doe dat maar bij jezelfquote:Op donderdag 7 mei 2009 23:25 schreef __Saviour__ het volgende:
gewoon wat plakband omheen
Als je slang al jaren oud is, kun je deze beter vervangen. Als ik me niet vergis moet je dit zowiezo om de vijf jaar doen. Hierdoor kun je gelijk het goede type slang kopen en hoef je ook geen verloopjes te kopen.quote:Ik snap er gvd helemaal geen klote van ...q]
Releaxed kerel! Het komt wel goed!
[q]Waarom is de maat kleiner dan de zwarte komfoor slang met rvs aansluitingen die ik thuis had en jaren lang op me oude oven hebt gebruikt opeens te groot voor aansluiting op deze Bosch?
nee hoor alle slangen zijn M24, en daar moet meestal een rechte of haakse komfooraansluiting bij...quote:Op zondag 10 mei 2009 07:26 schreef dahei het volgende:
[..]
Als je slang al jaren oud is, kun je deze beter vervangen. Als ik me niet vergis moet je dit zowiezo om de vijf jaar doen. Hierdoor kun je gelijk het goede type slang kopen en hoef je ook geen verloopjes te kopen.
ik heb het zelf al opgelost gekregen, Bosch en Siemens word volgens mij door dezelfde fabrikant gemaakt, tenminste heel veel is hetzelfde, behalve de voorkant. Bij mij zat de gaskoppeling ook naar beneden. Heb zelf een 80 cm slang aan moeten schaffen anders paste het niet.quote:Op zondag 10 mei 2009 00:09 schreef marcus33 het volgende:
[bMerk ]Bosch voor euro 600 gekocht bij Media markt[/b]
boven 4 pits gasfornuis met eronder elektrische oven.
vragen:
1)Is de gasleiding NIET standaard in elke woning in NL?
2)Is de koppeling aan deze vaste gasleiding in inch maat niet standaard?.
3)Er komt toch aardags uit deze gasleiding en geen andere soort toch?.
Ik heb een komfoor slang van denk +/- 60 cm met aan weerszijden RVS koppelingen met schroefdraad,een gele ring die tussen deze kopelingen zit,en aan weerszijde zoals het hoort een vaste O-ring zodat alles potdicht afsluit,de slang is flexibel,de oven heeft voldoende ventilatie ruimte,de slang is niet beschadigd alles is toppie maar.............
Koop je dus bij Media markt vette luxe gasfornuis voor Euro 600 ,topmerk bosch met 2 jaren garantie
wil je aansluiten is de standard op de achterkant dubbeluitvoering aansluiting in diameter of inch maat te klein???.
Dubbel aansluiting dus links of rechts dit is afhankelijk van waar je gasleiding vandaan komt uiteraard is eentje afgedopt....
MAAR waarom is deze aansluiting naar beneden gericht?
Waarom is de maat kleiner dan de zwarte komfoor slang met rvs aansluitingen die ik thuis had en jaren lang op me oude oven hebt gebruikt opeens te groot voor aansluiting op deze Bosch?.
Waarom zit de koppeling of tussenstuk wat ik nodig heb er NIET bij????????.
en nu?
Andere nieuw slang kopen deze slangen zijn standaard alleen de lengte varieerd dus is GEEN optie.
tussen stuk waar koop ik deze? Praxis?gamma?media markt? op de website van bosch vond ik niks...
Je koopt een gasfornuis en kan niet eens gebruiken want het aansluiten wil niet ik MOET nu tot maandag wachten om een tussenstuk te kopen en teflon waar dus RVS schroefdraad op draad van de oven vast komt te zitten?.
Lijkt een reducerende proces grotere diameter gasleiding word smaller doordat bosch het gas wilt reduceren moet door een dun pijpje via een tussenstukje die NIET word bijgeleverd?
Bosch zit toch in Nederland de fabriek of niet soms???.
Ik snap Niet dat men dit broodnogide tussenstuk niet bijl leverd de slang komfoor kan ik me WEL voorstellen zo ook de teflon tape dit is veiligheid en moet goed zijn en worden aangesloten maar waarvoor is de reeds aanwezige links en rechts aangebrachte aansluiting dan voor gemaakt voor welk land??????..
Of ligt het aan mijn woningbouwvereniging en is mijngasleiding ouderwerts te dik soms??.
Hoe lossen we dit op dat iedereen die gasfornuis koopt direct ook kan ansluiten uiteraard met teflontape en de komfoor slang met goede datum+ zonder defecten en uit de buurt van de hete lucht oven of gasstel daar verhitting kan optreden...........
Ik snap er gvd helemaal geen klote van EURO 600 en de verkoper vroeg alleen heb je de komfoor slang en teflontape maar ik MOET dus tussenstuk hebben koppelstukje welke van dik naar dun loopt?.
Ongelovelijk maar waar 21ste eeuw.....BOSCH..
In sommige gevallen word hij met een puntstuk op een vasteleiding aangelegd, in sommige situatie's zelfs verplicht. Daarom word niet overal een M24 opgezet.quote:Op zondag 10 mei 2009 12:01 schreef marcus33 het volgende:
Duidelijk,ik snap alleen niet waarom bosch gasfornuizen niet een M24 aansluiting hanteren zodat de slang er zo op kan zonder verloop cq. tussenstuk van +/- EURO 3,-
Als TS nu nog zou zitten met zijn gasfornuis dan zou er iets niet goed zijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:02 schreef 119709 het volgende:
Verloopstuk van 1/2 naar M24 is bij standaard Gamma, Karwei en Praxis bouwmarkten niet te vinden. Op het internet heb ik geen zoekopdracht kunnen verzinnen die de juiste informatie gaf hoe ik aan een verloopstuk kan komen.
Gelukkig kleine loodgieters c.q. Doe het zelfwinkel, Kaal & Co., gevonden en er geholpen door een man met met verstand van zaken.
Naar de firma gebeld en men vertelde gelijk dat ze een verloopstuk hebben
Heeft me gelijk een ijzerenslang aangeraden, omdat een rubberslang om de vijf jaar vevangen moet worden. De ijzerenslang gaat een leven mee, dat is nog eens meedenken, Super.
Ik hoop dat genoeg klanten blijven komen, zodat zulk soort kleine zaakjes kunnen blijven bestaan!
met hetzelfde rubberen binnenwerk. Dus ook om de 5 jaar vervangen !!!quote:Op woensdag 21 december 2011 20:24 schreef klipper het volgende:
[..]
Als TS nu nog zou zitten met zijn gasfornuis dan zou er iets niet goed zijn.
Bovendien verkoopt iedere bouwmarkt dit standaard spul, of je kan niet zoeken of je probeert je werkgever cq je eigen zaak te promoten hier, maar om daar een topic voor te kicken van 2 jaar oud.
PS die ijzeren slang is een rvs slang.
Er zijn buigbare rvs slangen te koop met gele ommanteling welke geen rubberen slang inwendig heeft en gewoon blijvend gebruikt kan worden.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:40 schreef lipje het volgende:
[..]
met hetzelfde rubberen binnenwerk. Dus ook om de 5 jaar vervangen !!!
Heetten die (vroeger) niet "anaconda" ?quote:Op donderdag 22 december 2011 01:24 schreef klipper het volgende:
[..]
Er zijn buigbare rvs slangen te koop met gele ommanteling welke geen rubberen slang inwendig heeft en gewoon blijvend gebruikt kan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |