abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72231981
Ik kan echt helemaal niets met de PISA
En dat vind ik nogal jammer. Ik heb 'm vorige week gekocht omdat ik volgende week weer moet werken, heb er softfit schilden bij enzo en werd al helemaal blij bij het idee dat ik twee keer zo snel klaar zou zijn. Nee dus want mijn opbrengst is echt veel lager dan wanneer ik enkelzijdig handmatig (!) kolf. Ik denk dat het komt omdat het kolfritme niet te regelen is (ik kolf na de tsr graag met hele lange 'slagen') en omdat ik vaak compressie toepas tijdens het kolven. Herkent iemand dit? Of is het een kwestie van dooroefenen? Ik moet zeggen dat ik het wel een flinke tegenvaller vind, ik had er echt op gerekend dat ik zo 200cc zou kolven
pi_72268562
even een vraagje;

wanneer kun je ook alweer het beste kolven?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72268645
ik plaats hier ook even een tvp sorry

ik heb vanmorgen voor t eerst mogen kolven na de voeding omdat ik zei dat ik toch wel last had van de stuwing. Binnen 10 minuten had k 160 ml gekolfd met de handkolf dus het kolven gaat gelukkig probleemloos! Kan mn lief fijn af en toe een voeding overnemen tzt. en voor nu biedt het best wat verlichting tegen de stuwing.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72273525
wauw huup, mooie opbrengst. Ik had 40ml eerste keer dus moet nog ff sparen voor een voeding...
Fake it till you make it...
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 10:56:58 #105
5428 crew  miss_sly
pi_72275160
Mooie opbrengst, huup!

Ik wil beginnen met kolven en schaap eens een voeding laten doen en wat voorraad aanleggen, ik weet alleen niet wanneer te kolven. Ik had het er met oeke nog over, maar Senna heeft helemaal nog geen ritme in haar dag wat betreft eten en slapen. 's Avonds drinkt ze nog steeds vrijwel de hele avond, dus dan is kolven sowieso niet echt mogelijk. Hoewel ik ergens had gedacht dat door 's avonds t ekolven ik de produktie een beetje zou kunnen opschroeven. Mijn borsten voelen zo slap en leeg in de avond, omdat ze veel te veel wil drinken. En eigenlijk betekent bij Senna wakker zijn ook drinken. Als je dan een erg wakker kind hebt (ze slaapt van 2/3 tot 6/7 uur in de middag, verder niet) is de tijd om te kolven vrij beperkt.

Enige wat ik dus zou kunnen doen is kolven tijdens haar middagslaap, denk ik. Ik ben dan alleen weer bang dat ik niet voldoende voeding voor haar heb als ze weer wakker wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72278271
Ik las ergens dat je het beste 's ochtends zou kunnen kolven?
En als er even tussenzit dan kan je toch haast niet onvoldoende voeding hebben? Dacht ik...

Ik heb laatst gekolft aan de andere kant als waar ze gedronken had. Iris drinkt soms 1 borst en dan weer 2. Het ligt er maar net aan of ze wakker is nog... want wakker maken daar doet mevrouw niet aan...
pi_72284774
Oke, misschien zijn het de meest domme vragen ever, maar ik stel ze toch
Hoe voelt kolven t.o.v. borstvoeding geven? Alleen als ik aan kolven denk blijft mijn TSR al weg volgens mij.
Ik ben er gewoon een soort en met van bang voor.

Op het moment werk ik niet dus kan ik gewoon fulltime borstvoeding geven. Maar omdat ik toch iets meer vrijheid wil en toch nog zeker heel lang wil doorgaan met de borstvoeding, wil ik gaan kolven. Maar ben ik daar dan niet "te laat" mee? Kan ik daar nu nog eens aan gaan beginnen? Lianne is nu een halfjaar.
En kan ik ook nog een kolf ergens huren om te kijken of ik het uberhaupt kan? Ik vind ze best prijzig en om dan na 1 keer te ontdekken dat het toch niks is is ook weer zo zonde.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
pi_72286062
Je kan gewoon nog beginnen met kolven hoor Zweefvliegje, het is eigenlijk een kwestie van een tsr krijgen en dan de borst leegpompen als het ware. Het voelt niet hetzelde als voeden, ik vind voeden fijner. (duh) maar kolven vind ik niet vervelend. Volgens mij kan je bij een thuiszorgwinkel een kolf huren en ook bij vosmedisch. Over die laatste constructie heb ik een aantal goede verhalen gelezen en er zitten hier een aantal tevreden gebruiksters van de daar aangeboden kolf.
pi_72287811
Wat is een beetje een "normale" opbrengst als je kolft? En zit er dan nog verschil tussen handmatig en elektrisch kolven?
Ik heb nu handkolf van ameda, op zich werkt t redelijk hoor, maar heel lekker ligt ie niet in de hand, volgens mij krijg ik blaren als ik regelmatig ga kolven... of eelt natuurlijk
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:06:51 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72290455
eelt is natuurlijk wel fijner dan blaren Nijna

Hier een aventhandkolf.
hier morgen maar eens beginnen met kolven.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72291384
Ik ga voor eelt
pi_72292092
Wow huup, wat veel! Mijn eerste keer was 3 druppels ofzo.

miss_sly, in het bv topic heb ik het ook geschreven, maar ik kolfde dus 's ochtends heel vroeg. Ik ging ervan uit dat zolang er melk kwam, er ook genoeg zou zijn voor Anna. Zij krijgt er altijd meer uit dan een kolf.

Leren kolven kan altijd nog, ook met een half jaar. Kan altijd handig zijn, het kan je ook wat meer rust geven dat je een keertje weg kunt.

Er is geen normale opbrengt denk ik Nijna. De getallen die hier voorbij komen, zijn zo wisselend. Op mijn 'hoogtepunt' zat ik bijv. op 180 cc 's nachts om 3 uur, 90 cc 's ochtends vroeg en 90cc als ik op mijn werk was. Anderen (zoals huuphuup ) kolven een stuk meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72302711
Jore ik heb geen ervaring met eenzijdig (hand-)kolven. Ik weet wel, dat mij werde verteld, dat de opbrengst met een dubbelzijdig elektrische kolf het beste zou zijn. Misschien is het dan toch een kwestie van oefening met een onbekende kolf?

Ik kolf altijd een uur na de ochtendvoeding. Ik heb dan wel het voordeel dat Jair daartussen zo'n 3,5- 4 uur tussen laat. Daarnaast krijgt hij nu ook nog een fruithapje tussen de voedingen wat het nog makkelijker maakt. Als Senna er drie uur tussen laat, zou dat in ieder geval genoeg zijn om te kolven. Als het een keer niet goed gaat, kun je altijd nog je gekolfde melk erbij geven. Anders zou er ook nog de optie zijn om direct na een voeding te kolven. Je verhoogt daardoor de productie maar dat doe je met kolven sowieso. De opbrengst zal waarschijnlijk wel een stuk minder zijn.

Huuphuup wat een opbrengst zeg!

Mijn opbrengst lijkt een beetje op die van Ymme s'ochtends in plaats van een voeding 90 cc, maar in de loop van de dag loopt het terug. Er is idd geen pijl op te trekken omdat het bij iedereen anders is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72310797
60cc vanmorgemn dus ik heb nu denk ik ongeveer 1 voeding bij elkaar en eelt, het ding kraakt ook nog...
pi_72312897
Dat kraken had ik ook af en toe met mijn handkolf, de ene keer wel, andere keer niet. Had het idee dat het uit elkaar halen soms wel hielp

60 cc is hardstikke goed hoor!

Wow wat veel huup!
pi_72313110
jemig is dat echt veel ja?
oh das wel een fijne gedachte. Ik had eigenlijk geen idee van wat normaal was om in 1 keer af te kunnen kolven. Morgen nog maar wat kolfvragen op de kraam afvuren en dan ben ik volgens mij helemaal klaar voor het bestaan-met-baby-zonder-kraam
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 31 augustus 2009 @ 16:40:54 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_72313233
Voor de eerste keer kolven ben ik een half uurtje begonnen voordat ik Ruben aan zou leggen, zodat er behoorlijk wat druk op mijn borsten stond. Dat ging prima.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72321335
160 cc halen sommige mensen niet eens met kolven
Ik had ook altijd heel veel melk met kolven, maar heb ook veel andere verhalen gehoord
pi_72322492
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:56 schreef Jore het volgende:
Je kan gewoon nog beginnen met kolven hoor Zweefvliegje, het is eigenlijk een kwestie van een tsr krijgen en dan de borst leegpompen als het ware. Het voelt niet hetzelde als voeden, ik vind voeden fijner. (duh) maar kolven vind ik niet vervelend. Volgens mij kan je bij een thuiszorgwinkel een kolf huren en ook bij vosmedisch. Over die laatste constructie heb ik een aantal goede verhalen gelezen en er zitten hier een aantal tevreden gebruiksters van de daar aangeboden kolf.
Hee bedankt! Ik zal eerst eens proberen te huren, kijken of ik het wat vind, dan zie ik dan wel of ik er 1 aanschaf (grote kans van wel).
Wat ik van anderen lees is de opbrengst van het kolven bij iedereen anders en ook nog eens op ieder moment van de dag anders. Dus als ik er eerst niks uitkrijg dan kan ik beter nog eens proberen voordat ik alweer op ga geven begrijp ik

Weet iemand ook hoeveel melk ik minimaal nodig heb voor 1 voeding? Lianne is 6 maanden en weegt bijna 9 kilo.
Pff, nu bedenk ik me ook dat ze dus ook uit de fles moet leren drinken. Maar dat kan toch alleen maar met afgekolfde melk? Of mag ik dat eerst eens met water proberen? Haha er komt meer bij kijken dan ik dacht!
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:34:12 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_72322570
Als ze 6 maanden is kan je haar ook water in een flesje geven, maar de vraag is of ze het zal willen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72384108
avent belgië werkt nog steeds met sterventieltjes
dus over een maand of 2 kan ik alweer om nieuwe... (en uiteraard krijg je er maar 1 per keer, ondanks de snelle slijtage- ofwel kolf ik verkeerd dat ze telkens zo snel naar binnen schieten)
pi_72396260
Jeumig Huup wat een boel Mijn eerste keer kolven leverde met pijn en moeite exact 13 ml op, en dat met een elektrische huurkolf die dus super krachtig zou zijn.. Maar wat was ik blij zeg met die 13 ml, ik moest namelijk gaan bijvoeden maar wilde absoluut niet aan de kunstvoeding.. En ik moest per voeding 10 a 15 ml extra geven.. (ook maar 1 dag en nacht want hij bleek prima te groeien ondanks dat hij die extra melk er gewoon weer uitwerkte)
Gisteren en vandaag heb ik direct na een voeding gekolfd en beide keren 60 ml dus ik heb nu wel genoeg voor een voeding denk ik?
pi_72405894
hmm ik heb geen idee hoeveel 1 voeding vervangt eigenlijk. Ben ik ook wel benieuwd naar ivm eventueel een keer een avondje weg ofzo, met hoeveel ik rekening moet houden dan.
Gelden daar dan dezelfde hoeveelheden voor als fleskindjes? Of kun je ook gewoon naar behoefte voeden? Ik heb een veelvraat namelijk geloof ik

Nog even een ander vraagje. Ik doe aan kindermishandeling geloof ik ik heb gister zonder erbij na te denken mexicaans op, en nou word k daar zelf al gassig van maar A. heeft vannacht en vandaag ontzettend last van krampjes en ligt de hele dag te knetteren. Ontzettend zielig vind ik, en waarschijnlijk mijn schuld sorry kind...
Maar. Nou heb ik gisteravond na het eten 100 ml gekolfd met het idee om dat in de koelkast te bewaren voor als het nodig is ofzo. Na het eten dus. Zit die stof waar ze eventueel last van heeft dan ook in de afgekolfde melk? Wanneer is wat ik gegeten heb een beetje uit mn borstvoeding verdwenen zeg maar?
Ik zit er nu aan te denken om dat flesje leeg te gieten want ik wil niet dat ze straks ook van die afgekolfde melk last krijgt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 3 september 2009 @ 18:49:09 #124
108648 cattie
lieve moeder
pi_72406521
Ik weet niet of ze ook van gekolfde melk last krijgt, ik ben bang van wel...

Er gelden niet dezelfde hoeveelheden als bij flesvoeding. Beginnen met 120 ml (als je om de 3 uur een voeding/flesje geeft) is redelijk veilig en dan merk je vanzelf wel of het minder kan of wat meer bij moet.
pi_72408895
Huup, wij hebben vanmorgen 60 ml gegeven, ik had niet meer opbrengst met kolven vanmorgen, maar daarna lustte ze nog wel een slokje bij mama. Ik denk dat het een kwestie is van proberen wat ze drinkt. BV uit de fles kan je gewoon naar behoefte geven, het blijft bv...
Zou ze echt last hebben van het eten van jou of is het misschien toeval met die krampjes... waarschijnlijk zal je het toch niet weten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')