abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:45:11 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_69629621
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:02 schreef E.T. het volgende:
je bent je er van bewust dat met TWEE kinderen je ook TWEE keer zo vaak je bed uit moet 's nachts??
Hoeft niet altijd hoor, beide meiden sliepen hier al heel snel door, de oudste na 3 dagen en de jongste na 3 weken.

TS, succes ermee!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:42:29 #27
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69635823
Bij mij ligt de placenta inmiddels niet meer compleet onderin
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:46:40 #28
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_69635943
Kun je dan straks gewoon natuurlijk bevallen Rocka?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:08:47 #29
190853 RockabeIIa
pi_69636608
Ja, waarschijnlijk wel. Het is natuurlijk nog afwachten hoe het zich verder ontwikkeld maar de echoscopiste zei onlangs dat ik me niet echt zorgen meer hoefde te maken. Morgen nog een echo dus ik ben benieuwd
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:56:24 #30
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_69643896
Oh dat is wel een beetje spannend dan Rocka. Maar an sich al goed dat de echoscopiste al zei dat het goed zit. Nog een keer bevestiging is echter wel fijn lijkt me.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_69661906
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, waarschijnlijk wel. Het is natuurlijk nog afwachten hoe het zich verder ontwikkeld maar de echoscopiste zei onlangs dat ik me niet echt zorgen meer hoefde te maken. Morgen nog een echo dus ik ben benieuwd
maar Rocka werd bij jou het ook geconstateerd in week 20? of eerder?
En was het een totalis variant of zeg maar zo'n gedeeltelijke??
en heb je bloedingen gehad? of helemaal niet?
en met welke week was die laatste echo nou gemaakt?
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:55:27 #32
190853 RockabeIIa
pi_69662306
Week 18 lag de gehele placenta onderin en met week 21 was het niet meer geheel zo. Niets om zorgen over te maken zei de echoscopist.
Verder geen echte bloeding gehad maar wel ietsje spotting nu en dan.
En nu zit ik weer in de wachtkamer voor een echo dus we zullen dadelijk wel meer horen
pi_69666233
Rocka hoe is de locatie van de placenta nu?
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:24:31 #34
190853 RockabeIIa
pi_69666935
naar boven gegroeid
pi_69667625
Dat is erg fijn om te horen lezen
pi_69689881
@Rocka..

Waarom krijg jij zoveel echo's?

Wij hebben er nu eentje met 20 wkn gehad en de volgende 'geplande" is met 28 weken volgens mij (behalve als ze dan in het ziekenhuis ligt met bloeding dan krijgt ze er ook 1 maar dat doet de Gyna dan en een beteje vlugjes koekeloeren)
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:36:20 #37
190853 RockabeIIa
pi_69690652
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 07:22 schreef tinny het volgende:
@Rocka..

Waarom krijg jij zoveel echo's?

Wij hebben er nu eentje met 20 wkn gehad en de volgende 'geplande" is met 28 weken volgens mij (behalve als ze dan in het ziekenhuis ligt met bloeding dan krijgt ze er ook 1 maar dat doet de Gyna dan en een beteje vlugjes koekeloeren)
Omdat laatst o.a. de ruggewervel niet in zijn geheel te zien was hij ligt nl in stuit. En nog steeds maar gister kregen we het toch voor elkaar.
pi_69858884
Gisteren controle gehad bij de Gyna.
Alles was goed (alhoewel dat wel allemaal werd afgeraffelt) alleen werd wel gewaarschuwd dat er nu rekening moest worden gehouden met veelvuldig en langere ziekenhuis opnames

Dat was minder, de placenta ligt er volgens de gyna nog steeds recht voor alleen 100% zekerheid is pas bij de volgende echte echo (met echoscopiste) die gepland staat voor 22 juni (over 2 wkn dus)..

Er was al stress maar die is nu nog wat hoger
pi_69863903
Heel vervelend tinny, ik weet er alles van. Alleen had ik niet nog een kind rondlopen en dat maakte het een stuk makkelijker.

Zo duren de weken natuurlijk erg lang (helemaal als er veel ziekenhuis opnames te gebeuren staan).
Je doet er alleen zo verdomde weinig aan.

Hopen maar dat ie verschuift, en zo niet, tijd uitzitten (thuis of ziekenhuis) en dan wordt het natuurlijk een keizersnee (als hij er echt helemaal voor blijft zitten).
Je hebt wel kans dat ze dat dan wat eerder doen (in het geval van veel bloedingen) maar dat zal per ziekenhuis (en arts) verschillen.
pi_70358108
Inmiddels afgelopen maandag (week 28 in de bevalling) were controles gehad.

Placenta ligt er nog steeds recht voor maar is wel wat verschoven (zag de echografiste toen ze de foto ging vergelijken) , hij lag dus anders maar nog steeds er recht voor (totalis).

Dus nog steeds gevarenzone, oppassen en zo... met 32 wkn volgende echo, datum voor de keizersnee wordt inmiddels ook gepland (met week 37).
Wel nu al een tijd (lees paar weken) geen bloeding en dat is wel fijn want dat op en neer hobbelen voor 2-3 nachtjes ziekenhuis daar wordt je ook schijtziek van!
pi_70965181
Inmiddels gisterennacht weer een heftige bloeding. 2 stolsels zo groot als een vuist kwamen met een plas bloed eruit.. (moest zelf ook even de muur vast houden want voelde me een beetje wit wegtrekken). Inmiddels lijkt het een beetje minder te worden (gebeurde snachts om 2:00 u het is nu 14:00, 12 uur later dus)... Dus laten we hopen dat het weer stopt.

We zijn wel erg geschrokken... dat er zoveel bloed kan "ontsnappen" werkelijk waar ongeoofelijk.. Je kan zo in 1 x leegbloeden...

maar goed... laten we hopen dat deze ook weer stopt... we zitten inmiddels in week 31 (en 3 dgn)
dus met 32 wkn is weer een grensje (dan kan je gewoon in zh bevallen en hoef je niet naar een academisch)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:08:43 #42
7746 Moots
*warrig*
pi_70966002
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:45 schreef tinny het volgende:
Inmiddels gisterennacht weer een heftige bloeding. 2 stolsels zo groot als een vuist kwamen met een plas bloed eruit.. (moest zelf ook even de muur vast houden want voelde me een beetje wit wegtrekken). Inmiddels lijkt het een beetje minder te worden (gebeurde snachts om 2:00 u het is nu 14:00, 12 uur later dus)... Dus laten we hopen dat het weer stopt.

We zijn wel erg geschrokken... dat er zoveel bloed kan "ontsnappen" werkelijk waar ongeoofelijk.. Je kan zo in 1 x leegbloeden...

maar goed... laten we hopen dat deze ook weer stopt... we zitten inmiddels in week 31 (en 3 dgn)
dus met 32 wkn is weer een grensje (dan kan je gewoon in zh bevallen en hoef je niet naar een academisch)
*uit lurkstand*

Ik heb in 'n vergelijkbare situatie gezeten en achteraf gezien, heb ik teveel "afgewacht en aangekeken". Dat bloedverlies kan nogal wat risico's met zich meebrengen of dingen veroorzaken. Neem alsjeblieft contact op met je verloskundige en/ of gyneacoloog bij elk bloedverlies, vooral bij grotere hoeveelheden. Zij kunnen beter beoordelen of dit erbij hoort of dat er iets anders aan de hand is.

Succes!
Confusion is a state of mind
pi_70972789
tinny wat heftig joh, zo'n zwangerschap. Dat bedenk je je van tevoren toch eigenlijk ook weer niet! Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je zo schrikt van zo'n plotselinge bloeding. Gelukkig bloed je niet 'zomaar' in 1 keer leeg, daar is wel wat tijd of een groter wondoppervlak voor nodig. Maar dat je dat denkt op dat moment... alleen maar logisch.
Hoe is het nu voor jullie om in dat hele medische traject te zitten? Heb je überhaupt wel de kans om dat tijdens de zwangerschap al een plekje te geven of leef je als het ware van dag tot dag?
als je totaal geen behoefte hebt om op mijn vragen in te gaan, moet je dat ook zeker niet doen natuurlijk
pi_71275012
Inmiddels weer een bloeding gehad.. deze was op maandag 21 juli (1 week na de vorige) waar de vorige keer er altijd 2-3 wkn tussen zat nu maar een week!
Het leek dit keer iets minder dan de vorige keer alleen sijpelde dit wat langer na (duurde 36 uur voordat het stopte)

inmiddels zijn we in de 32ste week (en 5 dgn) beland van de zwangerschap. Dus als er nu iets gebeurt mag ze gewoon in ons reguliere zh bevallen en hoeven we niet naar een academisch zh.

Vandaag vrijdag 24 juli is er weer een echo gepland en controlle bezoek bij de gyna...
pi_71275025
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:10 schreef WupWup het volgende:
Hoe is het nu voor jullie om in dat hele medische traject te zitten? Heb je überhaupt wel de kans om dat tijdens de zwangerschap al een plekje te geven of leef je als het ware van dag tot dag?
Ik leef mn van dag tot dag maar dat is mannen eigen (denk ik) ... mijn ega daarintegen heeft veel meer de behoefte om het een plekje te geven en heeft daar denk ik straks na de zwangerschap ook nog steeds tijd voor nodig om dat te doen... dat is misschien wel het moeilijkste omdat ik zoiets totaal niet aanvoel... en er over heen wals...(doorgaan, doorgaan)
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:46:07 #46
190853 RockabeIIa
pi_71295974
Jullie zijn er bijna tinny! Nog effe volhouden. Gaat helemaal goed komen volgens mij. Hebben jullie al een geboorteplan?
pi_71356471
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Jullie zijn er bijna tinny! Nog effe volhouden. Gaat helemaal goed komen volgens mij. Hebben jullie al een geboorteplan?
een watte??
pi_71356659
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 07:39 schreef tinny het volgende:

[..]

Ik leef mn van dag tot dag maar dat is mannen eigen (denk ik) ... mijn ega daarintegen heeft veel meer de behoefte om het een plekje te geven en heeft daar denk ik straks na de zwangerschap ook nog steeds tijd voor nodig om dat te doen... dat is misschien wel het moeilijkste omdat ik zoiets totaal niet aanvoel... en er over heen wals...(doorgaan, doorgaan)
Sterkte hoor, dit is voor jullie allebei moeilijk. Wel mooi dat jullie steeds dichterbij een mooie termijn voor de geboorte komen, maar het heen-en-weervliegen naar het ziekenhuis en je elke keer de touwtjes schrikken, lijkt me erg vervelend.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71556899
inmiddels weer een controle gehad bij het ziekenhuis vorige week (week 33 van de zwangerschap)
de placenta is nu hard aan het wegtrekken. Het slibje ligt er nog voor dus het is nu een placenta previa partitius oid.. (althans geen totalis meer)

Vanaf week 34 is er nu elke week een echo... als de placenta 2,5 cm van de baarmoedermond is weggetrokken kan een natuurlijke bevalling worden nagestreeft... daar is nu nog 3 wkn de tijd voor...

Dat zou wel heel gek zijn... ben je eerst 100% medisch geval en dan ineens patsboem, zooitje weggetrokken en ben je weer "normaal"
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:37:37 #50
190853 RockabeIIa
pi_71556981
Mooi man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')