abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:15:56 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68747253
Moederdag 2009

Eindelijk is het dan de dag
dat ik u eens verwennen mag
ik heb er weken op gewacht
en een leuk plannetje bedacht
Vandaag hoeft u eens niet te zorgen
dat bewaart u maar voor morgen
blijft u maar lekker lui vandaag
want verwennen doe ik graag

Wij wassen af en helpen goed
wij weten heus wel hoe dat moet
wij wensen u een prettig feest
en... een luie dag het allermeest!

Win-actie: 'Het Mamaboekje'

Het Mamaboekje
Op wie was mama het eerst verliefd? Hoe leerde ze papa kennen? Hoe kwamen ze op jouw naam? En wat vindt mama één van de mooiste plekken ter wereld? Dit boekje is een bijzonder en persoonlijk verslag, gemaakt door mama zelf, waarin ze 50 leuke, maar soms ook serieuze vragen beantwoordt. Een boekje om te koesteren, heel je leven lang!
Kijk voor meer informatie op de site van Belmondo: Mamaboekje

Belmondo, de uitgever van o.a. de Mamaboekjes, heeft 5 van deze leuke boekjes ter beschikking gesteld voor een actie op FOK!

Vertel hieronder wat jij je moeder nog wil vragen/had willen vragen en waarom.
Sluitingsdatum is zondag 10 mei om 10 uur 's ochtends. We maken de winnaars 's avonds bekend
I'm so glamourous I piss glitter!
  Jubileum moderator woensdag 6 mei 2009 @ 21:19:32 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68747437
Terugvindprijsvraagjurypost
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator woensdag 6 mei 2009 @ 21:22:20 #3
5428 crew  miss_sly
pi_68747584
wat leuk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 6 mei 2009 @ 21:24:00 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68747668
wat had ik mijn moeder nog willen vragen... nu? ik had graag willen weten wat ze van haar eerste kleinzoon vind, en ik had willen vragen of ik ook zo rustig en lief was als mijn zoon, of wild en een huilbaby als mijn dochter.. wanneer ging ik kruipen en staan, ik heb geen vergelijkingsmateriaal meer en mijn moeder had me dat kunnen geven ..

ik had haar sorry willen zeggen en zeggen dat het me spijt van bepaalde zaken, en ik had haar antwoord daarop willen horen... maar bovenal had ik haar haar kleinkinderen willen laten zien opgroeien.. vragen hoe zij het deed met mij, hoe ik was als baby ...

brok in mijn keel, tranen over mijn wangen, damn ik besef wéér even hoeveel ik haar eigenlijk toch wel mis
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_68747729
waarom ze mijn haar altijd zelf opschoor (kippenkont) en me broekrokken aantrok die ze maakte van de oude kleren van mijn broer, papagaaienoorbellen voor me maakte, me dwong ze te dragen en een lichtroze jas met slakken voor me in elkaar naaide, op de groei..zodat ik m 3 jaar lang zou kunnen dragen.

maar ik durf het niet want ze is er nog steeds trots op
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_68748055
wat ik wil vragen aan mijn moeder is:
of ze mijn zusje en mij weer zo zou opvoeden zoals ze nu heeft gedaan? nu ze ziet hoe ik nu mijn kinderen opvoed?
waarom ze nu wel goed met mijn kids kan omgaan en niet vaak genoeg kan zeggen waarom ze van haar kleinkinderen houd en niet tegen haar eigen dochters? waarom pas als het kwaad geschiedt is?
mama van 3 kids!
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:33:35 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68748088
.. nog even bedenken hoe ik het moet formuleren..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:39:21 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68748347
Hoe zag mijn moeder haar toekomst toen ik geboren werd? Er is nog getwijfeld over een broertje of zusje na mij, die is er niet gekomen. maar hoe zag ze 'later' als ik groot zou zijn? Zag ze ons werkelijk als een 'happy familiy'.. hoe en waar pastten er kleinkinderen in haar toekomstbeeld?

als 'mens' en dus niet als 'kind' zou ik wel van haar willen weten of het het allemaal waard was.. dat ze nu die kleinkinderen nog nooit gezien heeft, dat ze niet eens van het bestaan van alle drie weet.. dat ze haar dochter al 17 jaar niet gezien en gesproken heeft.. Was het het allemaal waard?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68748913
Niet vrolijk en luchtig genoeg voor dit topic.

[ Bericht 88% gewijzigd door Fuente op 06-05-2009 22:46:04 ]
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:55:58 #10
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68749223
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Fuente het volgende:
Ik zou haar willen vragen waarom ze ons in de steek liet, en achterliet bij onze vader, terwijl ze wist dat het mis zou gaan. Ik zou willen vragen of ze, nu ze weet hoe het is misgegaan, dezelfde keuze zou maken...

Het is een vraag die ik nooit echt zou stellen, omdat ik het antwoord misschien niet wil weten, maar ook omdat we tegenwoordig goed met elkaar kunnen opschieten, maar hier gewoon niet over praten.
oeh ja Pijnlijk is dat.. ik zou r ook willen vragen of ze er spijt van heeft dat ze ons af heeft gestaan..maar omdat het contact nu 'gemoedelijk' verloopt.. doe ik dat ook maar niet
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:01:32 #11
190853 RockabeIIa
pi_68749544
Ik wil wel eens weten of ik voor haar echt het liefste, mooiste en meest favoriete en geweldige kind ben.
Volgens mij zegt ze tegen mijn broers hetzelfde.
pi_68750266
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:01 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik wil wel eens weten of ik voor haar echt het liefste, mooiste en meest favoriete en geweldige kind ben.
Volgens mij zegt ze tegen mijn broers hetzelfde.
Ik weet heel erg zeker dat ik dat ben

voor mijn eigen moeder dus, het leukste kind!

[ Bericht 5% gewijzigd door snoopy op 06-05-2009 22:42:02 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:17:11 #13
190853 RockabeIIa
pi_68750409
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Fuente het volgende:
<geen echt leuk verhaal van moeders>
Ik vraag me af of je wel zo'n boekje uit de OP wilt winnen...
pi_68750453
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:14 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik weet heel erg zeker dat ik dat ben
arme rocka!
pi_68750454
goh wat een droevige vragen . Ik heb er ook een boel helaas...
pi_68750477
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:17 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je wel zo'n boekje uit de OP wilt winnen...
ze is toch zelf ook mama?
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:19:13 #17
190853 RockabeIIa
pi_68750521
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:17 schreef bixister het volgende:

[..]

arme rocka!

Ik heb een zus?

pi_68750602
ik heb voor m'n moeder toevallig laatst ook een soortgelijk boek aangeschaft maar dan in oma-variant. waarin ook plaats is voor haar ervaringen als kind in de tweede WO.

ik heb genoeg vragen voor m'n moeder maar die ga ik hier lekker niet neerzetten.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:20:54 #19
190853 RockabeIIa
pi_68750647
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:18 schreef bixister het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon af of ze dan wel zit te wachten op een boekje met allerlei luchtige vragen aan haar moeder om in te vullen...
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:21:20 #20
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68750676
Ik zou van mijn moeder graag willen weten, hoe het nu met haar zou zijn, of ze daar gelukkig is, of ze een beetje goed past op thijs. enz enz
en zo is er nog een heleboel die ik haar zou willen vragen.....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 6 mei 2009 @ 22:22:51 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68750774
ohjah.. ik heb nog één vraag aan haar.. ik zou wel eens willen weten of ze er nou echt bewust is uitgestapt, en waarom dan, of dat het gewoon gebeurde dat ze overleed .. dat is een vraag die me al jaren dwars zit.. wat ik met het antwoord zou doen weet ik dan weer niet eigenlijk
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:24:18 #22
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68750855
het topic krijgt nu wel een hele nare wending.. niet lekker luchtig loederdag
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:27:43 #23
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68751054
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon af of ze dan wel zit te wachten op een boekje met allerlei luchtige vragen aan haar moeder om in te vullen...
Kun je het niet ook zelf vullen en aan je kind geven voor later?
pi_68751057
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:24 schreef Dakota het volgende:
het topic krijgt nu wel een hele nare wending.. niet lekker luchtig loederdag
precies
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:28:02 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68751072
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:18 schreef bixister het volgende:

[..]

De insteek van het topic en de prijsvraag, en ook van de uitgever die het allemaal ter beschikking stelt, was wel om nu, in het kader van deze moederdag, samen met je moeder die herinneringen te delen.

Natuurlijk was het te verwachten dat niet iedereen gezellige/leuke/jubelende vragen zou hebben aan haar/zijn moeder, er zijn ten slotte ook genoeg meiden hier met overleden moeders of verstoorde relaties, vandaar ok de verleden tijd erbij in de vraag. Maar de tendens van dit topic lijkt nu voornamelijk naar de negatieve en behoorlijk zware kant te gaan en dat vind ik persoonlijk een klein tikkie zonde. Maar dit is wellicht ook weer iets te vroeg gesproken, wie weet wat er de komende dagen nog komt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')