abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:07:35 #1
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68943322
Naar aanleiding van zogenaamd als ik willekeurige nieuws item zie het probleem met Moslims in Europa.Maar hoe zit dat nou in Amerika want daar hoor je nooit wat van ze Komt omdat Moslims Amerika heel leuk vinden
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68943517
open society
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:14:42 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68943600
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:07 schreef Slappy het volgende:
Naar aanleiding van zogenaamd als ik willekeurige nieuws item zie het probleem met Moslims in Europa.Maar hoe zit dat nou in Amerika want daar hoor je nooit wat van ze Komt omdat Moslims Amerika heel leuk vinden
Er komen andere moslims naar Amerika dan naar Europa. De moslims met geld en (vaak) opleiding komen naar Amerika, en in Europa komen de moslims die weinig/geen geld hebben/hadden, of hun ouders/opa's kwamen hierheen als gastarbeider.

edit: maar zoveel problemen met moslims hebben we niet in Europa. Onze problemen zijn meer met verveelde kut hangjongeren die zich misdragen/crimineel bezig zijn, en die niet/nauwelijks aangepakt worden.
pi_68943832
De moslims van Amerika zijn de Mexicanen
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
pi_68943838
In de Vs zijn de moslims beter geintegreerd, betere opties, de inkomen van een moslim in de VS is meestal hoger dan die van een Europeaanse - http://en.wikipedia.org/w(...)d_States#Integration

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2009 16:32:09 ]
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:34:52 #6
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68944401
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

edit: maar zoveel problemen met moslims hebben we niet in Europa. Onze problemen zijn meer met verveelde kut hangjongeren die zich misdragen/crimineel bezig zijn, en die niet/nauwelijks aangepakt worden.
Ja weet ik
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68949178
De reden waarom moslims zich schijnbaar beter gedragen in Amerika dan in Europa is grotendeels te danken aan het feit dat de Amerikanen in veel veel grotere maten het geloof en de religieuze traditie respecteren en in ere houden, niet alleen op zondag. Moslims kunnen zich daar goed in vinden, mee identificeren. Dat is althans een theorie die ik heb gehoord van Sam Harris, en die mij erg plausibel doet overkomen.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:18:02 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_68954224
Ik woon in Orange County, California. Dit County, met zo'n 3 miljoen inwoners, kent tevens een moslimbevolking van rond de 200.000, ofwel zo'n 8%. Daarmee is dit te vergelijken met Nederland, althans qua percentage. Moslims komen voornamelijk uit het "echte" Midden Oosten, dus Libanon, Syrie, Palestina, Jordanie, Irak, Iran, Egypte, etc.

Er zijn geen problemen met moslims. Ik ga zelf nog wel eens naar "Little Gaza" in Anaheim omdat je daar een aantal goede shoarma tenten hebt, alsmede een goede Halal slager waar ik dan wel eens kom voor lams-gehakt, wat in de gewone supermarkt moeilijket te krijgen. (In de gewone supermarkt is het meestal lamb-chops etc, voor op de BBQ). Er zijn daar vele theehuizen, typische moslim winkels, moskeeen, etc.

Naast "Little Gaza" heb je ook in andere delen van Orange County "pockets" (wijken, delen van wijken) waar veel moslims wonen, met name in Irvine en Tustin. Je ziet het direct aan het Arabisch op de winkelpanelen, de vrouwen met hoofddoekjes, eigenlijk een beetje zoals in bijv. de Lombok in Utrecht en andere wijken waarin veel allochtonen wonen.

Er is hier geen enkel probleem als er een moskee gebouwd wordt. Zo ook niet als er een Joodse tempel gebouwd wordt, een Sikh tempel, een Boeddhistische tempel of een ander godsdienstig gebouw. De vrijheid van Godsdienst is een van de fundamenten van de Amerikaanse maatschappij, en het vrij kunnen beoefenen van nagenoeg alle Godsdiensten is een vrijheid die door alle Amerikanen gekoesterd wordt.

Is er dan geen probleem met straatjeugd? Jazeker wel, alleen is deze niet in de Moslim-community te vinden, maar meer in de Mexicaanse community, en de Afro-Amerikaanse community. Er zijn in de gehele Los Angeles area vele gangs te vinden, varierend van Vietnamees, Zwart-Amerikaans, tot Mexicaans, maar er zijn nergens "Moslim gangs" of straatjongeren van Moslim afkomst te vinden.

Mijn theorie hierover? De Moslims mogen qua aantallen in Orange County dan vrij redelijk zijn, maar op het totaalplaatje van de 20 miljoen mensen die om en nabij de Greater Los Angeles area wonen valt het allemaal nog wel mee qua aantallen. Mexicanen zijn veel groter in aantal, veel geconcentreerder, en voelen daarom ook veel minder noodzaak om zich aan te passen.

Ik werk zelf bijvoorbeeld in Santa Ana, een stad die voor 85% (kom maar op Rotterdam met je 50%) uit Spaans sprekenden bestaat, waar alles in het Spaans staat in de winkels, waar AT&T met grote borden langs de snelweg in het Spaans adverteert voor een bepaalde telefoon of blackberry, waar je mensen in het Engels aanspreekt, en ze met "No Comprendre" terug praten.... Volgens mij ontploft Wilders z'n hoofd spontaan als de KPN in het Arabisch op de A10-West bij Amsterdam een telefoon gaat aanprijzen.

Voor een heel groot deel is het ook acceptatie, en dat heeft ook met de geschiedenis van het land te maken. NDAsilenced geeft het al deels aan, vrijwel elke Amerikaan heeft een geschiedenis met immigratie, soms vele generaties terug soms beperkt tot hun eigen ouders of grootouders. Iemand die hier geboren wordt, wordt ook per definitie gezien als Amerikaan, ongeacht de huidskleur, terwijl deze in Nederland vanuit het CBS als een groot stempel krijgt: "Allochtoon van de 2e generatie".

En ja, er lopen hier zo'n 40 miljoen Mexicanen rond, waarvan zo'n 20 miljoen met twee paspoorten. Niemand kraait er na, geen Senator of Representative in Congress met een raar kapsel die gaat roepen dat twee paspoorten niet mag..... Zolang je maar eerst de VS dient in tijden van oorlog, maakt het niemand een reet uit of je nu twee paspoorten hebt of niet.

Ook Yi-Long heeft het correct: Er zijn geen problemen met moslims in principe in Nederland, maar met jongeren die door een niet-westerse opvoeding, in de wel-westerse samenleving tussen wal en schip vallen en dus problemen veroorzaken. Ditzelfde zie je ook bij de Mexicaanse immigranten in California, die voeden hun kinderen met Mexicaanse tradities op, en die zijn vaak anders dan die van de VS.

Als laatste wil ik nog even kwijt dat Nederland een nieuw immigratieland is. We zijn er eigenlijk amper 50 a 60 jaar mee bezig, en we zijn vanuit de paplepel nog opgevoed met het idee dat "De Hollander" de enige is die in dit land wonen. Iedereen heeft het over "integratie", maar niemand weet precies wat het is. Volgens de Dikke van Dale, betekend integratie "aan elkaar aanpassen", maar in de volksmond is het HUN moeten zich aanpassen aan ONS, en wij hoeven niets te doen.

Zelf denk ik dat het BEGIN van een oplossing is dat wij als Nederlanders accepteren dat mensen die in Nederland geboren zijn een andere huidkleur kunnen hebben, en via hun ouders eventueel ook een tweede paspoort. Wat we momenteel doen is mensen daarvoor afstoten, en het is dan ook niet verwonderlijk dat deze groep mensen bij elkaar steun vind, en zich afzet tegen de maatschappij, en dat gevoel is het sterkst bij jongeren die IN Nederland geboren zijn, en die door sommigen toch zouden moeten uitgezet worden naar Marokko, een land waar ze slechts op vakantie zijn geweest.

Even terug naar de VS: Waren er problemen met moslims in het verleden? Voor een korte tijd zeker. Eind 2001 en begin 2002, en we weten allemaal waarom, was er een haat jegens moslims bij een deel van de bevolking. In het bovengenoemde Little Gaza waar ik dus wel eens kom, is in 2002 een agent op non-actief gezet omdat hij moslims lastig viel. Dit naar aanleiding van 9/11, omdat hij dus vond dat alle moslims schuld hadden. Ook zijn er een aantal moorden gepleegd in de VS (dwz Amerikanen die moslims doodden om het moslim zijn) in begin 2002.

Maar hebben Amerikanen problemen met het moslim geloof? Er zijn altijd wel een groep rednecks die geloven dat Moslims de schuld hebben van alle ellende, dat die Amerikanen probeerden uit te moorden, dat we maar een atoomwapen op Teheran moeten mikken etc..... maar in grote getale worden moslims volledig geaccepteerd.

Er is een groter probleem met (voornamelijk illegale) Mexicanen dan met Moslims. En ik heb deze vergelijking ook wel eens eerder gemaakt..... het gaat helemaal niet om het moslim geloof, maar gewoon om het feit dat er een minderheid is die niet wordt geaccepteerd. Antillianen en Surinamers zijn namelijk minstens net zo vervelend en crimineel, Antillianen zijn volgens de cijfers van het CBS zelfs crimineler.

In het kort: Men geeft af op de Godsdienst islam, maar het probleem in Nederland ligt gewoon bij randjongeren, ongeacht afkomst.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_68954898
Maartena heeft een aantal dingen heel mooi uiteengezet.
Zoals Yi-Long al zei, moslims in Amerika hebben een hoger inkomen etc. Moslims in de VS doen het qua "sociale status" beter dan Nederlandse moslims.
De moslims in Amerika komen uit 'echte' Midden-Oosten-landen. In Nederland is het voornamelijk Marokko en Turkije. Maar ik heb wel meer het idee dat voornamelijk meer conservatievere moslims naar Nederland zijn gekomen. En naar de VS meer de liberalere moslims. Kijk ook naar hun landen van herkomst: Jordanie en Syrie zijn (redelijk) moderne landen.
Misschien dat een conservatie moslim eerder naar Europa zal gaan dan naar de VS.
Verder is Amerika al eeuwen een immigratieland. Nederland is (massale) immigratie niet gewend. zijn Men laat immigranten in de VS gewoon hun levensstijl behouden zonder grote druk om te integreren, zoals in Nederland wel het geval is. Amerika is een stuk multicultureler dan Nederland (op een paar "Red-neck dorpen" na) en veel Amerikanen zijn de multiculturaliteit dan ook gewend.

Amerika heeft overigens wel een lager mosilmpercentage. Het percentage moslims is 1 a 2%. In Nederland is dit 6 a 7%

[ Bericht 2% gewijzigd door Zienswijze op 12-05-2009 21:40:19 ]
pi_68954993
@ Maartena, maar anderen mogen ook antwoorden:

De VS heeft Irak en Afghanistan aangevallen. Verder steunt de VS Israel en bemoeit het zich veel met de politiek in het Midden-Oosten. Hoe kijken de Amerikaanse moslims daar tegenaan? Geven ze af op Amerika, voelen ze "haat" tegen Amerika? Zien ze Amerika als de grote satan? Of valt het mee? En gaan Europese cq. Nederlandse moslims harder tekeer tegen Amerika dan Amerikaanse moslims tegen Amerika tekeer gaan?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:32:05 #11
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68955017
Bedankt voor dit mooi stukje tekst.
Ja ik heb meer veel meer last van Antillianen.Wilders moet maar niet in Amerika gaan wonen ik dacht dat Amerika altijd zijn grote voorbeeld was
pi_68956598
Ja vele Islamitische migranten die naar Amerika gingen waren inderdaad beter opgeleid, en dus zitten zij in een andere sociaal-economische situatie dan de 1e generatie Moslims die naar West-Europa trokken.
Californie heb je inderdaad wel wat Moslims, New York natuurlijk en Chicago schijnt er ook een aardige gemeenschap te wonen. Wat mij opvalt aan Amerikaanse Moslims is dat zij vergeleken bij Nederlandse, en ook Engelse, georganiseerder lijken. Misschien komt het o.a. door 9/11 en de druk die zij als Moslims in Amerika voelden. Er zijn een aantal grote organisaties in Noord-Amerika en er lijkt een goed contact te zijn tussen de Moskeeen via deze organisaties. Hieruit organiseren ze ook massale conferenties, opzetten van donaties, instituten (zoals Zaytuna in Californie of Al-Maghrib) om Islam te studeren in Amerika zelf etc. Ook zie je dat Amerikaanse Moslims al eerder het idee hadden om een volwaardige plaats op te eisen binnen Amerika. Nederlandse Moslims bestonden vooral uit migranten die eerst dachten hier te komen werken om ooit terug te keren. Ik denk dat veel 2e generatie kinderen hier sowieso vaak hebben moeten aanhoren over de "droom om te sparen en terug te gaan". I.e. een tijdelijk verblijf. Je ziet trouwens wel dat de Amerikaans-Islamitische sprekers ook aanslaan bij jonge Moslims in Nederland (en Engeland etc), een soort "veramerikanisering" met een Islamitisch tintje.

Ook telt het natuurlijk mee dat in Amerika al religie een belangrijkere functie heeft dan in Nederland ook qua organisatie door Kerken, Moskeeen etc en dat zit verankerd in oude traditie waarbij verschillende religieuse stromingen daar aankwamen en eigen gemeenschappen ontstonden.
X
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:10:40 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68957112
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:32 schreef Slappy het volgende:
Bedankt voor dit mooi stukje tekst.
Ja ik heb meer veel meer last van Antillianen.Wilders moet maar niet in Amerika gaan wonen ik dacht dat Amerika altijd zijn grote voorbeeld was
Ach, er zijn natuurlijk een heleboel verschillen tussen Amerika en NL. In de USA zul je ook last hebben van criminele aso's die overlast veroorzaken, maar DAAR kun je er eigenlijk wel van op aan dat dat gedrag ook hard aangepakt wordt wanneer de politie ze te grazen neemt. In NL zie je toch nog net te vaak dat aso-gedrag redelijk getollereerd wordt, zowel door de maatschappij zelf alswel door justitie.

Ik ben zelf vrij links, en atheistisch, maar ik ben wel voor een zwaardere aanpak van aso's die zich niet kunnen en niet willen gedragen.

Voor mij persoonlijk mag iedereen ieder geloof hebben dat ze willen, zolang ze anderen er niet mee lastig vallen of iets opdringen of whatever. Of iemand een handje weigert of een hoofddoek wil dragen, moeten ze wat mij betreft helemaal zelf weten, en daar stoor ik me totaal niet aan, dus zolang men zich aan de wetten en fatsoensnormen houdt, vind ik het allemaal prima, maar zodra mensen (ongeacht afkomst, kleur, geloof of whatever) zich niet kunnen gedragen of anderen tot last zijn, of zich zelfs crimineel gaan gedragen, dan moet dat keihard aangepakt worden.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:15:23 #14
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68957432
Nouja Wilders heeft het altijd over Marokkanen die lopen rellen maar je gaat mij niet vertellen dat die lui Moslims zijn.Ik ken Moslims die braaf altijd bidden enzovoort maar daar heb ik nooit last van.En waar ik woon heb meer last van autotochten.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:22:00 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68957819
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:15 schreef Slappy het volgende:
Nouja Wilders heeft het altijd over Marokkanen die lopen rellen maar je gaat mij niet vertellen dat die lui Moslims zijn.Ik ken Moslims die braaf altijd bidden enzovoort maar daar heb ik nooit last van.En waar ik woon heb meer last van autotochten.
Ik heb ook altijd meer last van de autochtonen gehad, en ik woonde vrijwel mijn hele leven in een zeer multi-culti buurt. Degenen die overlast veroorzaakten waren echt voornamelijk de kazen.

Het heeft ook geen fuck met 'moslims' te maken. Als je in west-friesland gaat kijken dan heb je daar gewoon dagelijks last van etterige kutkazen die zich wekelijks misdragen. Maar goed, blijkbaar verkoopt dat geen kranten.

Natuurlijk is er in de randstad een probleem met de allochtone jeugd, net als er in iedere grote stad ter wereld problemen zijn met jeugd die zich niet kan gedragen. Het probleem in NL is dat men massaal doet alsof het aan de afkomst komt, of aan het geloof, terwijl het aan zaken als opvoeding, omgeving, acceptatie, etc etc ligt.

En onze overheid verzuimt gewoon in haar verantwoordelijkheid om TUIG aan te pakken.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:26:57 #16
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68958048
Ik woon in Friesland Wilders heeft het altijd over Marokkanen,maar staan die gelijk aan alle Moslims?maar waarom heeft ie het nooit over Antillianen of over hooligans ?
pi_68958743
Laten we dit topic op het rechte pad houden. Het ging hier om de vraag waarom moslims in Amerika minder negatief 'aanwezig' zijn dan in Europa. Ik zie nu al dat men hier graag liever praat over "waar hebben we in Nederland last van", dat het hier eigenlijk wel meevalt, of simpel Wildersgebash.

[back on topic]
Een aantal posts hierboven gaf ik al een mogelijk antwoord op de vraagstelling.
Andere factoren, mede geconstateerd door maartena, zijn de gemene deler dat vrijwel alle Amerikanen historisch gezien relatief recente immigranten zijn. Dit geeft een groter gevoel van verbondenheid, van beide kanten.
Als Amerikanen meer als 'geloofsbroeders' worden gezien dan Europeanen dan kan je daar meerdere gevolgen in zien, namelijk dat de Amerikaan eerder te vriend word gehouden omdat hij een potentieel bekeerling is dan de atheistische Europeaan. Als je youtube er op na zoekt met woorden als bijvoorbeeld "conversion islam" dan zul je misschien verbaast staan van de fanatieke houding, bijna euforie, bij alleen al het idee dat een blonde Amerikaanse een hoofddoek omdoet.

Daarnaast is Amerika natuurlijk ontzettend groot voor de populatie die het heeft in vergelijking met Europa, laat staat Nederland. De vergelijking van Santa Ana met Rotterdam is natuulijk grote onzin, Californie en Texas waren vroeger van Mexico en veel Mexicanen zijn na de oorlog automatisch Amerikaan geworden, en daarbij hebben het ook nog eens over mensen van een buurland, Rotterdam is één van Nederland's grootste steden terwijl Santa Anna één van heel heel veel is, zelfde geld voor al die andere 'grote' Amerikaanse steden met veel moslims als inwoners, het staat gewoon niet in verhouding met Nederland of Europa.

Nederland beschikt over 33883 km2 landoppervlakte (water niet meegerekend) en 16428360 inwoners.
Amerika beschikt over 9417251 km2 landoppervlakte (water niet meegerekend) en 303824646 inwoners.
Een simpele rekensom geeft ons voor Nederland 485 inwoners per vierkante meter en Amerika 32 inwoners per vierkante meter.
Dat zijn dus heel wat vierkante meters meer ruimte 'om je ding te doen' zonder daarbij iemand te storen.

Afgeven op Nederland waar Arabisch niet geacepteerd zou worden terwijl Spaans in Californie wel gewoon kan is natuurlijk ook best wel een beetje krom wanneer Amerika zelf het Engels niet als officiele taal heeft plus alle andere eerder genoemde argumenten
pi_68959521
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:41 schreef NDAsilenced het volgende:
[quote]Als Amerikanen meer als 'geloofsbroeders' worden gezien dan Europeanen dan kan je daar meerdere gevolgen in zien, namelijk dat de Amerikaan eerder te vriend word gehouden omdat hij een potentieel bekeerling is dan de atheistische Europeaan. Als je youtube er op na zoekt met woorden als bijvoorbeeld "conversion islam" dan zul je misschien verbaast staan van de fanatieke houding, bijna euforie, bij alleen al het idee dat een blonde Amerikaanse een hoofddoek omdoet.
Dat is zeker een grote factor. Amerika is veel meer gelovig dan Nederland. In Amerika is het 'normaal' om gelovig te zijn. In de VS doen mensen niet moeilijk als gelovigen hun geloof uiten. In Nederland is het 'normaal' om ongelovig te zijn en men heeft het liefst dat geloof in Nederland zoveel mogelijk ingeperkt blijft.
quote:
Nederland beschikt over 33883 km2 landoppervlakte (water niet meegerekend) en 16428360 inwoners.
Amerika beschikt over 9417251 km2 landoppervlakte (water niet meegerekend) en 303824646 inwoners.
Een simpele rekensom geeft ons voor Nederland 485 inwoners per vierkante meter en Amerika 32 inwoners per vierkante meter.
Dat zijn dus heel wat vierkante meters meer ruimte 'om je ding te doen' zonder daarbij iemand te storen.
Klopt. Ben zelf ook een paar keer naar Amerika geweest en je ziet dan hoe ruim die mensen wonen. Maar voor Amerikanen is het normaal ruim te wonen. Als je dan terug naar Nederland gaat, besef je meteen hoe erg iedereen hier op een kluitje woont. Kleine huizen hier (vergeleken met het buitenland) voor een hoge prijs. Plus je buren vlak naast je, en als je in een flat woont ook boven en onder heb je buren. Als mensen dicht op elkaar wonen, dan gaan ze zich sneller aan elkaar irriteren.
quote:
Afgeven op Nederland waar Arabisch niet geacepteerd zou worden terwijl Spaans in Californie wel gewoon kan is natuurlijk ook best wel een beetje krom wanneer Amerika zelf het Engels niet als officiele taal heeft plus alle andere eerder genoemde argumenten
Ja, daar heb je zeker in punt in. Spaans is ook een belangrijke taal in Amerika en Spaans wordt ook geaccepeert in zekere mate door de blanke Amerikanen. Arabisch is geen belangrijke taal in Nederland (turks en Marokaans ook niet) en die talen zullen zeker niet geaccepteerd worden als 2e belangrijke taal.
  woensdag 13 mei 2009 @ 00:24:01 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_68963318
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:29 schreef Zienswijze het volgende:
Verder is Amerika al eeuwen een immigratieland. Nederland is (massale) immigratie niet gewend. zijn Men laat immigranten in de VS gewoon hun levensstijl behouden zonder grote druk om te integreren, zoals in Nederland wel het geval is. Amerika is een stuk multicultureler dan Nederland (op een paar "Red-neck dorpen" na) en veel Amerikanen zijn de multiculturaliteit dan ook gewend.
Precies. Waar Nederland in 1945 voor 99% uit blanke Hollanders bestond en 1% Indo's of iets in die trend, had de VS op dat moment al een lange periode aan immigranten achter de rug.

En de druk om te "integreren" is er ook niet inderdaad. Je kunt in Amerika vrij leven in je eigen taal, je eigen cultuur, en je eigen Godsdienst zonder door een regering die met een wijzend vingertje wil dat je je aanpast. Het is voor je economische ontwikkeling belangrijk om Engels te beheersen, anders blijf je bij de laag betaalden zitten. Maar nodig? Lang niet voor alle culturen. Al in de 19e eeuw waren er in Amerikaanse steden "Chinatowns" te vinden die nu nog bestaan. Je kunt er zo goed als eeuwig leven als Chinees, alleen chinees spreken, etc... alleen kom je op die manier niet veel verder natuurlijk.

De Chinatowns zijn ook geheel opgebouwd naar eigen cultuur. Dat zie je terug in de architectuur, de straatborden die half Chinees, half Engels zijn, de uithangborden die Chinees zijn, etc.

In Los Angeles heb je o.a. Little Tokyo, China Town, Korea Town, en in Orange County heb je o.a. Little Gaza, Little Saigon. Iedereen mag en kan in zijn eigen cultuur en Godsdienst leven, en dat is ook een van de fundamentele waarden van de VS. Dus als de Chinezen een tempel willen bouwen, dan heeft niemand er een probleem mee, zolang ze zich bij het bouwen maar houden aan de bouw-code van de desbetreffende staat en dus de wet niet overtreden.

Er is geen noodzaak tot "integratie", en zoals ik ook al eerder gesteld had, niemand weet eigenlijk wat intergratie nu precies inhoudt. Men roept "ze motten intuhgreren", maar wat ze nou precies van de nieuwe immigranten willen weten ze niet. Nederlands spreken, roepen ze dan. En dan nog raken ze geïrriteerd als Marokkanen die perfect Nederlands spreken onderling dan TOCH Arabisch met elkaar spreken. Sorry, maar als ik met mijn vrouw over straat loop hier in de VS, dan praat ik ook gewoon Nederland.... en ik durf te WEDDEN dat als jij met je gezinnetje naar Frankrijk verhuisd, dat ook jij daar met je vrouw en kinderen Nederlands spreekt, gewoon Sinterklaas viert, en als het EK er is ga je in het Oranje uitgedost naar de kroeg. Maar op een of andere manier mogen Marokkanen niet voor het Marokkaanse team zijn, mogen ze niet het Suikerfeest vieren, en mogen ze niet Arabisch onder elkaar spreken....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 13 mei 2009 @ 00:28:11 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_68963481
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:41 schreef NDAsilenced het volgende:
Daarom geef ik in mijn voorbeelden ook JUIST aan hoe het er aan toegaat in druk bevolkte gebieden. De Greater Los Angeles area is kleiner dan Nederland, en heeft meer inwoners. Orange Country met haar 3 miljoen inwoners is iets kleiner dan Noord Brabant.

Dat er enorme gebieden in het mid-westen zijn waar geen HOND woont, hoeft niet te betekenen dat de problemen in de druk bevolkte gebieden niet enigszins vergelijkbaar zijn met een ander druk bevolkt gebied.
-
  woensdag 13 mei 2009 @ 00:40:54 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_68963891
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:32 schreef Slappy het volgende:
Wilders moet maar niet in Amerika gaan wonen ik dacht dat Amerika altijd zijn grote voorbeeld was
De "problemen" die Wilders schetst bestaan wel in de VS, maar worden niet als problemen gezien, dat is het verschil.

- We hebben hier 20 miljoen Mexicanen met twee paspoorten. Alleen wordt er geen probleem van gemaakt. Sterker nog, er zijn een aantal senatoren en/of afgevaardigden met twee nationaliteiten, en in de afgelopen 10 jaar zijn er zelfs diverse ministers geweest met twee paspoorten. De twee bekendsten zijn wellicht William Cohen geweest, minister van Defensie die ook nog een Israelisch paspoort had, en Madelain Allbright, die ook nog een Tsjechisch paspoort heeft. (Allbright is haar getrouwde naam).

- We hebben hier randjongeren, probleemjongeren, gangs, en andere lastpakken. Maar deze problemen worden anders aangepakt, en NIET met de toverwoordjes "afpakken" (mbt tot nationaliteit) en "uitzetten" (na het "afpakken").

- De VS is constant onder dreiging van moslim extremisme en terroristische dreigingen, maar de vrijheid van Godsdienst en vrijheid van Meningsuiting staat boven alles. In dit land mag Wilders roepen wat ie wil, maar ook een Imam met haatgevoelens mag roepen wat ie wil. Alleen zullen ze allebei bitter weinig aanhang vinden.

- We hebben hier hele volksstammen die niet af willen van de eigen taal, niet Engels willen of kunnen spreken, hun eigen feestdagen willen vieren, hun eigen vlag op de achterruit van de auto willen plakken, en in de sportwereld voor het team van het geboorteland van hun ouders willen zijn. Alleen noemen we dat hier gewoon een multiculturele samenleving, en niet een "land waar men niet wil integreren".

Er zijn nogal wat opmerkelijke verschillen wat dat betreft, en dat heeft voor een groot deel ook te maken met de open cultuur in de VS, en de relatief gesloten cultuur van de Nederlanders, wanneer het aankomt op de acceptatie van vreemdelingen. "Ze mogen hier toch wonen" is voor de gemiddelde Nederlander wel weer acceptatie genoeg.
-
pi_68970235
Arme Indianen, nog meer gestoorde abramisten in hun land.
pi_68970408
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:18 schreef maartena het volgende:
Ik woon in Orange County, California...knip
Column waardig stuk. Mooi verwoord!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_68970509
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:18 schreef maartena het volgende:
het vrij kunnen beoefenen van nagenoeg alle Godsdiensten is een vrijheid die door alle Amerikanen gekoesterd wordt.
Nog meer usa troep propaganda

Ik raad je aan om jesus camp eens te kijken.

Christianity & Wicca in America
Violence, Discrimination, Hatred
http://atheism.about.com/(...)blfaq_viol_wicca.htm

etc etc, jouw land is in mijn ogen een zwaar gestoord land, het midden oosten van het Westen dat denkt de politie te kunnen spelen over de wereld.

ow, en vergeet nation of islam niet die roepen op om blanken te vermoorden, nee echt het gaat goed daar
pi_68970562
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:29 schreef Zienswijze het volgende:
Maartena heeft een aantal dingen heel mooi uiteengezet.
Zoals Yi-Long al zei, moslims in Amerika hebben een hoger inkomen etc. Moslims in de VS doen het qua "sociale status" beter dan Nederlandse moslims.
De moslims in Amerika komen uit 'echte' Midden-Oosten-landen. In Nederland is het voornamelijk Marokko en Turkije. Maar ik heb wel meer het idee dat voornamelijk meer conservatievere moslims naar Nederland zijn gekomen. En naar de VS meer de liberalere moslims. Kijk ook naar hun landen van herkomst: Jordanie en Syrie zijn (redelijk) moderne landen.
Misschien dat een conservatie moslim eerder naar Europa zal gaan dan naar de VS.

Amerika heeft overigens wel een lager mosilmpercentage. Het percentage moslims is 1 a 2%. In Nederland is dit 6 a 7%
Nee gaat goed daar

# Blacks murder more than 1,600 whites each year.
# Blacks murder whites at 18 times the rate whites murder blacks.
# Blacks murdered, raped, robbed, or assaulted about one million whites in 1992.
# In the last 30 years, blacks committed 170 million violent and non-violent crimes against whites.
# Blacks under 18 are more than 12 times more likely to be arrested for murder than whites under 18.
# About 90% of the victims of interracial crimes are white.
# Black neighborhoods are 35 times more violent than white neighborhoods.
# Of the 27 million nonviolent robberies in 1992, 31% (8.4 million) were committed by blacks against whites. Less than 2% were committed by whites against blacks.
# Of the 6.6 million violent crimes, 20% (1.3 million) were interracial.
# Of the the 1.3 million interracial violent crimes, 90% (1.17 million) are black against white.
# Blacks commit 7.5 times more violent interracial crimes than whites, although whites outnumber blacks by 7 to 1.
# On a per capita basis, blacks commit 50 times more violent crime than whites.
# In the past 20 years, violent crime increased four times faster than the population.
# In the last 30 years (1964-94), more than 45,000 people were killed in interracial murders compared to 38,000 killed in Korea and 58,000 in Vietnam.

http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/homicide/race.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')