Omdat het Nederland is.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:04 schreef LordNemephis het volgende:
Geen verklaring dus geen TBS. Waarom niet een veel zwaardere straf?
Hij hoeft het de andere gevangenen toch niet te vertellen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:43 schreef TheThirdMark het volgende:
4 jaar cel voor 12 jaar misbruik....
Meisje is nu 21. 2 jaar geleden aangifte gedaan dan is het misbruik dus begonnen toen ze 7 was.
Fucking hell.
1 troost: pedo's hebben het niet zo best in de bajes.
dat doen anderen wel voor hem. voordat iemand de gevangenis in gaat is vaak al bekend wie er komt en wat hij heeft gedaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hij hoeft het de andere gevangenen toch niet te vertellen?
Die komen daar toch wel achter. Hij staat met naam en eerste letter van achternaam al in de krant.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hij hoeft het de andere gevangenen toch niet te vertellen?
quote:De rechtbank noemde de eis van zes jaar bovenmatig.
Bij mijn weten komen pedo's op een aparte afdeling. Ik ken alle verhalen uit de VS, maar ik weet niet of die kloppen voor Nederland. Het gevangeniswezen in Nederland blijft in mijn ogen sterk onderbelicht.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:16 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat doen anderen wel voor hem. voordat iemand de gevangenis in gaat is vaak al bekend wie er komt en wat hij heeft gedaan.
... dan vind ik het verbijsterend dat zo'n rechter dan toch tot een lager vonnis komt dan de eis. Een straf van 4 jaar (waarschijnlijk met aftrek van voorarrest en automatische strafkorting) is lachwekkend laag.quote:De rechtbank noemde die eis bovenmatig en kwam tot een lagere straf. De rechtbank nam het de verdachte bijzonder kwalijk dat hij misbruik had gemaakt van zijn positie als stiefvader. N. had het kwetsbare meisje bescherming moeten bieden oordeelde rechtbank.
ik zou zeggen vraag de totale transcripten van de rechtzaak op, alleen dan kun je pas echt oordelen of het belachelijk laag is.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:04 schreef isogram het volgende:
Als de verklaringen van het slachtoffer consistent en geloofwaardig worden genoemd en ik lees dit...
[..]
... dan vind ik het verbijsterend dat zo'n rechter dan toch tot een lager vonnis komt dan de eis. Een straf van 4 jaar (waarschijnlijk met aftrek van voorarrest en automatische strafkorting) is lachwekkend laag.
Zijn die gewoon kosteloos op te vragen dan?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ik zou zeggen vraag de totale transcripten van de rechtzaak op, alleen dan kun je pas echt oordelen of het belachelijk laag is.
Ga jij maar eens meerdere jaren in een gevangenis zitten. Ik denk niet dat er veel valt te lachenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:04 schreef isogram het volgende:
Als de verklaringen van het slachtoffer consistent en geloofwaardig worden genoemd en ik lees dit...
[..]
... dan vind ik het verbijsterend dat zo'n rechter dan toch tot een lager vonnis komt dan de eis. Een straf van 4 jaar (waarschijnlijk met aftrek van voorarrest en automatische strafkorting) is lachwekkend laag.
Een persoon die iemand 12 jaar lang misbruikt heeft ook helemaal geen recht meer op lachen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:30 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ga jij maar eens meerdere jaren in een gevangenis zitten. Ik denk niet dat er veel valt te lachen
Is dat tegenwoordig al een bewijs in de Nederlandse rechtspraak? Het wordt steeds enger.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:09 schreef Deadre het volgende:
Volgens een gedragsdeskundige zijn die verklaringen geloofwaardig en consistent.
Je kunt ze online lezenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:24 schreef waht het volgende:
[..]
Zijn die gewoon kosteloos op te vragen dan?
Bedankt. Ik vind het merkwaardig dat hij zo'n lage straf krijgt. Die moeder had ook idd iets in de gaten moeten hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je kunt ze online lezen
klik
Lijkt idd wat aan de lage kant te zijn.
PS. als ik die meid was zou ik de moeder ook aanklagen. 12 jaar niks in de gaten gehad, yeah right.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |