abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:15:00 #1
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68996291
Ik ben samen met m'n vriendin de docu The Bridge aan het kijken. Een documentaire over een aantal zelfmoorden door mensen die van de Golden Gate bridge springen. Interessant, geen sensatie maar een serieus verhaal over de mens achter de springer.

Wij vragen ons af; Waaraan gaan die mensen nou dood? Het is "maar" 67 meter vanaf het brugdek. Elke week springt er wel iemand van af.. de afgelopen 70 jaar zo'n 1300 mensen!

Het wordt zelfs bijgehouden waar men springt..

Wij wonen vlakbij Moseltalbrucke, deze is 140 meter hoog:

Fiets er nog wel eens onderdoor, je kan 5/6 keer je echo horen als je er recht onderstaat en naar de overkant schreeuwt..

Hier springen mensen ook vanaf. Het verhaal gaat dat men niet door de klap dood gaat, maar dat men vast komt te zitten in de blubber op de bodem van de Mosel en verdrinkt..

Dit zal bij de Golden Gate brug niet het geval zijn, lijkt me diep genoeg. Is het zo diep dat men niet de tijd heeft om naar boven te zwemmen? Of houdt de sterkte stroming de springers onder?

PS: De docu is indrukwekkend!
pi_68996484
Iets met oppervlaktespanning, impactsnelheid enzovoort ja je gaat dood aan de klap.

Hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn, er zijn mensen die een val van 3 km hoogte overleefd hebben...
  PR/Manusje van alles woensdag 13 mei 2009 @ 22:21:16 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_68996581
Als je van 3 meter op het water valt als een baksteen kan je wel bedenken hoe dat moet voelen als je vanaf 60 meter valt
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_68996644
Als jij van zo'n hoogte op het water springt, dan voelt dat water aan als beton. Daar kan je lichaam niet zo goed tegen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:24:28 #5
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68996736
Maar je kan het dus overleven.. als je maar "goed" terecht komt.

Maar wat dood je? De impact maakt een einde aan alle vitale functies? Je hart krijgt zo'n klap dat 'ie ermee stopt? Je breekt alles in je lichaam?
pi_68996766

Die man gaat van ongeveer 52 meter
Maar goed hij draagt dan ook beschermende dingen en heeft de juiste techniek..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_68996786
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:22 schreef Dennis101 het volgende:
Als jij van zo'n hoogte op het water springt, dan voelt dat water aan als beton. Daar kan je lichaam niet zo goed tegen.
Ze zeggen toch dat vanaf 20 meter het water als beton aanvoelt? Hoe doen die cliffduikers dat dan? Want die duiken ook van 50+ meter ofzo. Als dat kan, moet hoger ook kunnen toch?
A man's got to do what a man's got to do.
pi_68996794
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:24 schreef Oksel het volgende:

Maar wat dood je? De impact maakt een einde aan alle vitale functies? Je hart krijgt zo'n klap dat 'ie ermee stopt? Je breekt alles in je lichaam?
De impact waarschijnlijk, of als je met je hoofd eerst gaat breek kan je je nek breken.
  PR/Manusje van alles woensdag 13 mei 2009 @ 22:25:55 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_68996806
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:24 schreef Oksel het volgende:

Bijvoorbeeld En als je het dan nog overleefd hebt verdrink je omdat je buiten westen bent of gewoon niet kan zwemmen. En je het natuurlijk niet wil.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:26:12 #10
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68996819
Oh, wacht.. er is een overlever nu op TV. Even kijken.
pi_68996846
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:24 schreef Me_Wesley het volgende:

Die man gaat van ongeveer 52 meter
Maar goed hij draagt dan ook beschermende dingen en heeft de juiste techniek..
Je was me voor Maar niet al die duikers gebruiken toch dat beschermende spul, want ik heb filmpjes gezien dat ze alleen een zwembroekje aan hadden
A man's got to do what a man's got to do.
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:26:59 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68996864
lijkt me een interessante docu
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68996892
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:25 schreef MJay1 het volgende:

[..]

Ze zeggen toch dat vanaf 20 meter het water als beton aanvoelt? Hoe doen die cliffduikers dat dan? Want die duiken ook van 50+ meter ofzo. Als dat kan, moet hoger ook kunnen toch?
Een duiker neemt een gestroomlijnde vorm aan. Denk aan het springen van een hoge duikplank, doe jij dat als een schoonspringer gaat het goed, val jij met je rug plat op het water zal je het uitschreeuwen van de pijn.
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:28:37 #14
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68996927
"I was faling head-first.
Then I realized I didn't wanne die.
Maybe if I get feet first. Maybe Ill live
Its worth a shot.
I landed like I sit down.
And I went down 40-50 feet.
Am I still a live? 120 miles per hour..
So, I was awake, alive, swimming my but off to get air.
Screaming for help.. Help me!
I felt something at my leg.. it was a seal, helping me to float."

Goed.. Even snel meegetyped.

Hij brak wel z'n rug.
pi_68996951
De wijze waarop de door intreedt bij dit soort incidenten is mijns inziens niet 100% te voorspellen. Ik denk dat het hele proces (val -> boem/plof) aan zoveel factoren onderhevig is dat niet iedereen aan exact dezelfde verwondingen overlijdt. Er is hooguit een aantal verwondingen dat men kan associeren met zo'n val, net als dat er verwondingen zijn die typisch zijn voor een auto-ongeluk.

Over dat verhaal van en verdrinken in de rivierbedding, lijkt me eerlijk gezegd een broodje aap, maar wellicht dat het mogelijk is als het slachtoffer (leuke vraag, bij zelfmoord, ben je dan dader of slachtoffer?) met de voetjes eerst het water ingaat. Lijkt me niet gezond voor alles onder het middenrif, maar ik denk dat het slachtoffer dan nog wel bij bewustzijn is en wellicht ook in de bodem blijft haken (ik weet niet hoe diep die rivier is, dat moet ik toegeven).
Moeder, waar is mijn pils?
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:29:54 #16
225102 optimusfunk
PRIMUS SUCKS.
pi_68996979
als je van die hoogte met een hoge snelheid naar beneden valt dan is water net zo hard als beton. dat kun je allemaal uitleggen met leuke termen etc.
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:30:30 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68997004
wacht nou maar gewoon ff totdat blijkt dat die kutaansteker echt niks waard is. Springen kan altijd nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:34:12 #18
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68997125
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:29 schreef Heidens_Figuur het volgende:
De wijze waarop de door intreedt bij dit soort incidenten is mijns inziens niet 100% te voorspellen. Ik denk dat het hele proces (val -> boem/plof) aan zoveel factoren onderhevig is dat niet iedereen aan exact dezelfde verwondingen overlijdt. Er is hooguit een aantal verwondingen dat men kan associeren met zo'n val, net als dat er verwondingen zijn die typisch zijn voor een auto-ongeluk.

Over dat verhaal van en verdrinken in de rivierbedding, lijkt me eerlijk gezegd een broodje aap, maar wellicht dat het mogelijk is als het slachtoffer (leuke vraag, bij zelfmoord, ben je dan dader of slachtoffer?) met de voetjes eerst het water ingaat. Lijkt me niet gezond voor alles onder het middenrif, maar ik denk dat het slachtoffer dan nog wel bij bewustzijn is en wellicht ook in de bodem blijft haken (ik weet niet hoe diep die rivier is, dat moet ik toegeven).
Niet diep. 4-6 meter.. vaar wel eens op de moezel:

En op de terugweg even gestopt.. best hoog:

woensdag 13 mei 2009 @ 22:38:24 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68997184
4-6 meter is iig niet diep genoeg. En bij de Moezel zit je dan ook nog dik boven de terrassenkruising, dus hard rock of at best grof grind op de bodem. Geen meters klei en bagger.

Als je van die brug gaat ben je 100/100 dood, klaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:38:30 #20
252113 jemoeder125
En je vader!
pi_68997188
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 @ 22:24 schreef Oksel het volgende:
Je hebt ook mensen die dood gaan aan over de stoeprand struikelen .
pi_68997352

Wat een verschrikkelijke interviewster

Maar die man heeft het dus overleefd.

En toen hij het water raakte braken 2 van z'n rugwervels in tientallen stukjes en die schoten door z'n lichaam heen
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:44:06 #23
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68997364
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
4-6 meter is iig niet diep genoeg. En bij de Moezel zit je dan ook nog dik boven de terrassenkruising, dus hard rock of at best grof grind op de bodem. Geen meters klei en bagger.

Als je van die brug gaat ben je 100/100 dood, klaar
Terassenkruising?

En 140 meter, en zo ondiep overleef je inderdaad niet. Er staat ook wel een iets hoger hekje langs dan bij de GG Bridge..
pi_68997490
Oh dat schijnt dezelfde kerel te zijn als in die the Bridge documentaire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')