Ik vraag me af hoe de rechter aankijkt tegen het hele verhaal (de voorgeschiedenis staat vol met het niet halen van de snelheden waar men wel voor aan het betalen is, constante storingen, etc.), allemaal aantoonbaar. Ik heb al meerdere malen mijn abonnementsgeld teruggekregen omdat ze het internet er langer dan 2-3 dagen uit lag, maar nu we de week gaan naderen... Ik ben het echt zat met die gastenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:46 schreef Fatty het volgende:
Ze kunnen allicht je een paar aanmaningen sturen, en in ergste geval een deurwaarder sturen ofzo ( moet het volgens mij wel een groot bedrag worden ) maar meestal als je begint te dreigen met opzeggen willen ze opeens alles voor je doen, dit was in ieder geval bij mij het geval toen ik bij Orange / online / offline vertrok, we krijgen nu trouwens nog brieven dat als we niet betalen ze ons afsluiten... ( doh...)
Als je echt zeker van je zaak ben laat je het voorkomen ofzo ?
Heb je een goed punt, maar zoals ik al zei, de voorgeschiedenis (ellenlang verhaal) toont aan dat dit bedrijf zijn afspraken vrijwel nooit nakomt. De snelheden waar men geld voor neerlegt worden nooit gehaald. Het is zelfs maanden zo erg geweest dat je niet eens normaal kon surfen. En ondertussen wel die 23,50 de man binnen tikken (toch 300 man op dit complex). Zo kan ik ook wel goed verdienen, mede omdat de mensen hier niet kunnen switchen.quote:Ik weet natuurlijk niet de hele voorgeschiedenis tussen TS en provider, maar 6 mei is vorige week woensdag, en na 6 dagen je contract eenzijdig stopzetten is niet helemaal de te volgen weg.
Je zou de provider sowieso schriftelijk (mail/brief/fax) een redelijke termijn moeten stellen om de problemen te verhelpen.
Daarnaast kan je uiteraard aangeven dat je de tijd dat je geen internet hebt, (en het blijkt daadwerkelijk de fout van de provider te zijn), de dagen dat je geen internet hebt van de rekening af te trekken. (Wat er ook in de voorwaarden staat, een niet geleverde dienst hoef je echt niet te betalen).
Wat een redelijke termijn is hangt van een aantal zaken af, maar je moet al gauw denken als meer dan een week, hoewel ik de frustatie goed kan voorstellen... (Zelf ook een akkefietje gehad, helaas voor mijn provider had ik alles gedocumenteerd, en hoewel in hun algemene voorwaarden anders stond is wanprestatie altijd een reden om op te zeggen nadat je een redelijke termijn hebt gegeven om de problemen te verhelpen).
Dat zeker. Maar ik ben voor school afhankelijk van internet, dat kan ik moeilijk op mijn werk gaan doen. Zodoende is dit het enige beschikbare alternatief op dit moment. Voor ik KPN Mobiel nam was ik aangewezen op het internet van mijn mobielquote:KPN Mobiel is wel een heel erg duur alternatief.
Eensch, al zou TS natuurlijk wel ten tijde van de niet geleverde internetdienst buiten zijn schuld de abonnementskosten in mindeirng kunnen brengen, de provider heeft immers niet geleverd.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:02 schreef Dirkh het volgende:
Het is een beetje afhankelijk van jouw contract, of die voor een bepaalde tijd is aangegaan. Ook voor onbepaalde tijd zijn er voorwaarden. Maar ik kan je nu wel vertellen dat als jij een jaarcontract hebt en deze voorlopig nog niet is verlopen, dat je voor een rechter een bijzonder zware dobber hebt.
Problemen uit het verleden spelen in principe geen rol, een rechter zal dat wel gebruiken om partijen er toe te zetten om te schikken, maar als je de provider niet in gebreke stelt, dan zal de rechter die problemen naast zich neerleggen.
Als de provider ook niet bereid om te schikken en de rechter zal vragen om een vonnis, dan schat ik jouw kansen op nihil. Binnen 14 dagen een dergelijke storing (zal worden aangedragen als overmacht) oplossen en zonder schriftelijke in gebreke stelling met vermelding van een redelijke termijn.... dat zou ik als ik voor de rechter zou staan een appeltje eitje noemen als ik aan de andere kant van de tafel zou zitten.
Je kan niet zelf gaan verrekenen. Stel dat je dat doet en je trekt de helft van het maandgeld af, dan ben je zelf in gebreke en is de kans groot dat de provider je terecht tijdelijk afsluit tot alles is voldaan en intussen doorfactureert, iets wat ook zomaar kan.quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eensch, al zou TS natuurlijk wel ten tijde van de niet geleverde internetdienst buiten zijn schuld de abonnementskosten in mindeirng kunnen brengen, de provider heeft immers niet geleverd.
Hoewel er juridisch wel wat haken en ogen aan zitten zal een consument op deze gronden over het algemeen wel worden beschermd, al ga ik er niet vanuit dat het in mindering brengen van een niet geleverde internetdienst op de factuur voor de rechter zal komen, zeker gezien de negatieve publiciteit die dat met zich mee kan brengen voor de provider.
Je moet ook aangeven wat je wilt dat de provider gaat doen, eerst zelf verzoeken dat de provider de kosten in mindering brengen voor de niet geleverde dienst. (Vaak kan het inderdaad niet op de rekening in dezelfde maand, maar wel op de rekening de daaropvolgende maand).quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:27 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Je kan niet zelf gaan verrekenen. Stel dat je dat doet en je trekt de helft van het maandgeld af, dan ben je zelf in gebreke en is de kans groot dat de provider je terecht tijdelijk afsluit tot alles is voldaan en intussen doorfactureert, iets wat ook zomaar kan.
Als jij een auto koopt die een dag naar de garage moet, dan stop je toch ook niet met afbetalen van de lening die je voor de auto hebt genomen? Een storing is mogelijk, dat weet iedereen en als het ook nog eens overmacht is, dan heeft TS geen poot om op te staan.
Dat ze niet meteen een monteur sturen is natuurlijk ook logisch, als er een monteur komt ie vervolgens niks kan doen, dan is TS ook woest. Ze zullen eerst moeten onderzoeken waar het probleem zit.
Twee weken is ongemakkelijk en ik zou er ook niet blij mee zijn, maar dat is wel inherent aan een internetverbinding. Het kan gebeuren.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ten eerste, als ik niet betaal, en ze sluiten me nu af: boeiend, ik heb KPN Mobiel. Ik wil niks meer met ze te maken hebben. En dat ze geen monteur sturen snap ik, maar alsjeblieft zeg, ik heb VAAK gebeld, en als ze dan simpelweg letterlijk zeggen dat ze niks voor je gaan doen tot 4 andere mensen OOK een storing hebben, dan ga je mij niet vertellen dat een rechter zo'n bedrijf in het gelijk gaat stellen. Het is puur dat ik die klacht en die opzegging heb gestuurd dat ze er nu wat aan gedaan hebben, anders zat ik nog steeds zonder internet (of niet, heb het nog niet geprobeerd).quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:27 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Je kan niet zelf gaan verrekenen. Stel dat je dat doet en je trekt de helft van het maandgeld af, dan ben je zelf in gebreke en is de kans groot dat de provider je terecht tijdelijk afsluit tot alles is voldaan en intussen doorfactureert, iets wat ook zomaar kan.
Als jij een auto koopt die een dag naar de garage moet, dan stop je toch ook niet met afbetalen van de lening die je voor de auto hebt genomen? Een storing is mogelijk, dat weet iedereen en als het ook nog eens overmacht is, dan heeft TS geen poot om op te staan.
Dat ze niet meteen een monteur sturen is natuurlijk ook logisch, als er een monteur komt ie vervolgens niks kan doen, dan is TS ook woest. Ze zullen eerst moeten onderzoeken waar het probleem zit.
Twee weken is ongemakkelijk en ik zou er ook niet blij mee zijn, maar dat is wel inherent aan een internetverbinding. Het kan gebeuren.
Verstandig advies, de schade zoveel mogelijk beperken op een aantoonbare manier en het zeker niet op zijn beloop laten, ik schat de kans dan erg laag in dat je ook maar ergens je gelijk haalt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:03 schreef DiEr het volgende:
Jouw probleem (qua juridische haalbaarheid van jouw verweer/vordering) is het aantonen van jouw verhaal (telefonisch) en het achterwege gebleven zijn van het stellen van een termijn om het probleem op te lossen (althans aantoonbaar). Kortom, volgende keer is het verstandig brieven/faxen/e-mails te versturen en termijnen te stellen. Ik zou het als ik jou was niet op een procedure laten aankomen voor de (resterende) abonnementstermijnen en wellicht is het zekerheidshalve op dit moment ook nog verstandig om - voor zover nodig - de overeenkomst te ontbinden, althans op te zeggen.
quote:Op zondag 24 mei 2009 19:11 schreef Gsta het volgende:
HERTZINGER (L)(L)
Man, ik ben zo'n beetje verhuisd, om maar van dat gezeik af te zijn. Hertzinger was de enige die kon leveren. Ideaal. Ze schrijven overigens nog steeds elke maand geld af, dat lukt maar niet om te stoppen, maarja.
NB. Je klinkt alsof je op een bepaald complex in Zaanstad zit, klopt dit?
Er zit hier geen aansluiting daarvoor. Als het zo simpel was had ik het wel geweten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:30 schreef blaatertje het volgende:
Ik snap ff niet waarom je alleen Herzinger kunt krijgen...
Monopoly hebben kabelmaatschappijen vrijwel overal. Maar als die je niet bevalt neem je toch ADSL?
en toch is het zo simpel....quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:54 schreef Steeven het volgende:
[..]
Er zit hier geen aansluiting daarvoor. Als het zo simpel was had ik het wel geweten.
1508HAquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:39 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
en toch is het zo simpel....
koperdraadje aanvragen als dat er nog niet is.. adsl erop , klaar...
laat me je zipcode maar zien, dan vertel ik je of ik je kan leveren
Probeer nummer 30 eens tot 100, willekeurig.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:27 schreef Xebber het volgende:
Ik heb je huisnummer niet, maar als ik die postcode invoer bij Tweak.nl met huisnummer 1, krijg ik 3 pakketten.
Ik heb eens ADSL aangevraagd bij KPN, in eerste instantie kreeg ik een toezegging, maar daar kwamen ze later op terug want achteraf bleek dat ik geen telefoonaansluiting had. Idem met het verhaal voor kabelinternet. Het is dan ook een apart woonblok met tijdelijke woonstudio's met een provider die satellietinternet levert. Welkom in de 21e eeuwquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:35 schreef Xebber het volgende:
Producten van 1 t/m 3 van een totaal van 3
die leverbaar zijn voor postcode 1508HA huisnummer 35.
Aan de resultaten van deze postcode controle kunnen geen rechten worden ontleend.
Producten van 1 t/m 3 van een totaal van 3
die leverbaar zijn voor postcode 1508HA huisnummer 60.
Aan de resultaten van deze postcode controle kunnen geen rechten worden ontleend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |