Ik heb geen VWO gedaan en dat is het hele probleem.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Riparius het volgende:
[..]
Komop, ik zie dat je je VWO hebt afgemaakt, dan doe je dit toch in 10 minuten? Bij 7. moet je trouwens even opletten, de oplossing die GlowMouse geeft gaat niet helemaal goed als je blind op de abc-formule afgaat. Hier kun je gebruik maken van het feit dat x2 - 9 = (x + 3)(x - 3).
Een beetje het Idols-idee bedoel je, dat als je echt heel graag wilt dat je dan ook echt kunt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:21 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, is gewoon een gebrek aan zelfvertrouwen.
Dat klinkt dan weer een beetje te 'amerikaans' als ik het zo mag zeggen. Het is helaas niet zo dat iedereen alles kan bereiken wat hij of zij zou willen. Maar een beetje VWO wiskunde is voor een redelijk intelligent persoon echt niet te hoog gegrepen. Ik heb vaker mensen bijles gegeven op VWO niveau die er in het begin werkelijk niks van bakten en door zichzelf en hun docenten allang waren afgeschreven.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Een beetje het Idols-idee bedoel je, dat als je echt heel graag wilt dat je dan ook echt kunt.
Dan snap ik de opgave nog niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:52 schreef automatic_ het volgende:
Sorry, je moet dan A oplossen bij de tweede...
De clou is hier dat je ziet dat de nulde macht van elk getal gelijk is aan 1. Dus geldt ook e0 = 1. Daarom kunnen we de vergelijking ook schrijven als:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:01 schreef automatic_ het volgende:
Ik zie het nu pas, haha.
Komt ie:Los a uit de vergelijking e^(x-a) = 1 op
a) a = 1
b) a = x-1
c) a = x
d) a = 0
Als je bedoelt √(a2(b2 + c)), dan kun je dit schrijven alsquote:Doorlopende wortel a²(b²+c) - vereenvoudig zo ver als mogelijk:
Ik dacht dat het dan abwortelc was, maar bij de antwoorden staat ab+awortelc als goede
Kun je niet even een scan van deze opgave plaatsen? Is mij een beetje te onduidelijk zo.quote:En tenslotte (dan stop ik):
Het functieverband tussen twee variabelen y en x is y(x)=In(x)²
Voor welk interval geldt y(x)>4
a) x > e²
b) x > (met streepje eronder) e²
c) x < e²
d) x < (met streepje eronder) e²
Ik heb hem even duidelijker gemaakt (zo staat hij precies op papier)quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:16 schreef Riparius het volgende:
Kun je niet even een scan van deze opgave plaatsen? Is mij een beetje te onduidelijk zo.
Ik ben nogal van de precieze stapjesquote:
"de e-macht pakken" snap ik al nietquote:ln(x)² > 4
dus ln(x) < -2 of ln(x) > 2.
de e-macht pakken:
x < e^(-2) of x > e².
Ah, dank je. Je bedoelde dus de tekens ≥ (groter dan of gelijk aan) en ≤ (kleiner dan of gelijk aan).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:24 schreef automatic_ het volgende:
Oke... Ik moet nog echt even op die sommen gaan zitten vrees ik.
[..]
Ik heb hem even duidelijker gemaakt (zo staat hij precies op papier)
Het functieverband tussen twee variabelen y en x is y(x)=In(x)²
Voor welk interval geldt y(x)>4
a) x > e²
b) x > e²
c) x < e²
d) x < e²
Ja, maar zoals je zelf al had gevonden geldt y(x) > 4 ook voor x < e-2. De bij c en d genoemde 'intervallen' (die helemaal geen intervallen zijn, maar ongelijkheden) omvatten dus ook waarden van x waarvoor geldt y(x) > 4. Ik vermoed dan ook dat de maker van de opgave ln(x2) bedoelde, ook al omdat logaritmen van negatieve getallen niet reëel zijn en de logaritme van 0 niet is gedefinieerd.quote:
Nee toch? Wat is je waarde van y voor x = 4?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:37 schreef mcbacon0 het volgende:
Ok, eerste post op dit forum, gelijk een vraag.
morgen tentamen wiskunde maar ik kwam niet uit een vraag waarvan ik vrijwel zeker weet dat die morgen gevraagd wordt.
hier komt hij dan:
Gegeven formule f(x)=x*wortel(x)
De grafiek wordt ingesloten door de y-as en de lijn x=4. Zo ontstaat vlakdeel V. D Inhoud van het lichaam M ontstaat als je vlakdeel V wentelt om de Y-as.
Ik weet dat de formule voor de inhoud van een wenteling om de y-as de integraal van 0-4 van pi x^2 dy is.
Je kunt gewoon wortels typen hoor.quote:En dat ik y=x*wortel(x) moet schrijven als x=....
Nu komt het probleem, als ik dat probeer kom ik steeds uit op x=(y^2)/(x^2).
En shit wat is het irritant om formules te typen op de computer...
Iemand die verstandiger is dan ik en me kan helpen?
Ja. (Was even denken, maar wat bij zegt klopt omdat het de diagonaalmatrix is).quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:46 schreef thabit het volgende:
De vergelijking voor de kegelsnede wordt dan ax2 + by2 = c met a en b de eigenwaarden, neem ik aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |