abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68989651
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:45 schreef DeeCruise het volgende:
Al eerder gemeld maar: bios virus -> wtf!!!

Werkelijk nog nooit van gehoord..
Ik ook niet.
Maar van een bootable-virus ook niet dus iemand nog wat meer informatie daarover voordat ik windows voor de 26ste keer ga installeren?
pi_68989752
gathering.tweakers.net
pi_68989832
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:40 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nog nooit gehad. En als ik er 1 zou hebben windows opnieuw. Gene gezeik
Precies! Windows eens in de zoveel tijd is toch goed.
pi_68989866
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:48 schreef kurk_droog het volgende:
gathering.tweakers.net
Doe mij dat niet aan
pi_69012543
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:46 schreef Razorback het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Maar van een bootable-virus ook niet dus iemand nog wat meer informatie daarover voordat ik windows voor de 26ste keer ga installeren?
Bootable virussen ken ik zelf niet, wel rootkits. Dit zijn virussen die in je bootsectors gaan zitten. Heel moeilijk te verwijderen. En in tegenstelling tot wat de anti-virus software bedrijven ook beweren, krijg je deze ook niet (helemaal) weg met hun software. Het beste is, mocht je hier last van hebben, om je HDD inderdaad volledig te wissen met een Killdisk-achtig programma.

BIOS virussen heb ik ook nog nooit van gehoord, maar het is mogelijk natuurlijk. De "moderne" bios'en zijn vanuit Windows te herprogrammeren/flashen. Als de makers van de bios dit kunnen, kunnen virusmakers dit ook.

Er zijn in het verleden wel virussen geweest die je PC hardwarematig stuk maakte. Het Tsjernobyl-virus staat mij van bij dat die dit deed, maar dat weet ik niet zeker.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:11:39 #56
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_69012719
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:06 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Bootable virussen ken ik zelf niet, wel rootkits. Dit zijn virussen die in je bootsectors gaan zitten. Heel moeilijk te verwijderen. En in tegenstelling tot wat de anti-virus software bedrijven ook beweren, krijg je deze ook niet (helemaal) weg met hun software. Het beste is, mocht je hier last van hebben, om je HDD inderdaad volledig te wissen met een Killdisk-achtig programma.

BIOS virussen heb ik ook nog nooit van gehoord, maar het is mogelijk natuurlijk. De "moderne" bios'en zijn vanuit Windows te herprogrammeren/flashen. Als de makers van de bios dit kunnen, kunnen virusmakers dit ook.

Er zijn in het verleden wel virussen geweest die je PC hardwarematig stuk maakte. Het Tsjernobyl-virus staat mij van bij dat die dit deed, maar dat weet ik niet zeker.
pi_69013281
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:11 schreef solyaris het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
, het lullige is dat ik enkel wat dunner ben en een kleinere bril heb .

Wel een huis, vriendin en goed inkomen
pi_69015403
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 18:59 schreef RodeNek het volgende:
Computerpoblemen oplossen is MBO werk.
En computerproblemen maken voor HBO?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_69017329
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:30 schreef Razorback het volgende:

[..]

Zodra alles weer begint ga ik dat meteen proberen maar hoe zit het dan met de hardeschijf waar al mijn data op staat dat ik graag zou willen bewaren?
Je hebt windows al tienduizend keer opnieuw geïnstalleerd maar je bent huiverig om killdisk te draaien omdat je bestanden dan weg kunnen gaan?

Weet je überhaupt wel wat een schone Windows installatie inhoud en hoe je het moet uitvoeren?
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_69024615
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:16 schreef Flepke het volgende:

[..]

Je hebt windows al tienduizend keer opnieuw geïnstalleerd maar je bent huiverig om killdisk te draaien omdat je bestanden dan weg kunnen gaan?

Weet je überhaupt wel wat een schone Windows installatie inhoud en hoe je het moet uitvoeren?
Wie zegt dat ik Killdisk niet wil gebruiken?

Op dit moment ben ik alleen bezig met een of ander programmatje van Western Digital (Data Lifeguard Diagnostic) omdat ook 1 hardeschijf niet helemaal lekker werkt en daar stond ook iets op genaamd: "WRITE ZEROS TO DRIVE"

En het gaat mij erom wat ik met de hardeschijf moet doen waar al mijn data opstaat dat ik graag zou willen bewaren.
Het lijkt mij de bedoeling dat ik killdisk over alle harde schijven moet doen maar dat probleem is ondertussen alweer verholpen.
pi_69046283
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:35 schreef Razorback het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik Killdisk niet wil gebruiken?

Op dit moment ben ik alleen bezig met een of ander programmatje van Western Digital (Data Lifeguard Diagnostic) omdat ook 1 hardeschijf niet helemaal lekker werkt en daar stond ook iets op genaamd: "WRITE ZEROS TO DRIVE"

En het gaat mij erom wat ik met de hardeschijf moet doen waar al mijn data opstaat dat ik graag zou willen bewaren.
Het lijkt mij de bedoeling dat ik killdisk over alle harde schijven moet doen maar dat probleem is ondertussen alweer verholpen.
Je kan killdisk het beste enkel over de schijf waar Windows op staat laten lopen. Let wel op dat een partitie niet per definitie een harde schijf is. Een harde schijf kan meerdere partities bevatten. Zoek dat dus eerst uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')