abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68952816
Hallo!

Volgend jaar, 2010 - 2011, wil ik graag een HBO duale studie gaan volgen. Zelf heb ik mijn MBO niveau 2-3 en 4 diploma gehaald en ben op niveau 2 begonnen, omdat je niet hoger kan instromen in mijn vak. Later wil ik toch wel wat hogerop komen en dan is een beetje opleiding een goede basis. Het probleem is alleen dat je de opleiding die ik wil gaan volgen, Hogere Installatietechniek, alleen in duaal of voltijd is. Nou heb ik 2 jaar geleden een huis gekocht en zou hier natuurlijk graag willen blijven wonen en we kunnen samen (met mijn vriendin) wel wat qua maandlasten missen. Alleen wat verdienen je ongeveer als je een duale opleiding volgt? Deze opleiding is 2 dagen school en 3 dagen werken en voordat ik wat meer ga informeren, ben ik benieuwd of er al wat meer fokkers zijn met een duale opleiding. Ik blijf dan ook niet bij deze werkgever werken, dus vandaar ook mijn vraag.

PJ
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_68953259
Dit hangt natuurlijk vooral af van de werkgever, soort baan en dergelijke. Maar je zou er natuurlijk vanuit kunnen gaan dat je 3/5 van het salaris van een fulltimer zal krijgen.
pi_68954257
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:57 schreef Dennis101 het volgende:
Dit hangt natuurlijk vooral af van de werkgever, soort baan en dergelijke. Maar je zou er natuurlijk vanuit kunnen gaan dat je 3/5 van het salaris van een fulltimer zal krijgen.
Ik ken alleen een soortgelijke situatie in de geestelijke gezondheidszorg en daar verdien je geen 3/5 omdat je nog geen diploma hebt. Maar dat zal ook wel per bedrijfstak verschillen. Je kan zoiezo de opleiding morgen bellen en het vragen, die hebben een goed beeld.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_68954382
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:18 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik ken alleen een soortgelijke situatie in de geestelijke gezondheidszorg en daar verdien je geen 3/5 omdat je nog geen diploma hebt. Maar dat zal ook wel per bedrijfstak verschillen. Je kan zoiezo de opleiding morgen bellen en het vragen, die hebben een goed beeld.
Vriendin van me zit in de zorg (ziekenhuis) en die krijgt gewoon 3/5 uitbetaald van wat ze anders in die functie zou verdienen. Maar daarom zeg ik ook, dat verschilt per werkgever.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 21:52:41 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_68956138
Afhankelijk van hoeveel contacturen. Mijn broer doet 24 uur duaal SBRM en zit geloof ik op 8/9 euro per uur. Hij krijgt alleen wel bonusjes bij bepaalde producten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_68978355
Kan ook heel verschillend zijn per sector. Ik heb zelf Informatica duaal gedaan. Deze opleiding duurde 4 jaar waarvan jaar 1 en 2 voltijd naar school, jaar 3 en 4 was 4 dagen werken, 1 dag naar school. Ik kreeg hiervoor 1800 euro bruto (had een functie als ontwikkelaar). Na mijn afstuderen ben ik ergens anders gaan werken en kreeg ik 2300 euro bruto (fulltime baan). Dat dit per sector heel erg uiteen kan lopen zie ik in mijn leefomgeving, een vriendin van me verdient als afgestudeerde HBO Verpleegkundige nog minder (1700 euro) dan ik als duaal student destijds.
Sue me.
pi_68982675
Ok duidelijk, bedankt voor de reactie's

Had je dan nog wel studiefinanciering/ov kaart of viel je daar buiten ivm je loon ?
Wie niet dom is moet slim zijn!
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 18:48:08 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_68987480
Je moet opletten dat je op het moment dat je boven je IBG bedrag komt je je studiefinanciering opzegt en je OV inlevert. Zodra het nieuwe financiële jaar begint kan je het weer aanvragen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')