abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68870016
We zijn op zoek naar een koopwoning, liefst jaren 30. Er is een woning die qua prijs, buurt en staat van onderhoud erg aanspreekt maar het heeft niet de gewenste ensuite-kamer. De woonkamer is ongeveer 8.00 x 3.35. Voorkant mooie raampartij en achterkant mooie openslaande deuren dus voldoende licht. Ik vraag me af of gezien de niet al te grote afmetingen het creeren van een ensuitekamer mogelijk is. Heeft iemand een idee hoeveel ruimte zo'n ensuite zelf ook kost, hoe diep is zo'n tussenwand ongeveer?

[ Bericht 0% gewijzigd door plieneminie op 10-05-2009 14:33:59 ]
pi_68871044
ensuitekamer?
  zondag 10 mei 2009 @ 14:58:40 #3
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68871755
Kan hoor. Je hebt smallere ensuite-deuren, die je bijvoorbeeld zag in jaren '30-arbeiderswoningen. Ik had ze in mijn vorige koophuisje in Den Haag (zal eens kijken of ik een foto heb).

Het enige dat je moet bepalen is of je de kamer dan niet te 'hokkerig' gaat vinden. Want het breekt je ruimte wel vrij dominant in tweeën. Bij een grote kamer is dat geen probleem, maar bij een wat kleinere, smallere wellicht wel. Is een kwestie van visualiseren. En misschien vind je dat 'hokkerige' wel juist heel gezellig. Gewoon doen dan!

Suite-deuren kun je vinden op Marktplaats. De 'ombouw' kun je zelf namaken van een plaatje. Is hier in huis net zo gedaan, door de vorige bewoners en het ziet er helemaal authentiek uit.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_68871908
Even meerekenen: het worden dan 2 ruimten van 4 meter diep en 3.35 breed.
Wil je kasten aan beide kanten/opbergruimten ? die kun je zo diep maken als je wilt.
Deuren te vinden op MP of een sloopbedrijf.

Wordt het niet wat hokkerig?
Voor een indruk: http://www.kamerensuite.nl had ik opgeslagen.
pi_68872897
Precies waar ik bang voor ben idd, dat hokkerige, maar ik kan me er weinig voorstelling van maken. Ruimtelijk inzicht is een ramp hier.
pi_68884123
Dan ga je toch eens kijken in vergelijkbare huizen die nog wel een ensuite hebben?

Mijn opa en oma wonen in een dergelijke woning, ongeveer de afmetingen die je noemt, en het is ongelofelijk hokkerig. Nu zou dat ook aan de inrichting kunnen komen. (er kan een 12m3 container gevuld worden met klerezooi uit de woonkamer, en zelfs dan zou je er nog teveel overhouden...
  zondag 10 mei 2009 @ 21:13:57 #7
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68884242
Het is inderdaad nogal afhankelijk van je inrichting, maar bijvoorbeeld ook van de lichtval in de woning. Als die erg zonnig is, en je neemt een rustige, strakke inrichting, dan kan het prima. Daarnaast scheelt het hoe je je ensuite bouwt. Je kan ervoor kiezen aan beide zijden kasten te maken (wat ruimte inneemt), óf je maakt de ruimte waar je deuren inlopen zo plat mogelijk.

Kijk anders eens met een floorplanner wat je opties zijn.
pi_68885006
Floorplanner is briljant idee. Dank!
pi_68885389
Heb overigens gezocht naar woningen met vergelijkbare afmetingen ensuite maar die zijn op internet iig niet te vinden.
  zondag 10 mei 2009 @ 22:35:56 #10
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68887745
Misschien krijg je zo een beetje een indruk:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dit was ook best een smal huisje. Maar ik vond het erg gezellig en mooi staan en had nooit een hokkerig gevoel. Wat misschien scheelde was dat de voorkamer iets breder was dan de achterkamer, waardoor het niet helemaal een pijpenla was.
  FOK!fotograaf zondag 10 mei 2009 @ 22:46:14 #11
17893 Forno
pi_68888143
Ligt helemaal aan je persoonlijke voorkeur. De diepte van de wand ook.

In theorie kun je in een wandje van 10cm al schuifdeuren kwijt. Wat mij opvalt is dat ze vroeger vaak kasten als scheiding maakten, waar de ensuite deuren in konden verdwijnen. De dieptemaat is mij onbekend en zal in ieder huis varieëren. Naar eigen smaak dus.

Ze zaten vroeger ook in ons huisje. Ik vind het best mooi, maar laat ze zelf niet terugkomen. Ze waren al, voordat wij het kochten, gesloopt door een vorige eigenaar. Maar je kon aan de verkleuring van het hout in de vloer, precies zien waar ze vroeger zaten. In vind een diepe woonkamer praktischer. Als je een hele diepe woning hebt is het zeker een aanrader, maar 8 meter vind ik zelf wat aan de krappe kant.

[ Bericht 10% gewijzigd door Forno op 10-05-2009 22:51:52 ]
pi_68893907
Bedankt voor de moeite Duderella! Op die manier zou ik er gelijk voor gaan. Vind ik niet te hokkerig, juist gezellig. Maar was die woonkamer toch niet een stukje groter?
  maandag 11 mei 2009 @ 09:15:16 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_68895195
Wij gaan dat hier ook doen. Onze kamer is nu 7,60 lang en 3,30 breed maar daar gaan we 2,5 meter achter aanbouwen. Hierdoor krijgen een ontzettend lange kamer wat we op gaan delen met ensuite, door idd. te spelen met interieur en licht valt denk ik het hokkerige wel mee al moet ik wel zeggen dat en suite in de kamer zonder aanbouw in ons geval niet echt zinvol is. Dan krijg je ruimtes waarvan er minimaal 1 niet echt fatsoenlijk bruikbaar is. Een kamer korter dan 3 meter is redelijk zinloos. 2 kamers van ongeveer 4 meter diep kan je ook niet echt wat mee.
  maandag 11 mei 2009 @ 12:22:59 #14
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68900647
quote:
Op maandag 11 mei 2009 07:18 schreef plieneminie het volgende:
Bedankt voor de moeite Duderella! Op die manier zou ik er gelijk voor gaan. Vind ik niet te hokkerig, juist gezellig. Maar was die woonkamer toch niet een stukje groter?
De voorkamer was inderdaad breder, zo'n 5 meter (maar wel slechts 3,8 meter lang). De achterkamer was maar 3,15 meter breed (maar wel weer wat langer). Niet helemaal te vergelijken dus, maar het was zeker geen balzaal. In de smalle achterkamer had ik geen hokkerig gevoel, hoewel ik wel heel bewust zo had ingericht dat voor- en achterkamer in elkaar overgingen (door meubels in de lengte op te stellen, kleuren te laten terugkomen etc. Je keek daardoor eigenlijk vanzelf 'door de ensuite heen', ipv. dat het een obstakel was.)

Je zou eventueel nog kunnen overwegen om de ensuite half doorzichtig te maken. Dus niet alleen de deuren, maar ook de nissen waar de deuren in verdwijnen. Ik heb dat wel eens gezien, dat daar met mat glas-in-lood was gewerkt. Maar daar heb ik natuurlijk weer geen plaatje van.
pi_68902529
Zat er al aan te denken boven de ensuitedeuren (dus tussenwand) met glas/vensters te werken. Zag ik ook op plaatje, zag er goed uit en geeft weer net iets meer ruimtelijk effect. Is idd ook een idee om aan zijkanten glas te verwerken maar dan wel of boven of zijkanten. In ieder geval gaan we deze week bezichtigen om een goede indruk op te doen. Foto's zeggen ook niet alles natuurlijk. Ideeën zijn sowieso meegenomen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop