abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68678195
Vandaag lekker een hele dag verneukt. Ik dacht, ik ga mijn nieuwe studentenkamer is voorzien van laminaat. Alles keurige schoongemaakt, plinten schoongemaakt en begonnen met leggen. Nu blijkt dus de muur scheef te zijn waardoor de naad tussen de planken elke keer schuif gaat. Hele dag proberen te fixen met die zwaar irritante blokjes, helaas tevergeefs.
Iemand tips hoe dit eenvoudig op te lossen is?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:52:30 #2
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_68678686
ja, boeie
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_68678998
Euh, je laminaat met de hoek van de muur zagen, zodat je een rechte basis hebt, en dan verder leggen .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_68679047
been there, done that

extra planken kopen, potlood, lineaal, zaag
pi_68681780
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:08 schreef junkiexp het volgende:
Euh, je laminaat met de hoek van de muur zagen, zodat je een rechte basis hebt, en dan verder leggen .
Ja dat is dus het probleem. Dat lukt dus bijna niet, die muur is namelijk niet gewoon scheef. Hij bobbelt heel erg zeg maar. 5 CM verder is hij weer minder scheef dan daarvoor
pi_68682976
Het handigste is denk ik om het uit te meten. e moet soieso 1 cm speling aan beide kanten houden, dat valt toch weg onder de plint. (even uitgegaan van een normale plint.)
Hout zet uit en krimpt, daar is die cm voor.
en misschien is die ene centimeter net genoeg om je scheve muur te omzeilen.
Als dit niet werkt, hoor ik het wel;)
groet, k9d3z1
pi_68685128
Volgens mij ben jij inderdaad bezig de planken direct tegen de muur te leggen zonder de verplichte ruimte. Ander loop je hier niet tegenaan. Zo niet, teken dan even iets met paint, want dan snap ik het niet.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:25:57 #8
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_68685686
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:55 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Ja dat is dus het probleem. Dat lukt dus bijna niet, die muur is namelijk niet gewoon scheef. Hij bobbelt heel erg zeg maar. 5 CM verder is hij weer minder scheef dan daarvoor
Met een decoupeerzaag kun je goed figuurzagen.
Per plank gewoon aan het begin en het eind meten hoeveel breedte je nodig hebt. Als de muur echt zo oneffen is, kun je in het midden dat ook nog doen. Lijn trekken en daar over zagen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:41:40 #9
210735 hjans
PSV - Eindhoven
pi_68686382
Je kan het beste beginnen met 3 rijen planken in elkaar te leggen. Je weet dan zeker dat je recht verder kan gaan leggen. Deze rij planken richting de wand schuiven, dan wordt het of figuur zagen met je decoupeerzaag (of een brede plint nemen).

Succes
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:10:48 #10
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68693979
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:12 schreef dahei het volgende:
Volgens mij ben jij inderdaad bezig de planken direct tegen de muur te leggen zonder de verplichte ruimte. Ander loop je hier niet tegenaan. Zo niet, teken dan even iets met paint, want dan snap ik het niet.
Dat idee heb ik ook. Of 'bobbelt' de muur echt met een groter verschil dan een centimeter of 2? De kier aan de zijkant kun je dan makkelijk overbruggen met een plint, misschien moet je de plint dan wel uit 2 delen laten bestaan. Eentje die langs de muur loopt en de hobbels volgt en eentje die over de vloer loopt om de kier te overbruggen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:27:36 #11
204633 Fred2
Kritisch
pi_68696844
Of leg de planken diagonaal, dan moet je toch zagen.
So we just called him Fred too
pi_68707959
Heb je kliklaminaat of gelijmd laminaat?

Met kliklaminaat kan je de eerste 3 rijen gewoon een eindje van de muur leggen, en dan naar de muur toe schuiven.

Met gelijmd laminaat kan je een lange rechte balk kopen, en daar het laminaat tegenaan leggen. Dan 3 rijen leggen, en na droging deze bijna tegen de muur schuiven. Bobbelt de muur heel erg, dan kan je het laminaat een 3/4 breedte van de muur houden, en een 4e plank pas zagen op de muur.
pi_68715242
Ik heb vandaag een tweede poging gedaan, maar tevergeefs.
Het lag uiteindelijk niet aan de muur, maar aan het laminaat.
Het laminaat heb ik ergens tweedehands op de kop getikt en het is denk ik een beetje ontzet en verbogen, waardoor het niet meer bruikbaar is. Toch bedankt voor al jullie tips! Zeer fijn!
pi_68751807
Ik ben benieuwd hoe lelijk het eindresultaat gaat worden, maak aub wel even een foto als het zover is!
pi_68771721
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:38 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lelijk het eindresultaat gaat worden, maak aub wel even een foto als het zover is!
haha:P Ik heb het laminaat verkocht via Marktplaats en heb nu zeil erin gelegd. Ziet er prima uit! Foto'tje volgt maandag
  donderdag 7 mei 2009 @ 16:43:15 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_68777219
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:28 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

haha:P Ik heb het laminaat verkocht via Marktplaats en heb nu zeil erin gelegd. Ziet er prima uit! Foto'tje volgt maandag
Das natuurlijk geen manier van klussen / problemen oplossen hier op K&W he......

't werkt wel....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_68782565
lol, eerst de schuld geven aan de scheve muur en achteraf toch tot de conclusie komen dat het aan tweedehands laminaat van Marktplaats lag....
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')