abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:26:34 #1
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_68813747
Wij mochten de Tea Tree Shampoo en Conditioner van Pet Silk uit gaan proberen. Vandaag was het een goede dag. Niet te warm of te koud en vanmorgen was het ook nog droog weer.

Vanmorgen lag een nietsvermoedende Westie een beetje te sukkelen in de tuin. Het bad staat alvast klaar...

Nou, in bad gaan is dus een waar drama, zodra ik hem loslaat is'ie weg. Toen ik hem de douche in droeg, presteerde hij het zelfs om zijn voorpoot achter de deurpost te haken, in de hoop dat ik hem niet naar binnen kreeg.......

Ik kon helaas geen foto's maken van toen hij eruit kwam en ik hem af droogde, want hij vlucht als ik hem niet in de houtgreep neem Op de onderste foto had hij alweer zijn ene voorpoot over de rand, klaar om het op een rennen te zetten.

Zo zag hij er daarna uit.

Zijn pootjes zijn nog wat verkleurd, maar ik had ook niet verwacht dat dit in 1 keer weg zou zijn. De verkleuring wordt veroorzaakt door oud vuil en dwangmatig aan zijn poten likken/ bijten.

Het produkt.
De shampoo ruikt lekker (echt tea tree oil) en is heel fijn om te gebruiken. Ik heb weleens hondenshampoo gebruikt die nauwelijks "uitgesmeerd" wil worden, maar dat gaat met Pet Silk heel goed. Voldoende schuim, maar wel schuim wat je makkelijk weer kunt uitspoelen. De conditioner werkt ook heel goed en makkelijk; de textuur is mooi, niet stroperig of plakkerig, maar een mooi compact, goed uit te smeren smeerseltje. Zijn vachtje voelt lekker zacht, maar niet zo "zijig", dus wel gewoon stevig (bij een vorige wasbeurt met een ander merk shampoo, voelde het aan als een uitgeplozen wattenbol).

Ik ga hem inderdaad ook over een maand of 2 weer eens wassen met deze shampoo. Ik wil op termijn even zien hoe zijn huid zich houdt. Hij heeft een droge huid, met vaak wat schilfertjes, vooral op het gedeelte van zijn rug vlak voor zijn staart. Over een dag of 3 ga ik hem borstelen en knippen (knippen kan niet vlak na het wassen) en zal eens kijken hoe zijn huid er dan uitziet. Tea tree olie heeft een geneeskrachtige werking, dus zal zijn huid er rustiger uit moeten zien.
Ik ga hier blijven schrijven wat er nu gebeurt met zijn huid en of de shampoo inderdaad ook helpt tegen teken.

Ships, ik zie nu pas dat ik in de topic titel vergat te schrijven om welke shampoo het gaat....Ik weet niet hoe ik dit nog kan wijzigen....
pi_68813912
quote:
Ships, ik zie nu pas dat ik in de topic titel vergat te schrijven om welke shampoo het gaat....Ik weet niet hoe ik dit nog kan wijzigen....
Dat kan een mod wel even voor je doen als je het lief vraagt !

En leuke review zou helemaal fijn zijn als zn huid er beter op zou worden!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:07:57 #3
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_68831782
Ik gaf hem in het verleden altijd tea tree druppels tegen teken. Toen ik vanavond met hem naar de hei was geweest liepen en 5! teken over hem heen. Nu is het zo dat het vanmiddag extreem geregend heeft en dus de teken weer volop uitkomen. Of ze nou op zoek waren naar een lekker stukje zachte huid of toch maar dachten dat dit geen aantrekkelijk hapje was en dus op zoek waren naar een stuk huid zonder tea tree lucht weet ik niet......
  zaterdag 9 mei 2009 @ 22:52:22 #4
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_68857164
Zo, vandaag weer 3 teken van de hond afgehaald

MAAR........Ik ging hem vanmiddag even borstelen en echt waar; geen 1 schilfertje

Hij is trouwens wel akelig wit zeg, als de zon op hem schijnt doet het gewoon zeer aan je ogen

[ Bericht 23% gewijzigd door childintime op 09-05-2009 23:03:15 ]
  zondag 10 mei 2009 @ 10:58:54 #5
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_68865655
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:52 schreef childintime het volgende:
Zo, vandaag weer 3 teken van de hond afgehaald

MAAR........Ik ging hem vanmiddag even borstelen en echt waar; geen 1 schilfertje

Hij is trouwens wel akelig wit zeg, als de zon op hem schijnt doet het gewoon zeer aan je ogen
Misschien dat het op de termijn wel werkt tegen teken.

Wat fijn dat er geen schilfertjes meer zijn

Kreeg je geen zonnebril bij de shampoo dan?
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  zondag 10 mei 2009 @ 23:10:47 #6
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_68889075
Ik weet dat tea tree helpt tegen parasieten. Ik deed het door dochters shampoo toen ze nog op de lagere school zat tegen hoofdluis en het werkt!

Maar momenteel is er echt een tekenplaag. Af en toe een zonnetje en dan weer een flinke regenbui zorgt ervoor dat ze zich explosief vermeerderen. Hij had een teek net onder zijn onderste ooglid, die brak dus af toen ik hem eruit wilde trekken.....Nou zit de kop er nog in..... Voordeel is wel nu'ie zo wit is dat je ze meteen ziet lopen. Het merendeel gaat toch richting hals en kop omdat daar de huid het zachtst/dunst is en het gebied goed doorbloedt is.

Ik denk dat het moeilijk is echt een product te vinden wat tegen teken helpt. Hij heeft eens een tekenband om gehad, maar zelfs dan gaan de teken zich eerst naar binnen werken en drogen dan uit. Je hond wordt dus wel eerst gebeten.

Ik ben heel blij dat hij geen schilfertjes heeft. Ook al werkt het misschien niet tegen teken, als deze shampoo op is, bestel ik iig wel nieuwe, want zijn huid ziet er erg mooi, rustig en glad uit. Die schilfers veroorzaken natuurlijk ook jeuk en ik vermoed dat, omdat hij niet bij de plek kan bijten/krabben waar de jeuk van de schilfers zat, hij aan zijn poten ging bijten en likken (dat zie je wel meer, als ze een plekje hebben waar ze niet bij kunnen, dan gaan ze op een andere plek bijten of krabben). Ik vind hem een stuk rustiger namelijk. En ik vind zijn vachtje zo fijn aanvoelen. Niet te zacht, lekker glad en zijn haar valt heel mooi nu, ik denk dat dat door de conditioner is gekomen.

Nee, kreeg geen zonnebril......... Gisteren weerkaatste de zon gewoon op zijn vacht, zo wit is hij in jaren niet geweest hihihi...........

Ik heb al een aantal keren andere shampoo's voor hem gebruikt (hoewel ik probeer hem zo min mogelijk te wassen), maar geen shampoo die ik zo goed vond bevallen als deze, terwijl ik zelfs speciale shampoo voor dit soort hondjes, met zo'n vacht heb gebruikt. Fijn ook dat de shampoo een milde geur heeft. Deze rook naar tea tree oil, ik weet niet hoe de andere shampoo's ruiken, maar ik hoef niet zo nodig een hondje wat naar rozen of seringen ruikt en ook dat hebben we meegemaakt in het verleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')