Sinds een weekje doe ik dagjeswerk voor een uitzendbureau, ter overbrugging. Nu had ik me gisterochtend ziekgemeld want ik had de hele nacht niet kunnen slapen en voelde me daardoor niet echt geweldig (moest om 7u beginnen). Aangezien ik voor een uitzendbureau werk heb ik te maken met wachtdagen (twee) waarin ik niet uitbetaald wordt bij ziekte (en daarna denk ik ook niet want tis niet echt vast werk ofzo).
Gisteravond al meteen weer gebeld door het uitzendbureau hoe ik me voelde, of ik donderdag weer kon werken. Gezegd dat dat wel kon. Vanmorgen ook nog es (wakker) gebeld, of ik vandaag nog een dienst wou draaien want er waren nog meer zieken.
Vervolgens word ik vanmorgen gebeld door een privenummer. Ik nam niet op want was net te laat en bovendien, privenummers houd ik niet van (schijtuitzendbureau belt ook altijd prive).
Staat het UWV op mn voicemail, dat ik aangezien ik ziek ben wel bereikbaar moet blijven en of ik toch niet vergeten ben me beter te melden op 0900 nummer blabla?
Men ik wist niet eens dat ik bij het UWV als ziek stond geregistreerd man, nobody told me en ik heb toch wachtdagen. Verder ook nog briefje in de bus (zag ik later) van uitzendbureau waarin staat dat ik ziekgemeld ben, ook bij UWV, en dat ik bereikbaar moet zijn ten behoeve van UWV op bovenstaand verpleegadres

en op mn telefoon. Zoniet, dat ik dan een boete kan krijgen van het UWV. Oja en dat ik niet moet vergeten me zowel bij het uitzendbureau als het UWV beter te melden.
Ik wist niet of ik dat UWV nou nog moest bellen nu het uitzendbureau al wist dat ik beter was, en nu die miep vanmorgen al had gebeld en er misschien al vanuit was gegaan dat ik dan beter was, maar toch maar ff dat schijt 0900nummer bellen dan dus net.
'O het gaat om de ziekmelding van 12-12-2007?'

'

Ehhhh nee, om die van 12 mei, gisteren.' 'O die staat hier niet in'

uiteindelijk toch beter kunnen melden, zodra ze de melding binnen had ontvangen dat ik ziek was, zou ze me meteen beter melden.
Klacht: Wachtdagen hebben (lees: niet uitbetaald worden) en toch meteen dat schijt UWV achter je kont aan hebben zitten met dreiging van boetes als je niet thuis bent of opneemt (en dan nog bellen met privenummer ook nog, de flikkers).