abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68945135
Vanochtend vroeg opgestaan omdat ik met m'n vriend naar de bouwmarkt moest - dat doe ik allebei al niet voor m'n plezier. Daar zag ik toevallig een leuke kleur pedaalemmer staan en die moest ik toch nog hebben. Afgeprijsd omdat ze uit het assortiment gaan, dus niet eens duur. Ik neem dat ding mee, kijk even of ie heel is. Eenmaal thuis haal ik 'm helemaal uit de verpakking en blijkt er toch een deuk in te zitten die ik niet had gezien. Helaas had m'n vriend de bon en die was inmiddels aan het klussen in een andere stad. Dus ik dacht, ik bel gewoon even want ik ben tenslotte net geweest en het is ook geen product wat ze overal verkopen én er zit een van hun eigen stickers op. Gaat dat wijf van de gebrek-aan-servicebalie moeilijk doen, want "afgeprijsde artikelen mogen niet geruild worden" en "waarschijnlijk waren ze afgeprijsd omdat ze kapot waren". Ja, tuurlijk. Dan zet je een hele stapel neer, zo hoog dat ik net bij de bovenste kan, allemaal afgeprijsd met de mededeling 'uit assortiment' en dan zijn ze eigenlijk stiekem alle weet-ik-hoeveel kapot. Logisch, toch? Verder mag ik er vanuit gaan dat als ik een artikel koop waar niet expliciet opstaat dat het afgeprijsd is omdat het kapot is, het dus niet kapot is. Ik hoef geen geld terug, ik wil 'm alleen omruilen voor een exemplaar dat wel heel is. Nee, dat mag niet, want dan heb ik de bon nodig. Want anders kunnen ze niet zien of het wel daar vandaan komt. Want iedere winkel verkoopt ongetwijfeld deze pedaalemmers die ik nog nooit ergens anders gezien heb, en iedere winkel heeft dan ook dezelfde afgeprijsdstickers op de producten zitten als Karwei gebruikt en toevallig ook voor dezelfde prijs. En bij de caissiere navragen kon niet, want ik wist niet hoe de caissiere heette. Dus ook al zat er maar een achter de kassa toen we er waren en kan ik me bij zo'n kleine winkel niet voorstellen dat er meer dan twee medewerkers tegelijk aanwezig zijn op die afdeling, even navragen of ze het zich nog konden herinneren was geen optie.

Maar goed, als ik met de bon kom, dan hoop ik maar dat ik 'm mag omruilen. Want kapotte artikelen mag ik wel ruilen met de bon, maar afgeprijsde artikelen mogen niet geruild worden. Hoe het echter zit met kapotte afgeprijsde artikelen, daar kreeg ik geen antwoord op.

Dit bovenop mijn eerdere ervaring waar het kopen van een badmatje letterlijk anderhalf uur duurde, omdat de prijs niet klopte en er apart een medewerker opgeroepen moest worden om 'mee te lopen' naar het rek badmatjes wat recht tegenover de servicebalie stond, denk ik dat dit de eennalaatste keer is geweest dat ik bij Karwei geweest ben. Alleen die pedaalemmer nog ruilen en dan zien ze mijn centjes nooit meer. En als dat wijf bij de servicebalie dan weer moeilijk doet, kwak ik die pedaalemmer omgekeerd op d'r harses en dan hoop ik dat ze er rustig in stikt.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:59:02 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68945355
Ik heb het gelezen. Verder zeik je teveel en moet je weer verder gaan met je leven.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_68945451
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:59 schreef LasTeR het volgende:
Ik heb het gelezen. Verder zeik je teveel en moet je weer verder gaan met je leven.
Ik vind anders dat ik precies genoeg zeik. En dat laatste geldt voor iedereen in KLB.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:01:57 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68945473
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:01 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik vind anders dat ik precies genoeg zeik. En dat laatste geldt voor iedereen in KLB.
Dus ik zeik ook precies genoeg?
pi_68945511
Zonder bon niet ruilen. Dan moet je niet als een dom klein kind toch zonder bon proberen te ruilen. Conclusie je hebt je eigen dag verpest met niks.
pi_68945560
Of een artikel afgeprijsd is of niet, je mag verwachten dat wat je koopt in goede staat is. Dus trek je niets aan van die wij-nemen-geen-afgeprijsde-artikelen-terug-onzin.

Er hebben legio voorbeelden in de consumentengids gestaan, waar de uitkomst telkens hetzelfde was: de consument heeft recht op een degelijk product.

TS, succes!
pi_68945800
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:02 schreef ColtZ40 het volgende:
Zonder bon niet ruilen. Dan moet je niet als een dom klein kind toch zonder bon proberen te ruilen. Conclusie je hebt je eigen dag verpest met niks.
Zonder bon niet ruilen, nee. Maar ik zou ook denken dat een winkel er is om artikelen te verkopen die heel zijn en niet om kapotte dingen neer te zetten en dan net te doen alsof dat heel normaal is.

Verder is het gewoon onwil van Karwei - de caissiere zou het ongetwijfeld nog wel weten, want er was toevallig nog wat 'geks' gebeurd op dat moment; Karwei is volgens mij de enige die die dingen verkoopt; de prijs staat erop; er zit een Karweisticker op; ik sta op camerabeelden; Karwei kan ongetwijfeld in de computer de gegevens van transacties opvragen en dus controleren of ik idd op dat tijdstip die spullen heb gekocht, want ik kan zo het totaalbedrag en alle andere artikelen op de bon noemen en op de bon ervoor (tenzij ze een heel bizar computersysteem hebben, is dat 30 seconde werk). Kortom, kwestie van onwil als je dan als winkel moeilijk gaat doen om een klein bedrag terwijl je gewoon kan controleren of het product uit je winkel komt. Heb ik verder ook nog nooit meegemaakt in een winkel.

Maar goed, ik ga morgen wel met de bon. Maar als ze dan moeilijk gaan doen omdat het een afgeprijsd artikel is, word ik echt boos. Het gaat me niet eens zozeer om het feit dat ze niet ruilen zonder bon - op zich kunnen ze dat doen, ook al is het uitermate klantonvriendelijk en heeft de bon in dit geval geen enkele andere functie dan het 'voldoen aan de eis van Karwei'. Maar het antwoord van die kuttekop, alsof ik een of andere mongool ben en niet snap dat die toren pedaalemmers zogenaamd afgeprijsd is vanwege beschadigingen (wat helemaal niet zo is), irriteert me mateloos.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:11:12 #8
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68945853
Er bestaan ook meerdere karweien.

Om hoeveel geld gaat het eigenlijk?
pi_68945915
Ca. 15 euro.
pi_68946113
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:09 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Zonder bon niet ruilen, nee. Maar ik zou ook denken dat een winkel er is om artikelen te verkopen die heel zijn en niet om kapotte dingen neer te zetten en dan net te doen alsof dat heel normaal is.
Je staat wel in je recht maar je maakt er een heel drama van. Als je nou gewoon morgen was gegaan met bon zou je alle irritatie van vandaag niet hebben gehad.
pi_68946617
Je bent wel aan het kutten vandaag hé

kut-ASN
pi_68971419
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:17 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je staat wel in je recht maar je maakt er een heel drama van. Als je nou gewoon morgen was gegaan met bon zou je alle irritatie van vandaag niet hebben gehad.
Ik ga zo met de bon en dan verwacht nog een heel gedoe. Dan zal je net zien dat er een ofandere domme huppelkut staat die blijft volhouden dat ik het niet mag ruilen omdat het afgeprijsd is, of dat precies deze kleur op is en ik wel mag ruilen, maar geen geld terug krijg of zo. Ik verwacht alleen maar meer irritatie.
pi_68971596
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:59 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik ga zo met de bon en dan verwacht nog een heel gedoe. Dan zal je net zien dat er een ofandere domme huppelkut staat die blijft volhouden dat ik het niet mag ruilen omdat het afgeprijsd is, of dat precies deze kleur op is en ik wel mag ruilen, maar geen geld terug krijg of zo. Ik verwacht alleen maar meer irritatie.
Adem in, adem uit! Je staat in je recht
pi_68971722
Wanneer je je post mist: Kan kloppen. Gezeik om samenvattingen, te lange tekst etc. verwijderd.
Wanneer het je niet boeit wat TS schrijft: Wegblijven.
U MAD?
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:22:01 #15
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_68972157
Klantbinding van Karwei
pi_68972315
Echt typisch weer voor vrouwen om hier een 'enorm' probleem van te maken....

Iedereen weet dondersgoed dat je een bon nodig hebt om spullen te ruilen, zeker in een bouwmarkt waar je normaal gesproken 30 dagen de tijd hebt om kosteloos spullen terug te brengen. Bonnetje voorkomt fraud.....zo moeilijk is dat toch niet?
pi_68973399
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:54 schreef Maeghan het volgende:
Vanochtend vroeg opgestaan omdat ik met m'n vriend naar de bouwmarkt moest - dat doe ik allebei al niet voor m'n plezier. Daar zag ik toevallig een leuke kleur pedaalemmer staan en die moest ik toch nog hebben. Afgeprijsd omdat ze uit het assortiment gaan, dus niet eens duur. Ik neem dat ding mee, kijk even of ie heel is. Eenmaal thuis haal ik 'm helemaal uit de verpakking en blijkt er toch een deuk in te zitten die ik niet had gezien. Helaas had m'n vriend de bon en die was inmiddels aan het klussen in een andere stad. Dus ik dacht, ik bel gewoon even want ik ben tenslotte net geweest en het is ook geen product wat ze overal verkopen én er zit een van hun eigen stickers op. Gaat dat wijf van de gebrek-aan-servicebalie moeilijk doen, want "afgeprijsde artikelen mogen niet geruild worden" en "waarschijnlijk waren ze afgeprijsd omdat ze kapot waren". Ja, tuurlijk. Dan zet je een hele stapel neer, zo hoog dat ik net bij de bovenste kan, allemaal afgeprijsd met de mededeling 'uit assortiment' en dan zijn ze eigenlijk stiekem alle weet-ik-hoeveel kapot. Logisch, toch? Verder mag ik er vanuit gaan dat als ik een artikel koop waar niet expliciet opstaat dat het afgeprijsd is omdat het kapot is, het dus niet kapot is. Ik hoef geen geld terug, ik wil 'm alleen omruilen voor een exemplaar dat wel heel is. Nee, dat mag niet, want dan heb ik de bon nodig. Want anders kunnen ze niet zien of het wel daar vandaan komt. Want iedere winkel verkoopt ongetwijfeld deze pedaalemmers die ik nog nooit ergens anders gezien heb, en iedere winkel heeft dan ook dezelfde afgeprijsdstickers op de producten zitten als Karwei gebruikt en toevallig ook voor dezelfde prijs. En bij de caissiere navragen kon niet, want ik wist niet hoe de caissiere heette. Dus ook al zat er maar een achter de kassa toen we er waren en kan ik me bij zo'n kleine winkel niet voorstellen dat er meer dan twee medewerkers tegelijk aanwezig zijn op die afdeling, even navragen of ze het zich nog konden herinneren was geen optie.

Maar goed, als ik met de bon kom, dan hoop ik maar dat ik 'm mag omruilen. Want kapotte artikelen mag ik wel ruilen met de bon, maar afgeprijsde artikelen mogen niet geruild worden. Hoe het echter zit met kapotte afgeprijsde artikelen, daar kreeg ik geen antwoord op.

Dit bovenop mijn eerdere ervaring waar het kopen van een badmatje letterlijk anderhalf uur duurde, omdat de prijs niet klopte en er apart een medewerker opgeroepen moest worden om 'mee te lopen' naar het rek badmatjes wat recht tegenover de servicebalie stond, denk ik dat dit de eennalaatste keer is geweest dat ik bij Karwei geweest ben. Alleen die pedaalemmer nog ruilen en dan zien ze mijn centjes nooit meer. En als dat wijf bij de servicebalie dan weer moeilijk doet, kwak ik die pedaalemmer omgekeerd op d'r harses en dan hoop ik dat ze er rustig in stikt.
Nu ga je naar de gamma ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_68973493
Een topic over een emmer uit de uitverkoop waar een deuk in zit Mijn hoogtepunt van vandaag
pi_69127541
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Echt typisch weer voor vrouwen om hier een 'enorm' probleem van te maken....

Iedereen weet dondersgoed dat je een bon nodig hebt om spullen te ruilen, zeker in een bouwmarkt waar je normaal gesproken 30 dagen de tijd hebt om kosteloos spullen terug te brengen. Bonnetje voorkomt fraud.....zo moeilijk is dat toch niet?
Met bon kun je net zo makkelijk, zo niet makkelijker, frauderen, dus dat is niet waar. In dit geval scheelt het hele bonnetje eigenlijk nauwelijks, maar Karwei doet gewoon graag moeilijk. Mag hoor, maar zet dan in ieder geval normaal personeel achter een servicebalie die geen dingen gaan roepen die ze zelf niet snappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maeghan op 17-05-2009 20:09:09 ]
  zondag 17 mei 2009 @ 19:50:50 #20
3185 Adelante
To let it go now
pi_69127729
Geen punt bij Karwei
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_69128541
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:54 schreef Bastiaan.V het volgende:

[..]

Nu ga je naar de gamma ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, Gamma is volgens mij hetzelfde bedrijf toch? Ik zie wel. Ik klus toch bijna nooit dus tegen de tijd dat ik nog eens naar een bouwmarkt moet is Karwei waarschijnlijk al failliet of op z'n minst 27 keer overgenomen door een ander bedrijf, daarna weer opgekocht, uitgespuugd en gerecycled, en is al het personeel ontslagen, gepensioneerd of overleden. Zo vaak kom ik bij een bouwmarkt.

En verfrollertjes hebben ze ook bij de Action =P
pi_69128592
quote:
Op zondag 17 mei 2009 20:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nee, Gamma is volgens mij hetzelfde bedrijf toch? Ik zie wel. Ik klus toch bijna nooit dus tegen de tijd dat ik nog eens naar een bouwmarkt moet is Karwei waarschijnlijk al failliet of op z'n minst 27 keer overgenomen door een ander bedrijf, daarna weer opgekocht, uitgespuugd en gerecycled, en is al het personeel ontslagen, gepensioneerd of overleden. Zo vaak kom ik bij een bouwmarkt.

En verfrollertjes hebben ze ook bij de Action =P
Karwei en gamma hebben samen 1 hoofdkantoor, de meeste vestigingen zijn op zichzelf staande bedrijven.... hier en daar zijn er meerdere van 1 'baas'
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 20:58:26 #23
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69131608
Samenvatting en een klacht ajb.
Roken is lekker
  zondag 17 mei 2009 @ 21:52:04 #25
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_69132719
Helemaal mee eensch. Die bouwmarkt(en) hebben mij ook meerdere malen afgezet met kutproducten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')