abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69613795
Die mixtape van Kunst & Vliegwerk van Flinke Namen is echt dope, kijk uit naar hun album.
Where you from? California What City? Compton What you drive? Impala What you smokin on? Chronic What you drinkin on? Patron What you sittin' on? The throne
pi_69614395
Typhoon-Bumbaye blijft mijn NL hiphopfavoriet
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 1 juni 2009 @ 21:26:20 #243
179257 ShinobizWinter
Soulsearchin'
pi_69615685
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:42 schreef Roscovitch het volgende:
Die mixtape van Kunst & Vliegwerk van Flinke Namen is echt dope, kijk uit naar hun album.
Eerlijk gezegd heb ik de mixtape nog niet gecheckt, maar ik vind 't oudere werk wel net iets beter dan "als zij langs loopt".

Flinke Namen - Lichaamstaal (HRMNNH!)
pi_69615837
Als Zij Langs Loopt staat bv niet op de mixtape volgens mij, dus dat hoef je er niet van te verwachten.
Where you from? California What City? Compton What you drive? Impala What you smokin on? Chronic What you drinkin on? Patron What you sittin' on? The throne
  maandag 1 juni 2009 @ 21:51:01 #245
179257 ShinobizWinter
Soulsearchin'
pi_69616731
Yes, maar dat nummer refereert wel naar een andere stijl, die de groep volgens mij is ingeslagen. Ik zal 't wel zeker checken, ben 't nu aan 't binnenhalen, hoor er wel goede dingen over.

De 100% Damage EP van R. Kay is volgens mij ook uit.
pi_69620933
puur voor de liefde alles wat d'r te halen viel, is al behaald
clips volle zalen en een 50 om 50 deal, kom kijke kill, kom kijke kill, alles is hier, jah
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:51:50 #247
179257 ShinobizWinter
Soulsearchin'
pi_69634478
apen met fakkels, brigadiers met bananen..
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:54:00 #248
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69634542
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:30 schreef Remake het volgende:
puur voor de liefde alles wat d'r te halen viel, is al behaald
clips volle zalen en een 50 om 50 deal, kom kijke kill, kom kijke kill, alles is hier, jah
wtf?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:28:41 #249
179257 ShinobizWinter
Soulsearchin'
pi_69639020
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:54 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

wtf?
Vind je Duvel niet lauw? Ik vond die intro van buitenwesten altijd lachen.. "hij loopt.... door het bos..."
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:04:04 #250
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_69656430
Ik vind hetopvallend dat bij Kostbaar Typhoon niet mee doet.
Die beat is typisch Typhoon.
Kosmos vind ik in tegenstelling tot de meeste niet zo geweldig. Het beginstuk is een vette beat, maar de rap die erover heen gelegd wordt klopt qua flow niet.
En dan nog dit:
Ik ben je favoriete rapper's favoriete rapper, tenzij je favoriete rapper nep is en niet kan rappen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_69661555
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:28 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

Vind je Duvel niet lauw? Ik vond die intro van buitenwesten altijd lachen.. "hij loopt.... door het bos..."
Waarschijnlijk herkende hij het niet, onze ubernederhopper
pi_69662271
Buitenwesten is best een hard nummer van Duvel.
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:20:43 #253
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69663049
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:27 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

nope, luister geen duvel, vind het sowieso nou niet echt een zin van hoogstaande kwaliteit ofzo. zal wel een grapje zijn dan ofzo.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69663255
Je zou het 's moeten luisteren, hij heeft de fundering voor veel van de nederlandse hiphop gelegd. Je kan niet weten waar je bent als je niet weet waar je vandaan komt zeg maar .
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:58:20 #255
179257 ShinobizWinter
Soulsearchin'
pi_69670829
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:27 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

nederhop
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:00:11 #256
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_69670901
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:28 schreef Henkmanz het volgende:
Je zou het 's moeten luisteren, hij heeft de fundering voor veel van de nederlandse hiphop gelegd. Je kan niet weten waar je bent als je niet weet waar je vandaan komt zeg maar .
Duvel ziet zichzelf inderdaad als de bron
Beetje trieste gast is het wel. Doet niks af aan dat hij wel lekker klinkt, maar hij werkt altijd met hele slechtet rappers. Daardoor blijf ik maar skippen bij z'n cd's.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_69671389
Zonder duvel was er geen slang zoals we die nu kennen.. duvel heeft in heel veel opzichten de weg geplaveid voor andere nederlandstalige rappers, wat jij er ook van vindt. Hij heeft inderdaad een soort van arrogantie over zich, maar in de meeste gevallen is dat wel terecht. Hij heeft goed in de gaten hoe het is gesteld in de nederlandse hiphopscene en kiest ook bewust voor een plaats buiten de spotlights. Als hij de spots had opgezocht had je eerder en meer van hem gehoord en hadden meer mensen zijn positie binnen de hiphop gesnapt. Ik snap ook niet zo goed waarom Colucci Era een 'groeialbum' is en mensen bij Duvel meteen skippen.. ik trek ook lang alles niet van Duvel, maar hij verdient meer respect dan dat hij krijgt.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:58 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

nederhop
My point exactly. Lees ff pagina terug
pi_69671849
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:29:24 #259
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69671892
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:14 schreef Henkmanz het volgende:
Zonder duvel was er geen slang zoals we die nu kennen.. duvel heeft in heel veel opzichten de weg geplaveid voor andere nederlandstalige rappers, wat jij er ook van vindt. Hij heeft inderdaad een soort van arrogantie over zich, maar in de meeste gevallen is dat wel terecht. Hij heeft goed in de gaten hoe het is gesteld in de nederlandse hiphopscene en kiest ook bewust voor een plaats buiten de spotlights. Als hij de spots had opgezocht had je eerder en meer van hem gehoord en hadden meer mensen zijn positie binnen de hiphop gesnapt. Ik snap ook niet zo goed waarom Colucci Era een 'groeialbum' is en mensen bij Duvel meteen skippen.. ik trek ook lang alles niet van Duvel, maar hij verdient meer respect dan dat hij krijgt.
[..]

My point exactly. Lees ff pagina terug
ik hoor eigenlijk nooit iemand in mijn omgeving over duvel praten, maar dan moet ik zeggen dat ik het nooit echt geluisterd heb. en wat heeft hij precies voor de rap gedaan dan?

gaat het nu weer over de term "nederhop"?
pi_69672290
Haha nee, die discussie ben ik wel klaar mee. Die opmerking was voor ShinobizWinter bedoeld.

Duvel is al sinds de jaren 80 bezig met hiphop en heeft aan de wieg gestaan van de nederlandse hiphopscene. Hij is één van de pioniers binnen Nederland...Daarvoor verdient hij al meer respect dan dat hij krijgt. Alle gasten die destijds bezig waren met hiphop (zoek ze maar op, zijn er niet veel geweest) hebben voor ons de deur open gezet naar hiphop. Zonder die gasten was het hier of veel later of helemaal niet gekomen.
Daarnaast is hij dus (zoals ik al zei) verantwoordelijk voor nagenoeg alle (van oorsprong Surinaamse) slang die in hiphop gebruikt wordt. Bijna alle nederlandse rappers gebruiken de woorden die ze zonder Duvel nooit hadden gekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')