In Barcelona heb je iets van 60 clubs. Ik ben onder andere naar de Roxy Blue, Razzmatazz, Jamboree , Buddah Bar,Fellini en de Sr. Lobo geweest. Alle clubs hebben een minimale leeftijd van 18 jaar.
De Razzmatazz vond ik niks aan. Het is niet echt mijn type mensen wat er komt. Je betaalt 13 of 14 euro (inclusief drankje) en drankjes zijn 7 euro of meer. De muziek sluit wel aan bij jouw smaak.
De Jamboree is vooral leuk op maandag met een jamsessie. Daarna wordt er verder gefeest (eerste verdieping). Erg leuke tent. Een biertje was er 5 euro. Ik weet niet hoe de sfeer er is op woensdag tot en met zondag. Muziek sluit niet aan bij jouw smaak.
De Fellini vond ik ook weinig aan. Erg aparte sfeer. Ik vond deze alleen leuk bij uitwisselingsfeesten.
Roxy Blue, Buddah Bar (wel erg prijzig), en Senor Lobo (biertje slechts 3 euro volgens mij maar was wederom uitwisselingsfeest) vond ik erg relaxed. Leuke sfeer, leuke muziek, maar sluit niet aan bij jouw muzieksmaak.
Verdere bekende tenten zijn onder andere de Apollo, Catwalk, Sutton, Shoko, Bikini, Ribelino's.
Op straat zijn erg veel proppers. Ze beloven van alles maar vraag ze mee te lopen en het voor je te regelen voor je voor verrassingen komt te staan. Trap niet in : 1e drankje gratis en wanneer je dan binnenkomt dat ze dan zeggen dat het 2e drankje WEL gratis is en het 1e niet. Gewoon weglopen, dan.
De proppers bieden wel vaak gratis entree. Aangezien veel tenten een tarief hebben van 13 a 15 euro en aan het strand kan het oplopen tot 20 euro. Aan het strand kunnen ook de biertjes oplopen tot 10 a 12 euro (Barceloneta).
Oja, als je facebook hebt, kun je je inschrijven voor gastenlijsten (bijvoorbeeld Lista Shaz). Met gastenlijsten kom je ook vaak met korting of zelfs gratis binnen.
Mocht je vanwege de leeftijd geen club binnenkomen, dan zijn er ook wel leuke barretjes. Op Placa Reial kun je een goed terrasje pakken , en verder zijn de Irish Pubs en de Ovella Negra aan te raden. Ook bij Placa del Sol heb je leuke cafeetjes.
What a difference a day makes , twenty-four little hours....