abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68952703
Hoi.

Ik ga binnenkort met mijn ouders een paar dagen naar Barcelona. Leuk natuurlijk, maar eigenlijk wilde ik ook wel van deze gelegenheid gebruik maken om een avond lekker uit te gaan. Lijkt me dat er wel een paar goeie clubs zijn in Barca, toch?

Kunnen jullie mij iets vertellen over het uitgaansleven in Barca? Duur/niet duur, wat voor soort mensen, welke clubs zijn goed en welke niet, etc.

De enige club die ik tot nu toe heb gevonden is Club Nitsa, waar ze helaas twee wat laffe minimal avonden hebben. Jammer, want ik heb gehoord dat die tent best dik is!

Ik hou van Techno, Electro en Dubstep. Ik ben van 20 t/m 24 mei in Barca, van wo t/m zo dus.
pi_68953019
Waar zit je in Barcelona?
pi_68955801
Als je decadent wilt doen moet je naar één van de vele beachclubs gaan. Carpe Diem Club Lounge (CDLC) van mevr. Kluivert is wel grappig. Een biertje kost 7 euro. Fles sterke drank vanaf 100 tot 11.000 euro. Schijnt favoriete tent te zijn van Paris Hilton. Laatste keer dat ik er was vooral Nederlandse hockeyclubs, en dergelijke.

Heel anders is Razzmattaz. Enorme club met stuk of 5 megazalen waar elk minimaal duizend man in past. Vrijwel alleen maar locals, dus heel ander publiek. Muziek is redelijk gevarieerd. Entree iets van 15 tot 20 euro, met één drankje inbegrepen. Bier is wederom 7 euro, maar hetzelfde geldt voor gin-tonic of whisky-gingerale. Wel goed spul, though.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_68958654
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:51 schreef HuHu het volgende:
Waar zit je in Barcelona?
Ik zit aan het Placa de Tetuan: http://maps.google.nl/maps?q=barcelona&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&split=0&gl=nl&ei=xd0JSp3rM4bN-QaQycHaCw&ll=41.394888,2.175765&spn=0.011091,0.019312&z=16

@ just.in.case, ik heb juist helemaal geen zin om luxe te doen Ik wil gewoon lekker beuken op techno of electro tussen de locals

Die tent die jij noemt klinkt goed, maar is wel errug groot dan. Ik heb slechte ervaringen met zulke grote tenten (powerzone e.d. ) maar ik ga hem zeker onthouden! Iemand meer?
pi_68960030
Oké ik heb dus het allervetste ooit gevonden zojuist!

Die Razzmattazz heeft een onderdeel wat The Loft heet, en die tent zit bijna op loopafstand van het hotel. Alsof dat niet chill genoeg is, draaien in het weekend dat ik er ben maar liefst de volgende artiesten: Boys Noize, D.I.M., Mr Oizo en MSTRKRFT !

Dat is dus geregeld. Maargoed, ik wil nog steeds zo veel mogelijk weten over het uitgaansleven daar, wie weet wordt ik geweigerd (ben 17) of zo, ik wil alle opties openhouden
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:24:57 #7
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_69026355
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:46 schreef just.in.case het volgende:
Als je decadent wilt doen moet je naar één van de vele beachclubs gaan. Carpe Diem Club Lounge (CDLC) van mevr. Kluivert is wel grappig. Een biertje kost 7 euro. Fles sterke drank vanaf 100 tot 11.000 euro. Schijnt favoriete tent te zijn van Paris Hilton. Laatste keer dat ik er was vooral Nederlandse hockeyclubs, en dergelijke.

Heel anders is Razzmattaz. Enorme club met stuk of 5 megazalen waar elk minimaal duizend man in past. Vrijwel alleen maar locals, dus heel ander publiek. Muziek is redelijk gevarieerd. Entree iets van 15 tot 20 euro, met één drankje inbegrepen. Bier is wederom 7 euro, maar hetzelfde geldt voor gin-tonic of whisky-gingerale. Wel goed spul, though.
Dit klinkt allemaal bizar duur. Is dit een beetje de standaard in Barcelona? Ik hou meer van de gratis entrees en voor een biertje wil ik dan eventueel wel 3 tot 4 euro voor betalen. Voor alles daarboven moet de club wel erg goed zijn.
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_69026797
Gratis entree gaat je alleen lukken als je op straat vrijkaartjes weet te scoren. Regelmatig lopen er mensen op het strand of over straat die mensen vragen voor gastenlijsten en/of vrijkaartjes uitdelen. De overige dingen kom je alleen in tegen betaling, behalve de kroegen. Maar die gaan rond 2 uur allemaal dicht, discotheken blijven tot laat open.

Drankjes waren inderdaad rete-duur in die clubs, 7 euro voor een biertje klopt wel. In kroegen vragen ze wel normale prijzen.

Wat ik zelf wel leuk vond om te doen was de kroegentocht (bar crawl) van de Travel-bar. Zit ergens in een zijstraat van de Ramblas, richting Carrer d'Avinyó (C/Boqueria 27, 08002 Barcelona om precies te zijn). Kost een tientje ofzo, maar je komt wel in verschillende kroegen en discotheken, inclusief entree.
pi_69027615
In Barcelona heb je iets van 60 clubs. Ik ben onder andere naar de Roxy Blue, Razzmatazz, Jamboree , Buddah Bar,Fellini en de Sr. Lobo geweest. Alle clubs hebben een minimale leeftijd van 18 jaar.

De Razzmatazz vond ik niks aan. Het is niet echt mijn type mensen wat er komt. Je betaalt 13 of 14 euro (inclusief drankje) en drankjes zijn 7 euro of meer. De muziek sluit wel aan bij jouw smaak.

De Jamboree is vooral leuk op maandag met een jamsessie. Daarna wordt er verder gefeest (eerste verdieping). Erg leuke tent. Een biertje was er 5 euro. Ik weet niet hoe de sfeer er is op woensdag tot en met zondag. Muziek sluit niet aan bij jouw smaak.

De Fellini vond ik ook weinig aan. Erg aparte sfeer. Ik vond deze alleen leuk bij uitwisselingsfeesten.
Roxy Blue, Buddah Bar (wel erg prijzig), en Senor Lobo (biertje slechts 3 euro volgens mij maar was wederom uitwisselingsfeest) vond ik erg relaxed. Leuke sfeer, leuke muziek, maar sluit niet aan bij jouw muzieksmaak.

Verdere bekende tenten zijn onder andere de Apollo, Catwalk, Sutton, Shoko, Bikini, Ribelino's.

Op straat zijn erg veel proppers. Ze beloven van alles maar vraag ze mee te lopen en het voor je te regelen voor je voor verrassingen komt te staan. Trap niet in : 1e drankje gratis en wanneer je dan binnenkomt dat ze dan zeggen dat het 2e drankje WEL gratis is en het 1e niet. Gewoon weglopen, dan.

De proppers bieden wel vaak gratis entree. Aangezien veel tenten een tarief hebben van 13 a 15 euro en aan het strand kan het oplopen tot 20 euro. Aan het strand kunnen ook de biertjes oplopen tot 10 a 12 euro (Barceloneta).

Oja, als je facebook hebt, kun je je inschrijven voor gastenlijsten (bijvoorbeeld Lista Shaz). Met gastenlijsten kom je ook vaak met korting of zelfs gratis binnen.

Mocht je vanwege de leeftijd geen club binnenkomen, dan zijn er ook wel leuke barretjes. Op Placa Reial kun je een goed terrasje pakken , en verder zijn de Irish Pubs en de Ovella Negra aan te raden. Ook bij Placa del Sol heb je leuke cafeetjes.
What a difference a day makes , twenty-four little hours....
  maandag 27 augustus 2012 @ 11:04:43 #10
383018 harrietsmit81
Reiziger van de wereld
pi_116060028
Barcelona is echt een geweldige stad om uit te gaan. Ik heb wel wat nuttige tips op mijn blog staan:

[ Bericht 23% gewijzigd door Thetallguy op 27-08-2012 11:07:01 ]
Ik ben reisgek en schrijf regelmatig op mijn blog http://www.ok-vakantie.nl
pi_116060085
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:04 schreef harrietsmit81 het volgende:
Barcelona is echt een geweldige stad om uit te gaan. Ik heb wel wat nuttige tips op mijn blog staan:
Topic omhoogschoppen voor spam is niet gewenst.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')