Hahah ik dus wel. Ik ben echt kenkerrrr domquote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:12 schreef raaavi het volgende:
Wie is trouwens vergeten dat je die bandhoogten x 2 moest doen?
Niemand toch?
zoals hier:
http://www.nvvw.nl/page.php?id=7809&rid=7826&topicID=1199&view=list_posts
Hoe hadden jullie 18 uiteindelijk gedaan?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:30 schreef svenengels het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel goed te doen, bij vraag 18 was de vraagstelling een beetje onduidelijk, ik had ff 3 minuten nodig om door te hebben wat ze bedoelden, want de p en q variabelen waren nog niet eerder aan bod gekomen.
Hij is me uiteindelijk wel gelukt.
Als je hem gewoon invulde zoals ik hierboven zei bij Y1, en dan de lengte van die sluiting als X.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:37 schreef lisettebooy het volgende:
Ik snapte niks van vraag 18.
heb volgens mij ook niks ingevuld O_o
Weet niet precies hoe je formule er dan uitziet, maar volgens mij was de opdracht juist om de formule te herleiden naar V=P*X+Q oh en over die bandbreedte, leek me vrij duidelijk. Was ook goed op het plaatje te zien.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:41 schreef raaavi het volgende:
[..]
Als je hem gewoon invulde zoals ik hierboven zei bij Y1, en dan de lengte van die sluiting als X.
dan kreeg je een rechte lijn, die omlaag gaat.
Dat kan je ook zien als een lineaire formule.
Daar pak je 2 punten uit, en reken je de richtingscoëfficiënt met Delta Y, Delta X.
Begin waarde is X = 0
En richtingscoëfficiënt was iets van -7 (TOCH?!)
V = -7*X+32.8 ofso?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:47 schreef Thorolas het volgende:
[..]
Weet niet precies hoe je formule er dan uitziet, maar volgens mij was de opdracht juist om de formule te herleiden naar V=P*X+Q oh en over die bandbreedte, leek me vrij duidelijk. Was ook goed op het plaatje te zien.
quote:Stap 4/4
Je klacht heeft referentienummer ***** gekregen.
LAKS EindexamenklachtenlijnJe ontvangt per e-mail een link waarmee je je klacht definitief naar het LAKS kan sturen. Klik op de link of kopieer de link naar de browser.
Als de link op meerdere regels staat, dan moet je de link in de browser weer aan elkaar plakken.
Geen afronding was irritant, maar het maakte het examen er niet moeilijker op. Verder vond ik dat er bij vraag 18 wel een wat duidelijkere uitleg mocht, maar over het algemeen vond ik het examen zéker niet te moeilijk. Het is gewoon basis kennis die je hoort te weten, als je gewoon goed had opgelet in de les lukt het zeker. Ik heb zelf mijn boek niet open gehad maar alleen even wat oude examens doorgekeken om alles even op te frissen, en het was ruim voldoende.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:28 schreef SuperSSam het volgende:
Ik vond het echt een rot examen.. moest een 4.5 halen om voldoende te blijven staan, mja denk dat ik rond de 37 punten heb. Vond vraag 18 raar en ik vond het raar dat er niets werd verteld over de afronding. Mja we zien wel..
snap je het met mijn uitleg wel?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:40 schreef FastFox91 het volgende:
Ik begreep bij vraag 18 helemaal niet dat je de formule die daarvoor is gegeven moest gebruiken.Ik dacht we krijgen een nieuwe formule en hier moet je een aantal variabelen uitrekenen om een nieuwe formule te krijgen. Ik had uiteindelijk y = 37,5 (5*7,5) * x * q.
ik snapte hem pas nadat ik ; naar de wc had geweest, erachter was gekomen waarom die hond zo stil bleef zitten in de flat tegenover ons (het was een standbeeld), en ik de vraag 6keer had over gelezenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:43 schreef Blocko het volgende:
Vraagstelling van 18 was ook gewoon onduidelijk, moeten ze imo nooit meer zo doen.
Je hebt volkomen gelijk, als je gewoon oplet in de les en af en toe je huiswerk maakt is het waarschijnlijk ook gewoon een examen die te doen is, maar als jij weet welke leraar ik heb voor wiskunde..(zeer matig) Ik wil hem niet de schuld geven dat ik het moeilijk vond maar het heeft er in zekere zin wel mee te makenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:33 schreef svenengels het volgende:
[..]
Geen afronding was irritant, maar het maakte het examen er niet moeilijker op. Verder vond ik dat er bij vraag 18 wel een wat duidelijkere uitleg mocht, maar over het algemeen vond ik het examen zéker niet te moeilijk. Het is gewoon basis kennis die je hoort te weten, als je gewoon goed had opgelet in de les lukt het zeker. Ik heb zelf mijn boek niet open gehad maar alleen even wat oude examens doorgekeken om alles even op te frissen, en het was ruim voldoende.
Ja inderdaad maarja bij de eerste vraag moest je op ongeveer 60 cm komen, toen bleef ik maar door piekeren tot ik het juiste antwoord had. Toen sprong er opeens in me op dat die band eigenlijk ook een soort van onderkant heeftquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:41 schreef MischaDeGrote het volgende:
18 suckte inderdaad, en de band vind ik ook gewoon naaierig dat ze hoogte band alleen boven gezet hebben. dat is met opzet zodat mensen niet zouden zien dat je die *2 moest nemen...
Ben ik met je eens, dat je argumenten moet bedenken heeft toch niks met wiskunde te maken?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |