abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:44:57 #101
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_68970917
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:02 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Oké, het punt dat je maakt met betrekking tot charisma heeft mij overtuigd. Ik had de internationale betrekkingen over het hoofd gezien, die natuurlijk juist een rol gaan spelen wanneer de premier eenmaal in functie is. Ik dacht alleen aan de binnenlandse politiek.

Maar voor wat betreft dat eerste punt. Denk je dat het mogelijk is dat er een premier (of meer algemeen een politicus) kan bestaan waar iedereen tevreden over is? Jij bekritiseert nu fel een persoon die in de ogen van sommigen het juist voorbeeldig doet. Maar wanneer er een premier zit waar jij juist zeer tevreden over bent, dan zullen er ook weer mensen zijn die er niets van moeten hebben. Politiek is uiteindelijk altijd een gevecht geweest tussen belangen (van achterbannen). Ik vind het in ieder geval heel erg lastig om hier over te oordelen.
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wonen meer dan 16 miljoen mensen in dit land, de kans dat ze een premier allemaal leuk vinden is vrij klein. Als jij Balkenende goed vindt wil ik je ook zeker niet vertellen dat dat niet kan kloppen of niet goed is. Toch heb ik het idee dat Balkenende niet bijzonder goed bezig is, vaak oneerlijk handelt en soms vrij onhandig in zijn uitspraken is. Dit geldt misschien voor elke politicus, maar niet altijd in die mate. Het is inderdaad persoonlijk, maar in een democratie kunnen meningen bepalend zijn als het maar genoeg zijn. En er zijn genoeg mensen die Balkenende niet mogen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:53:06 #102
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_68985863
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er wonen meer dan 16 miljoen mensen in dit land, de kans dat ze een premier allemaal leuk vinden is vrij klein. Als jij Balkenende goed vindt wil ik je ook zeker niet vertellen dat dat niet kan kloppen of niet goed is. Toch heb ik het idee dat Balkenende niet bijzonder goed bezig is, vaak oneerlijk handelt en soms vrij onhandig in zijn uitspraken is. Dit geldt misschien voor elke politicus, maar niet altijd in die mate. Het is inderdaad persoonlijk, maar in een democratie kunnen meningen bepalend zijn als het maar genoeg zijn. En er zijn genoeg mensen die Balkenende niet mogen.
Het duurt niet zo lang meer en er is voor die mensen dan een kans om hun mening door middel van hun stem kracht bij te zetten. Ik ben overigens helemaal geen Balkenende-adept of iets dergelijk. Moet ook toegeven waarschijnlijk niet voldoende op de hoogte te zijn van zijn (politieke) doen en laten. Misschien is het wel puur dat ik er persoonlijk geen last van heb. Dat het mijn persoonlijke leven niet raakt als het ware. Naïef, egoïstisch, waarschijnlijk, maar dat is in ieder geval een verklaring voor het feit dat ik geen weerstand tegen de man ervaar.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_68990028
Ik vind Balkenende eigenlijk wel een heerlijke man, zo'n lekker degelijke CDA-er.
SPOILER
pi_68990480
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:54 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Balkenende eigenlijk wel een heerlijke man, zo'n lekker degelijke CDA-er.
SPOILER
Ik vind hem veel te links voor deze wereld, een liberaal beleid is wat we nodig hebben om onszelf uit de crisis te halen.
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_Cardigan op 13-05-2009 20:13:19 ]
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:02:48 #105
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_69012425
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:53 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het duurt niet zo lang meer en er is voor die mensen dan een kans om hun mening door middel van hun stem kracht bij te zetten.
Helaas kan een MP niet democratisch gekozen worden. Ook jammer is dat CDA'ers bij de trouwste stemmers horen. Die loyaliteit zorgt ervoor dat er weinig consequenties zijn voor het CDA als ze het verpesten. De achterban stemt toch wel weer op ze. Democratie zoals het niet bedoeld is.
quote:
Ik ben overigens helemaal geen Balkenende-adept of iets dergelijk. Moet ook toegeven waarschijnlijk niet voldoende op de hoogte te zijn van zijn (politieke) doen en laten. Misschien is het wel puur dat ik er persoonlijk geen last van heb. Dat het mijn persoonlijke leven niet raakt als het ware. Naïef, egoïstisch, waarschijnlijk, maar dat is in ieder geval een verklaring voor het feit dat ik geen weerstand tegen de man ervaar.
Mensen hoeven toch geen negatieve invloed op je persoonlijke leven te hebben voordat je een hekel aan ze kan hebben? Of ben jij er zo één van 'er zit een knop op je tv'?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_69014208
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:05 schreef Lord_Cardigan het volgende:

[..]

Ik vind hem veel te links voor deze wereld, een liberaal beleid is wat we nodig hebben om onszelf uit de crisis te halen.
SPOILER
Heb je misschien wel gelijk in, maar CDA is toch helemaal niet zo uberlinks?
SPOILER
pi_69022625
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:50 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heb je misschien wel gelijk in, maar CDA is toch helemaal niet zo uberlinks?
SPOILER
mwoah, ik vind eigenlijk dat ze zich toch wel heel erg met mijn leven willen bemoeien.
SPOILER
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_69022772
Waarschijnlijk heeft hij die manier van speeches houden geleerd van zo'n 'student' communicatie
Cool story, Hansel.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:49:52 #109
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_69069126
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Helaas kan een MP niet democratisch gekozen worden. Ook jammer is dat CDA'ers bij de trouwste stemmers horen. Die loyaliteit zorgt ervoor dat er weinig consequenties zijn voor het CDA als ze het verpesten. De achterban stemt toch wel weer op ze. Democratie zoals het niet bedoeld is.
Dat is inderdaad waar, de verhoudingen zijn niet gelijkmatig over de belangengroepen verdeeld. Maar ik denk dat het een utopische wens is om absolute gelijkmatigheid te verwachten. Net zoals het, denk ik, utopisch is te denken dat een democratie volkomen kan werken. Democratie is de minst slechte staatsvorm wordt wel eens gezegd. En soms ga je denken of een democratie überhaupt wenselijk is.
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen hoeven toch geen negatieve invloed op je persoonlijke leven te hebben voordat je een hekel aan ze kan hebben? Of ben jij er zo één van 'er zit een knop op je tv'?
Dat is ook niet wat ik wilde zeggen en als het zo over kwam dan hierbij een correctie. Ik sprak puur voor mijzelf. Ik sta vrij ver af van politiek en wil er liever niet al te veel mee te maken hebben. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik geen politieke voorkeuren en geen maatschappelijke idealen heb. Maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat de politiek daar veel aan kan bijdragen. Simpelweg omdat er te veel strijd is tussen belangen. Kortom: ik denk dat het allemaal geen zin heeft.

En ik ben wel de laatste die behoort tot het kamp dat het adagium 'er zit een knop op je tv' huldigt. Sterker nog, dat argument irriteert mij mateloos. Dat argument suggereert dat met het uitzetten van je tv opeens de problemen opgelost zijn. Dat is natuurlijk je reinste onzin.

Bottom line is dat ik het wel met je eens ben, maar dat ik geen strijdlust heb.
pi_69073846
JP is the king
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')