gister getest en het werkt. Vooral in samenwerking met de DoF -shader.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:58 schreef wise het volgende:
shit, tijd om het spel maar een keer op te starten.![]()
http://forums.bethsoft.co(...)aphics-extender-mge/quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:40 schreef RickoKun het volgende:
Oké stelletje halve tammen ( NEE HOOR GRAPJE LOLZ!)
NU wil ik weten van jullie gekkies!
Welke set met graphic enhancers moet ik als mod bij mijn Morrowind (GOTY edition) doen?
Blijkbaar dus die Phal's rays / Crepescular rays shizzle! maar ook:?
- Hi res textures mod?
- Better body en faces mods?
(maarja ik weet dus niet welke mods daar het beste voor zijn, en aangezien er een stuk of 1000-en zijn)
OI! Je mot toch een béétje met de tijd meegaanquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:22 schreef DeHovenier het volgende:
Echte mannen gebruiken geen mods om alles mooi te maken. This is Morrowind! Eat it or leave it!
die van Connary heb ik toevallig het weekend geďnstalleerd. Impressivequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:59 schreef Caret het volgende:
Connary's textures blijven toch het beste. Hij is nog steeds bezig met zijn volledige 'compendium', met verbeterde versies van alles wat hij tot nu toe uitgebracht heeft en alles wat hij nog niet gedaan had.
Geniaal die gast. Het ziet er super strak uit, maar het heeft dezelfde stijl als de originele textures. En dan is het ook niet een of ander simpel filtertje dat wat details toevoegt.
http://img689.imageshack.us/img689/3729/gg1m.jpg
http://a.imageshack.us/img692/664/silt1.jpg
http://img266.imageshack.us/img266/2903/rug1.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/8159/impcommonfireplace.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/1202/templedetails.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/8707/st11t.jpg
Maar daar moeten we dus voor onbepaalde tijd nog op wachten.
Maar zijn oudere textures die wel beschikbaar zijn zijn ook goed:
http://www.tesnexus.com/imageshare/images/57416-1272648395.jpg
http://www.tesnexus.com/imageshare/images/57416-1270648257.jpg
http://www.tesnexus.com/imageshare/images/57416-1268762497.jpg
http://www.tesnexus.com/imageshare/images/57416-1268762364.jpg
Ze staan niet meer op de grote download sites, maar de hele verzameling staat hier nog: http://www.megaupload.com/?d=2JRYL4BT
Verder raad ik alle trees/grass dingen van Vurt aan (kijk op Planet Elder Scrolls), Vvardenfell Visages voor de hoofden, Better Bodies voor de lichamen, en New Beast Bodies (http://www.liztail.com/view_project.php?prj_id=2) voor de Argonians/Khajiit.
Waar is dit precies?quote:
Dat heb ik dus juist niet met de graphics.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hmm, van zulke dingen denk ik altijd: "jammer, het is Morrowind niet meer"Ook al zijn de originele graphics net ff wat aangepast, ik zou het meteen opmerken en het jammer vinden...
Thanks! Daar heb ik veel aanquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:59 schreef Caret het volgende:
Connary's textures blijven toch het beste. Hij is nog steeds bezig met zijn volledige 'compendium', met verbeterde versies van alles wat hij tot nu toe uitgebracht heeft en alles wat hij nog niet gedaan had.
Geniaal die gast. Het ziet er super strak uit, maar het heeft dezelfde stijl als de originele textures. En dan is het ook niet een of ander simpel filtertje dat wat details toevoegt.
http://img689.imageshack.us/img689/3729/gg1m.jpg
http://a.imageshack.us/img692/664/silt1.jpg
http://img266.imageshack.us/img266/2903/rug1.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/8159/impcommonfireplace.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/1202/templedetails.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/8707/st11t.jpg
Maar daar moeten we dus voor onbepaalde tijd nog op wachten.
Maar zijn oudere textures die wel beschikbaar zijn zijn ook goed:
http://www.tesnexus.com/imageshare/images/57416-1272648395.jpg
http://www.tesnexus.com/imageshare/images/57416-1270648257.jpg
http://www.tesnexus.com/imageshare/images/57416-1268762497.jpg
http://www.tesnexus.com/imageshare/images/57416-1268762364.jpg
Ze staan niet meer op de grote download sites, maar de hele verzameling staat hier nog: http://www.megaupload.com/?d=2JRYL4BT
Verder raad ik alle trees/grass dingen van Vurt aan (kijk op Planet Elder Scrolls), Vvardenfell Visages voor de hoofden, Better Bodies voor de lichamen, en New Beast Bodies (http://www.liztail.com/view_project.php?prj_id=2) voor de Argonians/Khajiit.
dat kan met MGE (morrowind graphics extender) Daar zitten een aantal shaders in:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:19 schreef Sloggi het volgende:
Er lijkt trouwens ook een bloom effect in die screens te zitten, doet hij dat of is daar een programma voor?
MOD inlaad programma?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:19 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Thanks! Daar heb ik veel aan
Alleen nog een vraaggie:
Hoe heet dat MOD inlaad programma? Of is dat niet nodig? ( ik wil overlapping e.d. voorkomen)
Oh ja, die heb ik ook geloof ik. Hij werkt alleen niet, toch maar even naar kijken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:31 schreef wise het volgende:
[..]
dat kan met MGE (morrowind graphics extender) Daar zitten een aantal shaders in:
Bloom
HDR
DoF
die sunrays
en nog een stuk of 30.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit topic verleidt mij om weer Morrowind te gaan spelen![]()
Q: Why don't the shaders work?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oh ja, die heb ik ook geloof ik. Hij werkt alleen niet, toch maar even naar kijken.
ray, dof, ssoab ofzo, en die ray dingen. Maar ben nog bezig met testenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:09 schreef Sloggi het volgende:
Bedankt! Ik heb nu ook maar eens naar Distand Land gekeken. Welke shaders raad jij aan? Ik heb geen fantastische PC, maar Oblivion liep soepel op lage instellingen.
Dit heb ik nu allemaal gedownloadquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:59 schreef Caret het volgende:
Ze staan niet meer op de grote download sites, maar de hele verzameling staat hier nog: http://www.megaupload.com/?d=2JRYL4BT
Verder raad ik alle trees/grass dingen van Vurt aan (kijk op Planet Elder Scrolls), Vvardenfell Visages voor de hoofden, Better Bodies voor de lichamen, en New Beast Bodies (http://www.liztail.com/view_project.php?prj_id=2) voor de Argonians/Khajiit.
alleen mods, zoals extra huizen, nieuwe wapen en gezichten ect moet je activerenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:39 schreef RickoKun het volgende:
Die allconnery hoef ik niet ergens te activeren? (bij de launcher of MGE?)
Wrye Mash (http://www.uesp.net/wiki/Tes3Mod:Wrye_Mash) kan gebruikt worden om mods te sorteren, maar dat is alleen voor echte plugins (ESP bestandjes). De meeste texture replacers hebben die niet nodig, die werken dus meteen zodra je ze in de juiste folder hebt gegooid. Het enige wat dan zou kunnen overlappen is als je twee textures replacers download die hetzelfde vervangen, in dat geval krijg je gewoon de laatst geinstalleerde textures in het spel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:19 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Thanks! Daar heb ik veel aan
Alleen nog een vraaggie:
Hoe heet dat MOD inlaad programma? Of is dat niet nodig? ( ik wil overlapping e.d. voorkomen)
Niet uit het originele spel. Het is ergens op 'Map 1' of 'Map 2' van Tamriel Rebuilt, ik weet niet zeker waar het precies was. 1+2 kan je samen downloaden hier: http://planetelderscrolls(...)=mods.detail&id=7040quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Caret het volgende:
De beste water mod is degene die bij de laatste beta revision zit, revision 178: http://sourceforge.net/pr(...)rev.0178.7z/download
Dan hoef je verder geen losse water mods te downloaden. Alle Bloom dingen zitten ook bij die download en kan je via de shader editor toevoegen aan het spel.
Hey Caret, kan ik die gewoon overkopieren op de "oude" MGE van mij? Of moet ik alles eerst handmatig verwijderen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Caret het volgende:
De beste water mod is degene die bij de laatste beta revision zit, revision 178: http://sourceforge.net/pr(...)rev.0178.7z/download
Dan hoef je verder geen losse water mods te downloaden. Alle Bloom dingen zitten ook bij die download en kan je via de shader editor toevoegen aan het spel.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:00 schreef RickoKun het volgende:
Niet dusNu werkt MGE heulemaal niet meer
Alles weer opnieuw installeren (ál die pauper mods)
Ik kreeg aldoor de melding dat dat programma het niet meer doet (terwijl ik hem zeg maar 0,1 seconde geleden aanklikte)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:02 schreef wise het volgende:
[..]. tis gewoon uitpakken in \bethesa softworks\morrowind\
en dan die instellingen doen en klaar![]()
toch niet zo moelijkż
windows xp of windows 7żquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:11 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik kreeg aldoor de melding dat dat programma het niet meer doet (terwijl ik hem zeg maar 0,1 seconde geleden aanklikte)
Boeiend, t houd me ff bezig(moet wel om half 3 naar school
)
Heb je dit allemaal?quote:Required
* Directx 9.0c redistributable (latest version)
Note: extract the package to a temporary location, then from that location run DXSETUP.EXE to actually install.
* Visual C++ 2008 SP1 redistributable (latest version)
* .Net 2.0 (some versions of Windows will already have .Net installed - check your system first)
Dat weet ik niet, moet ik denk ik dan maar even checken!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:28 schreef Caret het volgende:
[..]
Heb je dit allemaal?
(MGE instellingen overkill: http://www.tesnexus.com/imageshare/images/57416-1285278806.jpg)
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:44 schreef RickoKun het volgende:
Yo Wise! Thanks! Maar hij doet het niet (heb dus die drie bovenstaande dingen gechecked)! Ook heb ik als admin dat ding uitgevoerd!
Ik ga gewoon weer verder met de 'stabiele' MGE (3.8) die daar op dat forum staat, die doet het wel!
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Kunnen we nu weer verder gaan met het adoreren van Morrowind ipv alleen maar over mods en plugins te praten?
Is zeker een wtf-momentje jaquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:22 schreef wise het volgende:
[..]
eerste keer dark brotherhood op je dak. Je schrikt je de pleuris als je wakker gemaakt wordt en dan die duistere donkere muziek hoorten zon mannetje in vaag pak op je staat in te steken
![]()
En dat heb je meteen idioot goede light armor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:22 schreef wise het volgende:
[..]
eerste keer dark brotherhood op je dak. Je schrikt je de pleuris als je wakker gemaakt wordt en dan die duistere donkere muziek hoorten zon mannetje in vaag pak op je staat in te steken
![]()
dat wel jahquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:48 schreef Caret het volgende:
[..]
En dat heb je meteen idioot goede light armor.
Dan zou ik denk ik neigen naar een krijgers klasse.quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Pure fighter is ook leuk hoor, maar dan mis ik toch altijd het handige van locks openen (en nee ik ga geen honderden gold pieces uitgeven aan Ondushi's Unhinging scrolls uitgeven)...
Hmm, ik mis de oude tijden met mijn brute Nord Warrior die hier en daar handige zooi vond om aan te trekken waardoor ie zowat immuun voor alles was
neat. Ook maar es bijwerkenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:00 schreef Caret het volgende:
Goedkoop ook. De Silt Striders zijn ook goedkoop maar dat is eigenlijk een bug. Iedereen die op de PC speelt moet echt de Morrowind Code Patch downloaden, die fixt dat:: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=19510
Het scheelt niet veel hoor.
Verder fixt een heleboel bugs, waaronder een bug die er voor zorgt dat de armor rating die je krijgt van de Unarmored skill alleen telde als je tenminste 1 stuk armor droeg. Voordat die patch bestond droeg mijn Mage altijd Chitin boots.
Mwah, toffig, maar ik vind het juist AIDS dat die patch de silt striders duurder maakt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:00 schreef Caret het volgende:
Goedkoop ook. De Silt Striders zijn ook goedkoop maar dat is eigenlijk een bug. Iedereen die op de PC speelt moet echt de Morrowind Code Patch downloaden, die fixt dat:: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=19510
Het scheelt niet veel hoor.
Verder fixt een heleboel bugs, waaronder een bug die er voor zorgt dat de armor rating die je krijgt van de Unarmored skill alleen telde als je tenminste 1 stuk armor droeg. Voordat die patch bestond droeg mijn Mage altijd Chitin boots.
Jamaar jongen toch, in de quest staat dat je met z'n dienaar in de Corner Club bij de Silt Strider moet pratenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:32 schreef RickoKun het volgende:
Die thief quests zijn erg vervelend (vond ik vroegah ook wel) maar nu des te meer omdat ik nu een thief ben. Dus zit ik vast want je mot blijkbaar een sneak van 80 hebben ofzo om die ene dude (van die Manor, missie 3 of 2 van thieves guild) zijn sleutel afhandig te maken.
Denk nu maar niet dat ik 10 uur rond ga sneaken zodat ik op die lvl 80 sneaken komDat schiet echt niet op
Ja dat snap ik nooit (behalve het bribenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Jamaar jongen toch, in de quest staat dat je met z'n dienaar in de Corner Club bij de Silt Strider moet pratenRaise de disposition naar 90 ofzo en hij geeft je de sleutel
Ok, dan zien we je volgende week weerquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:46 schreef RickoKun het volgende:
Hmmmm okay, thanks drizzt! Dan ga ik weer even terug in de wondere wereld van morrowind
Ik kom je er vanavond wel tegen in een duister steegje, om wat moonsugar te kopenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:46 schreef RickoKun het volgende:
Hmmmm okay, thanks drizzt! Dan ga ik weer even terug in de wondere wereld van morrowind
Dat kan ja, je kan van elke fix/tweak kiezen of je hem wil of niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Kan ik dat silt strider-gedeelte niet uit de patch slopen en ervoor zorgen dat alleen unarmored gefixt wordt?
Nice dudequote:Op zondag 10 oktober 2010 15:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Lock openen (eentje beneden in de guild verkoopt master keys), gewoon doorgaan tot ie unlocked is, daarna kerel doormeppen die je aanvalt, naar de guard lopen, boete betalen, teruggaan, artifacts pakken en wegwezen!
Kijk wel uit voor die Nord op de brug, gast is sterk
No problemoquote:
Gebruik ik ook nauwelijksquote:
Nee hoor, nooit van gehoord en dus ook nooit gebruikt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Voor dualwield heb je sowieso Assassin's Armory nodig
Hmm ja, die mod heb ik ook gehad, zal hem wel tegelijkertijd met die Armory-mod gedownload hebbenquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:25 schreef Hathor het volgende:
Moet er trouwens wel bijvermelden dat het offhandzwaard alleen maar gebruikt kan worden als schild, dus mee uithalen kan je niet. Is niet echt dual wield natuurlijk, maar dat maakt de katana's niet minder cool.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |