Dit is wel heel simpel en kort door de bocht. Hoe weet je dat ze er niks van wilden maken. Hoe weet je dat dat ook voor alle bijstandsmoeders geldt. Toevallig ken ik er 1 waarvoor dat absoluut niet geldt, maar dan moet je wel openstaan voor het levensverhaal, voor de omstandigheden. Het is zo gemakkelijk om te zeggen dat andere mensen lui zijn en niet willen, er zitten altijd van die mensen bij maar voor de meeste is het verhaal dat gepost wordt waarschijnlijk redelijk van toepassing.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]

Die vrouwen hebben inderdaad niet de juiste omstandigheden meegehad, maar ze hebben er ook nooit wat van willen maken. Een beetje vergelijkbaar met dat gejank van onze autochtone bijstandsvrouwen. Waarom geldt voor deze mensen eigenlijk niet work first? Onversneden racisme van de met een koloniale mentaliteit gezegende linksche Gutmenschen.

Je hebt inderdaad ook mensen die blijven proberen, en waar het dan nog niets wordt. Dat is echter een hele kleine groep. De meesten bakken er gewoon door eigen schuld niks van (en ja, daar kunnen ze ook niet altijd alles aan doen (want is het je eigen schuld dat je een achterlijke bent?), maar om dat nu op de overheid af te schuiven...).quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is wel heel simpel en kort door de bocht. Hoe weet je dat ze er niks van wilden maken. Hoe weet je dat dat ook voor alle bijstandsmoeders geldt. Toevallig ken ik er 1 waarvoor dat absoluut niet geldt, maar dan moet je wel openstaan voor het levensverhaal, voor de omstandigheden. Het is zo gemakkelijk om te zeggen dat andere mensen lui zijn en niet willen, er zitten altijd van die mensen bij maar voor de meeste is het verhaal dat gepost wordt waarschijnlijk redelijk van toepassing.

"De meeste mensen " , "een hele kleine groep" "kunnen ze niets aan doen" , "je eigen schuld dat je een achterlijke bent"quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad ook mensen die blijven proberen, en waar het dan nog niets wordt. Dat is echter een hele kleine groep. De meesten bakken er gewoon door eigen schuld niks van (en ja, daar kunnen ze ook niet altijd alles aan doen (want is het je eigen schuld dat je een achterlijke bent?), maar om dat nu op de overheid af te schuiven...).

Je bent dus een linkse. Dan zijn we uitgediscussieerd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:21 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
"De meeste mensen " , "een hele kleine groep" "kunnen ze niets aan doen" , "je eigen schuld dat je een achterlijke bent"
Wat is dit voor proletarisch gebazel?
De overheid is de hoofdverantwoordelijke in deze zaak . punt.

De goede bedoelingen van het multiculturalisme ten spijt stond dit maakbaarheidsideaal te ver af van de realiteit.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:21 schreef Newyorkuni22 het volgende:
De overheid is de hoofdverantwoordelijke in deze zaak . punt.

Wat is multicultularisme nou weer? De multiculture samenleving is gewoon een feit en is helemaal geen ideaal maar een gegeven.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De goede bedoelingen van het multiculturalisme ten spijt stond dit maakbaarheidsideaal te ver af van de realiteit.
Een deel van het electoraat zal de overheid, als in de politieke macht, hierop afrekenen.

quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je bent dus een linkse. Dan zijn we uitgediscussieerd.

Oplossing van de staat verwachten (wat niet kan!). Rechtsen verwachten de oplossing van de mensen zelf.quote:

Dat is niet mijn ervaring. Linkse mensen zijn vaak veel actiever en rechtse mensen mopperen en geven de overheid de schuld van alles .quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Oplossing van de staat verwachten (wat niet kan!). Rechtsen verwachten de oplossing van de mensen zelf.

Gast dat domme links rechts gelul allemaal van jou begint wat storend te worden. Er is helemaal nog nooit een links kabinet geweest dus waar de neuk heb je het over dat het "de schuld is van de linksen"quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Oplossing van de staat verwachten (wat niet kan!). Rechtsen verwachten de oplossing van de mensen zelf.

Op de straten ja, dus tuig (ongeacht afkomst) aanpakken en niet erbij staan kijken en vervolgens niets doen.
  Op de straten ja, dus tuig (ongeacht afkomst) aanpakken en niet erbij staan kijken en vervolgens niets doen. 

Ja allicht geven ze de overheid overal de schuld van! Daar is ook alle reden voor, de overheid frusteert tal van zaken/neemt geld af en geeft daar baggerdiensten voor terug. Wat de overheid echter niet doet/kan doen is mensen tot grootse prestaties aanzetten, wat hier wel wordt gesuggereerd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring. Linkse mensen zijn vaak veel actiever en rechtse mensen mopperen en geven de overheid de schuld van alles .

quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja allicht geven ze de overheid overal de schuld van! Daar is ook alle reden voor, de overheid frusteert tal van zaken/neemt geld af en geeft daar baggerdiensten voor terug. Wat de overheid echter niet doet/kan doen is mensen tot grootse prestaties aanzetten, wat hier wel wordt gesuggereerd.
 Wat ben je toch grappig
 Wat ben je toch grappig  

Nee dat blijkt wel uit jouw postsquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja allicht geven ze de overheid overal de schuld van! Daar is ook alle reden voor, de overheid frusteert tal van zaken/neemt geld af en geeft daar baggerdiensten voor terug. Wat de overheid echter niet doet/kan doen is mensen tot grootse prestaties aanzetten, wat hier wel wordt gesuggereerd.

Zal best, je hebt het sowieso wel goed met jezelf getroffen he.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dank je, ik beleef zelf ook veel plezier aan mijn reacties

Deze opmerking getuigt ook niet bepaald van enig niveau. Ik vind haar bijna Hitleresque.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:11 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Nee dat blijkt wel uit jouw posts
Sjonge jonge , waren je ouders maar nooit geboren, wat een dom gedrocht ben jij zeg

We hebben continu linkse kabinetten!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Gast dat domme links rechts gelul allemaal van jou begint wat storend te worden. Er is helemaal nog nooit een links kabinet geweest dus waar de neuk heb je het over dat het "de schuld is van de linksen"
Typisch links inderdaad.quote:De burger betaalt belasting , van dat geld moet de Nederlandse Overheid zo u wilt ( dus NIET de linkse of de rechtse kliek) als geheel de veiligheid en de orde waarborgen. Het feit dat de overheid te laf is om écht in te grijpen aangaande een paar straatterroristen zegt voldoende over de daadkracht van dezelfde regering.
Helemaal mee eens. Het wordt tijd dat er eens een echt fatsoenlijk rechts geluid komt.quote:Ze buitelen over elkaar heen als er ingegrepen moet worden en zijn dus totaal ongeschikt om dit land te besturen en waar nodig in te grijpen.
Wat is de relevantie daarvan?quote:Alleen de overheid kan ageren op bepaalde zaken. Financieel , bijvoorbeeld het constant afgeven van uitkeringen aan mensen die daar 3 zwarte banen naast hebben en eigenlijk in eerst instantie al geen recht op haddenOp de straten ja, dus tuig (ongeacht afkomst) aanpakken en niet erbij staan kijken en vervolgens niets doen.
Als een Marokkaan mijn auto jat ja , dan jat één Marokkaan mijn auto. Dus niet alle Marokkanen. Zelfde in Lloret de Mar , daar hebben ze het niet zo op Nederlanders Zin in het verleden nogal wat incidenten waar Nederlanders bij betrokken waren geweest blijkbaar. Ik was daar niet bij. Maar als je daar loopt kan het zomaar gebeuren dat je geweigerd wordt op basis van het feit dat je Nederlander bent.
Hoe voelt dat voor mij? Als onrechtvaardig of wat?
Doe niet zo belachelijk. Je blijft nog altijd verantwoordelijk voor je eigen daden. Daarbij geloof ik er niks van dat tegen een willekeurige goed geschoolde Nederlander van Marokkaanse komaf met dito baan voortdurend gezegd wordt dat hij een dief e.d. is.quote:Serieus gast. Als ik van Marokkaanse komaf zou zijn en mijn best doe om te participeren in de samenleving en ik krijg elke dag te horen dat ik een dief , een extremist , een kutmoslim en weet ik veel wat al niet meer , dan zou ik acuut mijn baan/school opzeggen en naar het lokale gemeentehuis gaan om een uitkering aan te vragen.

Dat is ongeveer zoiets als het idee hoe de samenleving om moet gaan met diverse culturen en welke middelen moeten worden aangewend om de multiculturaliteit verenigbaar te maken met maatschappelijke cohesie.quote:
Ik heb het dus niet over pluralisme of dat Nederland veel verschillende nationaliteiten telt.quote:De multiculture samenleving is gewoon een feit en is helemaal geen ideaal maar een gegeven.

Was het maar waar.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
We hebben continu linkse kabinetten!

Heb je echt zo weinig kennis van de politiek?

Zou het een narcistische persoonlijkheidsstoornis zijn?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Zal best, je hebt het sowieso wel goed met jezelf getroffen he.

Dit vind ik zo typerend. Waarom geloof je dat niet. Wat weet je daar nou van? Lekker vanaf je rechtse bankje de problemen ontkennen...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
Doe niet zo belachelijk. Je blijft nog altijd verantwoordelijk voor je eigen daden. Daarbij geloof ik er niks van dat tegen een willekeurige goed geschoolde Nederlander van Marokkaanse komaf met dito baan voortdurend gezegd wordt dat hij een dief e.d. is.

Kan, ik zou het de rechtse ziekte noemenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zou het een narcistische persoonlijkheidsstoornis zijn?

Nee, ik hanteer alleen een andere definitie van links dan jij doet.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Was het maar waar.

Misschien omdat ik zelf flink wat van dat soort Marokkanen ken? Prima kerels, die ook zelf willen. Dat ontbreekt er nog wel eens aan bij de jankgroep. Die zijn vaak niet van goede wil.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit vind ik zo typerend. Waarom geloof je dat niet. Wat weet je daar nou van? Lekker vanaf je rechtse bankje de problemen ontkennen...

Jankgroep, toe maar, u durft wel hoor. Bravo.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Misschien omdat ik zelf flink wat van dat soort Marokkanen ken? Prima kerels, die ook zelf willen. Dat ontbreekt er nog wel eens aan bij de jankgroep. Die zijn vaak niet van goede wil.

Tja, mensen worden die eeuwige goedmaakpraat zo langzamerhand zat. Ze zijn wellicht niet in een gespreid bedje terecht gekomen, maar ze hebben veeeeeele jaren de kans gehad om er alsnog wat van te maken. Sommige wonen 30 jaar in Nederland en spreken geen woord Nederlands. Tja, hoeveel moeite heb je dan gedaan? Mag ik als belastingbetaler deze mensen aanspreken? Ik dacht het wel. Als ik ga emigreren zorg ik ervoor dat ik binnen een jaar de taal vloeiend spreek. Nu ben ik een ambitieus persoon, maar binnen 5 jaar moet je de taal toch wel beheersen dunkt mij. Daarnaast vind ik dat je criminaliteit NOOIT mag legitimeren. Vooral in Nederland liggen de kansen voor het oprapen, met name bij de overheid heb je als allochtoon een mooie carriere voor je in het verschiet. Kijk naar een Tawfiq Dibi, hij kan niet veel maar is wel mooi 2e kamerlid. Daarnaast is er sprake van positieve discriminatie bij personeelsadvertenties. Dan staat er letterlijk: "bij sprake van gelijkheid, geven wij de voorkeur aan een allochtone kandidaat o.i.d.''quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:18 schreef SCH het volgende:
Kom op Lenus, iemand post een hele uitgebreide en goed onderbouwde post over de historie en hoe het wellicht zo gekomen is en alles wat jij weet te zeggen is een oneliner: "oh ja, ze zijn slachtoffers'. Vind je het heel gek dat je irritatie oproept en niet al te serieus wordt genomen. Heeft niet te maken met de aard van je mening maar met de manier waarop je reageert en 'discussieert'.

Hoezo? Het is toch zo? Ik heb niet zo heel veel geduld met dit soort gedrag (ik kan het ergens wel begrijpen, dat wel...). Maar wees gerust, het gaat me niet om het Marokkaan zijn (ik heb helemaal niets tegen hoogopgeleide Marokkanen, en ook niet tegen nette laagopgeleide Marokkanen), het gaat me om het gejank, en het opzoeken van de slachtofferrol. Daar is niemand bij gebaat, ook deze mensen niet. En dus moet je er ook niet teveel begrip voor hebben, ze hebben in hun leven al veel te veel met begrip te maken gekregen, en zie het resultaat.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Jankgroep, toe maar, u durft wel hoor. Bravo.

Je beschouwt ze zo overduidelijk als anderen dat het echt grappig is, vooral omda tje het zelf niet door hebt. Die laatste zin over begrip ook, zo'n onzin. Dat meten met 2 maten, die diep verholen afkeer die we tegenwoordig geen racisme meer mogen noemen. Ik vermaak me kostelijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoezo? Het is toch zo? Ik heb niet zo heel veel geduld met dit soort gedrag (ik kan het ergens wel begrijpen, dat wel...). Maar wees gerust, het gaat me niet om het Marokkaan zijn (ik heb helemaal niets tegen hoogopgeleide Marokkanen, en ook niet tegen nette laagopgeleide Marokkanen), het gaat me om het gejank, en het opzoeken van de slachtofferrol. Daar is niemand bij gebaat, ook deze mensen niet. En dus moet je er ook niet teveel begrip voor hebben, ze hebben in hun leven al veel te veel met begrip te maken gekregen, en zie het resultaat.

Man zeik niet. Die hoogopgeleide Marokkanen beschouw ik als behorend tot mijn eigen groep (mits natuurlijk geen radicale islamiet).quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Je beschouwt ze zo overduidelijk als anderen dat het echt grappig is, vooral omda tje het zelf niet door hebt. Die laatste zin over begrip ook, zo'n onzin. Dat meten met 2 maten, die diep verholen afkeer die we tegenwoordig geen racisme meer mogen noemen. Ik vermaak me kostelijk.

Over die kampers hoor ik je nooit, ook niet in je vorige post.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Man zeik niet. Die hoogopgeleide Marokkanen beschouw ik als behorend tot mijn eigen groep (mits natuurlijk geen radicale islamiet).
Met het tuig voel ik me inderdaad niet verwant, maar dat heb ik ook niet met kampers

Helemaal eens. En ik prijs ons gelukkig dat die groep radicale moslims zeer beperkt is en ook niet echt lijkt te groeien.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:40 schreef cultheld het volgende:
Wel jammer dat er in dit soort discussies vaak twee soorten groepen door elkaar worden gehaald.
Enerzijds heb je de straatmocro's die zich vanwege sociaal-economische frustraties schuldig maken aan allerlei strafbare feiten en anderzijds heb je de radicale islamieten, die veel gevaarlijker zijn.
Die eerste groep verfoei ik, maar baart me op de lange termijn weinig zorgen. Dit in tegenstelling tot de tweede groep, die met wortel en tak moet worden uitgeroeid (niet de mensen!).

Er zijn nu eenmaal veel minder kampertopics op fok, maar dat kun je mij niet verwijten. Als je er een opent en de wietplantages/belastingontduiking en het vrouwenslaan gaat goedpraten, moet je me even een seintje geven, want dan kom ik er daar dezelfde riedel neerplempen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Over die kampers hoor ik je nooit, ook niet in je vorige post.

Ik constateer slechts feitenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
Deze opmerking getuigt ook niet bepaald van enig niveau. Ik vind haar bijna Hitleresque.

Er is vast wel een Frans Bauer topic.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal veel minder kampertopics op fok, maar dat kun je mij niet verwijten. Als je er een opent en de wietplantages en het vrouwenslaan gaat goedpraten, moet je me even een seintje geven, want dan kom ik er daar dezelfde riedel neerplempen.

In beide gevallen is er vaak sprake van radicaal nationalisme. Ga maar eens bij een wedstrijd van jong Marokko kijken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:40 schreef cultheld het volgende:
Wel jammer dat er in dit soort discussies vaak twee soorten groepen door elkaar worden gehaald.
Enerzijds heb je de straatmocro's die zich vanwege sociaal-economische frustraties schuldig maken aan allerlei strafbare feiten en anderzijds heb je de radicale islamieten, die veel gevaarlijker zijn.
Die eerste groep verfoei ik, maar baart me op de lange termijn weinig zorgen. Dit in tegenstelling tot de tweede groep, die met wortel en tak moet worden uitgeroeid (niet de mensen!).

Ik keur racisme af. Dus?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, je gaat net als Lenus, veel te ver in je beledigingen.

Ik hoop dat de AIVD inmiddels vrijwel al die extremisten in kaart heeft gebracht, maar ik schrik wel van sommige dingen die ik lees op een site als Marokko.nl... daar worden echt schokkende dingen gepost (niet alleen over Wilders types, maar juist ook over 'zusters' die te Westers zijn etc.) en het ergste is dat de meeste leden van die community nog een hogere opleiding pretenderen te volgen ook..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Helemaal eens. En ik prijs ons gelukkig dat die groep radicale moslims zeer beperkt is en ook niet echt lijkt te groeien.

je moeder zegt dat je je bek maar even moet houden met je jankerige geneuzel.quote:

Je kunt die haatbaarden niet van nationalisme betichten, hoor. En bij die rellende Marokkanen is dat nogal wiedes: veelal lager opgeleid, teleurgesteld in hun eigen kansen in de maatschappij en dus grijpen ze terug op iets dat vertrouwd voelt: hun Marokkaanse identiteit.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:50 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
In beide gevallen is er vaak sprake van radicaal nationalisme. Ga maar eens bij een wedstrijd van jong Marokko kijken.

Zo jij bent tofquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je moeder zegt dat je je bek maar even moet houden met je jankerige geneuzel.

en jij een uitgekauwd stuk links-islamitisch kauwgom. jouw gelul hebben we al jaren gehoord. maar kom maar op.quote:

15 , 16 jarigen uiten hun haat jegens de staat volgens mij nog voornamelijk d.m.v. "licht" crimineel gedrag (overlast , vechtpartijen , beledigen van ambtenaren in functie etc) .quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt die haatbaarden niet van nationalisme betichten, hoor. En bij die rellende Marokkanen is dat nogal wiedes: veelal lager opgeleid, teleurgesteld in hun eigen kansen in de maatschappij en dus grijpen ze terug op iets dat vertrouwd voelt: hun Marokkaanse identiteit.

Wou je zeggen van niet dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:09 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
15 , 16 jarigen uiten hun haat jegens de staat volgens mij nog voornamelijk d.m.v. "licht" crimineel gedrag (overlast , vechtpartijen , beledigen van ambtenaren in functie etc) .
Maar ze blijven niet jong. Volgens mij bestaat er echt een grote kans dat dergelijke lieden en hun haatgevoelens later in hun leven anders (radicaler) gaan ventileren toch?

hele buurten zijn kapot gemaakt door die gasten en je hebt het nog steeds over lichte vergrijpen en kattekwaad? lijkt godverdomme wel of 1995 aan mijn deur loopt te rammelen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:09 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
15 , 16 jarigen uiten hun haat jegens de staat volgens mij nog voornamelijk d.m.v. "licht" crimineel gedrag (overlast , vechtpartijen , beledigen van ambtenaren in functie etc) .
Maar ze blijven niet jong. Volgens mij bestaat er echt een grote kans dat dergelijke lieden en hun haatgevoelens later in hun leven anders (radicaler) gaan ventileren toch?

Ach ja, ik vind half internet schokkend eigenlijk. Lees op een zondag eens mee bij de commentaren die bij een live voetbalwedstrijd worden gepostquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik hoop dat de AIVD inmiddels vrijwel al die extremisten in kaart heeft gebracht, maar ik schrik wel van sommige dingen die ik lees op een site als Marokko.nl... daar worden echt schokkende dingen gepost (niet alleen over Wilders types, maar juist ook over 'zusters' die te Westers zijn etc.) en het ergste is dat de meeste leden van die community nog een hogere opleiding pretenderen te volgen ook..

Hele buurten? Niet hele steden of provincies? Weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hele buurten zijn kapot gemaakt door die gasten en je hebt het nog steeds over lichte vergrijpen en kattekwaad? lijkt godverdomme wel of 1995 aan mijn deur loopt te rammelen.

Heb je dat racisme nou van je ouders meegekregen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:03 schreef LENUS het volgende:
Aaahh het altijd feestelijke Marokko.nl. De zwaar gesubsidieerde site waarbij er een feestje gevierd wordt wanneer een Nederlandse militair doodgeschoten wordt. Want we vechten immers tegen "broeders". En die stukken vuil die daar de dood van een militair vieren, lijken me niet direct ongeschoold. De bontkraagjes, kunnen daar niet achter zitten, want die zijn volgens mij analfabeet.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |