abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:07:07 #176
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_69857011
Snel vraagje, hoe kan ik in een .php bestand een stuk code uitzetten? Ik dacht door te commenten met /* en */, maar dat doet niks.

1
2
<a href="<?php echo JRoute::_('index.php?option=com_simplestforum&view=forumlist'); ?>">
<span style="font-size:0.8em;">&lt;&lt;</span> <?php echo JText::_('BACK TO FORUM LIST'); ?></a> 

Het is dus niet alleen php code.
When all else fails, you always have delusion.
pi_69857107
Commentaar start je met een /*, maar kun je eindigen met een */ of ?>. Dit werkt dus niet:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
echo 'Doe iets';

/* Het volgende wil ik niet:
?>
<a href="klik.html">klik</a>
<?php echo 'lalala';
*/

doeIets();
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:10:44 #178
87680 Mirel
pi_69857142
He vet, ik weet ook dat dat niet werkt want dat zie ik hier nu gebeuren.
pi_69857250
Dus verzin je iets anders, er zijn zo veel truucjes.

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
/* Het volgende wil ik niet: */

if (false)
{

// het volgende
}
?>

Simpel en effectief om even tijdelijk je code uit te schakelen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:16:03 #180
87680 Mirel
pi_69857336
Ja dat werkt wel, maar dan moet ik het tussen de tags inzetten. Is er niet iets waarmee ik de hele chunk uit mijn vorige post kan uitschakelen?

Zo ziet het er stom uit
pi_69857376
Dan zet je dit voor je 'chunk':

1
2
3
<?php

if (false) : 
?>

En dit erna:

1
2
3
<?php

endif; 
?>
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:19:34 #182
87680 Mirel
pi_69857447
Vind het niet zo handig eerlijk gezegd. Ik hou het wel op dat ene hoe je het in de print screen ziet.
pi_69857479
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:09 schreef HuHu het volgende:
Commentaar start je met een /*, maar kun je eindigen met een */ of ?>. Dit werkt dus niet:
[ code verwijderd ]
Huh? Als ik zoiets hier probeer, is ?> duidelijk geen einde van een commentaarblok. Ik krijg dan ook van die leuke unterminated comment meldingen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:20:38 #184
87680 Mirel
pi_69857481
Ja nee ik delete het gewoon. Lekker BOEIEND.
pi_69857509
Doe gewoon dit, want dat in je print-screen werkt dus niet zei je net:

1
2
3
4
<?php if (false) : ?>
  <a href="<?php echo JRoute::_('index.php?option=com_simplestforum&view=forumlist'); ?>">
  <span style="font-size:0.8em;">&lt;&lt;</span> <?php echo JText::_('BACK TO FORUM LIST'); ?></a>
<?php endif; ?>
pi_69857681
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:20 schreef Light het volgende:

[..]

Huh? Als ik zoiets hier probeer, is ?> duidelijk geen einde van een commentaarblok. Ik krijg dan ook van die leuke unterminated comment meldingen.
In de documentatie staat dit:
quote:
?> breaks out of PHP mode and returns to HTML mode
Als je dus in je commentaar ergens een ?> hebt staan, dan begint daar je HTML-mode weer, wat er voor zorgt dat er uitvoer op het scherm komt die je eigenlijk niet wilde.

Of heb ik het verkeerd en geldt dat niet voor de /* */ manier van commentaar?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:38:07 #187
87680 Mirel
pi_69858031
Ja mijn doel is om het uit te zetten en het te laten opvallen in de code. Als ik er meer code bijplaats dan wordt het dus niet groen, wat bij notepad++ uitgeschakelde code is. Maar ja.
pi_69859747
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:27 schreef HuHu het volgende:

[..]

In de documentatie staat dit:
[..]

Als je dus in je commentaar ergens een ?> hebt staan, dan begint daar je HTML-mode weer, wat er voor zorgt dat er uitvoer op het scherm komt die je eigenlijk niet wilde.

Of heb ik het verkeerd en geldt dat niet voor de /* */ manier van commentaar?
Dat geldt niet binnen een /* */ commentaarblok. Waarschijnlijk juist om te voorkomen dat je per ongeluk naar html-mode omschakelt. Na een /* wordt alles tot de eerstvolgende */ genegeerd.
pi_69859810
Ah... dan had ik het dus verkeerd. Dan kun je iets als <?php /* ?> dit in commentaar <?php */ ?> gebruiken.
pi_69860862
Ik wil een zoekfunctie op mijn site bouwen, waarbij je na een zoekopdracht je je keuze kunt verfijnen.

Voorbeeld op:
http://www.bcc.nl/beeld/televisie
http://uk.shopping.com/xPP-monitors--samsung
Speurders.nl heeft ook

Nu heb ik geen idee hoe ik zoiets efficient moet programmeren. Ik neem aan dat er niet voor elke zoekoptie een query wordt verzonden om het aantal hits te vinden. Of wel?

Ik heb al gegoogled maar nergens een tutorial gevonden. Weet iemand een duwtje in de goede richting voor me?
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 9 juni 2009 @ 14:22:02 #191
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69861591
Lang, lang geleden, toen internet nog hip was en de bubble nog niet gebarsten was, heb ik een poging gedaan om webdeveloper te worden. De bubble barste en inmiddels ben ik system engineer en fröbel mijn websites in elkaar met handige scriptjes van anderen en dirty html prutswerk , mijn eigen kennis is te ver weggezakt, roestig, bejaard en achterhaalt.
Maar nu wil ik iets, waar ik niet helemaal uit ga komen zonder een extra stukje programmeerwerk.

Ik wil Oypo (fotobestelwebsite) integreren in mijn eigen website, of eigenlijk in de klantenalbums (die dezelfde opbouw heben als de gallerypagina's op mijn site).

Neem als voorbeeld: www.chellsview.nl/kinderen.html. Die pagina's worden opgebouwd met een php scriptje die de foto's en thumbs uit de juiste mapjes haalt ( http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/php-photoalbum.htm). Dit is gecombineerd met lightbox voor de overlay/popups.

Oypo biedt dit: http://www.kijk.us/ als basis om vanuit te gaan, maar hier worden alle foto's apart van het javascript voorzien. Dat is geen doen natuurlijk

Wat ik wil is dit: http://www.lost-viking.co(...)nd_terschelling.html

Dus de Oypo knop in het lightbox schermpje. Winkelwagentje elders op de gallery pagina. Dat winkelwagentje enzo komt wel goed, dat is het probleem niet.

Wat ik nodig heb is een manier om die knop in het lightboxding te krijgen, automatisch. Dus een scriptje wat er voor zorgt dat de bestandsnaam e.d. automatisch worden ingevuld.

Ik ben al een avondje in de source gedoken van lost-viking, maar het kwartje valt niet
Ik heb de eigenaar van lost-viking ook gemaild, maar omdat ik niet zeker weet of ik daar antwoord van ga krijgen en dit echt graaaag wil, probeer ik het hier ook eventjes.

Mocht ik in een ander topic moeten zijn, laat het dan even weten, ik weet namelijk niet eens of ik dat scriptje met php moet gaan fröbelen of met javascript....

*blonT*
pi_69865780
Yup, ander topic, want dan moet je de code van je lightbox in gaan en dat is javascript

De OYPO_BESTELBUTTON array kan je iig wel via php op laten bouwen.
Loopje welke ook je gallery opbouwt.

In lightbox.js
regel 348, 499 en 518 zitten aanpassingen om de oyo addbutton toe te voegen
hoe dat oypo precies werkt en wat je ervoor moet aanpassen kan ik je niet zeggen.
Ik zou zeggen pak hun lightbox, vermoedelijk staat er een hardcoded id van oypo in die zal je dan moeten aanpassen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Darkomen op 09-06-2009 16:16:41 ]
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 9 juni 2009 @ 17:55:26 #193
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69869928
Ik ga wel weer even prutsen Thnx iig.
pi_69878338
Het is dat ik zo'n functie niet zelf nodig heb, anders was ik wel wat gaan rotzooien.
pi_69886322
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:31 schreef HuHu het volgende:
Ah... dan had ik het dus verkeerd. Dan kun je iets als <?php /* ?> dit in commentaar <?php */ ?> gebruiken.
Ja. Trouwens, in een string doet ?> ook niets bijzonders. Je gaat iig niet terug naar html-mode.
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:46:28 #196
87680 Mirel
pi_69892230
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:10 schreef spaceninjapirate het volgende:

[..]

Ik neem even aan dat je een control panel gebruikt (plesk, cpanel oid ..).
Je moet dan gewoon op jouw server een pakket aanmaken die precies het zelfde heet als de domeinnaam die het andere bedrijf naar je door stuurt. Dus al gaat test.nl naar jouw server dan moet je een pakket aanmaken test.nl.

Als je geen control panel hebt dan moet je gaan kloten in apache files. wat in de post hier boven staat dus!
Okay, dat werkt, en als de gebruiker nu www.pointerdomain.nl intypt, wordt hij doorverwezen naar www.onzewebsite.org. Dat is de bedoeling, maar het domain www.onzewebsite.org wordt dan in de URL balk gezet. Dit willen we graag voorkomen. Is dat mogelijk met onze Direct admin of moeten we dan het externe bedrijf om een oplossing vragen?

edit: nu doet ie het wel goed. Hij had zeker tijd nodig ofzo.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:28:37 #197
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 10 juni 2009 @ 17:48:55 #198
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_69904911
Raar probleem....

Ik heb de pagina page_handler.php welke f_content.php included (dmv require_once).
f_content.php include op zijn beurt weer f_dutch.php (dmv require_once).

Nu kan ik op page_handler.php niet de variablen uit f_dutch.php includen...hij zegt dat ze niet gedefined zijn....

Variablen die ik in f_content.php define werken wel op page_handler.php

[EDIT]

Ik heb een class met daarin functies, en als ik daarin een variable define kan ik deze dan niet buiten de class gebruiken? Want als ik op dezelfde pagina een variable define in een class, kan ik die buiten de class niet gebruiken...

[ Bericht 19% gewijzigd door wobbel op 10-06-2009 18:16:24 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:28:24 #199
259260 RTH
$h1zzl3
pi_69940456
Hoi allemaal, ik heb maar na een paar jaartjes getwijfeld te hebben toch maar de sprong in het diepe gewaagd om toch maar eens met html, mysql, php, css te gaan bemoeien om van een zero naar hero te groeien, alvast excuses voor de vele inkomende noobvraagjes

Ik heb basic verstand van html en css en geen program skills, heb wel me eigen webserver draaien

via deze installer; http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html
goed ding als het eenmaal werkt, maar ik had nogal wat aanloop problemen,
zorg ervoor dat skype bij de install niet draaid want die houd belangerijke poort 80 bezet
anders zet je in skype>tools>advanced>connection dan et je vinkje uit voor use port 80 + 431 en reboot je pc, zorg er ook voor dat ISS niet draaid,

nog een andere note; je kunt helaas xampp niet uninstallen en weer installen, beetje kut, maar helaas realiteit!! ik heb op 1 van me pcs problelemen en krijg hem niet opnieuw aan de praat omdat de services bezet zijn etc.

Nou groetjes allemaal en ik hoop op veel steun die uiteraard in tweevoud terug betaald word

ik ga nu beginnen met PHP & MySQL For Dummies 3rd edition boekje, hopeljk is dit een goede start voor mij, mochten er betere boeken zijn schroom dan niet om mij een aanbeveling te doen ^^
pi_69942252
Succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')