abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68924030
Vraag

Vergeef me voor deze vraag, maar ik vind het moeilijk om deze vraag aan een familielid te stellen.

Hoe moeten zowel ik als mijn echtgenoot de wassing doen, 'de janaba'.
Ik heb het aan vriendinnen gevraagd maar ik krijg telkens verschillende antwoorden. En moet deze voor salaatn fedjer worden gedaan?
Alvast bedankt. Esalaamoeralaaikoom

Antwoord

Wassalaam,

Bedankt voor het tonen van je vertrouwen in www.islamcity.nl.
Aanbevolen wordt om de wassing na gemeenschap hetzelfde te verrichten zoals de Profeet (عليه السلام) deze uitvoerde:

•Was je handen drie keer
•Was daarna je geslachtsorgaan
•Verricht daarna de Wudu, die je normaal ook voor het gebed verricht.
•Was daarna je haren en je hoofd.
•Was vervolgens je gehele lichaam: begin met rechts en vervolgens links.

pi_68924090
Daar moet je niet hier voor zijn, in WFL krijg je hier misschien antwoord op.
pi_68924102
Wat is uw klacht?
  maandag 11 mei 2009 @ 23:24:45 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_68924122
Jaja, het gaat goed stinken hoor, onder zo'n boerka in de zon.
pi_68924296
Hier nog 1:

Mag je naar horrorfilms kijken?

Het is verstandig om niet naar films te kijken. Iemand die dat toch doet, wat de reden ook mag zijn, is niet slim bezig. Het leven is immers kort en je dient elke minuut aan aanbidding te besteden. Dat doe je door goede daden te verrichten, zoals halal werken of studeren, de Koran leren lezen en reciteren, boeken en artikelen raadplegen, lezingen bij te wonen, kijken naar nuttige, informatieve en educatieve programma’s over de Islam etc..

Dus een moslim heeft genoeg afleiding. Kijken naar horrorfilms is zeer onverstandig, daar er dingen in voorkomen die tegen de Islam in gaan, zoals terugkeren van de dood etc..
Vaak is er sprake van erotische fragmenten die uiteraard verboden zijn, zowel om te maken als om te zien.

Algemeen geldt: het is niet verstandig om naar films te kijken.

En Allah weet het beste.

Door Aboe Ibrahiem
  maandag 11 mei 2009 @ 23:29:31 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68924307
Je houden aan regeltjes bedacht door woestijnvolk 1400, 2000 of zelfs 6000 jaar geleden

Anders doe je gewoon lekker waar je zelf zin in hebt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_68924339
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:24 schreef BasEnAad het volgende:
Jaja, het gaat goed stinken hoor, onder zo'n boerka in de zon.
niks slechts over de boerka hé, tenslotte niets geilers dan altijd je mobiele darkroom bij je te hebben
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  maandag 11 mei 2009 @ 23:30:47 #8
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_68924344
Even serieus, doe gewoon wat je wilt.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  maandag 11 mei 2009 @ 23:32:36 #9
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_68924406
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:30 schreef griekjeee het volgende:
nee, je moet rechts beginnen!
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_68924430
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:30 schreef griekjeee het volgende:
Inderdaad. Beetje lame op een moslim forum trollen
pi_68924437
s het vocht dat uit de vagina van een vrouw komt rein? Of is dit onrein? Afdrukken E-mail

Alle afscheiding die uit de geslachtsdelen komt zoals vocht of iets anders maakt de wudhu ongeldig. De kleding en delen van het lichaam die hiermee in aanraking zijn gekomen moeten gewassen worden. Als dit continu gebeurt dan geldt hiervoor de regelgeving die voor Al-Istihaadha geldt: de onreinheid moet gewassen worden en voor iedere salaat moet de vrouw wudhu verrichten. Zoals de Profeet, salla Allahu alayhie wa salam, heeft gezegd: ‘’Verricht wudhu voor iedere gebedstijd’’ Ook bij het aanraken van de geslachtsdelen moet men de wudhu opnieuw verrichten.

Sheikh Ibn Baaz
Bron: Antwoorden op vragen van de Moslimvrouw door Zijne Eminentie,
Sheikh Abdul-Aziez ibn Abdillaah ibn Baaz, De Nobele geleerde, Sheikh
Mohammed ibn Saalih Al’Uthaimien.

Overgenomen door
Safiyyah Al Hollandia
pi_68924493
Mogen vrouwen onderling wel samen zwemmen?

Salaamoe alaikoum

Is het voor een vrouw toegestaan om te zwemmen tussen andere vrouwen?
En mogen jongens van 9 jaar ook mee zwemmen tussen al deze vrouwen?

M3aa salaam

Antwoord

Mijn advies aan mijn broeders is hun vrouwen niet te laten gaan naar zwemclubs en sportclubs, omdat de Profeet (vrede zij met hem) vrouwen aanmoedigde in huizen te verblijven. Wanneer we het hebben over vrouwen die naar de moskee gaan, de plek voor aanbieding en kennis, zei hij:
“Weerhoudt de dienaressen van Allah er niet van naar de moskeeën te gaan, alhoewel hun huizen beter voor hen zijn.” (Sahih Muslim).

Dit komt overeen met de vers: “En blijft in jullie huizen ….” [al-Ahzaab 33:33]

Muhammad ibn Saalih ibn ‘Uthaymeen adviseert de vrouw naar aanleiding van het bovenstaande niet te gaan zwemmen. Het maakt niet uit of het gaat om een volwassen dochter, zuster, moeder of vrouw. En Allah weet het beste.

pi_68924499
Hoeveel procent van de moslims in Nederland denk je dat dit soort dingen serieus neemt?

Ik wed nog geen 10%, ook al zeggen ze van wel.
pi_68924526
Menstruatiebloed wordt beschouwd als onzuiver (najis), dus is het belangrijk dat een vrouw ervoor zorgt dat het bloed niet in contact komt met haar kleren. Want de zuiverheid (taharah) is een onderdeel van geloof.

Zelfs in de tijd van de Boodschapper van Allah (Allah zegent hem & geeft hem vrede), gebruikten de vrouwen diverse middelen om het bloed van de menstruatie op te vangen. In de moderne tijd, is het gebruik van tampons één van de middelen voor het opvangen van menstruatiebloed. Een tampon is, gewoonlijk een wegwerpproduct dat een vrouw in haar vagina schuift tijdens haar menstruatieperiode. De tampon absorbeert het bloed. In het westen verkiezen sommige vrouwen om tampons niet te gebruiken, wegens gezondheid en/of milieukwesties.

Er bestaan verschillende manieren om het menstruatiebloed te absorberen. De vrouwen in ontwikkelingslanden zullen minder waarschijnlijk voor deze manieren opteren ( inclusief tampons). Sommige vrouwen kiezen ervoor om geen tampons te gebruiken omdat zij vrezen voor het scheuren van het maagdenvlies.
In sommige culturen, wordt het gebruik van tampons om deze reden afgeraden voor maagden.

Islamitisch gezien wordt het gebruik van een tampon afgeraden (makruh). De reden hiervoor is dat een vrouw “iets” in haar vagina schuift.

Bron: samenvatting uit het artikel “ARE TAMPONS PERMISSIBLE TO USE BEFORE MARRIAGE?” door Mufti Muhammad ibn Adam al-Kawthari

Door: Aboe Soufyan
Tekst: Soumaya
  maandag 11 mei 2009 @ 23:37:36 #16
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_68924589
Leuk, maar dit gaat 'm niet worden.

Heb ook werkelijk geen idee wat je met dit topic wil eigenlijk. Voor nu een opsomtopic en bagger. Doei.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')