Een vriend van mij is de trotse eigenaar van een zwarte Suzuki Swift (geen geintje). Sinds het Apeldoorn drama is deze auto logischerwijs flink in populariteit gedaald. Toen hij mij op 5 mei oppikte om een rondje te gaan rijden, kregen wij een geniaal idee. We zouden richting de stad rijden om daar eens flink de koppeling in te trappen en gas te geven. Zo gezegd zo gedaan, we tuften richting de stad. Op een gegeven moment komen wij een afzetting tegen, ik stap uit, haal het dranghek weg en stap weer in. Vriend van me trapt flink het gaspedaal in en we rijden richting een groep mensen, ongeveer 100 meter van te voren trapt hij de koppeling in en geeft flink gas. We zien de mensen omkijken en schrikken zich werkelijk het apenzuur (eentje gaat zelfs op zijn plaat). Maat van trapt vervolgens hard op de rem en stopt net voor de mensen massa. Al lachend wij uit het raampje roepen “haha, dat was schrikken he”. Terwijl mijn maat de auto omkeert en richting de versperring weer rijdt komt een motoragent aanrijden. Einde oefening

Klacht: leuke grap komt ons duur te staan.
Subklacht: vriend en ik moeten nu voorkomen.