FOK!forum / Klaagbaak / ZIggo wilt internet afsluiten
electroniquewoensdag 6 mei 2009 @ 21:49
omdat we te veel downloaden

klacht 1: ziggo
klacht 2: broertje die teveel downloadt
murpwoensdag 6 mei 2009 @ 21:49
dat geloof ik niet
DutchErroristwoensdag 6 mei 2009 @ 21:49
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:49 schreef murp het volgende:
dat geloof ik niet
Wat zij zegt.
TNAwoensdag 6 mei 2009 @ 21:50
Erachter komen dat je broertje harde porno kijkt, via een brief van Ziggo. Interessant.
banaantjeEEwoensdag 6 mei 2009 @ 21:50
LIES ?!?
electroniquewoensdag 6 mei 2009 @ 21:51
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:49 schreef murp het volgende:
dat geloof ik niet
mn pa kreeg een mailtje

maar hier moet je ook niet denken aan een paar GB heh
meer een paar honderd GB
Oriwoensdag 6 mei 2009 @ 21:51
Je moet het wel heel erg extreem maken bij Ziggo om dat voor elkaar te krijgen, want er is geen echte datalimiet.
Remcowoensdag 6 mei 2009 @ 21:51
Dan maak je het wel erg bont hoor.... dan download je echt meer dan je kunt kijken.
16meterwoensdag 6 mei 2009 @ 21:51
'Ziggo wilt'
'broertje die'
DutchErroristwoensdag 6 mei 2009 @ 21:51
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:51 schreef electronique het volgende:

[..]

mn pa kreeg een mailtje

maar hier moet je ook niet denken aan een paar GB heh
meer een paar honderd GB
Wat download je broertje dan?

beter paast hij die porno films door
FunkyHomosapienwoensdag 6 mei 2009 @ 21:52
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:49 schreef murp het volgende:
dat geloof ik niet
FunkyHomosapienwoensdag 6 mei 2009 @ 21:52
ts is aandachtsgeil.
electroniquewoensdag 6 mei 2009 @ 21:52
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:51 schreef 16meter het volgende:
'Ziggo wilt'
ziggo DREIGT eigenlijk ja
TNAwoensdag 6 mei 2009 @ 21:52
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:51 schreef Remzz het volgende:
Dan maak je het wel erg bont hoor.... dan download je echt meer dan je kunt kijken.
Gay.Pleasure.Island.1.XXX-Blu-ray.mkv - Gay.Pleasure.Island.15.XXX-Blu-ray.mkv.
Hukkiewoensdag 6 mei 2009 @ 21:52
Zullen ook vast wel een Fair Use Policy hebben.

Verder terechte klacht, zit al een jaar zonder kabelaansluiting.

ZIggo
FunkyHomosapienwoensdag 6 mei 2009 @ 21:53
ik download gerust 700/800GB per maand, maar nooit een brief ontvangen? woon je in een kutdorp?
electroniquewoensdag 6 mei 2009 @ 21:53
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik download gerust 700/800GB per maand, maar nooit een brief ontvangen? woon je in een kutdorp?
ja
boriszwoensdag 6 mei 2009 @ 21:54
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:49 schreef murp het volgende:
dat geloof ik niet
Wat die in het blauw zegt. Hier gaan er ook honderden gb's per maand doorheen, maar nooit een probleem gehad.
banaantjeEEwoensdag 6 mei 2009 @ 21:54
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:52 schreef TNA het volgende:

[..]

Gay.Pleasure.Island.1.XXX-Blu-ray.mkv - Gay.Pleasure.Island.15.XXX-Blu-ray.mkv.
Omniejwoensdag 6 mei 2009 @ 21:54
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef electronique het volgende:

[..]

ja
Daar heb je het al.
FunkyHomosapienwoensdag 6 mei 2009 @ 21:54
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef electronique het volgende:

[..]

ja
dan nog geloof ik er geen bal van.
TheSilentEnigmawoensdag 6 mei 2009 @ 21:55
Ziggo heeft niets te wilten.
ManianManwoensdag 6 mei 2009 @ 21:58
er staat toch dat ziggo geen data limiet heeft.
Omniejwoensdag 6 mei 2009 @ 21:58
Maar seriously, wat hierboven al vaker gezegd is: om problemen te krijgen met die FUP van de meeste providers, moet je echt wel héél extreem veel downloaden. Ik heb er ook maanden bij gehad dat ik 500, 600 GB downloadde én uploadde, maar nooit een probleem gehad.

Ja, van 6-7 jaar geleden herinner ik me nog wel eens klachten van m'n provider, maar toen had ik nog een datalimiet van 100GB ofzo. (Edit: misschien was het nog wel langer geleden eigenlijk)
Hukkiewoensdag 6 mei 2009 @ 21:59
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik download gerust 700/800GB per maand, maar nooit een brief ontvangen? woon je in een kutdorp?
Tering, heb je geen leven?
nugetwoensdag 6 mei 2009 @ 22:00
Gast ik rag ook een Tb per maand er door heen, lekker boeiend.
Hukkiewoensdag 6 mei 2009 @ 22:01
En heb je tijd om dat allemaal terug te kijken?
electroniquewoensdag 6 mei 2009 @ 22:05
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:00 schreef nuget het volgende:
Gast ik rag ook een Tb per maand er door heen, lekker boeiend.
ook ziggo?
Rekkiewoensdag 6 mei 2009 @ 22:10
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:51 schreef 16meter het volgende:
'Ziggo wilt'
Stam+t
Gewoonikwoensdag 6 mei 2009 @ 22:10
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:58 schreef Omniej het volgende:
Maar seriously, wat hierboven al vaker gezegd is: om problemen te krijgen met die FUP van de meeste providers, moet je echt wel héél extreem veel downloaden. Ik heb er ook maanden bij gehad dat ik 500, 600 GB downloadde én uploadde, maar nooit een probleem gehad.

Ja, van 6-7 jaar geleden herinner ik me nog wel eens klachten van m'n provider, maar toen had ik nog een datalimiet van 100GB ofzo. (Edit: misschien was het nog wel langer geleden eigenlijk)
Weet nog dat we hier upc data limiet hadden van 40G.

Binnen 2 dagen jasten we die erdoor. En dan met 7kb/s gewoon stug door downloaden.
DutchErroristwoensdag 6 mei 2009 @ 22:20
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:10 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

Weet nog dat we hier upc data limiet hadden van 40G.

Binnen 2 dagen jasten we die erdoor. En dan met 7kb/s gewoon stug door downloaden.
...
.....
40.000MB/(7*3600)KB=1625

Het duurt 1625 uur voordat je 40GB hebt gedownload met 7Kb/s dus ga ergens anders sterke verhalen vertellen
Ashirawoensdag 6 mei 2009 @ 22:22
Ziggo zijn een stelletje idioten, ik had ook ziggo op een dag internet weg toen het de volgende dag nog zo was hadden we maar even gebeld.

"Ja mevrouw, we hebben u afgesloten omdat er klachten zijn binnengekomen van mensen in de buurt.
Uw router zorgt ervoor dat de buurt geen verbinding heeft."

Ze hadden me aangeboden het internet weer aan te sluiten zou een paar dagen duren heb die troep maar gelijk afgezegd en een nieuwe provider gekozen.
Ze hadden ook gezegt dat we daar bericht over hadden gekregen per email, nou dat was ook gelul.
Iedereen die daarbij zit raad ik aan om hun te naaien voordat ze jou naaien.
gebrokenglaswoensdag 6 mei 2009 @ 22:30
Wat downloaden jullie dan wel niet? DIe DVDs moet je toch ook een keer kijken?
Ik zit op 10GB per maand, tops.
FunkyHomosapienwoensdag 6 mei 2009 @ 22:37
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat downloaden jullie dan wel niet? DIe DVDs moet je toch ook een keer kijken?
Ik zit op 10GB per maand, tops.
blurays
mrSPLIFFYwoensdag 6 mei 2009 @ 22:41
wat is dan nu zo'n beetje de goedkoopste bluray brander? en de schijfjes?
Robin__woensdag 6 mei 2009 @ 23:13
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

...
.....
40.000MB/(7*3600)KB=1625

Het duurt 1625 uur voordat je 40GB hebt gedownload met 7Kb/s dus ga ergens anders sterke verhalen vertellen
Helder licht..

je hebt eerst je normale snelheid.. ga je over de limit >> terug naar 56k snelheid
Poepoogwoensdag 6 mei 2009 @ 23:15
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

...
.....
40.000MB/(7*3600)KB=1625

Het duurt 1625 uur voordat je 40GB hebt gedownload met 7Kb/s dus ga ergens anders sterke verhalen vertellen
Jij niet begrijp.
DjinNwoensdag 6 mei 2009 @ 23:30
Hihihihihihih....TS zei Ziggo *proest en grinnik*
Robin__woensdag 6 mei 2009 @ 23:31
ziggo..

dat waren toch 2 van die falende bedrijven die zichzelf ineens neerzetten als een toffe behulpzame toko?

Rekkiewoensdag 6 mei 2009 @ 23:34
Ziggo
Jordy-Bwoensdag 6 mei 2009 @ 23:44
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:31 schreef Robin__ het volgende:
ziggo..

dat waren toch 2 van die falende bedrijven die zichzelf ineens neerzetten als een toffe behulpzame toko?

Drie zelfs.
Droomertwoensdag 6 mei 2009 @ 23:45
Ziggo is een soort Windows.
Niet voor mensen die er niet mee om kunnen gaan.

Nog nooti last gehad
En snel

Mensen met een internet abbo van 15 euro per maand
ScarFace-woensdag 6 mei 2009 @ 23:46
Scan de brief eens in
Japsnarswoensdag 6 mei 2009 @ 23:52
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

...
.....
40.000MB/(7*3600)KB=1625

Het duurt 1625 uur voordat je 40GB hebt gedownload met 7Kb/s dus ga ergens anders sterke verhalen vertellen
En we hebben weer een faalhaas
Sputnikwoensdag 6 mei 2009 @ 23:52
Met downloaden hebben de meeste isp's geen probleem.. als je veel gaat uploaden dan worden ze kribbig.
ScarFace-woensdag 6 mei 2009 @ 23:57
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

...
.....
40.000MB/(7*3600)KB=1625

Het duurt 1625 uur voordat je 40GB hebt gedownload met 7Kb/s dus ga ergens anders sterke verhalen vertellen
Je bent niet al te snugger of wel hij zegt na die 40gb werden we naar 7 kb/s gezet.
Sjonnjoopdonderdag 7 mei 2009 @ 00:02
wees blij kun je eindelijk een echte provider nemen
Omniejdonderdag 7 mei 2009 @ 00:44
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:10 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

Weet nog dat we hier upc data limiet hadden van 40G.

Binnen 2 dagen jasten we die erdoor. En dan met 7kb/s gewoon stug door downloaden.
Yep, ook UPC hier. Of Chello eigenlijk, toen nog.

Die hadden vroegâh dus inderdaad die keiharde datalimiet, waarbij het praktisch onmogelijk was om je eraan te houden, en vervolgens gingen ze over op een Fair Use Policy, maar bleken ze in de praktijk toch nog een keiharde grens te trekken.

Ik heb in die beginperiode van de FUP nog vaak klachten gekregen van ze... Pas na een hele tijd, toen de downloadsnelheden al een paar keer vrij drastisch verhoogd waren, werd die FUP versoepeld en kon je eindelijk zonder gezeik en gedreig veel down- en uploaden.

Ongelofelijk dat er in Nederland providers zijn die dat nu nog steeds doen.
TheCoondonderdag 7 mei 2009 @ 01:14
Volgens mij moet je echt minstens iets van 20TB per maand downloaden willen ze actie ondernemen.
Aangezien er een fair-use policy van toepassing is, dan gaan ze echt niet zeiken als jij 1TB per maand download ofzo hoor.
DutchErroristdonderdag 7 mei 2009 @ 06:45
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:57 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Je bent niet al te snugger of wel hij zegt na die 40gb werden we naar 7 kb/s gezet.
Dat zei hij niet maar dat zal wel aan mij liggen Volgens mij was het bij planet/wxs zo dat als je er over heen ging je gewoon extra moest betalen, niet dat je snelheid werd afgekapt
wikwakka2donderdag 7 mei 2009 @ 07:15
Ze vinden het gewoon niet zo fris dat je vader maandelijks 2 TB aan gayporn binnenhaalt.
DX11donderdag 7 mei 2009 @ 07:19
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ziggo heeft niets te wilten.
Lul, door jou kwam de cola die ik aan t drinken was me neus uit
Salatreldonderdag 7 mei 2009 @ 09:55
lekker cola om 7:19
Dragoriusdonderdag 7 mei 2009 @ 10:00
Wat een falende TS. En als het waar is, dan faalt Ziggo nog harder. Ik werk "bij die ander" en zoiets bestaat tegenwoordig niet echt meer. Anders kan je als provider wel een hele nieuwe afdeling oprichten
Omniejdonderdag 7 mei 2009 @ 14:42
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 06:45 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dat zei hij niet maar dat zal wel aan mij liggen Volgens mij was het bij planet/wxs zo dat als je er over heen ging je gewoon extra moest betalen, niet dat je snelheid werd afgekapt
Bij Chello werd je snelheid dan afgekapt.

(en niet zo zuinig ook, gewoon inbelsnelheid)
bluufdonderdag 7 mei 2009 @ 15:57
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:22 schreef Ashira het volgende:
Ziggo zijn een stelletje idioten, ik had ook ziggo op een dag internet weg toen het de volgende dag nog zo was hadden we maar even gebeld.

"Ja mevrouw, we hebben u afgesloten omdat er klachten zijn binnengekomen van mensen in de buurt.
Uw router zorgt ervoor dat de buurt geen verbinding heeft."

Ze hadden me aangeboden het internet weer aan te sluiten zou een paar dagen duren heb die troep maar gelijk afgezegd en een nieuwe provider gekozen.
Ze hadden ook gezegt dat we daar bericht over hadden gekregen per email, nou dat was ook gelul.
Iedereen die daarbij zit raad ik aan om hun te naaien voordat ze jou naaien.
Leuk hoor, mensen als jij. Door je foute router laat je een complete IP range van 500 klanten offline gaan en dan nog boos worden ook als je wordt afgesloten.
BlueMagedonderdag 7 mei 2009 @ 16:51
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:22 schreef Ashira het volgende:
Ziggo zijn een stelletje idioten, ik had ook ziggo op een dag internet weg toen het de volgende dag nog zo was hadden we maar even gebeld.

"Ja mevrouw, we hebben u afgesloten omdat er klachten zijn binnengekomen van mensen in de buurt.
Uw router zorgt ervoor dat de buurt geen verbinding heeft."

Ze hadden me aangeboden het internet weer aan te sluiten zou een paar dagen duren heb die troep maar gelijk afgezegd en een nieuwe provider gekozen.
Ze hadden ook gezegt dat we daar bericht over hadden gekregen per email, nou dat was ook gelul.
Iedereen die daarbij zit raad ik aan om hun te naaien voordat ze jou naaien.
Als buurtbewoner zou ik dat zelf wel even opgelost hebben dmv jouw router 't raam uit te gooien.
player-boyvrijdag 8 mei 2009 @ 20:08
wrm wil je eigenlijk zoveel downloade? ik heb daar geeneens plek voor op me pc.. kep maar 250 gb
en een xterne 320 schijf
Rekkievrijdag 8 mei 2009 @ 20:17
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 20:08 schreef player-boy het volgende:
wrm wil je eigenlijk zoveel downloade? ik heb daar geeneens plek voor op me pc.. kep maar 250 gb
en een xterne 320 schijf
Js èn? Ik heb 4 terrabyte aan HD ruimte, waarvan ruim 3 al vol.
Omniejvrijdag 8 mei 2009 @ 20:26
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 20:08 schreef player-boy het volgende:
wrm wil je eigenlijk zoveel downloade? ik heb daar geeneens plek voor op me pc.. kep maar 250 gb
en een xterne 320 schijf
Hmm ja, laten we allemaal meteen maar stoppen met downloaden, nu we weten dat jij er geen plek voor hebt.

Wacht... Wat?
Ashiravrijdag 8 mei 2009 @ 20:37
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:51 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Als buurtbewoner zou ik dat zelf wel even opgelost hebben dmv jouw router 't raam uit te gooien.
lol dus het is mijn schuld? ik heb zowieso 2 verschillende routers gehad en beiden met fabrieksinstelling, geen ene flikker veranderd. het is gewoon een dom excuus van hun had het wel kunnen verwachten dat ik afgezeken zou worden. Trouwens hoe de fuk moet ik zoiets ook kunnen weten als ze geen contact met mij opnemen? ze zeiden dat er een onderzoek was geweest voor 3 maanden en dan nemen ze geen contact met mij of mijn vriend op? yea right.
Ashiravrijdag 8 mei 2009 @ 20:39
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:51 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Als buurtbewoner zou ik dat zelf wel even opgelost hebben dmv jouw router 't raam uit te gooien.
Net alsof ik dat gewild zou hebben als het waar was...