Mag ik het uitleggen ?quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:40 schreef kleinuuh het volgende:
maar hoe kan het dan dat als de motor koud is hij schakelt alsof ie nieuw is en als je ff iets verder doortrekt dat ie wel soepel gaat. Of heeft dat gewoon met autotechniek te maken?
Dat klopt ! Als de versnellingsbak niet draait dan schakelt hij vrij en soepel , op het moment dat je de motor start beginnen de problemen , hetzelfde effect kan je vinden door de koppelingspendaal nietin te drukken , en dan proberen te schakelen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:03 schreef kleinuuh het volgende:
nou iig bedankt voor alle reacties. Ik ga even bij de garage langs!
laatste dingetje, als de auto stilstaat en motor uit schakelt ie wel zoals ie zou moeten schakelen.
Ik bedoel met lopende motor schatquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:09 schreef kleinuuh het volgende:
ik kan je al vertellen dat hij ook zonder koppeling schakelt want daar ben ik zelf toevallig een keer achter gekomen toen de motor uit stond.
Geeft niet ik help je wel zover ik kan ,quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:21 schreef kleinuuh het volgende:
Ik ga het straks even testen^^
maar zoals je uit mij antwoorden al kan opmaken heb ik er echt geen reet verstand van haha
Wel eens van synchromesh gehoord?quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:57 schreef MaartenHaarlem het volgende:
[..]
Mag ik het uitleggen ?
Mooi ... het komt door de weerstand van de koppelingsplaat , waarschijnlijk is de koppelingsplaat versleten , als hij namelijk warmer is verliest hij zijn wrijving , omdat hij ''gladder'' wordt.Dan verliest hij zijn Grip , en kan je moeilijker schakelen omdat de versnellingsbak niet genoeg ''stil staat'' .
Tuurlijk ... meer dan ik aankonquote:
Synchomesh uitgesloten , zo aan het verhaal te lezen ...quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:16 schreef kleinuuh het volgende:
heb een VWLupo uit 2000 met 130k op de teller en het is zo dat als de motor koud is de auto gewoon soepel schakelt, maar als de motor warm is, zeg dat ik 10/15km gereden heb, dan schakelt ie een stuk zwaarder. Koppeling iets zwaarder maar dat is bijna niet merkbaar. 1->2 moet je er echt induwen en dan schuurt ie als de versnelling erin gaat en voor 2->3 dan kraakt ie als hij erin gaat en het zelfde geldt voor 4->3. Rest van de versnellingen gaat heel soepel.
Oei, zulke slechte ervaringen met synchromesh?quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:11 schreef MaartenHaarlem het volgende:
[..]
Tuurlijk ... meer dan ik aankon
Wat is ermee?
Goede tip, werkt alleen maar bij opschakelen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:06 schreef Roops het volgende:
Probeer anders eens te schaken door te double-clutchen, als je wilt schakelen, koppeling intrappen en de pook in de vrij zetten, koppeling helemaal op laten komen en vervolgens koppeling weer ntrappen en naar de goede versnelling schakelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |