abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:42:16 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69021003
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 16:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Had ik maar een overlegje.
Dat breekt de dag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_69021228
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 08:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
WHAT THE FUCK IS CLAUDIA ZWANGER??????????/////

Je mag wel samen met me naar de Prenatal om een shitload aan knuffels te kopen. Van B. mag ik namelijk nog helemaal niets.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_69021567
Hebben jullie al wel een kinderkamer? Bij ons zou een zwangerschap betekenen dat ik mijn werkkamer zou moeten opgeven. Dat is heel erg.
  donderdag 14 mei 2009 @ 17:14:52 #129
8369 speknek
Another day another slay
pi_69022258
Ik moest vandaag tientallen blerende Technasium kinderen wat van mijn edele onderzoek bijbrengen. Niet sinds Nietzsche zijn boek the Gay Science noemde is de wetenschap er zo slecht vanaf gekomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_69045386
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 16:55 schreef Gellius het volgende:
Hebben jullie al wel een kinderkamer? Bij ons zou een zwangerschap betekenen dat ik mijn werkkamer zou moeten opgeven. Dat is heel erg.
Wat vreemd, ik dacht dat jullie zeeën van ruimte hadden. Zijn de kamers soms erg groot? Dan zou je een splitsing kunnen overwegen.

We zijn onder meer verhuisd omdat we onze werkkamer niet op wilden geven. Het was vrij lastig om een appartement met 4 in plaats van 3 kamers te vinden, maar het is gelukt:

Linksonder: woonkamer, eetkamer en keuken.
Rechtsonder: werkkamer.
Rechtsboven: slaapkamer.
Linksboven: kinderkamer.

Bijna iedereen vindt dat we de muur tussen de vertrekken linksonder en linksboven door moeten breken, omdat je dan heel veel licht binnenkrijgt (één en al schuifpui) en de eethoek een acceptabele grootte krijgt. Maarja, we wilden juist een woning met 4 kamers (5 kamers kunnen we helaas niet betalen, tenzij we naar het verre westen uitwijken).
pi_69045469
In mijn K&W-topic had ik een paar foto's gezet van de werkkamer (zo zag die er 2 weken geleden uit):

Als we er geld voor hebben gaan we één groot bureau voor het raam maken. Het is een heerlijke ruimte.

Dat groen is de enige kleur die door B. is uitgezocht.
pi_69045691
.
pi_69045763
Dat groen of de rommel?
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:20:56 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69045894
Ik noem wel eens voorzichtig dat we ook een appartement kunnen gaan zoeken, maar hier slaat de balans toch uit naar een huis. En omdat we bij het centrum willen wonen: een huisje. Maar goed, wij hoeven geen babykamer.
pi_69046520
Het groen. Die rommel ziet er griezelig georganiseerd uit.
pi_69047730
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:20 schreef Lienekien het volgende:
Ik noem wel eens voorzichtig dat we ook een appartement kunnen gaan zoeken, maar hier slaat de balans toch uit naar een huis. En omdat we bij het centrum willen wonen: een huisje. Maar goed, wij hoeven geen babykamer.
Ik heb ook nog een tijdje naar woningen in Haarlem gekeken en daar hadden we bijvoorbeeld wel een huisje kunnen kopen, zelfs in het centrum. In Amsterdam zit het er gewoon niet in. Niet dat ik zo nodig een huisje wil, overigens; een appartement bevalt prima. Waarom willen jullie graag een huis?
pi_69047769
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:16 schreef Gellius het volgende:
Zodiakk is zo vaderlijk geworden sinds hij voor de Rijksoverheid werkt, is jullie dat ook opgevallen? .
Gaan jullie maar rustig slapen. Ik zorg dat het goed komt. I make it right.
pi_69047816
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:46 schreef Gellius het volgende:
Het groen. Die rommel ziet er griezelig georganiseerd uit.
Wasabi. Vloekt ook nog eens bij de vloer. Helaas was het de enige manier om mijn Hemelbed (paars) er doorheen te krijgen. Die kleur staat vanzelfsprekenderwijs prachtig bij de vloer.

Gelukkig zitten we met onze rug naar het groen toe.
pi_69047825
Ik wordt blij van meerdere verdiepingen dus hoop ooit wel op een huis in Amsterdam, wie weet lukt dat ooit, een huis of een maisonnette ofzo. Morgen kunnen we voor het eerst ons nieuwe appartement van binnen bekijken.
Aldus.
pi_69047901
Morgen komt de hond, dus ik ben nog even fervent aan het opruimen. Ik heb zojuist de administratie van mijn vader definitief uitgezocht en zometeen ga ik nog de kledingkasten aanpakken. Wanneer komt het einde in zicht.
pi_69048013
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:30 schreef Z het volgende:
Ik wordt blij van meerdere verdiepingen dus hoop ooit wel op een huis in Amsterdam, wie weet lukt dat ooit, een huis of een maisonnette ofzo.
In dit appartementencomplex zitten ook maisonnettewoningen. Ze zijn net iets te duur voor ons, maar ze zijn wel geweldig. Jullie moeten toch makkelijk zo'n woning kunnen krijgen?
quote:
!Morgen kunnen we voor het eerst ons nieuwe appartement van binnen bekijken.
Leuk!
pi_69048238
Nou ja makkelijk, dat hangt ook erg af van waar in Amsterdam je koopt, daarnaast hebben we ook geen zin in een enorme hypotheek. Maar twee tieners op een appartement zie ik ook niet echt zitten.
Aldus.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 10:55:49 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69048732
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb ook nog een tijdje naar woningen in Haarlem gekeken en daar hadden we bijvoorbeeld wel een huisje kunnen kopen, zelfs in het centrum. In Amsterdam zit het er gewoon niet in. Niet dat ik zo nodig een huisje wil, overigens; een appartement bevalt prima. Waarom willen jullie graag een huis?
Zelf ben ik wat huiverig voor boven- en/of onderburen, i.v.m. overlast. Voor de kat vinden we een klein tuintje wel erg prettig. Dan kan ze een frisse neus halen als ze dat wil. Ik ben niet zo'n tuinier of buitenzitter, maar ik heb vanaf dat ik op mezelf ging wonen buitenruimte gehad en dat vind ik wel erg prettig. Al is het maar om een wasrek neer te zetten.

Dus morgen komt de hond! Ik ben benieuwd. Heeft hij al een naam?
pi_69051927
Ik zou zeggen: Max, naar Max Stirner, de libertariër die Claudia nog steeds niet gelezen heeft.

.
pi_69052048
Max is eerder een potentiële naam voor het kind. De hond wordt vermoedelijk Jimmy. (D.w.z., we hebben nog één dag om voor de zoveelste keer op de naam terug te komen.)
pi_69052085
Jimmy? Noem hem dan JAMmie.
pi_69052174
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zelf ben ik wat huiverig voor boven- en/of onderburen, i.v.m. overlast. Voor de kat vinden we een klein tuintje wel erg prettig. Dan kan ze een frisse neus halen als ze dat wil. Ik ben niet zo'n tuinier of buitenzitter, maar ik heb vanaf dat ik op mezelf ging wonen buitenruimte gehad en dat vind ik wel erg prettig. Al is het maar om een wasrek neer te zetten.
Die bezwaren hoeven bij een appartement niet te bestaan. Wij woonden hiervoor op drie hoog en hadden nooit last van de buren (geen bovenburen hebben is geweldig). In een moderne woning merk je sowieso weinig van buren (we horen nu helemaal niets). Voor mezelf en de was heb ik een groot balkon, en de katten hebben een gigantische binnentuin tot hun beschikking.

Er zijn zoveel leuke appartementen en boven/onderwoningen. Je beperkt jezelf wel heel erg als je per se een huis wilt. Maar ik kan me best voorstellen dat het gevoel van een huis belangrijk is, zoals Z aangaf.
pi_69052236
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:25 schreef Gellius het volgende:
Jimmy? Noem hem dan JAMmie.
JAMmie is geen tof liedje van Boudewijn de Groot.

Mijn favoriet is Billy, maar daar bestaat geen consensus over.
pi_69052268
Het kind gaat denk ik ook geen Max heten, want de combinatie met de achternaam van B. is vreselijk.
pi_69052328
quote:
Billy was a good friend of mine
We grew up together ever since we were nine
We went to school, he was my best friend
And I thought our friendship would never end
In highschool he played football
And me, I didn't do anything at all
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: