Dat laatste zinnetje maakt je lullige opmerking niet echt goed. En toch maar inwisselen. Het is een goede zaak dat het allemaal een stuk duurder is geworden. Dan is het verspelen van het papiertje door labiel gedrag met de brommer ook een iets serieuzere issue geworden. Gezien het gedrag van sommigen op die mobiele gaskamerunits kan het geen kwaad om die prijs zo hoog te houden. Jammer voor de mensen die zich wel kunnen gedragen, maar zo werkt het nu eenmaal...quote:Op maandag 11 mei 2009 13:24 schreef wise het volgende:
Maar ff zonder gein, betaal gewoon 45, ben je van dat gezeik af
Kan niet want TS woont in een pauperflatquote:
Maar aan de andere kant is een pasje wel een stuk handzamer omdat je die gewoon in de portemonnee mee kan ipv zoeen apart hoesje ervoor.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:55 schreef r8ality het volgende:
Ik heb een autorijbewijs (papier) en een brommercertificaat en ik heb hetzelfde probleem. Mijn B-rijbewijs is nog tot 2013 geldig maar als ik niet voor 1 oktober 2009 een pasjesrijbewijs aanvraag vervalt het brommercertificaat.
Rijbewijs past gewoon in portemonnee hoor. Even RDW gemailed voor de duidelijkheid.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:14 schreef Kolovrat het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant is een pasje wel een stuk handzamer omdat je die gewoon in de portemonnee mee kan ipv zoeen apart hoesje ervoor.
Als je rijbewijs A of B hebt is een bromfietsding niet meer nodig.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:19 schreef r8ality het volgende:
[..]
Rijbewijs past gewoon in portemonnee hoor. Even RDW gemailed voor de duidelijkheid.
Niet iedereen woont in een boerendeurpie waar je de auto op het erf kan kwakken en ermee over de dijken kan scheuren.quote:
Kun je niet fietsen ofzo?quote:Op maandag 11 mei 2009 14:23 schreef AyrtonSenna het volgende:
[..]
Niet iedereen woont in een boerendeurpie waar je de auto op het erf kan kwakken en ermee over de dijken kan scheuren.
In een stad is een brommer veel praktischer dan een auto omdat je nooit vast staat in het verkeer en je tegenwoordig helemaal uitgekleed wordt als je 'm ergens wil parkeren (in Amsterdam kost dat al 5 euro per uur!).
Als je een autorijbewijs hebt doet dat brommercertificaat er niet meer toe.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:55 schreef r8ality het volgende:
Ik heb een autorijbewijs (papier) en een brommercertificaat en ik heb hetzelfde probleem. Mijn B-rijbewijs is nog tot 2013 geldig maar als ik niet voor 1 oktober 2009 een pasjesrijbewijs aanvraag vervalt het brommercertificaat.
Dat is echt belachelijk, ambtenarij en geldtrekkerij ten top. Ze zouden hetzelfde moeten doen als met een B rijbewijs, zodra het verlopen is wissel je het papieren rijbewijs in voor een pasje.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:55 schreef r8ality het volgende:
Ja en je kan ook lopen. En zelfs kruipen. En ook nog eens over de grond rollen.quote:
Alleen kan hij tussen nu en 2013 geen brommer meer rijden als hij geen nieuw rijbewijs aanvraagt.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als je een autorijbewijs hebt doet dat brommercertificaat er niet meer toe.
Dat is de andere kant van het verhaal inderdaad. Er zijn genoeg mensen die 'shit for brains' hebben, maar wel in staat zijn een scooter/brommer rijbewijs te halen en een levensgevaar vormen op de weg.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:39 schreef Nobu het volgende:
Ik stel voor dat we het maar helemaal onbetaalbaar maken, wel zo veilig.
Sterker nog, als je nu enkel B op je rijbewijs hebt en je wordt gecontroleerd, dan zal er ook AM bij staan in de systemen...quote:Op maandag 11 mei 2009 14:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als je een autorijbewijs hebt doet dat brommercertificaat er niet meer toe.
Maakt niet uit, je mag met je rijbewijs B altijd een bromfiets besturen.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:55 schreef r8ality het volgende:
Wat maakt het jouw nu uit dat je bromfietscertificaat vervalt als je toch een geldig autorijbewijs hebt.. dat is genoeg!quote:Op maandag 11 mei 2009 13:55 schreef r8ality het volgende:
Mooi.quote:In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als u al een rijbewijs B heeft dan mag u met dit rijbewijs ook al automatisch een bromfiets besturen. Indien u uw rijbewijs (B) moet verlengen, krijgt u automatisch op het vernieuwde rijbewijs de categorie AM=Bromfietsen: op uw nieuwe rijbewijs.
Het is dan ook niet nodig om uw bromfietscertificaat om te laten wisselen naar een bromfietsrijbewijs.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
goeie oplossing klachtquote:Op maandag 11 mei 2009 13:24 schreef wise het volgende:
-edit-
Maar ff zonder gein, betaal gewoon 45, ben je van dat gezeik af
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |