abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69661555
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:28 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

Vind je Duvel niet lauw? Ik vond die intro van buitenwesten altijd lachen.. "hij loopt.... door het bos..."
Waarschijnlijk herkende hij het niet, onze ubernederhopper
pi_69662271
Buitenwesten is best een hard nummer van Duvel.
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:20:43 #253
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69663049
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:27 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

nope, luister geen duvel, vind het sowieso nou niet echt een zin van hoogstaande kwaliteit ofzo. zal wel een grapje zijn dan ofzo.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69663255
Je zou het 's moeten luisteren, hij heeft de fundering voor veel van de nederlandse hiphop gelegd. Je kan niet weten waar je bent als je niet weet waar je vandaan komt zeg maar .
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:58:20 #255
179257 ShinobizWinter
Soulsearchin'
pi_69670829
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:27 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

nederhop
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:00:11 #256
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_69670901
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:28 schreef Henkmanz het volgende:
Je zou het 's moeten luisteren, hij heeft de fundering voor veel van de nederlandse hiphop gelegd. Je kan niet weten waar je bent als je niet weet waar je vandaan komt zeg maar .
Duvel ziet zichzelf inderdaad als de bron
Beetje trieste gast is het wel. Doet niks af aan dat hij wel lekker klinkt, maar hij werkt altijd met hele slechtet rappers. Daardoor blijf ik maar skippen bij z'n cd's.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_69671389
Zonder duvel was er geen slang zoals we die nu kennen.. duvel heeft in heel veel opzichten de weg geplaveid voor andere nederlandstalige rappers, wat jij er ook van vindt. Hij heeft inderdaad een soort van arrogantie over zich, maar in de meeste gevallen is dat wel terecht. Hij heeft goed in de gaten hoe het is gesteld in de nederlandse hiphopscene en kiest ook bewust voor een plaats buiten de spotlights. Als hij de spots had opgezocht had je eerder en meer van hem gehoord en hadden meer mensen zijn positie binnen de hiphop gesnapt. Ik snap ook niet zo goed waarom Colucci Era een 'groeialbum' is en mensen bij Duvel meteen skippen.. ik trek ook lang alles niet van Duvel, maar hij verdient meer respect dan dat hij krijgt.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:58 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

nederhop
My point exactly. Lees ff pagina terug
pi_69671849
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:29:24 #259
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69671892
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:14 schreef Henkmanz het volgende:
Zonder duvel was er geen slang zoals we die nu kennen.. duvel heeft in heel veel opzichten de weg geplaveid voor andere nederlandstalige rappers, wat jij er ook van vindt. Hij heeft inderdaad een soort van arrogantie over zich, maar in de meeste gevallen is dat wel terecht. Hij heeft goed in de gaten hoe het is gesteld in de nederlandse hiphopscene en kiest ook bewust voor een plaats buiten de spotlights. Als hij de spots had opgezocht had je eerder en meer van hem gehoord en hadden meer mensen zijn positie binnen de hiphop gesnapt. Ik snap ook niet zo goed waarom Colucci Era een 'groeialbum' is en mensen bij Duvel meteen skippen.. ik trek ook lang alles niet van Duvel, maar hij verdient meer respect dan dat hij krijgt.
[..]

ik hoor eigenlijk nooit iemand in mijn omgeving over duvel praten, maar dan moet ik zeggen dat ik het nooit echt geluisterd heb. en wat heeft hij precies voor de rap gedaan dan?

gaat het nu weer over de term "nederhop"?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69672290
Haha nee, die discussie ben ik wel klaar mee. Die opmerking was voor ShinobizWinter bedoeld.

Duvel is al sinds de jaren 80 bezig met hiphop en heeft aan de wieg gestaan van de nederlandse hiphopscene. Hij is één van de pioniers binnen Nederland...Daarvoor verdient hij al meer respect dan dat hij krijgt. Alle gasten die destijds bezig waren met hiphop (zoek ze maar op, zijn er niet veel geweest) hebben voor ons de deur open gezet naar hiphop. Zonder die gasten was het hier of veel later of helemaal niet gekomen.
Daarnaast is hij dus (zoals ik al zei) verantwoordelijk voor nagenoeg alle (van oorsprong Surinaamse) slang die in hiphop gebruikt wordt. Bijna alle nederlandse rappers gebruiken de woorden die ze zonder Duvel nooit hadden gekend.
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:47:13 #261
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69672429
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:43 schreef Henkmanz het volgende:
Haha nee, die discussie ben ik wel klaar mee. Die opmerking was voor ShinobizWinter bedoeld.

Duvel is al sinds de jaren 80 bezig met hiphop en heeft aan de wieg gestaan van de nederlandse hiphopscene. Hij is één van de pioniers binnen Nederland...Daarvoor verdient hij al meer respect dan dat hij krijgt. Alle gasten die destijds bezig waren met hiphop (zoek ze maar op, zijn er niet veel geweest) hebben voor ons de deur open gezet naar hiphop. Zonder die gasten was het hier of veel later of helemaal niet gekomen.
Daarnaast is hij dus (zoals ik al zei) verantwoordelijk voor nagenoeg alle (van oorsprong Surinaamse) slang die in hiphop gebruikt wordt. Bijna alle nederlandse rappers gebruiken de woorden die ze zonder Duvel nooit hadden gekend.
ik wist niet dat duvel al zo lang meeging, weer iets geleerd

waren zijn oude werken dan in het surinaams/engels?
pi_69672819
Engels, maar ik moet toegeven daar zelf nooit wat van gehoord te hebben... Pas begin jaren 90 begon hij in het Nederlands, en vanaf 96 ofzo als Duvelduvel samen met Rein en Supah. Die albums zijn allemaal gewoon te downloaden van zijn eigen website, als je geduld hebt (moet je track voor track downloaden) .
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:51:21 #263
179257 ShinobizWinter
Soulsearchin'
pi_69678497
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Duvel ziet zichzelf inderdaad als de bron
Beetje trieste gast is het wel. Doet niks af aan dat hij wel lekker klinkt, maar hij werkt altijd met hele slechtet rappers. Daardoor blijf ik maar skippen bij z'n cd's.
Pardon? Hij werkt altijd met slechte rappers? Ben je soms het project "Opgeduveld" vergeten samen met niemand minder dan Opgezwolle? Hij is helemaal niet triest, vind ik dan, wel een beetje arrogant .
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:14 schreef Henkmanz het volgende:
Ik ben het volledig met je eens .
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:29 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ik hoor eigenlijk nooit iemand in mijn omgeving over duvel praten, maar dan moet ik zeggen dat ik het nooit echt geluisterd heb. en wat heeft hij precies voor de rap gedaan dan?
Je kan Duvel gerust bij het groepje grondleggers plaatsen hoor .
pi_69678662
Duvel Rijmpappie Nr,1 Klaar, hele 'scene' kan gelijk de prullebak in
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_69679039
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:55 schreef Remake het volgende:
Duvel Rijmpappie Nr,1 Klaar, hele 'scene' kan gelijk de prullebak in
pi_69683893
AFC Ajax - SS Lazio
pi_69686234
Duvel hoort bij de beste Nederlandse rappers, klaar. Hij is arrogant ja, nou en? Recht van spreken heeft hij dus dan mag dat. Inteligente kerel ook, met een oprechte, fatsoenlijke mening over hiphop.

1. Rico
2. Typhoon
3. Duvel
4. Jiggy Dje
5. Extince
Where you from? California What City? Compton What you drive? Impala What you smokin on? Chronic What you drinkin on? Patron What you sittin' on? The throne
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:02:25 #268
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_69691099
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:43 schreef Henkmanz het volgende:

Kom nou op zeg. straks ga je nog zeggen dat Duvel de dikke van dale heeft geschreven en de oprichter was van Breezah en sms taal.
Die slang komt gewoon van de straat. Dat Duvel he gebruikt heeft betkent niet dat andere rappers het gebruiken omdat ze het van hem hebben.....
Ja, hij heeft ook met opgezwolle gewerkt, maar dat werd geinitieerd door Opgezwolle. Als duvel zelf een project op zet komt hij met gasten als Supah aanzetten en Rein en meer van dat soort b-artiesten. Sorry, meer met alle respect. ik onthou die namen van die prutsers niet eens. Ik heb De apotheek origineel en dat bananen schilderij ook. Ik heb echt respect voor Duvel en hij is een belangrijke factor in de nederlandse hip hop, maar hij met niet zo zielig gaan doen.
Hij word door de incrowd echt wel gewaardeerd. Als hij meer had willen cashen had hij dat moeten doen. Dan had hij gewoon solo-cd's moeten droppen en niet met mindere gasten moeten werken. Dan had hij niet al zijn cd's in 1 keer op moeten nemen zonder eerst teksten te schrijven.
Hij komt nu over als een zielig ventje dat boos is omdat zijn vriendjes meer zakgeld krijgen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_69734962
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Kom nou op zeg. straks ga je nog zeggen dat Duvel de dikke van dale heeft geschreven en de oprichter was van Breezah en sms taal.
, Nee, dat zeg ik niet, dat is bullshit. Dit is echt een Fok-opmerking, tot dat niveau verlaag ik me niet.
quote:
Die slang komt gewoon van de straat. Dat Duvel he gebruikt heeft betkent niet dat andere rappers het gebruiken omdat ze het van hem hebben.....
Duvel was zeker weten één van de eersten die daar mee begon; hij staat wel bekend als de originator van die termen binnen de hiphop. Tuurlijk heeft hij ze niet bedacht, dat ik dat niet bedoel snap je zelf toch ook wel..
quote:
Ja, hij heeft ook met opgezwolle gewerkt, maar dat werd geinitieerd door Opgezwolle. Als duvel zelf een project op zet komt hij met gasten als Supah aanzetten en Rein en meer van dat soort b-artiesten. Sorry, meer met alle respect. ik onthou die namen van die prutsers niet eens. Ik heb De apotheek origineel en dat bananen schilderij ook. Ik heb echt respect voor Duvel en hij is een belangrijke factor in de nederlandse hip hop, maar hij met niet zo zielig gaan doen.
Hij word door de incrowd echt wel gewaardeerd. Als hij meer had willen cashen had hij dat moeten doen. Dan had hij gewoon solo-cd's moeten droppen en niet met mindere gasten moeten werken. Dan had hij niet al zijn cd's in 1 keer op moeten nemen zonder eerst teksten te schrijven.
Hij komt nu over als een zielig ventje dat boos is omdat zijn vriendjes meer zakgeld krijgen.
Ik ben het met je eens dat hij zichzelf in een slachtofferrol zet, daar heb ik ook nooit wat over gezegd. Ik vind alleen dat er teveel mensen zijn die een mening over hem en Duvelduvel hebben zonder dat ze weten hoe of wat. Je komt een beetje geërgerd over, waarom eigenlijk?
pi_69747298
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Zo onwetend, pijnlijk.
Nee.
pi_69783384

Wat vinden jullie trouwens van Polski? Redelijk onbekende rapper uit Utrecht maar ik vind hem wel hard, komt dit jaar met nieuwe album volgens mij, met featurings van Negativ en Steen.
Where you from? California What City? Compton What you drive? Impala What you smokin on? Chronic What you drinkin on? Patron What you sittin' on? The throne
pi_69783716
Nee.
pi_69831850
Wtf hij is kaka daar
  maandag 8 juni 2009 @ 17:45:45 #274
179257 ShinobizWinter
Soulsearchin'
pi_69831983
Ik vind Polski niet zo bijzonder eerlijk gezegd, tenminste in die filmpjes, voor de rest ken ik hem niet zo goed.

In "Doe niet moeilijk" van Seph vind ik hem dan weer bijna geniaal, maar daar rapt hij niet

pi_69832627
Flinke Namen mixtape klinkt trouwens ook wel leuk.
AFC Ajax - SS Lazio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')