Gisteren was ik beetje verdrietig. Dus dacht ik: Kom, laat mij naar de kroeg hier om de hoek gaan. Misschien maak ik er wat mee, dan kan ik er een topic over openen en reageren mensen misschien wel vol medeleven.
Dus daar zat ik dan. Je kent het vast wel. Verlaten kroeg, de klok op een uur of tien maar mijn blik op oneindig. Zo dat ik in gedachten verzonken toen er opeens een vrolijke man binnen kwam. Om niet te veel te vergen van jullie voorstellingsvermogen heb ik er een paint van gemaakt:
![]()
Ik kende zijn gezicht wel. Hij zit immers regelmatig in de kroeg hier om de hoek. Ik had er nog nooit eerder mee gepraat. Ook hij had nog nooit een een poging gewaagd een gesprek op gang te brengen. Maar vanavond was het anders. Hij vertelde een goede mop en het ijs was gebroken:
![]()
We hebben gezellig een tijd lang gepraat, en het werd nog een lange avond. Eniugzins wankel thuisgekomen was ik toch wel benieuwd naar die horoscoop waar hij het over had. Dus ik snel internet op, en wat zag ik:
![]()
Klacht 1: Mijn nieuwe beste vriend wil meer van mij.
Klacht 2: Ik weet niet hoe ik mij nu moet gedragen als ik weer naar de kroeg hier om de hoek ga.