Ze zeggen toch dat vanaf 20 meter het water als beton aanvoelt? Hoe doen die cliffduikers dat dan? Want die duiken ook van 50+ meter ofzo. Als dat kan, moet hoger ook kunnen toch?quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:22 schreef Dennis101 het volgende:
Als jij van zo'n hoogte op het water springt, dan voelt dat water aan als beton. Daar kan je lichaam niet zo goed tegen.
De impact waarschijnlijk, of als je met je hoofd eerst gaat breek kan je je nek breken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:24 schreef Oksel het volgende:
Maar je kan het dus overleven.. als je maar "goed" terecht komt.
Maar wat dood je? De impact maakt een einde aan alle vitale functies? Je hart krijgt zo'n klap dat 'ie ermee stopt? Je breekt alles in je lichaam?
Bijvoorbeeldquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:24 schreef Oksel het volgende:
Maar wat dood je? De impact maakt een einde aan alle vitale functies? Je hart krijgt zo'n klap dat 'ie ermee stopt? Je breekt alles in je lichaam?
Je was me voorquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:24 schreef Me_Wesley het volgende:
Die man gaat van ongeveer 52 meter
Maar goed hij draagt dan ook beschermende dingen en heeft de juiste techniek..
Een duiker neemt een gestroomlijnde vorm aan. Denk aan het springen van een hoge duikplank, doe jij dat als een schoonspringer gaat het goed, val jij met je rug plat op het water zal je het uitschreeuwen van de pijn.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:25 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Ze zeggen toch dat vanaf 20 meter het water als beton aanvoelt? Hoe doen die cliffduikers dat dan? Want die duiken ook van 50+ meter ofzo. Als dat kan, moet hoger ook kunnen toch?
Niet diep. 4-6 meter.. vaar wel eens op de moezel:quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:29 schreef Heidens_Figuur het volgende:
De wijze waarop de door intreedt bij dit soort incidenten is mijns inziens niet 100% te voorspellen. Ik denk dat het hele proces (val -> boem/plof) aan zoveel factoren onderhevig is dat niet iedereen aan exact dezelfde verwondingen overlijdt. Er is hooguit een aantal verwondingen dat men kan associeren met zo'n val, net als dat er verwondingen zijn die typisch zijn voor een auto-ongeluk.
Over dat verhaal van en verdrinken in de rivierbedding, lijkt me eerlijk gezegd een broodje aap, maar wellicht dat het mogelijk is als het slachtoffer (leuke vraag, bij zelfmoord, ben je dan dader of slachtoffer?) met de voetjes eerst het water ingaat. Lijkt me niet gezond voor alles onder het middenrif, maar ik denk dat het slachtoffer dan nog wel bij bewustzijn is en wellicht ook in de bodem blijft haken (ik weet niet hoe diep die rivier is, dat moet ik toegeven).
Je hebt ook mensen die dood gaan aan over de stoeprand struikelen .quote:Op woensdag 13 mei 2009 @ 22:24 schreef Oksel het volgende:
Terassenkruising?quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
4-6 meter is iig niet diep genoeg. En bij de Moezel zit je dan ook nog dik boven de terrassenkruising, dus hard rock of at best grof grind op de bodem. Geen meters klei en bagger.
Als je van die brug gaat ben je 100/100 dood, klaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |