abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69660595
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:00 schreef daReaper het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

\d is hetzelfde als [0-9]
in $valide staan de geldige letters (voor zover ik weet)
/i achter de expressie geeft aan dat het niet case sensitive is.

Niet getest overigens, maar ik geloof dat het zo wel moet kloppen.
De klinkers zijn in het verleden wel gebruikt. Je ziet ze nog op auto's met blauwe kentekenplaten. Lekker ingewikkeld allemaal
pi_69661279
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan wil je unieke bezoekers opslaan. definieer 'unieke bezoeker'
Mmm ik denk dat ik dan uitkom op visits.
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:30:21 #153
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_69661639
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:35 schreef beerten het volgende:

[..]

Ja, gebruik Notepad++ Werkt perfect, alleen kan ik nog geen directory/file structuur - presentatie-ding vinden voor aan de zijkant van het progje. Zodat ik snel kan switchen en zoeken naar bestanden.
Of Notepad++ kent het niet, of ik heb de optie nog niet kunnen vinden.
Bestaat wel.

light explorer heet het, is standaard volgens mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:05:11 #154
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_69681728
Waarschijnlijk is deze voor jullie heel simpel, voor ik kan zo snel geen oplossing bedenken

Heb nu een simpel facturatiesysteempje dat een PDFje genereert.
Maar nu komt de vraag: hoe zorg ik ervoor dat de factuur zich elke maand herhaalt?

Stel ik maak Factuur F2455 en geef op dat deze zich gedurende 1 jaar elke maand moet herhalen (dus een soort abonnement). Moet ik dan met extra tabellen gaan werken?

Of gewoon de tabel Facturen aanpassen, extra veld toevoegen genaamd AantalHerhalingen invoegen en dan elke maand -1 doen bij AantalHerhalingen tot deze op 0 staat? (en dan wel uiteraard een ander factuur nummer generen voor de rest)
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:09:55 #155
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_69681928
of een einddatum aangeven en de dag van de maand waarop hij moet.

zijn meerdere wegen die naar rome leiden
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_69681941
ik zou een einddatum opgeven, ipv met een aantal te werken
En je moet zorgen dat je script vaak genoeg draait zodat ze gegenereerd worden
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:17:37 #157
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_69682242
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:10 schreef Xcalibur het volgende:
ik zou een einddatum opgeven, ipv met een aantal te werken
En je moet zorgen dat je script vaak genoeg draait zodat ze gegenereerd worden
Dat valt toch wel af te vangen met een cronjob die de resultaten wegschrijft en evt mailtj?

Ben op dit moment ook beetje mijn programmeermethodes aan het wijzigen. Werkte vroeger altijd met Unix time, maar voor deze methode kan ik beter met de MySQL DATETIME gaan werken of niet?
pi_69692492
Ik ben een beetje een leek in PHP en MySQL. Een script aanpassen kan ik wel, en kan ook een tabel aanmaken in phpMyAdmin, maar zelf vanaf onderaan beginnen met schrijven vind ik nog moeilijk. Toch wil ik dat nu gaan doen, en beetje hulp daarbij zou wel fijn zijn, vandaar dat ik het hier maar probeer.

Wat ik wil maken:
Je hebt 3 select options naast elkaar en daarnaast een submit knop. Je selecteert de 3 options die je wilt, en vervolgens klik je op submit. De output moet dan uit de database worden gehaald en toont dus alleen de output die onder de options in de db staat die je dan dus hebt gesubmit. Hoe is dit te maken?

Ik had al een beginseltje:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?
$gegevens = mysql_query("SELECT groenten ORDER BY ASC") or die ("Geen tabel geselecteerd.");
$resultaat = mysql_fetch_assoc($gegevens);

if(isset($_POST['groenten']))
{
   elseif($_POST['groenten'] == "bloemkool")
      {
         $resultaat['bloemkool']; 
      }
}
   else
   {
      echo 'Selecteer iets.';
   }
?> 

<form method="post" action="#">
<select>
<option value="">Selecteer groenten</option>
<option value="bloemkool" name="bloemkool">bloemkool</option>
<option value="1" name="test2">Test 2</option>
</select>

<select>
<option value="">Selecteer 2</option>
<option value="0" name="test3">Test 3</option>
<option value="1" name="test4">Test 4</option>
</select>

<select>
<option value="">Selecteer 3</option>
<option value="0" name="test5">Test 5</option>
<option value="1" name="test6">Test 6</option>
</select>

<input type="submit" value="Checken" />
</form>

Dank voor de hulp alvast! :)
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:41:47 #159
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_69693590
de select een name geven is al een goed begin
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_69700722
Mooi . Nu de rest nog. Gaat dit zo werken? En dan voor elke option dus.
pi_69701958
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Extra foto tabel dus?
[..]

Weet ik veel, ik heb de source niet
Ja.
  donderdag 4 juni 2009 @ 14:59:48 #162
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_69702627
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:10 schreef Nashje het volgende:
Mooi . Nu de rest nog. Gaat dit zo werken? En dan voor elke option dus.
wat wil je nu in hemelsnaam bereiken? De opties uit de database halen ofzo?

order by asc? die("table is niet gevonden")?

ik zou even wat basis tutorials doornemen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_69702941
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:59 schreef Catch22- het volgende:

[..]

wat wil je nu in hemelsnaam bereiken? De opties uit de database halen ofzo?
Nee, de output onder elke optie uit de database halen. Áls die wordt gesubmit uiteraard.
pi_69809221
hoe zit het eigenlijk met een textfield?
ik heb een textfield en als je die op enter drukt slaat hij het niet op. moet ik hiervoor een preg replace gebruiken? ?
Redacted
pi_69810012
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:02 schreef cablegunmaster het volgende:
hoe zit het eigenlijk met een textfield?
ik heb een textfield en als je die op enter drukt slaat hij het niet op. moet ik hiervoor een preg replace gebruiken? ?
Bedoel je een textfield in een html-pagina? Is het dan een <input type="text"> of een <textarea> ?
Of bedoel je een text-veld in een database?
En hoezo wordt het niet opgeslagen? Een stukje code zou handig kunnen zijn. En wat je met een preg replace wilt, weet ik niet. Maar voor het opslaan van tekst in een database heb je geen preg replace nodig.
pi_69810174
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:22 schreef Light het volgende:

[..]

Bedoel je een textfield in een html-pagina? Is het dan een <input type="text"> of een <textarea> ?
Of bedoel je een text-veld in een database?
En hoezo wordt het niet opgeslagen? Een stukje code zou handig kunnen zijn. En wat je met een preg replace wilt, weet ik niet. Maar voor het opslaan van tekst in een database heb je geen preg replace nodig.
nou je wil de enters opslaan en weergeven
Redacted
  zondag 7 juni 2009 @ 22:28:07 #167
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_69810258
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:26 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ah, dat verduidelijkt een hoop! Light stelde die vragen ook maar voor de grap.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_69810320
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:28 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ah, dat verduidelijkt een hoop! Light stelde die vragen ook maar voor de grap.
boeit niet daarvoor denk ik toch een preg replace? en dan opslaan in de database zonder br? of maakt dat niet uit? lag me iets bij dat je eigenlijk geen html in de database moet krijgen.
waarom weet ik niet maar als iemand mij dit kon uitleggen dan zou ik dat heel graag op prijs stellen.

Alvast bedankt
Redacted
pi_69810611
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:26 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ow, zeg dat dan. En zoek eens op nl2br();
pi_69810990
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:36 schreef Light het volgende:

[..]

Ow, zeg dat dan. En zoek eens op nl2br();
http://nl.php.net/nl2br

tof danke
maar eens binnenkort mn website eens hermaken met zelf geschreven code ipv een proggie .
al kun je daar wel code vanaf jatten. Maar ik ben bang dat daar veel bragge code tussen zit.

Maar dat krijg je met veel proggrameurs die onderling niet weten van hoe en wat
( cutephp russian gedoe) leuk programma maar voelt raar aan.

Liever zelf iets ontwerpen

[ Bericht 32% gewijzigd door cablegunmaster op 07-06-2009 23:19:11 ]
Redacted
pi_69813428
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:29 schreef cablegunmaster het volgende:

en dan opslaan in de database zonder br? of maakt dat niet uit? lag me iets bij dat je eigenlijk geen html in de database moet krijgen.
waarom weet ik niet maar als iemand mij dit kon uitleggen dan zou ik dat heel graag op prijs stellen.

Alvast bedankt
Of je de originele code of de aangepaste html-code opslaat, is voor een groot deel eigen keuze. Als je opslaat wat de gebruiker heeft ingetypt dan is het makkelijker om die tekst later aan te passen. Nadeel is wel dat je voor iedere pageview weer moet vertalen naar html-code.

Als je de html-versie opslaat hoef je maar 1 keer te converteren, maar moet je bij een eventuele aanpassing weer terugconverteren. En da's ook niet altijd makkelijk. Meestal is het daarom handiger om de gebruikersinvoer op te slaan. Als je veel pageviews krijgt, kun je overwegen daarnaast de html-versie op te slaan.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:02:32 #172
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_69853242
Hoi. Voor een website waar ik aan werk, moet de URL uiteindelijk anders worden dan dat het nu is. Een ander bedrijf heeft het definitieve domein in handen, en die vroegen ons of we het ip van ónze domein konden geven, zodat als iemand hun URL intypt, hij terechtkomt bij onze site.
Echter, het ip van onze domeinnaam loopt uit naar een 'Apache is functioning normally' pagina. Dat komt omdat onder dat ip verschillende sites zitten. Letterlijk in de mappenstructuur in SmartFTP zie ik bovenaan het IP adres staan, en in een mapje genaamd domeins zitten een aantal websites.

Hoe kan ik naar onze site komen dmv een ipadres intypen? 81.18.165.26/domains/website oid werkt dus blijkbaar niet.
When all else fails, you always have delusion.
pi_69853283
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:02 schreef Mirel het volgende:
Hoi. Voor een website waar ik aan werk, moet de URL uiteindelijk anders worden dan dat het nu is. Een ander bedrijf heeft het definitieve domein in handen, en die vroegen ons of we het ip van ónze domein konden geven, zodat als iemand hun URL intypt, hij terechtkomt bij onze site.
Echter, het ip van onze domeinnaam loopt uit naar een 'Apache is functioning normally' pagina. Dat komt omdat onder dat ip verschillende sites zitten. Letterlijk in de mappenstructuur in SmartFTP zie ik bovenaan het IP adres staan, en in een mapje genaamd domeins zitten een aantal websites.

Hoe kan ik naar onze site komen dmv een ipadres intypen? 81.18.165.26/domains/website oid werkt dus blijkbaar niet.
Na 3 keer lezen snap ik nog steeds de vraag niet.
pi_69853331
Volgens mij moet je dan in je Apache de VirtualHost juist configureren in je httpd.conf. Die ziet op basis van de ingevoerde domeinnaam welke site hij moet pakken.

Dus die externe partij beheert blijkbaar de DNS voor je domeinnaam en stuurt het verzoek door naar het juiste IP-adres. Vervolgens kom je op jouw server uit en je Apache moet dan aan de hand van de domeinnaam de juiste site pakken. Dat gaat met een VirtualHost.

Voorbeeld van de Apache site: http://httpd.apache.org/docs/1.3/vhosts/

1
2
3
4
5
<VirtualHost *:80>
DocumentRoot /www/domain
ServerName www.domain.tld
...
</VirtualHost>

Voor elke site op je server heb je dus zo'n VirtualHost staan, die naar de juiste map wijst. Let op het verschil tussen mét en zonder www. voor de domeinnaam.
pi_69853455
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:02 schreef Mirel het volgende:

Ik neem even aan dat je een control panel gebruikt (plesk, cpanel oid ..).
Je moet dan gewoon op jouw server een pakket aanmaken die precies het zelfde heet als de domeinnaam die het andere bedrijf naar je door stuurt. Dus al gaat test.nl naar jouw server dan moet je een pakket aanmaken test.nl.

Als je geen control panel hebt dan moet je gaan kloten in apache files. wat in de post hier boven staat dus!

[ Bericht 1% gewijzigd door spaceninjapirate op 09-06-2009 10:12:20 (spuit 11) ]
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:07:07 #176
87680 Mirel
pi_69857011
Snel vraagje, hoe kan ik in een .php bestand een stuk code uitzetten? Ik dacht door te commenten met /* en */, maar dat doet niks.

1
2
<a href="<?php echo JRoute::_('index.php?option=com_simplestforum&view=forumlist'); ?>">
<span style="font-size:0.8em;">&lt;&lt;</span> <?php echo JText::_('BACK TO FORUM LIST'); ?></a> 

Het is dus niet alleen php code.
pi_69857107
Commentaar start je met een /*, maar kun je eindigen met een */ of ?>. Dit werkt dus niet:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
echo 'Doe iets';

/* Het volgende wil ik niet:
?>
<a href="klik.html">klik</a>
<?php echo 'lalala';
*/

doeIets();
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:10:44 #178
87680 Mirel
pi_69857142
He vet, ik weet ook dat dat niet werkt want dat zie ik hier nu gebeuren.
pi_69857250
Dus verzin je iets anders, er zijn zo veel truucjes.

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
/* Het volgende wil ik niet: */

if (false)
{

// het volgende
}
?>

Simpel en effectief om even tijdelijk je code uit te schakelen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:16:03 #180
87680 Mirel
pi_69857336
Ja dat werkt wel, maar dan moet ik het tussen de tags inzetten. Is er niet iets waarmee ik de hele chunk uit mijn vorige post kan uitschakelen?

Zo ziet het er stom uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')