abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 mei 2009 @ 08:51:31 #1
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_68719133
Hallo,

We kregen vorige week een overzicht van Menzis dat mijn vriend over 2008 nog de eigen risico van 150 euro moest betalen n.a.v. een behandeling in het buitenland zomer vorig jaar. Verder geen ziektekosten gehad dus komt puur hier vandaan.
Nou vraag ik me af of dit bij de reisverzekering is te declareren? We zijn doorlopend verzekerd bij Reaal.

Ik ga vanmiddag wel ff de voorwaarden erbij pakken, maar misschien heeft iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt!
It's all a blur!!!
  woensdag 6 mei 2009 @ 08:56:53 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_68719223
Eigen risico heet volgens mij zo omdat je het zelf moet betalen. Een reisverzekering lijkt me meer voor bagage en dergelijke. Ik ben benieuwd wat de voorwaarden zeggen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_68719267
Mijn reisverzekering (Unive) vergoed het eigen risico bij ziektekosten gemaakt in het buitenland. Kijk even in je poliswaarden.
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:27:06 #4
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_68721407
Mijn tussenpersoon even gebeld en die denkt het wel, maar weet het niet zeker. Ze zoekt het nog even uit voor me. Ben benieuwd!
It's all a blur!!!
pi_68725703
Een reisverzekering dekt over het algemeen alleen ziektekosten die niet gedekt worden door je ziektekosten verzekering. Aangezien er eigen risico in rekening wordt gebracht zijn de kosten vergoed door je ziektekosten verzekering en zullen ze niet gedekt worden door een reisverzekering.
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:32:05 #6
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_68727611
Ok, nou ben benieuwd.
Heb een formulier ingevuld om het bedrag te claimen bij de reisverzekering. Dit stond in de voorwaarden:

2.3
Indien verzekerde kan aantonen - door middel van het no-claimoverzicht van de zorgverzekeraar - dat hij door (het claimen van) bovengenoemde geneeskundige en tandheelkundige kosten (een deel van) de no-claimteruggave op zijn zorgverzekering verliest, wordt dit deel van de no-claimteruggave vergoed.

Tussenpersoon heeft telefonisch overleg gehad met iemand van de reisverzekering en vertelde dat ik het in principe vergoed zou moeten krijgen.
Nou is de no claim natuurlijk anders dan de eigen risico, maar weet niet niet of dit de laatste versie van de voorwaarden is?! Moet natuurlijk wel ff bijgewerkt worden!!
Dus geen 100% zekerheid, maar probeer het gewoon.
It's all a blur!!!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 6 mei 2009 @ 15:14:04 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68731772
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:32 schreef xxjosjex het volgende:
Ok, nou ben benieuwd.
Heb een formulier ingevuld om het bedrag te claimen bij de reisverzekering. Dit stond in de voorwaarden:

2.3
Indien verzekerde kan aantonen - door middel van het no-claimoverzicht van de zorgverzekeraar - dat hij door (het claimen van) bovengenoemde geneeskundige en tandheelkundige kosten (een deel van) de no-claimteruggave op zijn zorgverzekering verliest, wordt dit deel van de no-claimteruggave vergoed.

Tussenpersoon heeft telefonisch overleg gehad met iemand van de reisverzekering en vertelde dat ik het in principe vergoed zou moeten krijgen.
Nou is de no claim natuurlijk anders dan de eigen risico, maar weet niet niet of dit de laatste versie van de voorwaarden is?! Moet natuurlijk wel ff bijgewerkt worden!!
Dus geen 100% zekerheid, maar probeer het gewoon.
no claim is vaak dat je een hogere premie gaat betalen bij bepaalde verzekeringen. Zoals auto e.d.

Eigen risico houd in dat de verzekeraar het wel vergoed maar dat jij het aan de verzekeraar moet betalen omdat dat in de verzekering gesteld is.
Je premie verandert er niet door.

Lijkt mij onlogisch als het door de reisverzekering voldaan zal worden, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:36:51 #8
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_68745215
Volgens mij bedoelen ze met de no claim die oude regeling(die 255 euro), volgens mij heb ik toen niet een hogere premie gehad door die no claim? of wel?
Uiteindelijk is deze eigen risico in dit geval "niet door de zorgverzekeraar vergoede buitenlandse ziektekosten". En hopelijk vergoed de reisverzekering dan dat deel weer wel.

Ik zal het laten weten zodra de uitslag binnen is.
It's all a blur!!!
pi_68750561
Zijn er op de website van de verzekeraar (van de reisverzekering) geen recentere voorwaarden te vinden?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 6 mei 2009 @ 22:34:10 #10
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68751443
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:36 schreef xxjosjex het volgende:
Volgens mij bedoelen ze met de no claim die oude regeling(die 255 euro), volgens mij heb ik toen niet een hogere premie gehad door die no claim? of wel?
Klopt, maar bij auto bv zou dit wel zo zijn.....
quote:
Uiteindelijk is deze eigen risico in dit geval "niet door de zorgverzekeraar vergoede buitenlandse ziektekosten". En hopelijk vergoed de reisverzekering dan dat deel weer wel.

Ik zal het laten weten zodra de uitslag binnen is.
Nee, het is wel vergoed, alleen is de polis een verplicht eigen risico polis waardoor jij de verzekeraar moet terug betalen.
In feite krijgt de zorginstelling van de verzekering geld wat jij aan de verzekering hebt gegeven.

Maar nogmaals.... niet geschoten is altijd mis.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 7 mei 2009 @ 09:46:18 #11
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_68762006
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zijn er op de website van de verzekeraar (van de reisverzekering) geen recentere voorwaarden te vinden?
Wel van andere verzekeringen, maar niet die van de vakantieverz....beetje jammer wel!
It's all a blur!!!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:19:15 #12
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_70966355
Nou we hebben het geld (minus aftrek van eigen risico van 50,-) terug gehad.

Na een maand wachten een keertje bellen.
Ze waren mijn eerste aanvraag kwijt. Er stond iig in het systeem niks over. Ze zeiden aan de telefoon op dat moment ook dat het niet vergoed werd.
Toen mijn tussenpersoon erop gezet. Binnen twee weken was het geld gestort. Moet er alleen nog een brief van krijgen, beetje vreemd dat dat niet is gebeurt.
Maargoed, ze waren niet duidelijk in hun voorwaarden en liepen nog achter met de nieuwe regelingen. Geluk voor ons?!
It's all a blur!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')