFTA's, waaronder die voor beste dramaserie.

Hieronder komen de inzendingen te staan die binnen zijn gekomen. Nu is het aan jullie om hieruit een top 3 samen te stellen van de mensen van wie jij verwacht dat ze de beste review kunnen schrijven van deze serie.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je op jezelf gaat stemmen, ook niet onder een kloon. Ook mag je maar 1 keer op dezelfde persoon stemmen, dus een lijstje als:
1. Pietje
2. Pietje
3. Pietje
telt NIET mee.

Heel veel succes en moge de beste winnen

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 13 mei 2009 @ 23:17:26 #2
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_68998938
Holy_Goat
quote:
Deze serie lijkt mij echt ontzettend gaaf om te zien.
Heerlijk, als ik de trailer mag geloven een behoorlijk sterke misdaadserie,
omhangen met sciencefiction en gadgets die natuurlijk niet onderdoen
voor de gemiddelde Bond film.

Een heel sterke motivatie kan ik niet geven verder waarom juist ik
de serie zou moeten zien, en reviewen. Wel ben ik ontzettend enthousiast
en lijkt het me leuk ook een keer een review te doen!

Groetjes, HG
Notorious_Roy
quote:
Ik hou wel van dergelijke series en ik ben kei-goed in het schrijven van reviews (heb het zo'n 5 jaar lang voor FOK! gedaan). Het zou stom zijn mij niet te kiezen.
wijsneus
quote:
Ik lees vanaf mijn pubertijd alles wat sci-fi is (van Asimov tot Zindell) en ben grote fan van het genre op tv en film. Star-trek (next generation, voyager, deep space 9), Starwars, Battlestar Galactica (oude en nieuwe serie), Space above and Beyond, Babylon 5, Serenity, Fifth Element, dr. Who, Blakes seven, Brazil, te veel om op te noemen.

Kortom, ik ken het genre van voor naar achter en kan derhalve een vergelijking maken

Het mooie van sci-fi is dat het verhaal verder alles kan zijn: misdaad, horror, fantasy, thiriller, oorlog, comedy etc... Als je sci-fi leest, lees je veel meer van dat, je leest als het ware meerdere genres tegelijkertijd. Hierdoor denk ik ook wel redelijk een goede thriller van een slechte te kunnen onderscheiden, om dat genre als voorbeeld te nemen.

Ik heb net seizoen twee van de nieuwe doctor Who gezien, waarin Torchwood een grote rol speelt en kan dus de eventuele verbanden tussen de series leggen. Britse Sci-fi ken ik verder via Hitchhikers guide (en andere verhalen van Douglas Adams), Blakes Seven (oud, oud, oud) en het meesterlijke Brazil.

Ook denk ik wel aardig een stukje te kunnen schrijven en een kritisch oog te hebben.

Cheers!
simmu
quote:
ik ben ideaal om te reviewen. tijd zat als huisvrouw zijnde als iemand anders dan ondertussen voor de kleine wil zorgen ben ik tevree
Zeroku
quote:
Lijkt me heel vet om eens een review te schrijven. Heb het al eens voor schoolwerken gedaan en dat altijd met plezier gedaan . Verder spreekt science fiction me zeker aan mede omdat het dingen zijn waarvan je niet altijd zeker weet of het wel of niet kan. Op onze planeet zullen veel van de dingen niet kunnen maar er zijn nog steeds onderzoeken of we echt de enigste "mens" zijn. Het verhaal zelf spreekt me vooral aan omdat het niet een standaard concept is wat al meerdere malen is gebruikt voor sci-fi films daarom lijkt het me leuk om deze dvd box te reviewen voor jullie.
Mirjam
quote:
ik wil eventueel ook wel, ik zit helaas nog steeds thuis vanwege een hernia die maar héél langzaam herstelt, en heb nu dus helaas alle tijd om series te kijken
maar m'n series beginnen een beetje op te raken, dus ik kan wel weer wat nieuws gebruiken, en torchwood ziet er zo op het eerste oog leuk uit
beelz
quote:
Ik ben werkloos.
Dawnbreaker
quote:
Ik wil mezelf ook graag opgeven!

Waarom ik?

Nou, ten eerste omdat ik echt een serie-verslaafde ben en al heel wat boxen erdoor heb gejaagd, onder andere toppers zoals Lost, Jericho, Heroes, Fringe, Supernatural, X-Files en The O.C. Maar ook docu-series als Mythbusters en Deadliest Catch kunnen mijn interesse wekken.

Daarnaast omdat ik een hele leuke review kan schrijven zonder teveel spoilers weg te geven en een objectieve mening kan vormen.

En natuurlijk omdat het mij een geweldig leuke opdracht lijkt!

Ik ben nog niet heel bekend met Doctor Who, en juist daarom hoop ik dat ik de kans krijg deze serie te "ontdekken" en mijn ervaringen ermee te delen.
NeoMan2008
quote:
Tsja...

Torchwood is behalve een spin-off ook een anagram van Doctor Who...hussel de letters maar eens. Doctor Who = cool, dus moet dit ook wel zijn.

Daarnaast ben ik erg goed in het enthousiast maken van mensen voor een serie(heb er 20 aan Lost verslingerd gekregen) dus zal de uitgever van deze dvd ook blij zijn met de keuze voor mij.
EvilMarc
quote:
Nooit van gehoord.
Het klinkt voor mij wel heel interessant aangezien ik csi (maar dan wel de originele) en de x-files supergaaf vind. Alleen de acteurs van Torchwood staan me niet zo aan, dat zou me in de weg kunnen zitten. Misschien koop ik een keer een seizoen.
aussieaussie
quote:
Dit is echt een top serie. Het eerste seizoen was al super. Het 2e seizoen minimaal 10x beter. Nog veel donkerder, volwassener en met een paar flinke plot-twists.

Ik zou hem dus best willen reviewen
McKillem
quote:
Hele goede serie, heb alles al gezien S01 en 02. Helaas ben ik een bagger re-viewer.
Hijacking
quote:
Ik vond turks fruit wel een vette film en daar doet mij deze serie aan denken zou hem wel graag willen

ok thx bai
bravo
quote:
ik zou graag de box willen reviewen, anders moet ik hem downloaden en apart een topic aanmaken in plaats van hier posten. dit betekent weer een extra topic in de lijst, waardoor de server weer zwaarder belast wordt. Dit betekent gelijk een langere laadtijd voor de server, waardoor heel Fok! langzamer wordt.

Hierdoor ergeren andere users zich weer, gaan ze topics openen in KLB, waardoor de server weer zwaarder belast wordt, waardoor alles nog trager wordt.

samenvatting: Ik kan Fok! sneller maken door deze serie te zien!
Hoogstaande
quote:
Ik zou het erg gaaf vinden om een review over deze serie te mogen schrijven. Ik had nog niet eerder van deze serie gehoord, maar de trailer, introductie en de series waaraan gerefereerd worden, maken mij erg nieuwsgierig.
Ik volg een opleiding over Film en Televisie en ik heb dan ook al leren schrijven over deze twee media. Het schrijven van een review sluit daar dus goed daar bij aan. Ik heb vanwege mijn studie ook veel tijd om goed naar de serie te kunnen kijken en je kan van mij dan ook al snel een goede review verwachten.

doctor.starbucks
quote:
Ik sta (sinds kort) voor de klas, havo/vwo. We smullen al van Doctor Who en tja, we weten nu waar de basis ligt....
Muttleyaantje
quote:
Ik wil wel graag een recentie schrijven over deze dvd, de trailer is namelijk veel belovend.

Waarom ik? Ach ik word waarschijnlijk toch niet uitgekozen omdat ik hier te weinig mensen ken, bovendien win ik nooit wat (zielig hé). Maar goed, ik ben wel een echte dvdfreak. Ik heb al behoorlijk wat series in mijn dvd-collectie: "24", "Band of Brothers", "7th Heaven", "Kingdom Hospital", "IT (miniserie)", "The Shining (miniserie, Stephen King versie)", "De Zevensprong", etc. etc.

Naast de series die ik al noemde heb ik ook gewoon behoorlijk wat dvd's, ik denk dat deze box daar mooi bij kan komen te staan. En ik denk ook dat ik door mijn filmkennis een behoorlijk goede kijk heb op acteerprestaties, special effects, aanwezige extra's, etc. etc.

Dus kom maar op met die box!
Risce
quote:
Ik wil het best doen hoor. Heb beide seizoenen onlangs uitgekeken, ben enorm bezig met het vinden van leuke series online en jullie kennen me natuurlijk wel een beetje als reviewer he
maikel112
quote:
Ik heb alle csi series gevolgd en alle X-files afleveringen. Ben er zelf een groot fan van!
Ik ben zowieso helemaal weg van series, zo volg ik ook house, heroes, lost, prison break en the mentalist.
Ik denk dat ik wel een goede review kan schrijven.
meeltje
quote:
Het lijkt me interessant om eens te kijken hoe ze dan een zaak onderzoeken als je niet beperkt wordt door de normale parameters?????
Is het dan wel mogelijk om conclusies te trekken, waartegen zet je die conclusies dan af en kun je dat geloofwaardig aan je publiek verkopen?
( Of om in het makkelijk nederlands neer te zetten..........
bv: ik heb hier een groen blubje dus dat zal wel van een marsmannetje zijn
(( Oh ja, verklaar je nader))
Tsja ik ken het niet en heb het nog nooit eerder gezien.
(( OOOWWWW tuuurlijk dat het dán van een marsmannetje is!!!!))

Ik zou deze serie best willen zien en recenseren!
shiroo
quote:
Laat mij het maar doen!

Ik heb seizoen 1 van Torchwood gezien en ben er erg enthousiast over. Daarnaast ben ik ook een groot Doctor Who fan en heb ik hiervan seizoen 1 tot en met 3 gezien. Het verband en daarmee een groot stuk diepgang van Torchwood en de relatie met The Doctor ken ik en vind dit ook erg belangrijk wanneer je Torchwood naar waarde wilt inschatten!

Daarnaast een groot sci-fi van en ervaring met schrijven van reviews

Dus....laat mij het maar doen!

[ Bericht 29% gewijzigd door Muck op 13-05-2009 23:25:06 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_69007579
1 Hoogstaande
2 bravo
3 shiroo (voor ¨van¨ typo)
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_69007654
1 hoogstaande
2 simmu
3 beelz
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_69007697
1. Hoogstaande
2. Beelz
3. McKillem
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:53:42 #6
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_69007898
1: Hoogstaande
2: beelz want
3: McKillem
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
pi_69016731
1. Hoogstaande
2. Beelz
3. McKillem
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:59:22 #8
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_69016732
1. Hoogstaande
2. wijsneus
3. shiroo
Blub
pi_69016815
1. Notorious_Roy (zijn reviews zijn fijn om te lezen, dus bij voorbaat al een goede keuze)
2. McKillem (tegenovergestelde van hierboven, whehe)
3. Mirjam (omdat: zielepoot)
pi_69025822
1. Hoogstaande
2. beelz
3. doctor.starbucks
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:31:19 #11
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_69032057
volgens mij gaat hoogstaande winnen _!
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
pi_69342761
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  maandag 25 mei 2009 @ 21:10:19 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_69396386
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:01 schreef Anne het volgende:
1. Notorious_Roy (zijn reviews zijn fijn om te lezen, dus bij voorbaat al een goede keuze)
2. McKillem (tegenovergestelde van hierboven, whehe)
3. Mirjam (omdat: zielepoot)
Dank je! Ik kwam hier om te kijken of ik al gewonnen had, maar alleen jij weet waar je het over hebt
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 25 mei 2009 @ 22:02:01 #14
106133 SpankmasterC
BOOMSHAKALAKA
pi_69398825
1. Notorious_Roy (beste ex-crewlid ooit!)
2. Wijsneus (SF-nerd, boks!)
4. Hijacking (goede motivatie)
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 21:25:34 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_69433031
Morgen om 20:00 gaat deze dicht
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 23:28:03 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_69474817
Iets later dus , maar ik ga even stemmen tellen en morgenochtend maak ik de reviewers bekend.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')