abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:27:10 #1
48075 Timmor
hmm creamy mayonnaise...
pi_68765338
Zo lang ik mij kan heugen ben ik altijd al een grote liefhebber van curry geweest. En als ik het over curry heb dan bedoel ik natuurlijk

Jaren lang heb ik bij vrijwel elke hoofdmaaltijd een dotje curry gekwakt. Boerenkool met mosterd curry. Groente, vlees en aardappelen met jus curry. Tosti's met chilisaus curry. Je zou kunnen zeggen dat curry dé universele smaakmaker voor mij was, elk gerecht kreeg net dat beetje extra smaak door de curry. Zelfs spruitjes die ik tot op de dag van vandaag nog steeds verafschuw krijg ik makkelijk weg door ze voorzien van een heerlijke rode laag curry.

Maar de laatste weken smaakt de curry niet meer zoals voorheen. Ik begin zelfs aan maaltijden zonder er van te voren wat curry bij te doen. Na een hap of 3 loop ik vaak terug om toch maar iets van die rode goddelijke nectar te mengen met wat op mijn bord ligt, maar zelfs dan smaakt het niet meer zo heerlijk en puur als vanouds. Ik kwam er vorige week achter dat ik 2 tosti's zonder curry zeer smakelijk heb verorberd en geen enkel moment aan curry heb moeten denken. Dat was een voorbode.

Gisteren echter...

Gisteren kreeg ik zin om een klein dotje curry op mijn bord te plaatsen om een stukje kipfilet te vergezellen. ik sneed een stukje vlees af en doopte het kontje ervan in de curry en nam een hap... een hap die ik nooit meer vergeten zal... het was de 1e hap in mijn leven waarbij ik de smaak van curry gewoon goor vond!!! Ik keek snel op de fles in de veronderstelling dat de curry over de houdbaarheidsdatum was maar... dat was niet zo... Ik liet snel mijn vriendin proeven en die sprak de volgende weerzinwekkende woorden uit:" hmmm, smaakt goed hoor..."

Ik wist niet wat ik moest doen.... het voelde alsof ik mijn beste vriend had verraden door er met zijn meisje vandoor te gaan en haar in zijn bed uit elkaar te trekken en er foto's van maken en.... en.... ik dwaal af.

Om de een of andere reden zijn mijn smaakpapillen zich gaan verzetten tegen de curry en ik vraag me af of dit tijdelijk of permanent is...

Samenvatting: Iets al je levenlang lekker vinden en opeens er niet meer van kunnen genieten
pi_68765422
Het kan natuurlijk zijn dat de producent een andere formule is gaan gebruiken. Ikzelf heb dit meegemaakt in den tijd dat sisi besloot om er een tikkie limoen in te flikkeren. Ik wil helemaal geen tikkie limoen in mijn sisi!! Sindsdien raak ik het merk sisi dan ook niet meer aan.
Without me, it's just aweso
pi_68765456
Lijkt me een hele nare ervaring. Misschien gebeurt mij dat ook ooit wel met mijn zo geliefde frikandel speciaal.
pi_68765469
Verder veranderd je smaak ongeveer elke 7 jaar...
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:31:42 #5
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_68765470
Herkenbaar, heb dat wel eens met pindakaas gehad. Dat toen zeker 10 jaar niet meer gegeten. Laatste paar jaar smaakt het wel weer als ik een maagdelijk wit boterhammetje ermee smeer.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_68765475
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:31 schreef Smart_ass het volgende:
Lijkt me een hele nare ervaring. Misschien gebeurt mij dat ook ooit wel met mijn zo geliefde frikandel speciaal.
pi_68765535
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:31 schreef Cybey het volgende:
Ook dat goddelijke dingen smerig worden? Ik heb er nooit last van.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_68765569
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:33 schreef leetzors het volgende:
Ook dat goddelijke dingen smerig worden? Ik heb er nooit last van.
Gewoon dingen als dat ik vroeger champignons vies vond en dat vind ik nu echt heerlijk.

Zal wel allemaal per persoon verschillen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2009 11:35:11 ]
pi_68765621
Die curry uit de OP
pi_68765637
Hier ook herkenbaar. Ik heb het met karnemelk en pindakaas gehad.
Van de één op de andere dag ben ik overgestapt van karnemelk naar gewone melk. Terwijl ik daarvoor nooit melk dronk maar wel liters karnemelk, zelfs stiekum gigantische hoeveelheden direct uit het pak.
Pindakaas ben ik plotseling niet meer gaan eten. Vind het nu steeds een smerige gedachte; mensen met hun mond vol pindakaas en stinken uit die pindakaasbek.
-weg, zie banmeldtopic-
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:37:14 #11
48075 Timmor
hmm creamy mayonnaise...
pi_68765650
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:31 schreef Smart_ass het volgende:
Wel.. GODVER! IK HOU VAN EEN FRIK-SPECIAAL!!! DAAR ZIT OOK CURRY OP!! OMG

Mijn smaakpapillen!! WAT DOEN JULLIE
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:39:11 #12
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_68765742
Vroeger lustte ik graag bieten! Ik moet er nu van

[ Bericht 0% gewijzigd door Gupje op 07-05-2009 11:47:20 ]
Blub
pi_68765782
de dag dat mijn broodje frikandel met mayo niet meer smaakt pleeg ik zelfmoord
pi_68765927
In mijn jeugd hadden we nog helemaal geen curry Eten wat de pot schaft zal je!
pi_68765938
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:37 schreef Timmor het volgende:

[..]

Wel.. GODVER! IK HOU VAN EEN FRIK-SPECIAAL!!! DAAR ZIT OOK CURRY OP!! OMG

Mijn smaakpapillen!! WAT DOEN JULLIE

Anders moet je vragen om een frikandel speciaal met ketchup ofzo.
pi_68765970
Bij elke maaltijd gebruik ik lekker Sambasaus.

pi_68765992
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:31 schreef Cybey het volgende:
dan hoop ik dat dat bij mij een keer gebeurd, want ik lust vrij weinig...
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:45:33 #18
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_68765995
Vroeger hield ik van tieten... nu nog steeds.

OT: Heb dat gehad met sla. Begon alles met sla er bij/op te eten. Bolletje kaas MET SLA, broodje kipfilet MET SLA, etc. Na een kleine maand van smullen was die periode alweer voorbij.
Jij bent net zo krom als de soepstengel in de pan.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:48:14 #19
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_68766094
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:45 schreef Zaith het volgende:
Vroeger hield ik van tieten... nu nog steeds.

OT: Heb dat gehad met sla. Begon alles met sla er bij/op te eten. Bolletje kaas MET SLA, broodje kipfilet MET SLA, etc. Na een kleine maand van smullen was die periode alweer voorbij.
Mee eens! Zolang gepijpt worden nog lekker is klaag ik niet
Blub
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:50:23 #20
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68766176
Hela Curry
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:50:25 #21
48075 Timmor
hmm creamy mayonnaise...
pi_68766180
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Anders moet je vragen om een frikandel speciaal met ketchup ofzo.
Ik leg mijn ziel open en bloot in dit topic en dan kom jij met deze pic aanzetten.... Ik haat je.... en het ziet er zo lekker uit
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:52:02 #22
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68766243
Ik heb dat ook wel eens. Ik was vroeger gek op ananas. Ik dronk hele pakken leeg met ananassap, en vrat bijna elke dag zo'n ding weg. Toen, opeens, vond ik het niks meer. Mijn tong begon te prikken als ik het at, en ik vond het maar zure bagger. Sindsdien eet ik nooit meer ananas, en ik mis het nog steeds niet. Ook vond ik vroeger olijven altijd heel erg lekker. Toen - ineens - een jaar of 5 lang verschrikkelijk ranzig, en nu opeens weer lekker.
Primum non nocere
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:54:11 #23
48075 Timmor
hmm creamy mayonnaise...
pi_68766306
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:52 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb dat ook wel eens. Ik was vroeger gek op ananas. Ik dronk hele pakken leeg met ananassap, en vrat bijna elke dag zo'n ding weg. Toen, opeens, vond ik het niks meer. Mijn tong begon te prikken als ik het at, en ik vond het maar zure bagger. Sindsdien eet ik nooit meer ananas, en ik mis het nog steeds niet. Ook vond ik vroeger olijven altijd heel erg lekker. Toen - ineens - een jaar of 5 lang verschrikkelijk ranzig, en nu opeens weer lekker.
Ik dacht even dat je na "Toen, opeens" de zin zou afmaken met "las ik topics van De_Ananas"
pi_68766326
Het is net zo als met de producten waarop ze zetten "vernieuwd, nu nog betere smaak".
Ze hebben de samenstelling veranderd met goedkopere producten en proberen dat door je strot te wurgen.
Nu is de algemene smaak in nederland sterk achteruit gegaan, dus komen ze er mee weg, maar soms is het niet te vreten meer.

Leve de smaakmakers en kleurstoffen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:03:48 #25
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_68766590
TS, probeer deze curry eens.

Lekkerste curry die er bestaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')